Jump to content
IGNORERAD

Patetiskt


falukorven

Recommended Posts

Det kan jag påstå att det inte är korrekt!!!!!

Jag har lärt mig "the hard way" att så är det inte!!!

Gör om, gör rätt!!

:)

Berätta mer om "the hard way". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • falukorven

    16

  • noBuzz

    13

  • stefan5300

    11

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:)

Berätta mer om "the hard way". :)

Absolut, det ska jag göra, det trodde du inte va?

Har en vän som kommer från Käringön och när jag råkade skriva Kärringön så blev han väldigt upprörd och sade till mig att det betyder nån typ av ... nja, läs mer här:

http://www.karingon.se/

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, det ska jag göra, det trodde du inte va?

Har en vän som kommer från Käringön och när jag råkade skriva Kärringön så blev han väldigt upprörd och sade till mig att det betyder nån typ av ... nja, läs mer här:

http://www.karingon.se/

Jobbigt att han blev så upprörd över ett "r" för mycket. :)

Tyvärr så blev jag inte så mycket klokare av Käringöns hemsida eftersom det inte stod något om "Kärring".

Mera om käär®ingar. http://www.faktoider.nu/karing.html

Om man läser SAOB däremot så är det en lite mer deprimerande lydelse av begreppet "kärring", och i stort sett bara nedlåtande sådana.

Hmm... man kanske ska omvärdera användningen i alla fall... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Johnnie/Cat

Det bästa vore om de som stör sig på andras kläder deras storlek och vad de gör vore att de satt kvar i sin lilla stuga i skogen någonstans i sverige och drack hemkörd sprit med sin bror och far och på kvällningen boxades lite sådär småtrevligt som svenskar gör vid trevliga familjetillställningar och sedan gav fasen i vad alla andra som går in med öppet sinne i andra kulturer och miljöer gör.

En som verkligen gillar att blanda allt

Ps Jag har thai amulett, thaiskjortor samt jag är dessutom fet.

Sug på den du falukorven

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu kom jag över en tråd där kärringar pratar om kärringar.

Och det verkar vara rätt blandat hur det uppfattas men många verkar inte ha några problem med det.

Så jag kan nog fortsätta använda uttrycket som jag gjort hittils utan att vara rädd för att stöta mig med någon.

Utom möjligen med någon rigid språktraditionalist. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag förstår vad TS menar för jag har en vän och sen han blev ihop med en thaitjej måste han bära typiska thaikläder.

Han har thailändska amuletter i bilen,han springer på diverse thai aktiviteter.

Inget fel i det men han gör det så överdrivet att jag tror om man tar DNA prov så är han hasip/hasip.

Har själv styrt ut mig men det gjorde jag av respekt mot mina blivande svärföräldrar och min fru.

Kommer troligtvis aldrig göra det igen men jag respekterar andra (försöker alla fall :) ) som gör det.

4da29e80.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var möjligen inte du som satt med din tjej i en songtaew i centrala Surat Thani för ca en vecka sedan.

Snubben var jävligt lik dig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det var möjligen inte du som satt med din tjej i en songtaew i centrala Surat Thani för ca en vecka sedan.

Snubben var jävligt lik dig i alla fall.

Nä det var inte jag.

Har inte varit i Thailand på mer än ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore om de som stör sig på andras kläder deras storlek och vad de gör vore att de satt kvar i sin lilla stuga i skogen någonstans i sverige och drack hemkörd sprit med sin bror och far och på kvällningen boxades lite sådär småtrevligt som svenskar gör vid trevliga familjetillställningar och sedan gav fasen i vad alla andra som går in med öppet sinne i andra kulturer och miljöer gör.

En som verkligen gillar att blanda allt

Ps Jag har thai amulett, thaiskjortor samt jag är dessutom fet.

Sug på den du falukorven

Det är ingen fara. Det ser som sagt mest patetiskt och roligt ut och jag skrattar lite för mig själv. Ibland kan det vara lite svårt att skratta tyst när man ser någon thaifixerad farang -tjock eller smal- trampa omkring i thailändsk folkdräkt.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen fara. Det ser som sagt mest patetiskt och roligt ut och jag skrattar lite för mig själv. Ibland kan det vara lite svårt att skratta tyst när man ser någon thaifixerad farang -tjock eller smal- trampa omkring i thailändsk folkdräkt.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Eller att klä ut en thailändska i svensk folkdräkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller att klä ut en thailändska i svensk folkdräkt

Ja det skulle se fånigt ut det med. Ser fan fånigt ut på svenska oxå när jag tänker efter..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bara undrar... jag vet vad "fånigt" betyder. I det svenska språket.

Men ordet "patetiskt" är något helt annat för mej.

Det betyder att man överreagerar känslomässigt och man inte är trovärdig.

Det har ingenting med ha fel kläder på sej vid fel tillfällen till exempel.

Om inte ni gubbar har gjort om betydelsen då.

Men det brukar ju ungdomarna står för, att ta ett ord och bygga om betydelsen.

Som ordet "absolut", det har ju fått en helt annan betydelse än var det betydde när jag var liten pilt

varför jag drar upp det nu är för att jag är något överförfriskad, och därför att tråden heter "patetiskt" och inte ett enda inlägg har med det att göra.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför jag drar upp det nu är för att jag är något överförfriskad, och därför att tråden heter "patetiskt" och inte ett enda inlägg har med det att göra.

Det kunde du väl gett oss tidigare, nu har jag trott fel hela tiden.

Av barn och berusade får man sanningen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bara undrar... jag vet vad "fånigt" betyder. I det svenska språket.

Men ordet "patetiskt" är något helt annat för mej.

Det betyder att man överreagerar känslomässigt och man inte är trovärdig.

Det har ingenting med ha fel kläder på sej vid fel tillfällen till exempel.

Om inte ni gubbar har gjort om betydelsen då.

NE: pate´tisk, starkt känslosam (vanligen på ett högstämt sätt; ålderdomligt); löjeväckande.

SAOL: pate´tisk, starkt känslosam; som väcker medlidande; löjeväckande.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kunde du väl gett oss tidigare, nu har jag trott fel hela tiden.

Av barn och berusade får man sanningen.

Leif

Och av nyktra vuxna får man höra?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och av nyktra vuxna får man höra?

Då är man för blyg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och av nyktra vuxna får man höra?

Ofta ängsligt trams.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"the hard way" för mig en stenhård kolbaz i nödutgången införd av en skäggig pitebo med smak för palt.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Nu har väl tråden spårat ur från vad den egentligen handlade om hahahahaha...men mig spelar det ingen roll, jag tycker att man kan klä sig i vilka kläder man vill, kanske tycker dessa farangsnubbar att det är fint med dessa thaiskjortor och då är det helt ok att tycka det, tycker själv att det kan vara stiligt till skillnad från de som kommer till tillställningar i t-shirts och diverse turist/beach outfit...låt folk klä sig som de vill, vissa kan faktiskt tycka att det ser stiligt ut ;)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga kläder på bilderna.

Vi kanske är tofflar som sätter på oss thaikläder när regeringen säger till, även o vi vill ha något annat, allt för husfriden.

Men varför går långhåriga thaiungdommar (och även korthåriga äldre) med typ svenska vintermössor i Thailand??

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Snygga kläder på bilderna.

Vi kanske är tofflar som sätter på oss thaikläder när regeringen säger till, även o vi vill ha något annat, allt för husfriden.

Men varför går långhåriga thaiungdommar (och även korthåriga äldre) med typ svenska vintermössor i Thailand??

Ja det där med vintermössorna har jag aldrig hajat hahahaha...måste ju bli för jävla varmt under kalufsen :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där med vintermössorna har jag aldrig hajat hahahaha...måste ju bli för jävla varmt under kalufsen :D

Ja, varför? De kan ju inte frysa 24 hr om dygnet . Kanske de tror de fungerar som moped/motorcykelhjälm?

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Ja, varför? De kan ju inte frysa 24 hr om dygnet . Kanske de tror de fungerar som moped/motorcykelhjälm?

Vette fan om dom tycker att det är coolt, men för en annan symboliserar mössorrna att man fryser om knoppen? Ganska crazy i mina ögon :D

En annan klär av sig i värmen, thaiarna drar på sig toppluvan liksom...omvända världen här?

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vette fan om dom tycker att det är coolt, men för en annan symboliserar mössorrna att man fryser om knoppen? Ganska crazy i mina ögon :D

En annan klär av sig i värmen, thaiarna drar på sig toppluvan liksom...omvända världen här?

Livet är ett mysterium

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...