Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Dömd till 7,5 års fängelse för lese majeste


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Enligt dom som röstar på Thaksin och hans partier är överklassen, Bangkok eliten, militären och rojalisterna emot honom och hans politik eftersom den gynnar underklassen, gör infrastruktursatningar ute i provinserna och inte bara i och runt Bangkok, vill minska militärens politiska inflytande, vill förbättra både sjukvård och skolor för alla o.s.v

Och det är nog den enkla förklaringen till att han eller hans partier vinner valen trots all smutskastning, censur, upplösning av partier, 5 års banning av hans politiker, hot ifrån landets ledande general inför valen, styrd media, kungliga rådgivare, PAD aktioner, o.s.v

Själv ser jag överklassen, militärens och rojalisternas ogillande av Thaksin, hans partier och deras politik som ett kvitto på att dom är på rätt väg och tar en del viktiga beslut, hade dessa elitistiska grupper istället varit nöjda och t.o.m kuppat för att få Thaksin till makten skulle nog inte hans parti fört en politik som gynnade underklassen.

Så jag känner mig helt till freds med att underklassen är nöjda med Thaksin och hans politik och att överklassen protesterar då vet jag att han och hans partier sköter sitt jobb och företräder sina väljare genom att föra en politik som gynnar röda väljare.

Mvh Isan Lover

Det finns många i både över o underklassen som ogillar takki för hans sätt att stjäla och lura sitt folk på miljarder.

Pengar som kunde gått till dom fattiga men som istället hamnade i takkis plånbok

Men det är inget som du förstår eller bryr dig om

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    54

  • MaiChai

    29

  • janne_h

    24

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Ja visst är det svårt... För egen del så tänker jag att dåden är på ungefär samma sätt.. Förstår att det ligger en hel del frustration bakom..

Jag är verkligen ingen vän av muslimer som sprider sina budskap om att dess världsherrevälde ska få någon slags gehör genom bomber och terror hot..

Och jag misstänker att går man till Palelestina-Israel frågan så står vi långt ifrån varann även där.. Fast då står du väl enligt dina fackliga direktiv på den "svaga" sidan och skriker om statsterrorism emot den starka parten.. :blah::rotfl:

Hej

Ja vi står nog långt ifrån varandra i Palestina-Israel frågan också eftersom jag självklart stöder Palestinas rätt till ett eget land och anser att det dom utsätts för av Israel inte skiljer sig mycket åt mot hur dom själva blev behandlade under andra världskriget.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi har ju haft många och långa diskussioner om demokrati, militären, militärkupper, gula och röda, överklass, ofria eller fria domstolar, censur, herrklubben, kungliga rådgivarna m.m, m.m och det har varit väldigt få gånger som vi har haft samsyn om det som sker, även om det har inträffat några få gånger, samma sak är det för övrigt med mig och MaiChai, Andersbangkok och Tallviking, och efter all denna diskussion har jag konstaterat att vi står väldigt långt ifrån varandra i dom flesta frågor, det är helt ok enligt mig och själv har jag lätt att skilja på sak och person, och jag tar inte illa upp även om klimatet blir lite hätskt ibland.

Jag tycker inte att du och några till tog ställning klart och tydligt t.ex vid militärkuppen, och jag tycker att du och dom andra har fel när ni utmålar folk ifrån norr och nordost som bråkstakar och t.o.m terrorister när dessa protesterar efter att dom har blivit berövade på makten i vunna val både genom domstolsfiffel, upplösning av partier och militärkupp.

Vi kommer nog att befinna oss på var sin sida i denna konflikt inom övrskådlig tid tror jag, eftersom jag ännu inte har sett eller hört något som kan få mig att avstå mitt stöd för folket i Thailands två fattigaste delar norr och nordost, och jag kommer även fortsättningsvis att tycka att det är självklart att dom som vinner valen ska regera och detta utan utomparlamentariska påtryckningar, fiffel och hot ifrån små men inflytelserika grupper i toppen på samhällspyramiden som inte vill släppa greppet av rädsla för att förlora sina privilegier.

Mvh Isan lover

Så... det räcker alltså inte med att "skriv rakt och tydligt och våga ta ställning, då vet alla snart vad man tycker och står för.", trots att det var så du skrev att man skulle göra?

Utan man måste hålla med dig i allt du skriver, och jämt, för att undgå att bli kallad diktaturvän?

Har jag uppfattat dig rätt den här gången? Och är det så här du verkligen tycker eller kommer du att ändra dig igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt dom som röstar på Thaksin och hans partier är överklassen, Bangkok eliten, militären och rojalisterna emot honom och hans politik eftersom den gynnar underklassen, gör infrastruktursatningar ute i provinserna och inte bara i och runt Bangkok, vill minska militärens politiska inflytande, vill förbättra både sjukvård och skolor för alla o.s.v

Och det är nog den enkla förklaringen till att han eller hans partier vinner valen trots all smutskastning, censur, upplösning av partier, 5 års banning av hans politiker, hot ifrån landets ledande general inför valen, styrd media, kungliga rådgivare, PAD aktioner, o.s.v

Själv ser jag överklassen, militärens och rojalisternas ogillande av Thaksin, hans partier och deras politik som ett kvitto på att dom är på rätt väg och tar en del viktiga beslut, hade dessa elitistiska grupper istället varit nöjda och t.o.m kuppat för att få Thaksin till makten skulle nog inte hans parti fört en politik som gynnade underklassen.

Så jag känner mig helt till freds med att underklassen är nöjda med Thaksin och hans politik och att överklassen protesterar då vet jag att han och hans partier sköter sitt jobb och företräder sina väljare genom att föra en politik som gynnar röda väljare.

Mvh Isan Lover

Du måste ha förtryckta mallar för detta,för alla svar du ger är ju samma rabblanden om överklass och militärer.Du tillhör ju överklassen själv och du röstar ju rött(så det skriker om det)Tror du ingen annan än du gör det .Om du någonsin ska uppfattas som seriös så får du nog sluta svänga manteln.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så... det räcker alltså inte med att "skriv rakt och tydligt och våga ta ställning, då vet alla snart vad man tycker och står för.", trots att det var så du skrev att man skulle göra?

Utan man måste hålla med dig i allt du skriver, och jämt, för att undgå att bli kallad diktaturvän?

Har jag uppfattat dig rätt den här gången? Och är det så här du verkligen tycker eller kommer du att ändra dig igen?

Hej

Själv uppattade jag inte mitt svar till dig på det sättet och jag kommer även fortsättningsvis att bedömma dig efter vad du skriver på forumet, och håller jag inte med så bemöter jag det, svårare än så är det nog inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv uppattade jag inte mitt svar till dig på det sättet och jag kommer även fortsättningsvis att bedömma dig efter vad du skriver på forumet, och håller jag inte med så bemöter jag det, svårare än så är det nog inte.

Mvh Isan Lover

Men det är ju just det du inte gör.

Jag har, klart och tydligt, skrivit att jag inte är en diktaturvän. Att min familj själva flytt undan diktatur. Jag har skrivit att jag är för fria demokratiska val.

Beskrivit hur jag värnar om de fattiga i Isaan och att det som upprörde mig mest var att fattiga isaaniiter kom till skada under upploppen 2010.

Ändå kallar du mig alla olika dumheter.

Du bedömer mig alltså inte efter vad jag skriver - utan efter något helt annat. Vad?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men det är ju just det du inte gör.

Jag har, klart och tydligt, skrivit att jag inte är en diktaturvän. Att min familj själva flytt undan diktatur. Jag har skrivit att jag är för fria demokratiska val.

Beskrivit hur jag värnar om de fattiga i Isaan och att det som upprörde mig mest var att fattiga isaaniiter kom till skada under upploppen 2010.

Ändå kallar du mig alla olika dumheter.

Du bedömer mig alltså inte efter vad jag skriver - utan efter något helt annat. Vad?

Hej

Jag har tyvär inte uppfattat det så.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har tyvär inte uppfattat det så.

Mvh Isan lover

Det är som vanligt då,du har ingen förståelse för vad andra skriver om det inte passar in i din världsbild.Du kan inte ta in att alla vill att det thailänska folket ska få det bättre.Och du försvarar Thaksin även fast du säger att han gjort fel.Tycker du att det ger underlag för att uppfatta dig som seriös?Det finns väl ingen här som försvarat militärkupper lika litet som terrorhandlingar.Men som det verkar så är du en förespråkare för att lösa problem med våld och blodspillan,det är min uppfattning iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har tyvär inte uppfattat det så.

Mvh Isan lover

Nej, och jag håller med om att det är tråkigt. Så vad gör vi åt det?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju just det du inte gör.

Jag har, klart och tydligt, skrivit att jag inte är en diktaturvän. Att min familj själva flytt undan diktatur. Jag har skrivit att jag är för fria demokratiska val.

Beskrivit hur jag värnar om de fattiga i Isaan och att det som upprörde mig mest var att fattiga isaaniiter kom till skada under upploppen 2010.

Ändå kallar du mig alla olika dumheter.

Du bedömer mig alltså inte efter vad jag skriver - utan efter något helt annat. Vad?

Ge upp!

Tyvärr så är det så i IL´s värld att älskar man inte klanen Shinawatra och allt de har gjort-bra eller dåligt-så är man en fascist, diktaturvän, högerman, förtryckare som förmodligen äter oskyldiga Issanbarn till frukost.

Han har ju vid svaga tillfällen erkänt att Takki nog begick brott vid ratchada land delaen-men inte värre än andra politiker kommit undan med, att det var otur att 2500 sköts ihjäl under WOD utan rättegång-men de var nog alla beväpnade och droger är ett stort problem, de en mediaförföljelse som TRT, PPP, PTP pysslar med är inget jämfört med vad andra regimer (Läs Demokraternas förra regering) sysslat med.

Karln är helt enkelt helt hjärntvättad när det gäller klanens förträfflighet och måste nog in på en två månaders deprogrammering innan han skulle kunna inse att allt Shinawatras gör och har gjort inte är gott.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej, och jag håller med om att det är tråkigt. Så vad gör vi åt det?.

Hej

Vi får väl fortsätta diskutera och väga våra ord lite bättre.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi får väl fortsätta diskutera och väga våra ord lite bättre.

Mvh isan Lover

Det är ok för mig.

Men kommer du framöver klara av att utgå från att demokrati med fria val, sociala och ekonomiska reformer och isaaniiters välbefinnande är det som står högst på min agenda med? Trots att min syn på vägen dit skiljer sig från din?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ok för mig.

Men kommer du framöver klara av att utgå från att demokrati med fria val, sociala och ekonomiska reformer och isaaniiters välbefinnande är det som står högst på min agenda med? Trots att min syn på vägen dit skiljer sig från din?

Hej

Eftersom du säger att det så ska jag göra ett försök.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom du säger att det så ska jag göra ett försök.

Mvh isan lover

Yippie! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har tyvär inte uppfattat det så.

Mvh Isan lover

Hahaha själv tror jag du mycket väl vet om detta men sitter o flabbar läppen av dig.

Jag hoppas det iaf, för din skull :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt dom som röstar på Thaksin och hans partier är överklassen, Bangkok eliten, militären och rojalisterna emot honom och hans politik eftersom den gynnar underklassen, gör infrastruktursatningar ute i provinserna och inte bara i och runt Bangkok, vill minska militärens politiska inflytande, vill förbättra både sjukvård och skolor för alla o.s.v

Och det är nog den enkla förklaringen till att han eller hans partier vinner valen trots all smutskastning, censur, upplösning av partier, 5 års banning av hans politiker, hot ifrån landets ledande general inför valen, styrd media, kungliga rådgivare, PAD aktioner, o.s.v

Själv ser jag överklassen, militärens och rojalisternas ogillande av Thaksin, hans partier och deras politik som ett kvitto på att dom är på rätt väg och tar en del viktiga beslut, hade dessa elitistiska grupper istället varit nöjda och t.o.m kuppat för att få Thaksin till makten skulle nog inte hans parti fört en politik som gynnade underklassen.

Så jag känner mig helt till freds med att underklassen är nöjda med Thaksin och hans politik och att överklassen protesterar då vet jag att han och hans partier sköter sitt jobb och företräder sina väljare genom att föra en politik som gynnar röda väljare.

Mvh Isan Lover

Skulle ha svarat tidigare. Men en matförgiftning kom emellan..

Det vore ju trevligt om du kom med ett svar på mitt inlägg istället för att komma med ditt vanliga mantra?

Det enkla svaret är att både DR T och även Demokaterna dom gula skiter fullständigt egentligen i dom uppe i norr.

Däremot är dom väljar underlag. Vad gäller motståndet mot dom gula så roffar ju Dr T åt sig för egen del utan att dela med sig inom makteliten. Vilket faktiskt är lite kontroversielt.

Det vill säga. han smörjer inte alla hjulen och möter därmed på motstånd. Det finns 2 paradoxer här. Å ena sidan måste Dr T visa sin styrka för att vinna politisk makt och fördelar liten del av kakan till väljarna och ratar därmed sina politiska motståndare om makt och ekonomiska fördelar. Dock ger honom väljarna politisk makt, vilket han inte skulle ha om han inte trixade politisktekonomiskt. Och lever gott själv ekonomiskt på politiska beslut. Å andra sidan då han kämpar emot inte bara politiskt. Utan använder politik som ett ekonomiskt vapen mot den ekonomiska eliten så är det klart som korvspad att dom kämpar emot honom med alla medel. Den vanliga genomsnittsbonden har nog ett ganska stort politikerförakt vilket läger dom än kommer ifrån då dom är ungefär lika koruppta.

Därav så står valet mellan vad man ska välja i en vågskål vilka politiker som ger mest fördelar för stunden. Då båda sidor är ungefär lika föraktfulla inför sina väljare när det gäller.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle ha svarat tidigare. Men en matförgiftning kom emellan..

Det vore ju trevligt om du kom med ett svar på mitt inlägg istället för att komma med ditt vanliga mantra?

Det enkla svaret är att både DR T och även Demokaterna dom gula skiter fullständigt egentligen i dom uppe i norr.

Däremot är dom väljar underlag. Vad gäller motståndet mot dom gula så roffar ju Dr T åt sig för egen del utan att dela med sig inom makteliten. Vilket faktiskt är lite kontroversielt.

Det vill säga. han smörjer inte alla hjulen och möter därmed på motstånd. Det finns 2 paradoxer här. Å ena sidan måste Dr T visa sin styrka för att vinna politisk makt och fördelar liten del av kakan till väljarna och ratar därmed sina politiska motståndare om makt och ekonomiska fördelar. Dock ger honom väljarna politisk makt, vilket han inte skulle ha om han inte trixade politisktekonomiskt. Och lever gott själv ekonomiskt på politiska beslut. Å andra sidan då han kämpar emot inte bara politiskt. Utan använder politik som ett ekonomiskt vapen mot den ekonomiska eliten så är det klart som korvspad att dom kämpar emot honom med alla medel. Den vanliga genomsnittsbonden har nog ett ganska stort politikerförakt vilket läger dom än kommer ifrån då dom är ungefär lika koruppta.

Därav så står valet mellan vad man ska välja i en vågskål vilka politiker som ger mest fördelar för stunden. Då båda sidor är ungefär lika föraktfulla inför sina väljare när det gäller.

Mvh Janne

Hej

Önskar också att det fanns fler och bättre alternativ, men jag förutsätter och tror att väljarna lägger sin röst på det minst dåliga alternativet ur deras synvinkel, och jag tror faktiskt att dom njuter lite av att sätta käppar i hjulet för Generalerna och Bangkokeliten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv tycker jag att det är ytterst ovanligt att man blir överbevisad om något, men det är kanske när några medlemmar blir ovanligt högljudda och aggresiva som du kallar överbevisad?

För några fakta som bevisar att dom har rätt har dom ju oftast inte alls, att flera människor har en gemensam bild eller lägger fram teorier som ska stödja deras egna politiska favorit parti i Thailand eller tolkning av något som har skett eller pågår innebär ju inte med automatik att dom har rätt eller?

Det finns oftast inget facit eller helt rätt eller helt fel, hur man uppfattar Thailand och det som sker där beror nog mest på ens egen bakgrund och vad man bär med sig i bagaget, och inte minst med vem, vilka man lever med i landet och inte minst var.

Mvh Isan Lover

Herrejösses IL!

Du måste ha en väldigt dålig självinsikt.

Hur har du mage att säga att det är "Ytterst ovanligt att man blir överbevisad om något..." Om du med "man" menar du själv så ser det dåligt ut för dig.

Då kan du verkligen inte ha läst alla de inlägg som så tydligt just överbevisar dig. Har du inte bättre insikt om dig själv och så totalt struntar i att andra så många gånger visat att du har totalt fel, ja då förstår jag mer hur du fungerar (eller inte fungerar)

Det är just med fakta du överbevisats mängder av gånger.

Varje gång du blir överbevisad så försvinner du lämpligt ur diskussionerna några dagar. Sedan poppar du upp som en gubbe och har glömt, eller väljer att inte kommentera de grova misstag du gjort.

Detta är en synnerligen trivial form av diskussion som gör all diskussion precis så enkelspårig och menlös som den har här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Herrejösses IL!

Du måste ha en väldigt dålig självinsikt.

Hur har du mage att säga att det är "Ytterst ovanligt att man blir överbevisad om något..." Om du med "man" menar du själv så ser det dåligt ut för dig.

Då kan du verkligen inte ha läst alla de inlägg som så tydligt just överbevisar dig. Har du inte bättre insikt om dig själv och så totalt struntar i att andra så många gånger visat att du har totalt fel, ja då förstår jag mer hur du fungerar (eller inte fungerar)

Det är just med fakta du överbevisats mängder av gånger.

Varje gång du blir överbevisad så försvinner du lämpligt ur diskussionerna några dagar. Sedan poppar du upp som en gubbe och har glömt, eller väljer att inte kommentera de grova misstag du gjort.

Detta är en synnerligen trivial form av diskussion som gör all diskussion precis så enkelspårig och menlös som den har här.

Hej

Jag menar naturligtvis det jag skrev och själv ser jag inte alls högljudda aggresiva inlägg som ibland gränsar till personangrepp som något tecken på att man har överbevisat någon, utan snarare som ett tecken på desperation när man inser att argumenten inte håller och man riskerar att förlora debatten och därför vill flytta fokus ifrån sakfrågan genom att gå till personangrepp istället.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Blunda och kör,det är din devis.Skrämmande att du inte kan erkänna dina misstag.Att du ältar ditt mantra hela tiden är en sak men att inte erkänna att även du kan ha fel,det är......svagt

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

kan du berätta hur det gick till när knarkmaffian försökte spränga planet som Thaksin satt i som hämnd för WOD 2 år innan WOD?

På tal om att bli överbevisad alltså...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag menar naturligtvis det jag skrev och själv ser jag inte alls högljudda aggresiva inlägg som ibland gränsar till personangrepp som något tecken på att man har överbevisat någon, utan snarare som ett tecken på desperation när man inser att argumenten inte håller och man riskerar att förlora debatten och därför vill flytta fokus ifrån sakfrågan genom att gå till personangrepp istället.

Mvh isan lover

Jag är helt övertygad om att du menade vad du skrev. Det visar väldigt tydligt hur du ser dig själv och andra.

Förklarar en hel del.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...