Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket ska man betala för krimskrams?


Wwax

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    7

  • Galten

    6

  • borje222

    6

  • Wwax

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag köpte en G-Shock (digitalklocka) kopia i Phuket för drygt 14 år sedan för 30 kr och den går fortfarande trots att jag aldrig bytt batteri i den. Helt klart prisvärt krimskrams!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper inte ett skit i Thailand.

Vad finns där som inte finns här i prylväg?

oj oj vad du har missat.

beror på på priset kanske.

På marknader fyndar jag vackert :y2:

och i affärer ännu mer.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper inte ett skit i Thailand.

Vad finns där som inte finns här i prylväg?

En massa kopior och annat skräp.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tandvård - mycket prisvärt.

Glasögon - synundersökning oftas gratis, glasögonen runt halva priset mot Sverige, (dock finner man mycket bra priser på nätet nu för tiden även här, men en undersökningen kommer man ej ifrån.

Även solglasögon ca. 50%, gå till optikerna, ej på gatan.

Klockor - Ta reda på exakt vilka klockor du är intresserad av i Sverige. ta gärna med brochyrer etc.

finns många varianter av "samma" klocka. Även här upp till 50%.

Skräddaren - Har själv haft samma skräddar-familj i snart 25 år, har provat några andra, med missnöje.

En skjorta ca. 150 Sek, och då passar de på min numera välväxta kropp. Funkar även från Sverige.

Jag skickar ett mail, får ett par förslag, internet betalning. Två veckor senare, paketet på ICA.

I mitt fall Kings Tailor, Pattaya.

Sport - Jag vet ej vilken ålder du är i, men ungarna här hemma har beställt en del "sport-saker" av mig på de senaste resorna.

Det poppuläraste var senast Converse skor, för ca. 1000 Bath.

Tycker man om badminton, tennis, eller gud förbjude, golf, kan man göra fynd.

Det finns naturlig vis mycket, mycket mer...Men försök att undvika "gatuköpen", de har man oftas ingen glädje av!

Planera innan du åker, skriv en lista, om saken ej finns på listan, behöver du förmodligen den ej...

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

köpte mig en Casio klocka för 9 år sedan, betalade 450 B för den. Var nu på senaste resan tvungen att byta batteri för första gången.

Klart prisvärt tycker jag.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

2:a el. om det var 3:dje våningen på Mikes vet jag en liten shop som även syr upp byxor och skjortor för ett hyffsat pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tandvård - mycket prisvärt.

Glasögon - synundersökning oftas gratis, glasögonen runt halva priset mot Sverige, (dock finner man mycket bra priser på nätet nu för tiden även här, men en undersökningen kommer man ej ifrån.

Även solglasögon ca. 50%, gå till optikerna, ej på gatan.

Klockor - Ta reda på exakt vilka klockor du är intresserad av i Sverige. ta gärna med brochyrer etc.

finns många varianter av "samma" klocka. Även här upp till 50%.

Skräddaren - Har själv haft samma skräddar-familj i snart 25 år, har provat några andra, med missnöje.

En skjorta ca. 150 Sek, och då passar de på min numera välväxta kropp. Funkar även från Sverige.

Jag skickar ett mail, får ett par förslag, internet betalning. Två veckor senare, paketet på ICA.

I mitt fall Kings Tailor, Pattaya.

Sport - Jag vet ej vilken ålder du är i, men ungarna här hemma har beställt en del "sport-saker" av mig på de senaste resorna.

Det poppuläraste var senast Converse skor, för ca. 1000 Bath.

Tycker man om badminton, tennis, eller gud förbjude, golf, kan man göra fynd.

Det finns naturlig vis mycket, mycket mer...Men försök att undvika "gatuköpen", de har man oftas ingen glädje av!

Planera innan du åker, skriv en lista, om saken ej finns på listan, behöver du förmodligen den ej...

Mvh. borje222

Passa dig för tandvården i Thailand, rekomenderar inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig för tandvården i Thailand, rekomenderar inte

Men det gör jag :good:

Därmed inte sagt att alla tandläkare i Thailand är duktiga och billiga på samma gång.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig för tandvården i Thailand, rekomenderar inte

Om du menar "tandhygienister" som kallar sej tandläkare (finns ganska många i Pattis), så kan jag hålla med.

Jag har annars erfarenhet av välutbildad tandläkare som gör ett mycket prisvärt och bra jobb.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kostar 100 baht enligt mig, solbrillor, plånböcker, skärp, t-shirtar, tändare och liknande krimskrams.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Allt kostar 100 baht enligt mig, solbrillor, plånböcker, skärp, t-shirtar, tändare och liknande krimskrams.

Nix min gode vän :) , t-shirtar för "fullvuxna" kostar mer än 100 baht, även shorts, blev glad när jag hittade en Big size shop i Pattaya på Made in Thailand :thumbsup::thumbsup:.

Men å andra sidan orkade jag inte att pruta så mycket

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kostar 100 baht enligt mig, solbrillor, plånböcker, skärp, t-shirtar, tändare och liknande krimskrams.

Jag har nog lite andra erfarenheter. Att köpa en plånbok för 100 battar är enligt mig en ren förlust i längden eftersom kvalite'n är så dålig att den börjar läcka ut småpengar redan efter en vecka ungefär. Min rekommendation är att lägga på en hundring till för att få en plånbok i riktigt läder. Den investeringen tjänar man in på 6 veckor ungefär enligt mina beräkningar.. :good:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Silver Tailor på Sukhumvit, mitt emot Soi 33. Fantastisk kvalitet och en kinesisk skräddare som inte accepterar mindre än 2 provningar. Inget mått per internet här inte. Han har fina tyger (både skjortor och kostymer) Jag har köpt drösvis av bägge.

Rekommenderas

Undrar om det inte var där som jag köpte mina abs. bästa skortor i mitt .Det var redan 1969 Anvädes mycket till jag blev för fet 10 år senare Det var min mobror som tog mig ditt Han var pilot så det stämmer Fpl.vet var det kan löna sig att handla Tgf köper skräp på loppis i uppland och saljer med bra förtjänst i hembyn

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig för tandvården i Thailand, rekomenderar inte

Oftas mycket bättre än i sverige, och jag med många har provat båda!

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig för tandvården i Thailand, rekomenderar inte

Jag har upplevt hela skalan. I Bangkok är det svårt att hitta en tandläkare som inte är duktig. Visst, letar man i slumkvarteren så inte hittar man de bästa där. Alla lagningar jag gjort i Bangkok har hållit sedan 80-talet. Uppe i byn är det svårare att hitta bra tandläkare, ibland har man baxnat när man hör vad dom kommer fram till. Men det finns även bra tandläkare upp i landet, till riktigt suveränt bra priser.

Frugan, har haft problem med de flesta lagningar hon gjort i Sverige. Både plomber och bryggor har ramlat loss. De lagningar hon gjort i Thailand har hållit.

Dessa faktum gör att jag drar andra slutsatser än dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

.

Klockor - Ta reda på exakt vilka klockor du är intresserad av i Sverige. ta gärna med brochyrer etc.

finns många varianter av "samma" klocka. Även här upp till 50%.

.

Sport - Jag vet ej vilken ålder du är i, men ungarna här hemma har beställt en del "sport-saker" av mig på de senaste resorna.

Det poppuläraste var senast Converse skor, för ca. 1000 Bath.

Tycker man om badminton, tennis, eller gud förbjude, golf, kan man göra fynd.

Mvh. borje222

Klockor verkar vara dyrare än i Sverige iaf de klockor jag har kollat på. Kanske en Q&Q från OK kan hittas till ett bättre pris i Thailand men annars verkar klockor vara dyrare.

Adidas, Asics och diverse andra märken är oftast också dyrare i Thailand. Möjligtvis kan man hitta billigt på någon outlet men i övrigt så tycker jag att priserna är samma eller dyrare i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en canada Goose jacka ( 100& kopia antar jag) han skulle ha 2700 thb men damen förhandlade ner den till 2400 thb, rikigt skön jacka

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kostar 100 baht enligt mig, solbrillor, plånböcker, skärp, t-shirtar, tändare och liknande krimskrams.

Då betalar min fru 80 bath. Själv åker jag nog på 100 bath.

20% verkar vara prutmånen i alla lägen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon sa TANDVÅRDEN är oftast mycket bättre än i sverige.Jag håller med!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betraktar du dina tänder som krimskrams så tycker jag synd om dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske tänder på krimskrams.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Allt kostar 100 baht enligt mig, solbrillor, plånböcker, skärp, t-shirtar, tändare och liknande krimskrams.

Jag får skärpa mig för mig har de lurat av 1000 thb och uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...