smilet Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Det finns fönster o dörrar i trä, plast o aluminium. Har fastnat för alu. Men vad kostar detta t.ex. ett fönster per kvadrat med aluminium ram ? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2012 Det finns fönster o dörrar i trä, plast o aluminium. Har fastnat för alu. Men vad kostar detta t.ex. ett fönster per kvadrat med aluminium ram ? Smilet Med vanligt fönsterglas eller det är givetvis dyrare med tonat ? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 (ändrad) Jag ska köra med denna modell i sovrum och ut till balkongen sen sätta på solfilm Kollade på IQ i Surin som dom kallar det å summan var ca 5000thb Denna modell är skjutbar till vänster Ändrades Februari 21, 2012 av Forden34 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Tja, Skulle satsat pengar på färdigtonat istället för solfilm. Anledningen är hållbarheten, liten skillnad i pris, ingen risk för luftbubblor. Samt att se ut på kvällarna genom solfilm blir stört omöjligt. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Tja, Skulle satsat pengar på färdigtonat istället för solfilm. Anledningen är hållbarheten, liten skillnad i pris, ingen risk för luftbubblor. Samt att se ut på kvällarna genom solfilm blir stört omöjligt. Erkki Ingen fara med luftbubblor Jag ska inte kolla ut genom fönstret på kvällen då det inte finns nått att se då det är dött i byn fter kl 20:00 Men jag får väl kolla om dom har färdigtonat Behöver igentligen inte tonat då det blir tak över båda dörrarna Vi får se, det är långt dit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Jag bytte fönster för två år sedan aluminium med tonat glas, byggda på plats. Fönstren är om jag kommer ihåg rätt ca 2m breda och ´dryga metern höga. kostade 2400 baht per styck inklusive moskitonät Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2012 Jag bytte fönster för två år sedan aluminium med tonat glas, byggda på plats. Fönstren är om jag kommer ihåg rätt ca 2m breda och ´dryga metern höga. kostade 2400 baht per styck inklusive moskitonät Så då blir det 1.200baht / kvm Tack för svaret Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2012 Jag bytte fönster för två år sedan aluminium med tonat glas, byggda på plats. Fönstren är om jag kommer ihåg rätt ca 2m breda och ´dryga metern höga. kostade 2400 baht per styck inklusive moskitonät Har du koll på om dessa fönster "skramlar" när det blåser ? Vem har byggt fönstren ? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 Skramlar inte Kvadraten är ju svårt å säga vad det kostar, priserna är olika från butik till butik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2012 Skramlar inte Kvadraten är ju svårt å säga vad det kostar, priserna är olika från butik till butik Vad fick (får) du betala per kvadrat ? Hur stort är partiet ? (2.2x2m?) (vanligt fönsteglas) Va tonat så mycket dyrare eftersom du väljer solfilm istället ? (Jag vet att du håller på med bilar o är "knixsig" med det mesta) Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2012 En vanlig (teak?) trädörr kostar c;a 5.000baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Februari 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2012 Hur är det med låset på era dörrar, här på hotellet är det inget bra lås Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 Har du koll på om dessa fönster "skramlar" när det blåser ? Vem har byggt fönstren ? Smilet skramlar inte och dom byggdes av en lokal hantverkare mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 En vanlig (teak?) trädörr kostar c;a 5.000baht Jag tänker inte använda trädörrar då jag sett vad som händer med dom efter ett tag Dom hänger Dom spricker Dom torkar Dom måste bearbetas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 Jag tänker inte använda trädörrar då jag sett vad som händer med dom efter ett tag Dom hänger Dom spricker Dom torkar Dom måste bearbetas Kan rekommendera PVC-dörrar men ingjuta metallförstärkningar Satte in det i mitt hus och är klart nöjd Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 Hur är det med låset på era dörrar, här på hotellet är det inget bra lås Smilet Ja låsen är väl ett problem på aludörrarna då dom bygger dom i klent material Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 (ändrad) svaga lås löser man med en gallergrind på insidan eller en tredörr utanför alu/glasdörr mvh Ändrades Februari 22, 2012 av Khemmarat Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 svaga lås löser man med en gallergrind på insidan eller en tredörr utanför alu/glasdörr mvh Så sant så, för mig blir det en skjutbar gallergrind utvändigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 man kan ju ha trädörrar och glas invändigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 kommer en bild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 kommer en bild Väldigt snyggt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 8 milimeters spegelglas kostnad för glasdörrarna 15.000 bath med montering Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 För dyrt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 för dyrt kan hända men köp tunt billigt glas och skaffa 3 till 4 ac då blir dyrt med el och inköp av ac jag har svalt och skönt använder bara fläkt har ingen ac man måste tänka med pannbenet när man bygger hus ett tips Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 för dyrt kan hända men köp tunt billigt glas och skaffa 3 till 4 ac då blir dyrt med el och inköp av ac jag har svalt och skönt använder bara fläkt har ingen ac man måste tänka med pannbenet när man bygger hus ett tips Hmmm... jag föredrar att tänka med det innanför, men det är jag det Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu