Nypan Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 (ändrad) Sluta för att just du skriver det. 5 5 5 5 Det finnes inte i min värd! Ditt inlägg är inget bra. Du kan inte hur saker och ting hänger i hopa. JAG HAR TVÅ BANKER ICA-Banken och Nordea. Det mesta jag handlar och betalar göres på ICA-Banken. Nordea är den bank min lön betalas in på av min arbetsgivare. Där betalar jag inga räkningar. Jag över för det mesta där i från. Att sända från Nordea till Thailand via internet är 10 sek billigare än HB. På ett år tjänas 120sek i mindre avgiften. Hälsar pigge01 Man måste veta vad man skriver snälla Pigge! SE ditt inlägg #108 Du skrev att JAG hade Nordea det svara jag dig på, så vem blandar ihop saker?? Ändrades Mars 2, 2012 av Nypan "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Och får automatiskt en sämre kurs. Jag gjorde en test innan under dagen med 5000 men stoppade överföringen i sista skeded bara för att kolla summan, swedbanks summa var sämre än bkkbk:s TT kurs för dagen. Hur mycket skiljde mellan Swedbanks kurs och BKK banks TT kurs? /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Här är Swedbanks officiella svar som jag fått, det var ju kul att få veta att vi kunder numera är idi*tförklarade: " Hej! Svaret nedan gav jag till kundombudsmannen i samma typ av ärende. Swedbank har som målsättning att erbjuda våra kunder betalningsprodukter som är enkla och säkra. Av erfarenhet vet vi att det generellt sett är bättre för bankens kunder när de ska skicka en betalning till utlandet att göra detta i någon av de stora världsvalutorna d.v.s. EUR eller USD eller i den mån det är möjligt att skicka mottagarlandets valuta. Svenska kronor är en liten valuta internationellt och att skicka den utomlands leder många gånger till en hög växlingskostnad för kunden, risk att betalningen försenas samt att betalningen kan avvisas och returneras av de utländska banker som har svårigheter att hantera valutan. Swedbank erbjuder därför de valutor som vi vet av erfarenhet fungerar bäst. Vi har därför sedan en tid tillbaka valt att inte längre erbjuda möjligheten att betala i svenska kronor till Thailand via Internetbanken Privat. De valutor som vi rekommenderar är kunden skickar till Thailand är thailändska baht (THB), amerikanska dollar (USD) eller euro (EUR). Har kunden verkligen ett behov av att skicka svenska kronor så är det fortfarande möjligt genom att kontakta sitt bankkontor eller telefonbanken. Med vänlig hälsning / Best regards Jonas Hägglöf Product Manager International Payments Group Payments & Cash Management " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Håller med lasseiudon.kunderna har varit idi*tförklarade länge av bankerna...det är därför dom inte vill ha in oss på banken..snart får man väl betala inträde när man ska dit.jä---la maffiapack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Och så här svarade dom på Swedbanks internetbanks kundtjänst, som vanligt är svaret typ Goddag yxskaft, : " Sv: Betala/Överföra Från Internetbankens Kundtjänst Mottaget 12-03-02 08:03 Meddelande Hej! Tack för din e-post Enligt vår landinformation kan man även skicka THB,USD och EUR till Thailand. Du kan aktivera din kod till telefonbanken i internetbanken under fliken tillval. Med vänlig hälsning Swedbank AB (publ) Ann-Katrin Högberg Telefonbanken 0771-22 11 22 Internetbankens kundtjänst 0771-97 75 12 Öppet måndag-söndag 07.00-23.00, med reservation för vissa storhelger. Självbetjäningen och internetbanken har öppet dygnet runt. På www.swedbank.se/kontor hittar du kontaktvägar till våra kontor. Observera att vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider. Kontakta din bank för mer information. Miljöcertifierad enligt ISO 14001 On 2012-02-29 20:06, Bunner Lars wrote: Hej! Jag gör internationella betalningar regelbundet till Thailand i SEK men noterar att numera kan jag bara skicka Thai baht. Varför har ni tagit bort möjligheten för mig att välja valuta??? -------------- Namn: Lars Bunner" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Hörde Lena Ph Vem i hela världen kan man lita på från Så Mycket Bättre och kom då oxå att tänka T Ledins dänga där en textrad "Du kan lita på mig.Jag är INTE bankdirektör Dessa låtar samanfattar allt vad jag tror om S Banker Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Ja den här Jonas Hägglöf kan dra åt hel---te ..vill du göra en överföring i SEK från banken så kommer dom att ta ut minst c:a 160.-för den tjänsten när den görs manuellt...man måste väl för f-n kunna bestämma själv vilken valuta man vill skicka i eller?..jä---la storebrorstakter...banker o försäkringsbolag.fy f---n vilka skojare..(ps..jag är väldigt förbannad just nu efter svaret jag fick från swedbank).bättre o ha pengar i kudden o samla på sig när man åker ner o växla där.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 skickade från swedb idag sek till Thailand SCB och betalningen gick igenom som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 skickade från swedb idag sek till Thailand SCB och betalningen gick igenom som vanligt Via internetbanken? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Leifen Javisst via internetbanken som vanligt Färs o Frosta sparbank (swedbank) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otto Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Jag försökte nu med SEK det gick inte Blir ny bank när jag kommit hem. Otto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Är det någon räknat på hur mycket det skiljer i pengar om man skickar SEK eller THB ?? Frugan förde över 4000 THB idag i Swedbank och kursen blev 4,535 + 50 spänn men den får man alltid betala “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Är det någon räknat på hur mycket det skiljer i pengar om man skickar SEK eller THB ?? Frugan förde över 4000 THB idag i Swedbank och kursen blev 4,535 + 50 spänn men den får man alltid betala Kenneth, Är du säker på den kursen? Eller är det en preliminär kurs? Officiellt (enligt Oanda.com) är dagens kurs 4.507. Isåfall skulle Swedbank gett bättre kurs än den officiella. När jag "fejkade" en överföring via Swedbank förra veckan, jämförde med Oanda var swedbanks kurs omkring 3 satang lägre. Skall hem och prova, men nu har ju banken stängt..och imorgon öppnar de inte förrän jag gått till jobbet.. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Kenneth, Är du säker på den kursen? Eller är det en preliminär kurs? Officiellt (enligt Oanda.com) är dagens kurs 4.507. Isåfall skulle Swedbank gett bättre kurs än den officiella. När jag "fejkade" en överföring via Swedbank förra veckan, jämförde med Oanda var swedbanks kurs omkring 3 satang lägre. Skall hem och prova, men nu har ju banken stängt..och imorgon öppnar de inte förrän jag gått till jobbet.. /Sarne Hon förde över pengarna igår och pengarna togs från kontot idag 4000 bath för 882 kr “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Kursen idag 4,583 mot Swedbanks 4,535. Inte så illa ändå. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Denna länk använder jag. http://finance.yahoo.com/q/bc?s=SEKTHB=X&t=5d&l=on&z=m&q=l&c= Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TomasHudik Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Jag märkte detta med växlingen med förra veckan när jag skulle skicka via Swedbank. Inte nog med att dom ska tvinga mig att växla i Sverige dom vill att jag ska betala en avgift för att vara förmånskund hos Swedbank också!!!!!!!!!!!!.. Jag ska åka ner till Länsförsäkringar så fort jag kommer hem och få hjälp med att flytta bank. Jag ska också köpa mig ett lite brandskåp och säga upp mitt bankfack hos Swedbank. Hoppas ni byter bank med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Registrerade en överföring på THB i torsdags, pengarna kom in idag måndag till en kurs på 4,57 + 50 :- vilket borde vara riktigt bra. Kasikorn tog dock sina vanliga 500+ baht, verkar inte skilja nåt där vare sig det är SEK eller THB. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Registrerade en överföring på THB i torsdags, pengarna kom in idag måndag till en kurs på 4,57 + 50 :- vilket borde vara riktigt bra. Kasikorn tog dock sina vanliga 500+ baht, verkar inte skilja nåt där vare sig det är SEK eller THB. / SatanG Helt okej kurs, bra info. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 (ändrad) Denna länk använder jag. http://finance.yahoo...&l=on&z=m&q=l= Leif Den kursen är klart bättre än den här: http://www.oanda.com...storical-rates/ Hoppas Yahoo är rätt ;-) /Sarne Ändrades Mars 5, 2012 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koratbengt Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 jävligt krångligt vet int hur jag lägger in en nu tråd,gjör det enklare alla är inte it fans!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 8, 2012 Dela Inlagd Mars 8, 2012 Nu har man hållit på och skickat meddelanden till Sparbanken Nord ett tag, jo det heter Sparbanken Nord i norra delen av Sverige. Detta var sista meddelandet jag fick. Heder till tjejen på kundtjänsten som höll med mina klagomål och bad om ursäkt och inte ser som sitt jobb att alltid ta sin arbetsgivare i försvar. Det är ju inte hennes fel att det inte längre går att skicka SEK via Internet som det gått förr. Kopierar in sista svaret jag fick i går. Fritz. Hejsan Hans! Jo tyvär så är det så. Jag förstår faktiskt inte själv varför de har tagit bort den möjligheten då i på banken fortfarande kan skicka i SEK via vårt system. Förstår din frustration med jag kan inte göra nått åt det, tyvärr Visst blir det en annan kostnad om du ska ringa telefonbanken för att göra betalningen, dels kostar ju samtalet för dig och sedan kostar betalningen 95:- istället för 50:- som det gör via Internetbanken. Ber om ursäkt för detta!! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 8, 2012 Dela Inlagd Mars 8, 2012 Nu har man hållit på och skickat meddelanden till Sparbanken Nord ett tag, jo det heter Sparbanken Nord i norra delen av Sverige. Detta var sista meddelandet jag fick. Heder till tjejen på kundtjänsten som höll med mina klagomål och bad om ursäkt och inte ser som sitt jobb att alltid ta sin arbetsgivare i försvar. Det är ju inte hennes fel att det inte längre går att skicka SEK via Internet som det gått förr. Kopierar in sista svaret jag fick i går. Fritz. Hejsan Hans! Jo tyvär så är det så. Jag förstår faktiskt inte själv varför de har tagit bort den möjligheten då i på banken fortfarande kan skicka i SEK via vårt system. Förstår din frustration med jag kan inte göra nått åt det, tyvärr Visst blir det en annan kostnad om du ska ringa telefonbanken för att göra betalningen, dels kostar ju samtalet för dig och sedan kostar betalningen 95:- istället för 50:- som det gör via Internetbanken. Ber om ursäkt för detta!! Satan vilken civilkurage den här tjejen har! Det finns hopp för banken, trots allt. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 8, 2012 Dela Inlagd Mars 8, 2012 Jag skickade pengar från Handelsbanken i helgen i SEK till Thailand. 40 kr i avgift Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Nu jäklar har jag blandat in min syrra i Sthlm i detta. Min tanke var att föra över pengar från Swedbank till hennes bank så skulle hon skicka dom vidare i SEK till mig. Min syrra är inte född i farstun och har kollat upp det hela med SEB som hon har som bank och detta är svaret jag fick. Några synpunkter ? Nu har jag kollat med min bank, SEB och om jag skickar pengar till ett utländskt konto så kostar det 50 kr.Men, sedan sa hon, att det blir även kostnader i utlandet, ca 175:- för den utländska banken. jag tycker att det verkar konstigt, men hon sa att det är nästan bättre att skicka baht. kanske bäst att du kollar med swedbank, skicka mail, ifall det även blir dessa kostnader om du skickar från dom till din thailändska bank. jag har ju även ICA-Banken men det är väl samma kostnader där. Dom brukar ju följas åt. Om du vill, kan jag göra en testbetalning få se hur det blir. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu