Akha Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 (ändrad) Där ser man. Man ringer alltså in och begär en utlandsbetalning, i SEK, istället för att använda internetbanken? Jag har inte provat eller sett att dom har utlandsbetalning via Internetbanken, kan endast logga in till ICA Banken via "Förenklad Inloggning", så jag ser inte om det går eller ej. Så jag gjorde en sökning om utlandsbetalning hos ICA Banken och det gick att göra via att ringa dom... Jag använder Länets när jag gör utlandsbetalningar, är mycket nöjd med dom. Ändrades Februari 25, 2012 av Akha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Gör du överföringar i SEK till thaibank via ICA-Banken? Leif Det har hänt, Har ett ICA-Konto som de har kortet på i Byn. Men allt ska inte modern veta. Ica-Kontot har 0 kr i kredit och är ett e-kort. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Jag har ICA-Banken med. Länsförsäkringar är bättre eftersom man kan göra utlandsbetalningar i SEK. Det kan man ju inte med Skandia. Det som är sämre med länsförsäkringar är att dom kör med dosa istället för SMS-koder. Tillägg.. det finns annat som är bättre med LF också kom jag på. T.ex att man kan koppla bankgiro till kontot om man är enskild näringsidkare. Länsförsäkringar har också fördelar om du har försäkringar där. Du får nog vänja dig vid att använda dosan Den har sina fördelar. Vid vissa köp tex. hotell via bokning sidan http://www.agoda.se . Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 ICA-Banken 100 kr. Swedbank 50 kr. Handelsbanken 40 kr. Inte är Swedbank värst på avgifter... Nästa vecka kanske alla banker gör samma sak, och tar växlingen. Leif ICA Banken, Länsförsäkringar Bank och Handelsbanken tar ingen avgift för Internetbanken (Internetbetalningen), vilket Swedbank gör...vet ej vad dom tar per år nu... Så sant, inte omöjligt att dom andra bankerna följer efter, och tar bort möjligheten med att skicka med SEK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 ICA Banken, Länsförsäkringar Bank och Handelsbanken tar ingen avgift för Internetbanken (Internetbetalningen), vilket Swedbank gör...vet ej vad dom tar per år nu... Så sant, inte omöjligt att dom andra bankerna följer efter, och tar bort möjligheten med att skicka med SEK Blir det billigare och bättre för oss, så tycker jag att det är bra. Men jag har mina tvivel. Blir det sämre byter jag bank, har Handelsbanken som jag blir mer och mer tveksam till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neil Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Har swedbanks bankkort VISA och tar ofta ut pengar med det i Thailand. Då sker ju växlingen i Thailand. Det kan väl inte vara förändrat? Brukar få ok kurs tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Blir det billigare och bättre för oss, så tycker jag att det är bra. Men jag har mina tvivel. Blir det sämre byter jag bank, har Handelsbanken som jag blir mer och mer tveksam till. Du behöver inte byta Bank! Skaffa en till. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zipnotes Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Hur mycket sämre blir det då med växling i Sverige ? Har någon koll på det ? ungefär ,ca.på 10 000 kr exempelvis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Hur mycket sämre blir det då med växling i Sverige ? Har någon koll på det ? ungefär ,ca.på 10 000 kr exempelvis Det skiljer alltid MINST 20 öre i kurs (sämre kurs), mot att växla i Sverige, gentemot att ta ut pengarna via ATM eller skicka SEK till Thailand. Uncen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Inte 20 öre väl?Menar du inte 20 satang? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Använd GE Money bank kreditkort; ger 60 dagars kredit. Ej vid uttag i automat! Använd ICAbanken vid utlandsvistelse; 0kr i uttagsavgift ovh 0% i valutapåslag Använd t.ex SBAB för löpande konto (lön etc) Ger 3% ränta från 1;a SEK Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Det skiljer alltid MINST 20 öre i kurs (sämre kurs), mot att växla i Sverige, gentemot att ta ut pengarna via ATM eller skicka SEK till Thailand. Uncen... Så om kursen är 4,50 så får man bara 4.30 eller vad menar du ? för det tror jag inte på , har kollat i flera år och så mycket har det aldrig diffat. mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Banker och försäkringsbolag är den lagliga maffian idag. Jävla pack är vad dom är! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zipnotes Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Svedbank har i vårat samhälle har dessutom meddelat per mail att dom slutar hantera pengar i Mars månad , inga insättningar eller uttag inne på kontoret ! Så det blir i fortsättningen bara att gå in och säga en summa som man vill ha insatt på kontot,så fixar dom det ! Bra tycker fattiglappen zipnotes : ) Nää det var mycket bättre förr ! Ha en bra Lördagskväll alla ! Nu får det bli en bastu...med tillbehör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Det blir svårt för dom blinda ang kort å dosor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dinop Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Det var ett tag sen det gick att skicka pengar i SEK via Skandia, bara BHT, men å andra sidan tar de ingen avgift. Kurs vi fick den 24/2 var 0,2284SEK för varje BHT. Är det bra eller dåligt??? Jag misstänker dåligt... Jag skulle vilja se en ordentlig jämförelse mellan olika banker, det behövs verkligen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Det var ett tag sen det gick att skicka pengar i SEK via Skandia, bara BHT, men å andra sidan tar de ingen avgift. Kurs vi fick den 24/2 var 0,2284SEK för varje BHT. Är det bra eller dåligt??? Jag misstänker dåligt... Jag skulle vilja se en ordentlig jämförelse mellan olika banker, det behövs verkligen. Va! Jag kan skicka pengar i SEK med Skandiabanken. Gjorde det för 14 dagar sedan. Konstigt om du inte kan det! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Vi har ett FCD-account (Foreign Currency Deposit) här i Thailand just för att det är MYCKET billigare att växla här... Vi skaffade det när upptäckte att den svenska banken hade nypt oss på ca ca 12 000kr (60 000 baht) vid en av våra månadsöverföringar på 600 000kr. Dom snodde alltså 2% (60 000 baht) än om vi hade växlat här. Numera får vi T/T-kursen här som är betydligt bättre än vanliga växelkursen. I vilken bank kunde du fixa det? Vi har nyligen försökt i Thanachart bank och Kasikorn bank. Fick besked att dom inte tillhandahåller sådana konton. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Så om kursen är 4,50 så får man bara 4.30 eller vad menar du ? för det tror jag inte på , har kollat i flera år och så mycket har det aldrig diffat. mvh Konstigt eftersom det diffat så mycket varje gång jag skickat pengar. Standard är 20-30 öre. Länsförsäkringar here I come... Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Konstigt eftersom det diffat så mycket varje gång jag skickat pengar. Standard är 20-30 öre. Länsförsäkringar here I come... så istället för att få förväntade 4,5 Baht för 1 sek så har du fått 4,2 Baht ? F´*n jag måste hatt tur i alla år Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dinop Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Va! Jag kan skicka pengar i SEK med Skandiabanken. Gjorde det för 14 dagar sedan. Konstigt om du inte kan det! Hur gör du??? Jag ser bara THB som fast val och sen kan man se preliminärt belopp i SEK, det är allt. Då skickar jag till ett personkonto i TH via utlandsbetalningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
McTwist Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 VI skickade pengar till Thai igår via Skadiabanlen och jag lade inte märke till några skillnader... -Forza Gnaget- Östra Övre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Var inne på min bank gjorde en betalning till V75 Skaraborgs Banken (Swedbank) dom använder deras logga för dom använder Swedbanks datasystem Prova att göra en överföring till Thailand och det var inga problem att skicka i SEK en fördel till är att dom bara tar 5:- för uttag i ATM i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Det var ett tag sen det gick att skicka pengar i SEK via Skandia, bara BHT, men å andra sidan tar de ingen avgift. Kurs vi fick den 24/2 var 0,2284SEK för varje BHT. Är det bra eller dåligt??? Jag misstänker dåligt... Jag skulle vilja se en ordentlig jämförelse mellan olika banker, det behövs verkligen. Ja dåligt 4,37 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Så om kursen är 4,50 så får man bara 4.30 eller vad menar du ? för det tror jag inte på , har kollat i flera år och så mycket har det aldrig diffat. mvh Vad har du kollat mot ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu