Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Dömd till 7,5 års fängelse för lese majeste


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Här har du det verkliga problemet, hyfsat välbeställda Svenskar hamnar oftast mer eller mindre automatiskt i medel eller överklass och lever deras liv när dom vistas i större städer och turistorter, det är nog något som sker mer eller mindre med automatik, och då blir det ju läTT så att man tar till sig deras tankar och värderingar och naturligtvis gäller detta även politiskt och inte minst är det ju dom som skriver den officiella historien, man får samsyn med dessa och accepterar tankegångar som att fattiga är lata och dumma som inte begriper sitt eget bästa, dom vet inte vad dom röstar på i valen, dom är lurade, dom är tjuvaktiga och oärliga o.s.v

Så blir det läTT att man ser fattiga som betjänter, horor, chaufförer och människor som är lämpliga för enklare göromål och kroppsarbeten och dessa är ju bra att ha, men man identifierar sig inte med dessa och ser inte omvärlden ur deras ögon, och detta spelar nog många ett spratt för hör man folk uttala sig negativt om deras kamp för ett jämlikare samhälle och möjlighet till ett bättre liv så köper man läTT snacket att det bara är bråkstakar som demonstrerar o.s.v

Vet man desstom inte eller glömmer att nästan all media i landet är styrd och vinklar allt som sker i landet till överklassens och militärens fördel så hamnar man läTT i den situationen att man inte ser hur domstolar, militär, kungliga rådgivare partiskt arbetar för överklassen, och dom måste gnugga händerna och njuta när folk köper deras lögner och accepterar deras manipulerande för ett fortsatt klasssamhälle där vissa är dömda till att bli daglönare, horor och tiggare på grund av sin härstammning, för mig är det mer eller mindre overkligt att Svenskar hamnar i den situationen att dom på ett vis kan sägas medverka till detta.

Jag själv vistas medvetet i underklassen och lägre medelklassen eftersom jag trivs i deras sällskap, och naturligtvis blir det ju så att jag ser livet och det som sker i landet ur deras ögon och det även politiskt, jag har all förståelse för att dom vill få till förändingar i ett av världens mest ojämlika länder där ca 10% av befolkningen äger nästan allt, så jag ser det som helt naturligt och sunt att dom inte accepterar och protesterar när deras valda regeringar upplöses, förbjuds och kuppas bort gång på gång, jag tycker till och med att dom ska ha kredit för att dom inte reagerar ändå mer våldsamt än dom har gjort mot alla orättvisor som dom har utsatts för.

Så jag kommer absolut att fortsätta protestera mot överklassens säTT att beskriva verkligheten och deras säTT att skriva historien.

Mvh Isan Lover

Jättebra skrivet IL. Jag tror inte att din person och övertygelse kan bli tydligare än så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    54

  • MaiChai

    29

  • janne_h

    24

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Hej

Här har du det verkliga problemet, hyfsat välbeställda Svenskar hamnar oftast mer eller mindre automatiskt i medel eller överklass och lever deras liv när dom vistas i större städer och turistorter, det är nog något som sker mer eller mindre med automatik, och då blir det ju lätt så att man tar till sig deras tankar och värderingar och naturligtvis gäller detta även politiskt och inte minst är det ju dom som skriver den officiella historien, man får samsyn med dessa och accepterar tankegångar som att fattiga är lata och dumma som inte begriper sitt eget bästa, dom vet inte vad dom röstar på i valen, dom är lurade, dom är tjuvaktiga och oärliga o.s.v

Nej IL; här har du det verkliga problemet. Du har inte förstått något av diskussionen hittills ser jag. Det kanske du anser men vad vet du? jag känner definitivt inte igen mig i din generaliserande beskrivning. Hela ditt inlägg bygger på felaktiga antaganden (i alla fall vad gäller mig och jag antar flera andra här)

Du har igen lyckats koka ihop en soppa som är världsfrånvänd (det finns säkert en del personer som passar in i din bild men jag skulle tro att de flesta som bor och verkar i Thailand inte alls stämmer med din bild.

Så blir det lätt att man ser fattiga som betjänter, horor, chaufförer och människor som är lämpliga för enklare göromål och kroppsarbeten och dessa är ju bra att ha, men man identifierar sig inte med dessa och ser inte omvärlden ur deras ögon, och detta spelar nog många ett spratt för hör man folk uttala sig negativt om deras kamp för ett jämlikare samhälle och möjlighet till ett bättre liv så köper man lätt snacket att det bara är bråkstakar som demonstrerar o.s.v

Så blev det totalt fel eftersom du bygger detta på föregående stycke. Igen, jag känner inte igen mig i din påhittade bild.

Vet man desstom inte eller glömmer att nästan all media i landet är styrd och vinklar allt som sker i landet till överklassens och militärens fördel så hamnar man lätt i den situationen att man inte ser hur domstolar, militär, kungliga rådgivare partiskt arbetar för överklassen, och dom måste gnugga händerna och njuta när folk köper deras lögner och accepterar deras manipulerande för ett fortsatt klasssamhälle där vissa är dömda till att bli daglönare, horor och tiggare på grund av sin härstammning, för mig är det mer eller mindre overkligt att Svenskar hamnar i den situationen att dom på ett vis kan sägas medverka till detta.

Jag själv vistas medvetet i underklassen och lägre medelklassen eftersom jag trivs i deras sällskap, och naturligtvis blir det ju så att jag ser livet och det som sker i landet ur deras ögon och det även politiskt, jag har all förståelse för att dom vill få till förändingar i ett av världens mest ojämlika länder där ca 10% av befolkningen äger nästan allt, så jag ser det som helt naturligt och sunt att dom inte accepterar och protesterar när deras valda regeringar upplöses, förbjuds och kuppas bort gång på gång, jag tycker till och med att dom ska ha kredit för att dom inte reagerar ändå mer våldsamt än dom har gjort mot alla orättvisor som dom har utsatts för.

Så jag kommer absolut att fortsätta protestera mot överklassens sätt att beskriva verkligheten och deras sätt att skriva historien.

Mvh Isan Lover

I övrigt säger inlägget igen en del om dig och din trångsynthet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här har du det verkliga problemet, hyfsat välbeställda Svenskar hamnar oftast mer eller mindre automatiskt i medel eller överklass och lever deras liv när dom vistas i större städer och turistorter, det är nog något som sker mer eller mindre med automatik, och då blir det ju lätt så att man tar till sig deras tankar och värderingar och naturligtvis gäller detta även politiskt och inte minst är det ju dom som skriver den officiella historien, man får samsyn med dessa och accepterar tankegångar som att fattiga är lata och dumma som inte begriper sitt eget bästa, dom vet inte vad dom röstar på i valen, dom är lurade, dom är tjuvaktiga och oärliga o.s.v

Så blir det lätt att man ser fattiga som betjänter, horor, chaufförer och människor som är lämpliga för enklare göromål och kroppsarbeten och dessa är ju bra att ha, men man identifierar sig inte med dessa och ser inte omvärlden ur deras ögon, och detta spelar nog många ett spratt för hör man folk uttala sig negativt om deras kamp för ett jämlikare samhälle och möjlighet till ett bättre liv så köper man lätt snacket att det bara är bråkstakar som demonstrerar o.s.v

Vet man desstom inte eller glömmer att nästan all media i landet är styrd och vinklar allt som sker i landet till överklassens och militärens fördel så hamnar man lätt i den situationen att man inte ser hur domstolar, militär, kungliga rådgivare partiskt arbetar för överklassen, och dom måste gnugga händerna och njuta när folk köper deras lögner och accepterar deras manipulerande för ett fortsatt klasssamhälle där vissa är dömda till att bli daglönare, horor och tiggare på grund av sin härstammning, för mig är det mer eller mindre overkligt att Svenskar hamnar i den situationen att dom på ett vis kan sägas medverka till detta.

Jag själv vistas medvetet i underklassen och lägre medelklassen eftersom jag trivs i deras sällskap, och naturligtvis blir det ju så att jag ser livet och det som sker i landet ur deras ögon och det även politiskt, jag har all förståelse för att dom vill få till förändingar i ett av världens mest ojämlika länder där ca 10% av befolkningen äger nästan allt, så jag ser det som helt naturligt och sunt att dom inte accepterar och protesterar när deras valda regeringar upplöses, förbjuds och kuppas bort gång på gång, jag tycker till och med att dom ska ha kredit för att dom inte reagerar ändå mer våldsamt än dom har gjort mot alla orättvisor som dom har utsatts för.

Så jag kommer absolut att fortsätta protestera mot överklassens sätt att beskriva verkligheten och deras sätt att skriva historien.

Mvh Isan Lover

Hahahaha grymt bra, som en karikatyr på karikatyren :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Själv tror jag nog att de flesta har ett visst tunnelseende, men jag är skeptisk till att man lider av något som man är omedveten om, vi kan ju tex fråga IL om han lider...antar att det framförallt är omgivningen som lider.

Hej

Jag lider av en tunnelseende omgivning som tror på allt som eliten skriver hur uppenbart felaktigt det än är, och jag undrar om dom gör det p.g.a sin poltiska hemvist och övertygelse eller av att dom bara har lättare att identifiera sig med övre medelklass och elit i Thailand p.g.a det liv dom lever, när man väljer att se fattiga människor som bråkstakar och terrorister när dessa protesterar och förtryckarna som hjältar i ett av jordens mest ojämlika länder så kan jag inte hålla käft.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag lider av en tunnelseende omgivning som tror på allt som eliten skriver hur uppenbart felaktigt det än är, och jag undrar om dom gör det p.g.a sin poltiska hemvist och övertygelse eller av att dom bara har lättare att identifiera sig med övre medelklass och elit i Thailand p.g.a det liv dom lever, när man väljer att se fattiga människor som bråkstakar och terrorister när dessa protesterar och förtryckarna som hjältar i ett av jordens mest ojämlika länder så kan jag inte hålla käft.

Mvh isan Lover

Själv ser jag de som terroriserar och utövar blodiga demonstrationer som bråkstakar och terrorister oavsett samhällsklass.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag lider av en tunnelseende omgivning som tror på allt som eliten skriver hur uppenbart felaktigt det än är, och jag undrar om dom gör det p.g.a sin poltiska hemvist och övertygelse eller av att dom bara har lättare att identifiera sig med övre medelklass och elit i Thailand p.g.a det liv dom lever, när man väljer att se fattiga människor som bråkstakar och terrorister när dessa protesterar och förtryckarna som hjältar i ett av jordens mest ojämlika länder så kan jag inte hålla käft.

Mvh isan Lover

Det där påminner om historien om en norrman som körde på motorvägen i Sverige när han på radion hörde:

Det är en galning som kör på fel sida på motorvägen, Varning !!!

Norrmannen tänkte då:

Vaddå EN ?? jag ser hundratals !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Själv ser jag de som terroriserar och utövar blodiga demonstrationer som bråkstakar och terrorister oavsett samhällsklass.

Hej

Men du skriver sällan om gula våldsamma och olagliga sådana.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Men du skriver sällan om gula sådana.

Mvh Isan Lover

Vilka "blodiga demonstrationer" tänker du på då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju inte några likvärdiga de rödas men oavsett färg så är tillvägagångsättet fruktansvärt.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag lider av en tunnelseende omgivning som tror på allt som eliten skriver hur uppenbart felaktigt det än är...

Mvh isan Lover

Kan du ge några exempel på något som eliten skriver, som är uppenbart felaktigt, och som din omgivning tror på? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du ge några exempel på något som eliten skriver, som är uppenbart felaktigt, och som din omgivning tror på? :)

Hej

Att inte den beskrivning av verkligheten som The Nation t,ex ger ut inte alls stämmer med hur min omgivning ser på och upplever den är ett bra exempel, man bör nog betänka att det inte är många om ens några medier som skildrar skeendet ifrån underklassens perspektiv, allt styrs ifrån ägarna till medierna som själva oftast tillhör överklassen och är rojalister, detta bör man ta med i beräkningen som utlänning i Thailand.

Själv tycker jag tilltron till dessa styrda medier är alldeles för stor, och alla ropar efter källor och ropar amen över det som skrivs helt okritiskt, jag skulle vilja att folk försökte tänka och se på saker mer ur ett klasssamhälles perspektiv, att bilda sig en uppfattning om Thailand och det politiska läget via press och media är ungefär lika givande som att göra det samma innan apartheid avskaffades, det man kan och får läsa är ganska väntat men det säger egentligen nästan ingenting om verkligheten för dom som står utanför systemet längst ned på stegen.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att inte den beskrivning av verkligheten som The Nation t,ex ger ut inte alls stämmer med hur min omgivning ser på och upplever den är ett bra exempel, man bör nog betänka att det inte är många om ens några medier som skildrar skeendet ifrån underklassens perspektiv, allt styrs ifrån ägarna till medierna som själva oftast tillhör överklassen och är rojalister, detta bör man ta med i beräkningen som utlänning i Thailand.

Själv tycker jag tilltron till dessa styrda medier är alldeles för stor, och alla ropar efter källor och ropar amen över det som skrivs helt okritiskt, jag skulle vilja att folk försökte tänka och se på saker mer ur ett klasssamhälles perspektiv, att bilda sig en uppfattning om Thailand och det politiska läget via press och media är ungefär lika givande som att göra det samma innan apartheid avskaffades, det man kan och får läsa är ganska väntat men det säger egentligen nästan ingenting om verkligheten för dom som står utanför systemet längst ned på stegen.

Mvh Isan lover

Ok. Hade du någa exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok. Hade du någa exempel?

Hej

Det finns naturligtvis hur många som helst och det är ytterst ovanligt att det som skrivs i Bangkok stämmer med verkligheten i t.ex Isaan, detta känner du naturligtvis till eftersom vi har diskuterat bl.a det i många år, och har du dåligt minne får du allt söka i gammla länkar själv, du kan ju börja med hur dom beskriver och framställer röda och gula i medierna, en sidas fel förstoras upp och den andra förminskas.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns naturligtvis hur många som helst och det är ytterst ovanligt att det som skrivs i Bangkok stämmer med verkligheten i t.ex Isaan, detta känner du naturligtvis till eftersom vi har diskuterat bl.a det i många år, och har du dåligt minne får du allt söka i gammla länkar själv, du kan ju börja med hur dom beskriver och framställer röda och gula i medierna, en sidas fel förstoras upp och den andra förminskas.

Mvh Isan Lover

Ungefär som du beskriver det då :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Hade du någa exempel?

Det finns hur många exempel som helst, därför är det onödigt att visa dem här. Alla vet ju redan... Utom du då.

Följ nu tråden så kan man få avnjuta sen så kallade "IL-strutsen" i full effekt.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns hur många exempel som helst, därför är det onödigt att visa dem här. Alla vet ju redan... Utom du då.

Följ nu tråden så kan man få avnjuta sen så kallade "IL-strutsen" i full effekt.

Det var just den jag ville locka fram. Klart att det inte kommer några exempel. För det finns väl inga sådana. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ungefär som du beskriver det då :crazy:

Hej

Ja jag försöker balansera den ensidiga bild som överklassen och militären sprider genom att tillföra underklasens perspektiv på det hela, jag håller med den som skrev som exempel att undrar hur historien hade skrivits om Tyskarna hade vunnit andra världskriget, hade dom gjort det på ett neutralt och riktigt sätt?

Så ett tips är att kritiskt ifrågasätta det man läser och inte ta det för sanning i alla lägen, speciellt i länder som Thailand.

Nej sanningen ligger nog oftast någonstans mitt emmellan dom båda ytterligheterna, så att inte svälja allt man läser i en styrd media är nog en bra början på att försöka förstå varför fattiga framställs som terrorister i ett land där ca 10% av befolkningen äger 90% av landets tillgångar.

Går man på överklassens lögner för att behålla sina priviligerade liv på dom fattigas bekostnad medverkar man ju faktiskt till att landets orättvisor består även om det kanske sker omedvetet och i god tro.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag försöker balansera den ensidiga bild som överklassen och militären sprider genom att tillföra underklasens perspektiv på det hela, jag håller med den som skrev som exempel att undrar hur historien hade skrivits om Tyskarna hade vunnit andra världskriget, hade dom gjort det på ett neutralt och riktigt sätt?

Så ett tips är att kritiskt ifrågasätta det man läser och inte ta det för sanning i alla lägen, speciellt i länder som Thailand.

Nej sanningen ligger nog oftast någonstans mitt emmellan dom båda ytterligheterna, så att inte svälja allt man läser i en styrd media är nog en bra början på att försöka förstå varför fattiga framställs som terrorister i ett land där ca 10% av befolkningen äger 90% av landets tillgångar.

Går man på överklassens lögner för att behålla sina priviligerade liv på dom fattigas bekostnad medverkar man ju faktiskt till att landets orättvisor består även om det kanske sker omedvetet och i god tro.

Mvh isan lover

Jag skriver inte att de fattiga framställs som terrorister.Jag skriver att de som medverkade till att demonstrationerna i bl.a. Bangkok urartade så kapitalt är terrorister.När de röda ställde krav på dåvarande regering ochfick igenom dessa, då ställde dem mera krav som de inte fick inte fick det.Då svarade de genom uppmaningar till sitt folk att bränna ner Bangkok.Är det en förhandlingordning som du förordar?Och vad det gäller lögner så får du nog tänka om.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var just den jag ville locka fram. Klart att det inte kommer några exempel. För det finns väl inga sådana. :)

Finns det inga exempel så får du helt enkelt leta upp dem själv, för inte ska väl den som påstår något behöva backa upp det med exempel?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag försöker balansera den ensidiga bild som överklassen och militären sprider genom att tillföra underklasens perspektiv på det hela, jag håller med den som skrev som exempel att undrar hur historien hade skrivits om Tyskarna hade vunnit andra världskriget, hade dom gjort det på ett neutralt och riktigt sätt?

Så ett tips är att kritiskt ifrågasätta det man läser och inte ta det för sanning i alla lägen, speciellt i länder som Thailand.

Nej sanningen ligger nog oftast någonstans mitt emmellan dom båda ytterligheterna, så att inte svälja allt man läser i en styrd media är nog en bra början på att försöka förstå varför fattiga framställs som terrorister i ett land där ca 10% av befolkningen äger 90% av landets tillgångar.

Går man på överklassens lögner för att behålla sina priviligerade liv på dom fattigas bekostnad medverkar man ju faktiskt till att landets orättvisor består även om det kanske sker omedvetet och i god tro.

Mvh isan lover

Nu är det ju inte så djulodande grejor som förintelsens vara eller inte vara som det handlar om. Utan många saker kan man se som fakta och vara överens om. Sen orsaken till att olika saker händer är väl det som vi inte är rörande överens om alla gånger.

Men det blir lite paradoxalt när du å ena sidan påstår att man inte ska ta Thailändsk media på allvar. Och å andra sidan så när du vill komma med ett påstående så hänvisar du ofta till nånting du läst i tidningen/hört på radio. Och genast om detta passar dina tankar så är det genast vedartagen sanning.

Som tur är så är ju vi alla inte bara hänvisade till ThaIändsk media alla gånger. Utan det släpps faktiskt lite rapporter om läget i Thailand lite nu och då som är kritiska till både gula och dom rödas metoder att föra politi/styra landet, från diverse organisationer som anses ha rätt högt renome i verkligheten.

Apropå media och sanningen. Man glömmer väl knappast historien om när Dr T försökte få två journalister från The Nation sparkade för att dom skrev obekväma artiklar om honom.

Och är det någon av landets tidiagare ledare som gjort sig känd för att kväva fri press så är det just Dr T.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu är det ju inte så djulodande grejor som förintelsens vara eller inte vara som det handlar om. Utan många saker kan man se som fakta och vara överens om. Sen orsaken till att olika saker händer är väl det som vi inte är rörande överens om alla gånger.

Men det blir lite paradoxalt när du å ena sidan påstår att man inte ska ta Thailändsk media på allvar. Och å andra sidan så när du vill komma med ett påstående så hänvisar du ofta till nånting du läst i tidningen/hört på radio. Och genast om detta passar dina tankar så är det genast vedartagen sanning.

Som tur är så är ju vi alla inte bara hänvisade till ThaIändsk media alla gånger. Utan det släpps faktiskt lite rapporter om läget i Thailand lite nu och då som är kritiska till både gula och dom rödas metoder att föra politi/styra landet, från diverse organisationer som anses ha rätt högt renome i verkligheten.

Apropå media och sanningen. Man glömmer väl knappast historien om när Dr T försökte få två journalister från The Nation sparkade för att dom skrev obekväma artiklar om honom.

Och är det någon av landets tidiagare ledare som gjort sig känd för att kväva fri press så är det just Dr T.

Mvh Janne

Hej

Dom medier som finns måste vi ju naturligtvis ta till oss information ifrån av och använda i diskussionerna, men det jag vänder mig emot är att se dom som en bibel eller facit av verkligheten och allt som har stått att läsa någonstans är hugget i sten och stämmer med alla andras verklighet, i ett land med såna extrema klyftor som Thailand ser verkligheten väldigt olika ut beroende på var och hur man bor och lever, vad man äger och vilken klass man tillhör, och detta bör man inte bortse ifrån.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom medier som finns måste vi ju naturligtvis ta till oss information ifrån av och använda i diskussionerna, men det jag vänder mig emot är att se dom som en bibel eller facit av verkligheten och allt som har stått att läsa någonstans är hugget i sten och stämmer med alla andras verklighet, i ett land med såna extrema klyftor som Thailand ser verkligheten väldigt olika ut beroende på var och hur man bor och lever, vad man äger och vilken klass man tillhör, och detta bör man inte bortse ifrån.

Mvh isan lover

Kom ihåg dom orden nästa gång du länkar till en utredning eller liknande på en mycket ensidig websida som bara beskriver synen på ett problem från en sida (vilket är vanligt att du gör)

Tänk också på dom orden när du sågar alla andra medier som inte skriver som du tycker och du påstår att dom är "ägda" eller "kontrollerade" och "partiska"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom medier som finns måste vi ju naturligtvis ta till oss information ifrån av och använda i diskussionerna, men det jag vänder mig emot är att se dom som en bibel eller facit av verkligheten och allt som har stått att läsa någonstans är hugget i sten och stämmer med alla andras verklighet, i ett land med såna extrema klyftor som Thailand ser verkligheten väldigt olika ut beroende på var och hur man bor och lever, vad man äger och vilken klass man tillhör, och detta bör man inte bortse ifrån.

Mvh isan lover

Det blir väldigt förvirrande om man argumenterar så generellt som du gör nu.

Kan du komma med några exempel på felaktigheter som stått i tidningarna och som är typiska för elitens verklighet?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom medier som finns måste vi ju naturligtvis ta till oss information ifrån av och använda i diskussionerna, men det jag vänder mig emot är att se dom som en bibel eller facit av verkligheten och allt som har stått att läsa någonstans är hugget i sten och stämmer med alla andras verklighet, i ett land med såna extrema klyftor som Thailand ser verkligheten väldigt olika ut beroende på var och hur man bor och lever, vad man äger och vilken klass man tillhör, och detta bör man inte bortse ifrån.

Mvh isan lover

Självklart ska man ALLTID vara kritisk till medias spegling av verkligheten.

Men vi bör väl även i rimlighetens namn även vara så pass ärliga så att vi inte dömer ut allt som skrivs i media som en osanning som man inte behöver ta ställning till då den ändå är lögn?

Om man plockar ur dom bitar som faktiskt går att belägga som trovärdiga så kan man utifrån detta bilda sig ganska bra referensramar om läget i landet.

Vad som däremot är mycket icke trovärdigt. Det är likt dig att selektera vad som anses trovärdigt utifrån din egen politiska uppfattning.

Om du fortsätter att föra double standard beroende på vilken grupp som omskrivs för tillfället så gör det dig till opålitlig i din beskrivning.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom medier som finns måste vi ju naturligtvis ta till oss information ifrån av och använda i diskussionerna, men det jag vänder mig emot är att se dom som en bibel eller facit av verkligheten och allt som har stått att läsa någonstans är hugget i sten och stämmer med alla andras verklighet, i ett land med såna extrema klyftor som Thailand ser verkligheten väldigt olika ut beroende på var och hur man bor och lever, vad man äger och vilken klass man tillhör, och detta bör man inte bortse ifrån.

Mvh isan lover

Oavsett vilken klass man tillhör så står det väl att läsa i samma tidningar och andra medier

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...