Jump to content
IGNORERAD

Luleå hockeys enkla resa mot SM-guldet


Kjell

Recommended Posts

Den starka seriesegern får en riktig fadd eftersmak när vi spelar så här dåligt mot ett AIK vi normalt skall vinna över. Tränarna lyckas inte ingjuta det mod och självförtroende som behövs. Om vi förlorar detta så kommer ingen av Luleå spelarna känna sig nöjda med säsongen...Alla kommer skämmas över att säsongen slutade med ett prakt fiasko...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    20

  • Baa

    7

  • burrabus

    7

  • Akha

    5

Mest aktiva i denna tråd

Tyvärr har alltid Luleå svårt när det verkligen gäller..

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådtiteln är nog lite felstavad, Skall nog vara Lule Hockeys enkelbiljett!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådtiteln är nog lite felstavad, Skall nog vara Lule Hockeys enkelbiljett!

Det ser f-n inte bättre UT. Jag skäms att inte Luleå kan fokusera på det enkla spelet som gav dem serie segern. Det verkar vara rena hönsgården nu..

Min glädje över serie segern är noll och intet värt när de fullständigt viker ned sig. Skulle kvarten slutat med en sjunde match där AIK vinner så kan jag leva med det men detta fiasko är så skämmigt.Fy f-n att spela fullständigt uruselt..

Finns det någon rättvisa här i livet så vinner vi nu resten av matcherna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns där och den är stor att LHC gör en HV_2011.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell..Dina renskötare är utslagna..

Dom visade inget[size=5] hjärta..Inget jävlaranamma..[/size][size=5] :lazy:[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

AIK!! Jag hade inte ens fattat att de lirade i elitserien i år.. trodde de var kvar i allsvenskan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp...enkla resa va egentligen enkel resa hem!

Och alla förståsigpåare, har ni redn glömt fjolåret?

Hoppas nu det inte stanna härvid utan att det bjuds rejält i semin också!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis AIK ! ni spelade bättre än oss,övriga analyser är överflödiga.

Zipnotes / som hejat på Luleå sedan dom började med elithockey

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dom lediga i alla fall,

att deppa i LOS, är inte fel...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luleå spelade mycket svagt,vet inte vad de höll på med.Men förtidigt att vi skall vika ner oss.Ser svart ut men vi reser oss :thumbsup:

Humor! :14::thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt att vinna mot ett lag som AIK, Fasth är ju helt omutbar.fantastisk målvakt, bara att gratulera !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Humor! :14::thumbsup:

Hörru BAA ! Sparka nu inte på oss som redan ligger ned :) Jag vet supportrar som åker 10 mil för att heja på laget,det är sann patriotism eller vad man nu skall kalla det.

Ha det bra och njut av segern och fortsättningen på slutspelet.

ZIP som är lite trist just nu :/

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis luleå nu är det bara ut i solen och köra skoter hoppas ni kör vilse pöjkar har ni tur kommer det ersättare för er :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag gratta AIK till segern över ett vankelmodigt Luleå...Nu är det försent men jag skulle behållit Melin och sparkat Gozzi.

Egentligen tänkte jag försöka mig på en analys varför Luleå spelade helt utan självförtroende men är så grymt besviken att det får anstå ett tag. Men kritiken mot tränare/sportchef kommer inte vara nådig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag gratta AIK till segern över ett vankelmodigt Luleå...Nu är det försent men jag skulle behållit Melin och sparkat Gozzi.

Egentligen tänkte jag försöka mig på en analys varför Luleå spelade helt utan självförtroende men är så grymt besviken att det får anstå ett tag. Men kritiken mot tränare/sportchef kommer inte vara nådig...

Inte bara Du!

Fasth det såg svårt ut efter första matchen så reste sig de armbågstacklade Solnaiterna.Starkt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag gratta AIK till segern över ett vankelmodigt Luleå...Nu är det försent men jag skulle behållit Melin och sparkat Gozzi.

Egentligen tänkte jag försöka mig på en analys varför Luleå spelade helt utan självförtroende men är så grymt besviken att det får anstå ett tag. Men kritiken mot tränare/sportchef kommer inte vara nådig...

Kjell varför klanka på att lule var dåliga ? Det var AIK som gjorde dom dåliga, det erkände luleås spelare efteråt.

Vi hade nogrant synat deras spel och sedan spelade vi efter ett mönster som detroniserade luleå.

Going for GOLD

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobuss varför klanka på att lule var dåliga ? Det var AIK som gjorde dom dåliga, det erkände luleås spelare efteråt.

Vi hade nogrant synat deras spel och sedan spelade vi efter ett mönster som detroniserade luleå.

Going for GOLD

Melin har följt Rönkens hockey filosofi de senaste 5 åren och tagit efter till valda delar. Vad Rönken orutin missat har Melins rutin sett.vad som behövdes ändras på.

Nu var ju AIK nästan på väg att åka ur eller hamna i kvalet så Rönken höll måttet med seriesegern men kunde inte ställa om spelarna till vad som behövdes av slutspels nerver. Önskar AIK lycka till även om gnället mot domarna förtar en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lule har gjort det riktigt bra denna säsong, sen när det blir slutspel gäller det att ställa sig om för det, blir helt andra typer av matcher än i en grundserie där laget med bästa inställning och vinnareskalle brukar komma ut som vinnare...

Lule hann inte ställa om för det plus att dom nog underskattade Solna eftersom dom vunnit samtliga matcher i grundserien...

Solna kan nog bli farliga i år, om Fasth storspelar...gillar även bröderna Ahlström med som kan bli matchvinnare

Synd att det inte blir final mellan Lule och Skeå AIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Lule har gjort det riktigt bra denna säsong, sen när det blir slutspel gäller det att ställa sig om för det, blir helt andra typer av matcher än i en grundserie där laget med bästa inställning och vinnareskalle brukar komma ut som vinnare...

Lule hann inte ställa om för det plus att dom nog underskattade Solna eftersom dom vunnit samtliga matcher i grundserien...

Solna kan nog bli farliga i år, om Fasth storspelar...gillar även bröderna Ahlström med som kan bli matchvinnare

Synd att det inte blir final mellan Lule och Skeå AIK

Rönken får ta på sig ansvaret och om jag fick bestämma för en dag så skulle jag sparka Rönken/Osten åt helsefyr. :13:

Bröderna Alhström tackade Luleå nej till för ett par år sedan och Fasth är ju en Kalix son och borde väl spela med sin hembygd för böveln.. :police:

Har egentligen stor lust att fylla hela kommentar fältet med svordomar åt menlöse Rönken men det blir inte bättre för det... :angry2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rönken får ta på sig ansvaret och om jag fick bestämma för en dag så skulle jag sparka Rönken/Osten åt helsefyr. :13:

Bröderna Alhström tackade Luleå nej till för ett par år sedan och Fasth är ju en Kalix son och borde väl spela med sin hembygd för böveln.. :police:

Har egentligen stor lust att fylla hela kommentar fältet med svordomar åt menlöse Rönken men det blir inte bättre för det... :angry2:

Skeå AIK valde mellan Viktor Fasth och gårdagens målvakt i SAIK, Joakim Eriksson, för 2-3 år sedan att satsa på som framtidens målvakt...skulle gärna vilja ha bägge i SAIK

Osten är väl inte vidare populär i SAIK heller, glömmer aldrig Wernbloms flin till Osten när SAIK vänt en match mot Malmö i Allsvenskan efter att Osten hade sagt en del mindre väl valda ord :)

Ändrades av Akha
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Öhhhh

[size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK [/size][size=8]FBK[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...