Jump to content
IGNORERAD

10 260 "röda byar" nu i Thailand, målet är 30 000.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

.. så är man som bäst ifärd med att just nu återinföra en civil konstitution efter den demokratiska våldtäkten på landet av militären vid den senaste kuppen.

Tycker att det är otroligt märkligt att du bara lärt dig känna igen en typ av våldtäktsman.

Hade du haft ett aningens öppet sinne så hade du förstått att det här handlar om käbbel mellan två våldtäktsmän,

Och bråket handlar om på vilket sätt det ska vara lagligt att göra offret troslöst.

Den ena tycker att det ska vara ok att bara slita av henne trosorna.

Den andre tycker att det ska vara ok att lura henne, droga ner henne och sedan dra av trosan när hon sover.

Du gillar tydligen den ena.

Jag gillar ingen av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    17

  • andersbangkok

    16

  • Tallviking

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Det var ungefär så det gick till en gång i tiden i Sverige, regional och etableringsstöd till stora företag för att etablera sig på nya och avlägsna orter var vanligt, och inte sällan blev resultatet lyckat och en del av företagen blomstrar väl än idag.

Mvh Isan Lover

Kan du ge något exempel ?

De jag kommer ihåg var mera i riktig thaianda.

I ett fall fick ett bolag investeringsstöd för att köpa nya maskiner. Dessa nya maskiner gick dock inte till det bolag som var angivet i ansökan utan till ett annat bolag i koncernen. Bolaget i ansökan fick överta det andra bolagets uttjänta maskiner. Tjänsterna som producerades var så dåliga att de gick i konkurs. Arbetarna fick skulden för att de inte dög till att utföra riktiga jobb. I själva verket var arbetarna hur duktiga som helst.

Ett annat exempel så producerades ingenting vettigt eller i några antal annat än för att visa upp ett fåtal exempel. Produkten som skulle produceras var en fantasiprodukt som det redan fanns ett stort antal fungerande ute på marknaden redan. De som företaget skulle producera tillförde inget med ökad kvalitet eller vettig prisbild till marknaden. Ingen begrepp vad det var fråga om annat än att någon på något vis kunde sko sig. De som låg bakom företagen var välkända bidragsskojare som trots att de var ökända i hela landet kunde hitta nya småkommuner att lura.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker att det är otroligt märkligt att du bara lärt dig känna igen en typ av våldtäktsman.

Hade du haft ett aningens öppet sinne så hade du förstått att det här handlar om käbbel mellan två våldtäktsmän,

Och bråket handlar om på vilket sätt det ska vara lagligt att göra offret troslöst.

Den ena tycker att det ska vara ok att bara slita av henne trosorna.

Den andre tycker att det ska vara ok att lura henne, droga ner henne och sedan dra av trosan när hon sover.

Du gillar tydligen den ena.

Jag gillar ingen av dem.

Hej

Kallar man även folkvalda politiker för våldtäktsmän på demokratin och jämställer dessa med kuppande generaler, så föredrar jag nog ändå folkvalda "våldtäktsmän" som befolkningen själva kan byta ut varje gång val hålls och dom är ju dessutom oftast obeväpnade.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Kallar man även folkvalda politiker för våldtäktsmän på demokratin och jämställer dessa med kuppande generaler, så föredrar jag nog ändå folkvalda "våldtäktsmän" som befolkningen själva kan byta ut varje gång val hålls och dom är ju dessutom oftast obeväpnade.

Mvh Isan Lover

ja just det! Det var dom folkvalda politikerna som uppmanande till att bränna Bangkok och som ansvarade för att Udon mfl städer brändes ner till del.

Fin demokrati du förespråkar men det är väl som vanligt bland de dina; det är frihetskamp och då får man ta till våld.

De som försvarar demokratin; dom är våldsverkare och mördare.

Förljugenheten i sin prydnad!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallar man även folkvalda politiker för våldtäktsmän på demokratin och jämställer dessa med kuppande generaler, så föredrar jag nog ändå folkvalda "våldtäktsmän" som befolkningen själva kan byta ut varje gång val hålls och dom är ju dessutom oftast obeväpnade.

Mvh Isan Lover

Precis som att det finns ett giltigt motiv till att UDD just heter som de gör, så finns också en giltig anledning till att PAD heter som de gör.

Det har lämnats många många förklaringar till varför Thaksin inte sågs som speciellt demokratisk. Allt från att köpa röster, muta domare

och nepotism till att finansiera utomdemokratiska mobbar för att störta regeringen och många andra exempel finns som stöd för det.

Vilket också är anledningen till att hans variant av "democracy" sedan länge haft ett eget uttryck, Thaksinocracy.

Så att kalla hans gäng för demokratiska våldtäktsmän är absolut befogat.

Och du får naturligtvis ha vilka böjelser som helst och föredra vilka våldtäktsmän du vill. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Precis som att det finns ett giltigt motiv till att UDD just heter som de gör, så finns också en giltig anledning till att PAD heter som de gör.

Det har lämnats många många förklaringar till varför Thaksin inte sågs som speciellt demokratisk. Allt från att köpa röster, muta domare

och nepotism till att finansiera utomdemokratiska mobbar för att störta regeringen och många andra exempel finns som stöd för det.

Vilket också är anledningen till att hans variant av "democracy" sedan länge haft ett eget uttryck, Thaksinocracy.

Så att kalla hans gäng för demokratiska våldtäktsmän är absolut befogat.

Och du får naturligtvis ha vilka böjelser som helst och föredra vilka våldtäktsmän du vill. :)

Hej

Även om du kallar det en böjelse så föredrar jag ändå folkvalda politiker före militärer med vapen i händerna, så med din böjelse blir du väl vapen och uniform fetischist.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även om du kallar det en böjelse så föredrar jag ändå folkvalda politiker före militärer med vapen i händerna, så med din böjelse blir du väl vapen och uniform fetischist.

Mvh Isan Lover

Min böjelse? Så jag föredrar generaler framför folkvalda nu igen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Guest Isan Lover

Hej

Jag läste till min glädje i Bangkok Post http://www.bangkokpo...-the-red-option att även byar i södra Thailand numera börjar ansluta sig till "dom Röda byarna", dom första byarna som gick med var belägna i Songkhla och dom gick med i oktober, senare följde byar i Satun och Nakhon Si Thammarat efter, och den här gången var det 14 byar i Narathiwat som gick med.

Är detta början på ett politiskt uppvaknande även bland dom fattiga i Södra Thailand?

More southern villages choose the 'Red' option

NARATHIWAT Fourteen villages in Cho Airong district have been declared ''red shirt zones'' with residents aiming to use political backing to solve land problems.

Tida Tawornseth, chairwoman of the red shirt United Front for Democracy against Dictatorship presided over a ceremony to declare the 14 villages red shirt zones yesterday.

The villages _ all located in tambon Bukit _ have a combined population of about 14,000 people.

Mrs Tida, who was accompanied by her husband and Pheu Thai list MP Weng Tojirakarn, gave a red shirt village symbol _ a placard with the Pheu Thai Party's logo _ to representatives from each village. The idea of establishing red shirt villages is to strengthen the hand of local people, giving them a voice in the formation of government policy, one village leader said.

The leader, who declined to be named, said the majority of villagers supported the move as they believe it would help to make their voices heard when they pressure state agencies to solve their problems.

Land is the major problem for the residents of the 14 villages, he said.

Many villagers are being accused of encroaching on protected forest areas on Budo Mountain even though they have farmed it for a long time.

''As the red shirt movement is active in the political arena, we believe joining the UDD will help us push our agenda,'' the village leader said said.

About 1,000 villagers, including Muslim religious leaders, wearing red outfits and red hijabs attended yesterday's ceremony.

Mvh Isan Lover

Narathiwat is the fourth southern province where red shirt villages have been established. The first was set up in Songkhla's Chana district in October last year, followed by others in Satun and Nakhon Si Thammarat.

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker absolut det är bra om människor engagerar sig mer i politiken.Det är också ett måste om Thailand skall utvecklas. Folk måste börja ställa krav,så långt är allt väl.Tyvärr tror jag egentligen detta bara är ett kvalificerat lurendrejeri från Thaksin själv,inte fasen kommer de få bestämma något mer annat än var de skall lägga sina röster. Och detta med röda byar tycker jag en ytterst olämplig väg att gå. Hur skulle det se ut om förslagsvis Pajala,Kalix, Jokkmokk och Sala skulle förklara sig som samhällen inkorporerade i det socialdemokratiska partiet. Det förstår varje demokratisk sansad person att det INTE skulle ses med blida ögon av de 1-49% innevånare som INTE stödjer sossarna. Vilket ramaskri det skulle bli i svensk massmedia om det odemokratiska tillväga gångs sättet..

Jag har sagt det förr men de som stödjer detta på forumet kan inte bry sig ett uns om de som har andra åsikter än de själva..

Finns bara ett uttryck..FY F#N.. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker absolut det är bra om människor engagerar sig mer i politiken.Det är också ett måste om Thailand skall utvecklas. Folk måste börja ställa krav,så långt är allt väl.Tyvärr tror jag egentligen detta bara är ett kvalificerat lurendrejeri från Thaksin själv,inte fasen kommer de få bestämma något mer annat än var de skall lägga sina röster. Och detta med röda byar tycker jag en ytterst olämplig väg att gå. Hur skulle det se ut om förslagsvis Pajala,Kalix, Jokkmokk och Sala skulle förklara sig som samhällen inkorporerade i det socialdemokratiska partiet. Det förstår varje demokratisk sansad person att det INTE skulle ses med blida ögon av de 1-49% innevånare som INTE stödjer sossarna. Vilket ramaskri det skulle bli i svensk massmedia om det odemokratiska tillväga gångs sättet..

Jag har sagt det förr men de som stödjer detta på forumet kan inte bry sig ett uns om de som har andra åsikter än de själva..

Finns bara ett uttryck..FY F#N.. :13:

Jag håller med dig.

Ett ganska sjukt beteende att tvångskonvertera folk till röda. Lika sjukt hade det varit om BKK hade skapat "den gula staden" och satsat på att få med 100 städer till.

Vad är det för satans pajasfasoner dom håller på med där borta.

Kan dom förfan inte bara starta en Facebook grupp som valigt folk.

Sjuka, indoktrinerande, manipulativa och.ja, det finns inga ord.

Är det detta som utmärker dessa röda "frihetskämpar"?

idi*ti!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, är det någon som varit i en "röd" by?

Det verkar ju så eftersom det så kategoriskt framställs tvånganslutning eller utfrysning ur sociala livet för den som skulle ha en annan åsikt!

Mina svärföräldrar bor i en "röd" by, visserligen är dom outbildade bybor som väl enligt några inte är värdiga att lyssna till men vid en rak fråga om alla i byn är Thaksinfrälsta så förnekades detta och till yttermera visso, butiken runt hörnets ägare vägrar att sätta upp skyltar och banderoller som förhärligar de röda och trot eller ej, byborna handlar fortfarande där.

Men nu är ju detta bara EN by så det kanske är ett unikum (eller ej) men OM det nu förhåller sig så att gemene man får ha egna åsikter i en by torde möjligheten finnas att det finns fler så jag väntar med att ropa "fascist" efter byhövdingen till bevis för utfrysning kommit.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men, är det någon som varit i en "röd" by?

Det verkar ju så eftersom det så kategoriskt framställs tvånganslutning eller utfrysning ur sociala livet för den som skulle ha en annan åsikt!

Mina svärföräldrar bor i en "röd" by, visserligen är dom outbildade bybor som väl enligt några inte är värdiga att lyssna till men vid en rak fråga om alla i byn är Thaksinfrälsta så förnekades detta och till yttermera visso, butiken runt hörnets ägare vägrar att sätta upp skyltar och banderoller som förhärligar de röda och trot eller ej, byborna handlar fortfarande där.

Men nu är ju detta bara EN by så det kanske är ett unikum (eller ej) men OM det nu förhåller sig så att gemene man får ha egna åsikter i en by torde möjligheten finnas att det finns fler så jag väntar med att ropa "fascist" efter byhövdingen till bevis för utfrysning kommit.

Ja, att en by är "röd" ser jag inga som helst problem med. Det är upplägget på det hela som låter sjukt.

Att en majoritet i en by röstar rött är inga problem och för min del får man rösta som man vill.

Men detta börjar likna någonslags "konverteringsresa" eller korståg.

Ska man omvända befolkningen eller vad är det frågan om?

Att det röda alternativet är det enda demokratiska alternativet tvivlar jag på. Och är de röda de enda demokratiska alternativet så är det i så fall det enda partiet man kan rösta på i en demokrati.

Alltså är Thailand en totalitär enpartistat!

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men, är det någon som varit i en "röd" by?

Det verkar ju så eftersom det så kategoriskt framställs tvånganslutning eller utfrysning ur sociala livet för den som skulle ha en annan åsikt!

Mina svärföräldrar bor i en "röd" by, visserligen är dom outbildade bybor som väl enligt några inte är värdiga att lyssna till men vid en rak fråga om alla i byn är Thaksinfrälsta så förnekades detta och till yttermera visso, butiken runt hörnets ägare vägrar att sätta upp skyltar och banderoller som förhärligar de röda och trot eller ej, byborna handlar fortfarande där.

Men nu är ju detta bara EN by så det kanske är ett unikum (eller ej) men OM det nu förhåller sig så att gemene man får ha egna åsikter i en by torde möjligheten finnas att det finns fler så jag väntar med att ropa "fascist" efter byhövdingen till bevis för utfrysning kommit.

Hej

Jag har precis samma upplevelser som du ifrån "röda byar" och jag tror att rädslan för dom som fenomen är helt obefogad så här långt.

Men jag har länge väntat på att dom fattiga i södra Thailand skulle göra gemensam sak med sina fattiga landsmän norröver och kan dessa enas och ställa gemensamma krav är dom tillräckligt många för att få stor politisk påverkan i landet och därmed sin egen framtid.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att en by är "röd" ser jag inga som helst problem med. Det är upplägget på det hela som låter sjukt.

Att en majoritet i en by röstar rött är inga problem och för min del får man rösta som man vill.

Men detta börjar likna någonslags "konverteringsresa" eller korståg.

Ska man omvända befolkningen eller vad är det frågan om?

Att det röda alternativet är det enda demokratiska alternativet tvivlar jag på. Och är de röda de enda demokratiska alternativet så är det i så fall det enda partiet man kan rösta på i en demokrati.

Alltså är Thailand en totalitär enpartistat!

Grattis!

Håller så klart med om att OM det vore ett enda alternativ vid röstandet så förfaller ju den demokratiska ideologin som en gråsten.

Sedan tror jag inte man kan jämföra Thailändsk politiksk propagada med svensk, det är en helt annan kultur, i mångas ögon eftersatt men i Thailändarnas ögon något helt normalt, ex. lögn är inte så farligt att ta till, men svinaktigt att avslöja så lögnaren officiellt tappar ansiktet.

Det ser sett ur våran uppfattning rätt befängt ut med stora plakat med DrT som en stolt landsfader då han inte kan och får deltaga i den inhemska politiken och brevid ett betydligt mindre plakat på Yingluck som ju defacto ÄR PM! (även om de förmodas ha viss konversation!)

Idén med röda byar skulle väl vara en manifestation för att visa lojalitet med regeringen och regeringspartierna som ju förmodas vara "röda" och på så sätt förmå royalister och militärer att inse att den röda rörelsen inte låter sig kuvas, huruvida det är rätt eller fel låter jag Thailändarna själva bestämma.

Som det ser ut i dag då det är åtminstonne på ytan "vapenstillestånd" ser jag ingen oro över rödbymanövern, skulle det däremot hetta till rejält finns naturligtvis risken att de militanta uppviglarna betrakter sina byar som oantastbara och försöker säkert försvara sin rätt med näbbar o klor mot eventuella oliktänkande.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här på Fredags kvällen är det inte någon som sitter på sin kammare o googlar, som kan berätta om de Gula byarna. Skulle vara intressant att veta upp lägget på en gul by.

Här i Sverige är det ju mitt på dagen nu, men framåt kvällen är jag säker på att No Buss googlar fram nåt :)

Jajamen. Det är på G. :)

Varför skulle någon vilja ha en by med bara en politisk inriktning ?

Det är väl bra om hela byar är hjärntvättade och röstar på "rätt" parti :wink:

Ville bara säga att jag googlat som faan.. men jag hittar ingen "gul" by. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara säga att jag googlat som faan.. men jag hittar ingen "gul" by. :(

Tror fan det behövs en bas, av inrteserade. Så mycket guld tror jag det inte finns i byarna, så där av inga gula byar Elementär kunskap för oss som lever i Verkligheten. Ej att förväxla med rika flyktingar från forna öst.
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Hej

Jag läste till min glädje i Bangkok Post http://www.bangkokpo...-the-red-option att även byar i södra Thailand numera börjar ansluta sig till "dom Röda byarna", dom första byarna som gick med var belägna i Songkhla och dom gick med i oktober, senare följde byar i Satun och Nakhon Si Thammarat efter, och den här gången var det 14 byar i Narathiwat som gick med.

Är detta början på ett politiskt uppvaknande även bland dom fattiga i Södra Thailand?

More southern villages choose the 'Red' option

NARATHIWAT Fourteen villages in Cho Airong district have been declared ''red shirt zones'' with residents aiming to use political backing to solve land problems.

Tida Tawornseth, chairwoman of the red shirt United Front for Democracy against Dictatorship presided over a ceremony to declare the 14 villages red shirt zones yesterday.

The villages _ all located in tambon Bukit _ have a combined population of about 14,000 people.

Mrs Tida, who was accompanied by her husband and Pheu Thai list MP Weng Tojirakarn, gave a red shirt village symbol _ a placard with the Pheu Thai Party's logo _ to representatives from each village. The idea of establishing red shirt villages is to strengthen the hand of local people, giving them a voice in the formation of government policy, one village leader said.

The leader, who declined to be named, said the majority of villagers supported the move as they believe it would help to make their voices heard when they pressure state agencies to solve their problems.

Land is the major problem for the residents of the 14 villages, he said.

Many villagers are being accused of encroaching on protected forest areas on Budo Mountain even though they have farmed it for a long time.

''As the red shirt movement is active in the political arena, we believe joining the UDD will help us push our agenda,'' the village leader said said.

About 1,000 villagers, including Muslim religious leaders, wearing red outfits and red hijabs attended yesterday's ceremony.

Mvh Isan Lover

Narathiwat is the fourth southern province where red shirt villages have been established. The first was set up in Songkhla's Chana district in October last year, followed by others in Satun and Nakhon Si Thammarat.

Då kanske det blir till att ändra lite på din upprepning: "Nordöstra, Norra och Slummen i Bkk" och även lägga till Songkhla för nu skulle de väl också vara värda något i dina ögon eller finns det fler kriterier de måste uppfylla först?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elementär kunskap för oss som lever i Verkligheten. Ej att förväxla med rika flyktingar från forna öst.

Lustigt att du nämnde det! Det där med rika flyktingar från forna öst alltså.

Det finns nämligen likheter mellan de rika flyktingarna från forna öst, och en del proletärwannabees i Sverige.

De flyktingar från öst jag känner, som var rika, var ofta det av en anledning.

Nämligen att de, som pro-kommunister, lyckats sko sig under kommunismen.

Ofta genom att anmäla konkurrenter till myndigheter och sätta dit dem på olika sätt. Eller genom att snylta på andras misär.

När de sedan fick det hett om öronen själva så var de ganska snabba att packa sina väskor och dra.

Men de fortsatte gärna sprida sitt förvirrade evangelium om kommunism även efter att de stuckit.

Ganska "fula" och tråkiga beteenden som jag tycker mig ofta ha känt igen hos en del svensk förvirrad vänster.

Och tyvärr så hade jag det där på min pappas sida.

Min släkts fattiga sida däremot, som jag är uppväxt med, flydde av andra skäl.

Skäl som var relaterade till min morfars kamp mot diktaturerna.

Och denna, fattiga sida, skiljde sig ganska mycket från de där proletäregoisterna, som tur var.

För även om vi var fattiga, så hade jag aldrig velat byta.

Ha en bra kväll nu, kamrat tumslagare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kanske det blir till att ändra lite på din upprepning: "Nordöstra, Norra och Slummen i Bkk" och även lägga till Songkhla för nu skulle de väl också vara värda något i dina ögon eller finns det fler kriterier de måste uppfylla först?

Hej

Jag har länge undrat när dom fattiga skulle vakna där nere och inse att det egentligen är Ammart och militären som dom har gett sina röster när dom har röstat på demokraterna, för mig har detta varit helt obegripligt.

Men nu verkar det som om poletten har börjat trillat ned även hos dom, och att dom börjar inse att dom har mer gemensamt med sina fattiga landsmän norröver och i Bangkoks slum än med Ammarts och militären.

Jag ser oerhört positivt på denna utveckling, men jag kan tänka mig att Ammart och generalerna med Prem i spetsen sliter sitt hår i förtvivlan

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har länge undrat när dom fattiga skulle vakna där nere och inse att det egentligen är Ammart och militären som dom har gett sina röster när dom har röstat på demokraterna, för mig har detta varit helt obegripligt.

Men nu verkar det som om poletten har börjat trillat ned även hos dom, och att dom börjar inse att dom har mer gemensamt med sina fattiga landsmän norröver och i Bangkoks slum än med Ammarts och militären.

Jag ser oerhört positivt på denna utveckling, men jag kan tänka mig att Ammart och generalerna med Prem i spetsen sliter sitt hår i förtvivlan

Mvh Isan Lover

Absolut. Kanske lika hårt som Ammart med Thaksin när de förlorade senaste valet i Pathum Thani. Som ett av de allra rödaste fästen vände ju provinsen och valde en Demokrat som MP. Här pratar vi inte om en liten by inte, utan om en hel provins.

Jag har länge undrat när dom fattiga skulle vakna där uppe och inse att det egentligen är Ammart och utsugarna som dom har gett sina röster när dom har röstat på PT, för mig har detta varit helt obegripligt.

Men nu verkar det som om poletten har börjat trillat ned även hos dom, och att dom börjar inse att dom har mer gemensamt med sina fattiga landsmän söderöver och i den fattigaste provinsen i norra Thailand, än med Ammarts, Thaksin, terrorister och populistiska bedragare. Och det visade sig ju självklart att när det verkligen gällde, och provinsen översvämmades, så var det Demokraterna som fanns där, kavlade upp ärmarna - och hjälpte till. PTs kandidater var som bortblåsta.

Jag ser oerhört positivt på denna utveckling, men jag kan tänka mig att Ammart och superkapitalisterna med Thaksin i spetsen sliter sitt hår i förtvivlan.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Ja så lätt kan man vända o vrida på saker o ting om man endast kan se det i svart eller vitt, min fråga gällde framför allt om dessa små röda klickar numera var lika väl accepterade som de 3 huvudgrupperna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja så lätt kan man vända o vrida på saker o ting om man endast kan se det i svart eller vitt, min fråga gällde framför allt om dessa små röda klickar numera var lika väl accepterade som de 3 huvudgrupperna?

Hej

Jag kan tänka mig att dom inte bara är lika accepterade utan också kommer att vara något av favoriter, och jag är övertygad om att deras kamrater norrifrån kommer att visa tacksamhet för stödet där nere.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har länge undrat när dom fattiga skulle vakna där nere och inse att det egentligen är Ammart och militären som dom har gett sina röster när dom har röstat på demokraterna, för mig har detta varit helt obegripligt.

Men nu verkar det som om poletten har börjat trillat ned även hos dom, och att dom börjar inse att dom har mer gemensamt med sina fattiga landsmän norröver och i Bangkoks slum än med Ammarts och militären.

Jag ser oerhört positivt på denna utveckling, men jag kan tänka mig att Ammart och generalerna med Prem i spetsen sliter sitt hår i förtvivlan

Mvh Isan Lover

Du har helt rätt tycker jag! Bra skrivit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kan tänka mig att dom inte bara är lika accepterade utan också kommer att vara något av favoriter, och jag är övertygad om att deras kamrater norrifrån kommer att visa tacksamhet för stödet där nere.

Mvh Isan Lover

Da, comrad Isan Debouvnik! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Hej

Jag kan tänka mig att dom inte bara är lika accepterade utan också kommer att vara något av favoriter, och jag är övertygad om att deras kamrater norrifrån kommer att visa tacksamhet för stödet där nere.

Mvh Isan Lover

Kanske de tom kan räkna med Issansk hjälp i sina gummiplantage!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...