Jump to content
IGNORERAD

10 260 "röda byar" nu i Thailand, målet är 30 000.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Skönt att det tydligen har ändrats för när de här personerna inte smög med sin politiska uppfattning i Issan gick det ju inte så bra

http://www.thailando...?DataID=1008468

Jag antar att du skulle välkomna och försvara deras rätt att ha en politisk uppfattning inför alla i din röda by?

Om jag inte missminner mig så är det de regeringstrogna (gula) som misshandlar de protesterande röda i den artikeln du hänvisar till.så javisst kan de röda ha en politisk uppfattning i en röd by när det är en röd regim. :) Tror det är ganska ofarligt.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    17

  • andersbangkok

    16

  • Tallviking

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Först; du besvarade, som vanligt, med en politisk drapa som ingen frågat efter. Diskussionen du svarade på handlar om risken för att partier skall bli trakasserade.

I den frågan; säg att du skojar med mig! Du var ju en av de som hade viss förståelse för att partier, andra än PT, trakasserades och hindrades att genomföra valmöten.

Men det är klart; ditt minne är ofta väldigt selektivt och när du beslås med fakta kring din glömska; ja då försvinner du en tid för att senare poppa upp igen som en gummianka.

Kan du verkligen säga att du inte är medveten om att partier, andra än PT, trakasserades i Isaan under den senaste valrörelsen?

På tal om trakasserier: Tror IL väljer själv hur han vill svara på dina påhopp som ibland är verkligen på gränsen.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig så är det de regeringstrogna (gula) som misshandlar de protesterande röda i den artikeln du hänvisar till.så javisst kan de röda ha en politisk uppfattning i en röd by när det är en röd regim. :) Tror det är ganska ofarligt.

Kanske fungerar det bättre med bilder? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en liten förklaring till videon för säkerhets skull.

De med röda tröjor är alltså de "röda". Och de med gula tröjor är de "gula". :)

En film till från tillfället i fråga. När man bränner alla PAD-grejjer.

Demokrati i toppform av toleranta bybor. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig så är det de regeringstrogna (gula) som misshandlar de protesterande röda i den artikeln du hänvisar till.så javisst kan de röda ha en politisk uppfattning i en röd by när det är en röd regim. :) Tror det är ganska ofarligt.

Du missminner dig, det var "de röda" under ledning av bland annat Kwanchai Praipana som jagade och misshandlade grovt de som hade en avvikande politisk uppfattning.

http://www.mcot.net/cfcustom/cache_page/311548.html

Den politiska friheten i de röda byarna verkar inte vara så stor, eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För mig är det ju naturligtvis självklart att folk har rätt till olika politiska uppfattningar och lika självklart skulle jag försvara det på bynivå.

Men jag har faktiskt inte märkt av någon mobbing eller förföljelse av gula i vårt område, men en kines som har en hyfsat stor affärsrörelse i Phon Phisai sa i.o.f.s till mig att han undvek att prata om politik offentligt eftersom han var gul, han hade inte råkat ut för något men han ville ändå inte ta några risker, så det är nog mer för säkerhets skull som individer självmant väljer att inte gå ut med sin politiska uppfattning i dom rödaste områdena, men jag tror inte att folk där skulle reagera om han gjorde det, dom allra flesta vet ju redan att socialgrupp ett normalt är gula och varför dom är det.

Mvh Isan Lover

En liten undran.

Har du någonsin träffat på någon röd som är rik och någon gul som är fattig?

För övrigt tycker jag det är ganska konstigt att bara 10260 byar är röda. Jag har ju fått lära mig att i stort sett alla på landet är röda. Stämmer inte det längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

På tal om trakasserier: Tror IL väljer själv hur han vill svara på dina påhopp som ibland är verkligen på gränsen.

Påhopp??? :rotfl::rotfl::rotfl:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig så är det de regeringstrogna (gula) som misshandlar de protesterande röda i den artikeln du hänvisar till.så javisst kan de röda ha en politisk uppfattning i en röd by när det är en röd regim. :) Tror det är ganska ofarligt.

Nu måste du förklara så att jag förstår!

http://www.thailando...?DataID=1008468

[size=2]The group led by Kwanchai used wooden bats, knifes, and axes in their attempt to stop the PAD from staging the anti-government rally. Thanyanan Jaradjirawong, a female PAD member who suffered a severe injury in the attack reveals that she was standing in front of the park where the police guard team was stationed to oversee security at the gathering when the Udon Thaini patriot group raided the PAD rally area.[/size]

För att det inte ska bli för svårt kan du förklara stycket ovan, tagit ur artikeln.

Jag ska underlätta ytterligare ([size=2]om det är några som inte följer med så mycket i politiken som läser)[/size] och tala om att PAD är de gula.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bara en liten förklaring till videon för säkerhets skull.

De med röda tröjor är alltså de "röda". Och de med gula tröjor är de "gula". :)

En film till från tillfället i fråga. När man bränner alla PAD-grejjer.

Demokrati i toppform av toleranta bybor. :)

Det där säger ju ingenting No Buss, vem som helst kan väl spela in en påhittad film. Du kan och vet ju ingenting om hur det fungerar här nere i verkligheten. Du lever i din lilla google värld och tror du vet något och förstår, men se det gör du inte. Man kan inte googla och länka och tro att man förstår. Har man inga baskunskaper är det inte lätt att förstå, hade jag inte haft erfarenhet och vetat hade inte heller jag förstått. Så fortsätt du att googla No Buss för du kommer ändå aldrig att förstå när sista spiken är islagen och hammaren har slutat slå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En liten undran.

Har du någonsin träffat på någon röd som är rik och någon gul som är fattig?

Nej faktiskt inte och då menar jag personligen.

För övrigt tycker jag det är ganska konstigt att bara 10260 byar är röda. Jag har ju fått lära mig att i stort sett alla på landet är röda. Stämmer inte det längre?

Att det har blivit 10 260 byar är väl inte så dåligt och målet är ju 30 000, allt hänger väl på hur man sköter det hela och vad man har för visioner och mål med det här, handlar det bara att organisera sig för demokrat och emot militärkupper ? Eller har man andra mål också som att gemensamt förbättra situationen i just dessa byar och isåfall hur?

Själv hoppas jag att detta är starten på något som kan komma att likna när svenska arbetare organiserade sig för 100 år sedan, det är åtminstone samma grupper i samhället som protesterar och ser faror med att vanligt fattigt folk i underklasen organiserar sig politiskt och kräver demokrati och politiska förändringar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där händelsen i Udon va inte rolig att upplva när mobben tilläts ta livet av en gulskjorta inför polisens och makthavarnas ögon! Att militären inte ingrep har jag fått höra till leda att "det var för att ha bevis på att polisen inte klarar att upprätthålla ordningen, vi måste ta över".

Vad som däremot övergår mitt förstånd är hur man som gul tänker när man redan på förhand blivit informerad om att det skulle gå precis som det gick.

Nu är ju detta några år sedan så det är egentligen ingen som fäster någon vikt till händelsen, och i förrgår va Yingluck här och förstörde trafiken, tror inte hon visste vilka som satt på andra sidan bordet, dom är ju bundsförvanter.

Så paradoxen.

Udon har, city alltså, utvecklats till ett höginkomstagarnas lekstuga med märkesbutiker m.m....Undrar vad eller vem som vågar sig på detta fenomen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

militären ta över?

Händelsen inträffade den 24 juli 2008, militärkuppen var den 19 september 2006?

Är det med samma resonemang som "Maffian försökte spränga Thaksins plan i luften som hämnd för WOD" som florerar uppe i Issan, för då har TRT/PPP/PTP världens bästa "spin-doctors" när de kan trolla bort 2 år av historien så där i ett nafs...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu måste du förklara så att jag förstår!

http://www.thailando...?DataID=1008468

[size=2]The group led by Kwanchai used wooden bats, knifes, and axes in their attempt to stop the PAD from staging the anti-government rally. Thanyanan Jaradjirawong, a female PAD member who suffered a severe injury in the attack reveals that she was standing in front of the park where the police guard team was stationed to oversee security at the gathering when the Udon Thaini patriot group raided the PAD rally area.[/size]

För att det inte ska bli för svårt kan du förklara stycket ovan, tagit ur artikeln.

Jag ska underlätta ytterligare ([size=2]om det är några som inte följer med så mycket i politiken som läser)[/size] och tala om att PAD är de gula.

..och IL säger "jag kan inte påminna mig att jag varken hört eller sett något sådant" De röda dansar bara och är glada...dom skulle aldrig göra något sådant.

Jag å min sida tror att detta absolut med stor sannolikhet riskera att hända.

Kan ni se framför er att i dessa röda läger skall t.ex demokraterna valtala.kommer dom få göra det utan störningar eller bli dödade?

Det var just detta jag menade när jag skrev vad jag tycker om dessa läger.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

..och IL säger "jag kan inte påminna mig att jag varken hört eller sett något sådant" De röda dansar bara och är glada...dom skulle aldrig göra något sådant.

Jag å min sida tror att detta absolut med stor sannolikhet riskera att hända.

Kan ni se framför er att i dessa röda läger skall t.ex demokraterna valtala.kommer dom få göra det utan störningar eller bli dödade?

Det var just detta jag menade när jag skrev vad jag tycker om dessa läger.

Hej

Jag är övertygad om att en vanlig demokratisk politiker kan hålla ett tal eller möte i röda byar under normala förhållanden, undantag är väl t.ex om dom just håller på och skjuter röda i Bangkok eller konspirerar tillsammans med militären om att ta makten via en kupp, då kan man väl misstänka att det är vanskligare, men det tror jag att dom flesta har lite förståelse för.

Värre är det med PAD dom tror jag ingen kan garantera säkerhet någonstans i norr eller nordost eftersom dom helt enkelt är rsistiska i sina nedlåtande omdömmen och åsikter gällande människorna i dessa områden, det blir lite samma effekt som om nynazister ska hålla möten eller tal i Israel.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är övertygad om att en vanlig demokratisk politiker kan hålla ett tal eller möte i röda byar under normala förhållanden, undantag är väl t.ex om dom just håller på och skjuter röda i Bangkok eller konspirerar tillsammans med militären om att ta makten via en kupp, då kan man väl misstänka att det är vanskligare, men det tror jag att dom flesta har lite förståelse för.

Värre är det med PAD dom tror jag ingen kan garantera säkerhet någonstans i norr eller nordost eftersom dom helt enkelt är rsistiska i sina nedlåtande omdömmen och åsikter gällande människorna i dessa områden, det blir lite samma effekt som om nynazister ska hålla möten eller tal i Israel.

Mvh Isan Lover

Historieförvanskningen är i full gång ser jag, vem var PM i Thailand den 24 juli 2008 och vilken regering ledde han?

De första som sköts ihjäl var PAD supportrar den 7 oktober 2008, men det har du så där bekvämt filtrerat bort. Håll dig gärna till sanningen i fortsättningen.

Facit för den som inte vet:

Samak Sundaraveij var PM i Thailand den 24 juli 2008 och han ledde partiet PPP.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag är övertygad om att en vanlig demokratisk politiker kan hålla ett tal eller möte i röda byar under normala förhållanden, undantag är väl t.ex om dom just håller på och skjuter röda i Bangkok eller konspirerar tillsammans med militären om att ta makten via en kupp, då kan man väl misstänka att det är vanskligare, men det tror jag att dom flesta har lite förståelse för.

Värre är det med PAD dom tror jag ingen kan garantera säkerhet någonstans i norr eller nordost eftersom dom helt enkelt är rsistiska i sina nedlåtande omdömmen och åsikter gällande människorna i dessa områden, det blir lite samma effekt som om nynazister ska hålla möten eller tal i Israel.

Mvh Isan Lover

Där försvann du in på den odemokratiska väg du alltid hållit.

Di skriver "vanlig demokratisk politiker" Vem ska definiera det? I nästa mening klarlägger du din ståndpunkt..även om det inte, vad jag känner till, någon politiker som skjutit röda i Bangkok. Eftersom inga politiker skjutit någon i Bangkok så kan den händelsen jämställas med t.ex WOD eller...? Därmed kommer delar av nuvarande regering inte kunna deltaga i valkampanjer i dina läger men så hade du kanske inte tänkt?

Jämförelsen med nynazister är inte helt fel. Du kanske kommer ihåg Arisaman mfl. som uppviglade till mord och mordbrand. Detta kan jämställas med militanta vänsterfolk och bör därför jämställas med PAD.

De terrorister som genomförde attacker på politiker i norr, de borde också klassas som just terrorister.

Först då tycker jag du skall ta ordet demokrati i din mun för nu borde det smaka riktigt illa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Historieförvanskningen är i full gång ser jag, vem var PM i Thailand den 24 juli 2008 och vilken regering ledde han?

De första som sköts ihjäl var PAD supportrar den 7 oktober 2008, men det har du så där bekvämt filtrerat bort. Håll dig gärna till sanningen i fortsättningen.

Facit för den som inte vet:

Samak Sundaraveij var PM i Thailand den 24 juli 2008 och han ledde partiet PPP.

Hej

Jag vidhåller min åsikt att jag tror att det är fullt möjligt för en vanlig demokratisk politiker att hålla tal och möten i Isaans byar, jag ser egentligen ingen anledning till att detta inte skulle kunna gå.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag vidhåller min åsikt att jag tror att det är fullt möjligt för en vanlig demokratisk politiker att hålla tal och möten i Isaans byar, jag ser egentligen ingen anledning till att detta inte skulle kunna gå.

Mvh Isan Lover

Lika illa som tidigare... Vad är en "vanlig demokratisk politiker"? "Vanlig" för vem och "demokratisk" enligt vem?

Är Thaksin och Badluck vanliga? Det tycker inte jag om måttstocken är inkomst och förmögenhet i Thailand. Då är dom synnerligen ovanliga och skulle därmed skulle dom vara uteslutna.

Jag hoppas du själv ser vad du skrivit. Det är helt upp till någon/några att avgöra vad som är "vanlig" och "demokratisk".

Du har själv sagt att Abhisit inte är demokratisk.betyder det att han inte kan deltaga i valkampanjer?

Fel väg men typisk den argumentation som ofta används längst ut på de politiska kanterna.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vidhåller min åsikt att jag tror att det är fullt möjligt för en vanlig demokratisk politiker att hålla tal och möten i Isaans byar, jag ser egentligen ingen anledning till att detta inte skulle kunna gå.

Mvh Isan Lover

Förklara gärna hur folk kunde vara så upprörda att de halvt slog ihjäl andra med en annan politisk uppfattning under tiden då de satt en "röd" regering med en "röd" premiärminister vid makten i Thailand. Lägg märke till att ingen "röd" demonstrant hade beskjutits när dessa PAD sympatisörer överfölls i Issan. Ifall vi nu ska förhålla oss till de fakta som föreligger och inte byskvallret.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lika illa som tidigare... Vad är en "vanlig demokratisk politiker"? "Vanlig" för vem och "demokratisk" enligt vem?

Är Thaksin och Badluck vanliga? Det tycker inte jag om måttstocken är inkomst och förmögenhet i Thailand. Då är dom synnerligen ovanliga och skulle därmed skulle dom vara uteslutna.

Jag hoppas du själv ser vad du skrivit. Det är helt upp till någon/några att avgöra vad som är "vanlig" och "demokratisk".

Du har själv sagt att Abhisit inte är demokratisk.betyder det att han inte kan deltaga i valkampanjer?

Fel väg men typisk den argumentation som ofta används längst ut på de politiska kanterna.

Hej

Med vanlig demokratisk politiker avser jag en medlem i det demokratiska partiet som inte är medlem i PAD eller någon annan extremistisk och rasitisk organisation, för Abhisit personligen skulle det naturligtvis ha varit omöjligt vid tiden för kuppen och vid massakrerna på politiska motståndare ur landets demokratirörelse, men tiden går och den brukar ju läka alla sår heter det ju, så vem vet kanske även han en gång i tiden åter kan röra sig fritt i landet utan stora militära eller polisiära insatser, men än så länge har nog för många i norr och nordost fortfarande hans blodiga tid vid makten i minnet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Med vanlig demokratisk politiker avser jag en medlem i det demokratiska partiet som inte är medlem i PAD eller någon annan extremistisk och rasitisk organisation, för Abhisit personligen skulle det naturligtvis ha varit omöjligt vid tiden för kuppen och vid massakrerna på politiska motståndare ur landets demokratirörelse, men tiden går och den brukar ju läka alla sår heter det ju, så vem vet kanske även han en gång i tiden åter kan röra sig fritt i landet utan stora militära eller polisiära insatser, men än så länge har nog för många i norr och nordost fortfarande hans blodiga tid vid makten i minnet.

Mvh Isan Lover

Du fortsätter att beskriva ett odemokratiskt förfarande. DU anser något, jag anser att Thaksin med definitivt inte skulle kvalificera in under demokratisk politiker med sitt WOD och sin fängelsedom. Jag anser vidare att de röda på sätt och vis kan jämföras med PAD och därmed inte kan kallas demokratiska.

Vi har alltså olika uppfattning om demokrati.

Jag gör nu inte anspråk på att ha företräde framför dig vad gäller tolkning av begreppet demokrati och alltså är redan du och jag oeniga. Hur tänker du att de som finns i de röda lägren skall acceptera demokrati? För mig framstår det som totalt otänkbart.

Det är just detta som gör det hela odemokratiskt och det är därför de röda läger i norr aldrig komemr att kunna representera något demokratiskt utan tvärtom något väldigt odemokratiskt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Med vanlig demokratisk politiker avser jag en medlem i det demokratiska partiet som inte är medlem i PAD eller någon annan extremistisk och rasitisk organisation, för Abhisit personligen skulle det naturligtvis ha varit omöjligt vid tiden för kuppen och vid massakrerna på politiska motståndare ur landets demokratirörelse, men tiden går och den brukar ju läka alla sår heter det ju, så vem vet kanske även han en gång i tiden åter kan röra sig fritt i landet utan stora militära eller polisiära insatser, men än så länge har nog för många i norr och nordost fortfarande hans blodiga tid vid makten i minnet.

Mvh Isan Lover

Det kommer att komma en dag när du förstår vilken skit din revisionistiska papegojpropaganda leder till för de fattiga i Isaan.

Och för de som verkligen kämpar för demokrati i Thailand. Såväl inom de röda som inom andra rörelser.

Precis på samma sätt som många idag förstår vilket lidande, under 80 år av kommunism, som propagandan 1917 ledde till.

Russ6.4.jpg

"Klå upp adelsmännen! - och glöm inte lorderna!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du fortsätter att beskriva ett odemokratiskt förfarande. DU anser något, jag anser att Thaksin med definitivt inte skulle kvalificera in under demokratisk politiker med sitt WOD och sin fängelsedom. Jag anser vidare att de röda på sätt och vis kan jämföras med PAD och därmed inte kan kallas demokratiska.

Vi har alltså olika uppfattning om demokrati.

Jag gör nu inte anspråk på att ha företräde framför dig vad gäller tolkning av begreppet demokrati och alltså är redan du och jag oeniga. Hur tänker du att de som finns i de röda lägren skall acceptera demokrati? För mig framstår det som totalt otänkbart.

Det är just detta som gör det hela odemokratiskt och det är därför de röda läger i norr aldrig komemr att kunna representera något demokratiskt utan tvärtom något väldigt odemokratiskt.

Hej

Det jag menar är att en specifik individ i ett parti kan sätta sig själv i en omöjlig situation genom sina handlingar, uttalanden eller samarbete med odemokratiska krafter som PAD, men det innebär ju inte med automatik att hela partiet och dess medlemmar hamnar i samma situation, och själv tycker jag att man kan se tecken på att Abhisit har insett detta själv och har tagit några steg åt rätt håll på senare tid som nu senast när han gick ut och deklarerade att Demokraterna måste satsa på att vinna valen och inte återigen på att få makten via militärern, och väljer man ånyo att ta makten via militären så får dom välja en ny ledare för då hoppar han av som ledare för demokraterna, så han verkar ju ha lärt sig något av tidigare misstag och såna uttalanden kommer helt rätt i tiden och leder förhoppningsvis till avspänning runt honom som person och på sikt till att han åter kan röra sig fritt i samhället utan att riskera sitt liv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det jag menar är att en specifik individ i ett parti kan sätta sig själv i en omöjlig situation genom sina handlingar, uttalanden eller samarbete med odemokratiska krafter som PAD, men det innebär ju inte med automatik att hela partiet och dess medlemmar hamnar i samma situation, och själv tycker jag att man kan se tecken på att Abhisit har insett detta själv och har tagit några steg åt rätt håll på senare tid som nu senast när han gick ut och deklarerade att Demokraterna måste satsa på att vinna valen och inte återigen på att få makten via militärern, och väljer man ånyo att ta makten via militären så får dom välja en ny ledare för då hoppar han av som ledare för demokraterna, så han verkar ju ha lärt sig något av tidigare misstag och såna uttalanden kommer helt rätt i tiden och leder förhoppningsvis till avspänning runt honom som person och på sikt till att han åter kan röra sig fritt i samhället utan att riskera sitt liv.

Mvh Isan Lover

Grattis IL, till ett inlägg som visar att du har insikt!

Det finns hopp trots allt. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...