Jump to content
IGNORERAD

Korv med bröd


Sam sip sam

Recommended Posts

Jag har mitt egna lilla paradis ute i Mölndal (Göteborg). Det heter Franks gatukök, och det

moset,korven och brödet var det klart bästa i hela Göteborg med omnejd.

Inte det där äckliga "riktiga" moset med klumpar i, hatar de klumparna. Nä rejält pulvermos med grädde

och smör i, det är fantastiskt gott. Puckon är ju en nödvändighet i alla lägen.

Förkortningen på detta är vid beställning: 1st Göteborgare och 1st Stockholmare.

Det är samma ägare som på centralstationen. Så varför du åker till Mölndal förstår jag inte.

Du är uppenbarligen inte Göteborgare för i så fall borde du veta att det bästa gatuköket ligger i

Sävedalen, och heter Ove`s Gatukök

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    9

  • måne

    7

  • Wangthong

    6

  • burrabus

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är samma ägare som på centralstationen. Så varför du åker till Mölndal förstår jag inte.

Du är uppenbarligen inte Göteborgare för i så fall borde du veta att det bästa gatuköket ligger i

Sävedalen, och heter Ove`s Gatukök

Sävedalen...Centralen???

Vi mölndälingar håller oss till åbys parkering :wink:

Trevlig kväll/Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det är samma ägare som på centralstationen. Så varför du åker till Mölndal förstår jag inte.

Du är uppenbarligen inte Göteborgare för i så fall borde du veta att det bästa gatuköket ligger i

Sävedalen, och heter Ove`s Gatukök

Instämmer dom har den bästa korven, den bästa hamburgaren i hela göteborg

Oves är bäst helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Sävedalen...Centralen???

Vi mölndälingar håller oss till åbys parkering :wink:

Trevlig kväll/Hn :wai:

Mölndal.. :crazy:

Ja där har man varit många gånger. Aminogatan speciellt. Hehe :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mölndal.. :crazy:

Ja där har man varit många gånger. Aminogatan speciellt. Hehe :nyam:

Hotel Gripen är inte så gästvänligt. Finns trevligare ställen i Mölndal. :wink: .

Trevlig kväll /Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos Is da shit :crazy: Urk!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos Is da shit :crazy: Urk!!

Pulvermos ÄR skit !!!

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ja, vad säger man egentligen?

Det finns en anledning att vi Gbg:are brukar säga: Gött mos på Oves (fast det är inte lika gott som det var förr,när Oves bara var en liten skrubb brevid Bilia i Sävedalen! :14:

Några som har jävligt god korv är Gourmetkorv mitt i mot Sociala huset vid Grönsakstorget.

Kvalité ut i fingerspetsarna :thumbsup:.

Jag vill rekomendera alla korvoholer att göra ett besök där. :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma ägare som på centralstationen. Så varför du åker till Mölndal förstår jag inte.

Du är uppenbarligen inte Göteborgare för i så fall borde du veta att det bästa gatuköket ligger i

Sävedalen, och heter Ove`s Gatukök

Har varit där och käkat, och tyckte det var OK i brist på annat liksom.Ove´s mat framgick som hygglig mat när man stressade ifrån Gothia-cup-skitmaten. men att jämföra det med "rektiga" grejer, Nä det funkar inte alls för mig!!!

Ove´s är Ove´s, och är säkert bra för Er "östlänningar" som inte ens tillhör det riktiga Göteborg, ni äro medlemmar i Stor-Göteborg.

Uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara svara tallviking och någon annnan som pratar om pulvermos. Jag säger bara som så här som varande ungkarl i 30 år nästan.

Pulvermos är en konstform. Moset smälter i munnen och med grädden och smöret så blir det en smakupplevelse som

vissa bara inte kan förstå. Att prata om "äkta" mos är löjligt.. få dessa vidrigt äckliga potatisklumpar i mun när man skall käka upp sin goe korv, det är en mara som kan rida en resten av den dagen.

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag Astors i Mölndal...

Hahaha. Astors hade jag glömt av.

När jag gick på åbyskolan så slängde jag ett par säckar skräp för honom varje fredag. Var säkert 20 meter till containern.

Lön= Halv spec+festis. Skapligt betalt för 2 minuters jobb :nyam:

Trevlig kväll/Hn :wai:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos e bra.

Men det är ju bara en bas som man måste tillsätta smör och kryddor i.

Finns det någon som gör så kallad "riktig mos" utan mjölk, smör och kryddor?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit där och käkat, och tyckte det var OK i brist på annat liksom.Ove´s mat framgick som hygglig mat när man stressade ifrån Gothia-cup-skitmaten. men att jämföra det med "rektiga" grejer, Nä det funkar inte alls för mig!!!

Ove´s är Ove´s, och är säkert bra för Er "östlänningar" som inte ens tillhör det riktiga Göteborg, ni äro medlemmar i Stor-Göteborg.

Uncen.

Nu ska du inte vara sån. Gothia cup menyn är en gammal god klassiker.

Man vet på förhand vad som kommer att serveras. Olika namn på samma rätter. :14:

Bamba mat när den är som Värst/Bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos e bra.

Men det är ju bara en bas som man måste tillsätta smör och kryddor i.

Finns det någon som gör så kallad "riktig mos" utan mjölk, smör och kryddor?

måste ha ägg åxo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag åt en jävligt god korv i Thailand när jag var på Trepasit market.

Tänk er paneng gai i ett korvskinn! :14:

Sjukt gott!!!

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Waxo skriver så är korv vanligt i Thailand, vanligast är förstås inte varmkorv utan en massa andra olika korvar som tex ingår i Yam och även mumsiga korvar (vete sjutton vad det är för korv) som jag specialimporterar för att de är så goda att steka i olja. Sen har det så länge jag vet sålts varmkorv (ej bröd) på Seven eleven och där köper jag ofta, personalen skär korven i småbitar sen finns det ketchup och chilisås och man äter med en träpinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen här som käkat på Gunters på Karlbergsvägen 66 i Sthlm? Om inte prova?? Absolut den godaste korv alla kategorier jag smakat, å jag e korvnörd av rang...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen här som käkat på Gunters på Karlbergsvägen 66 i Sthlm? Om inte prova?? Absolut den godaste korv alla kategorier jag smakat, å jag e korvnörd av rang...

Håller med fullständigt, bästa korvmojen i stada :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä tacka vet ja Grand hotell Saltsjö Baden! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara svara tallviking och någon annnan som pratar om pulvermos. Jag säger bara som så här som varande ungkarl i 30 år nästan.

Pulvermos är en konstform. Moset smälter i munnen och med grädden och smöret så blir det en smakupplevelse som

vissa bara inte kan förstå. Att prata om "äkta" mos är löjligt.. få dessa vidrigt äckliga potatisklumpar i mun när man skall käka upp sin goe korv, det är en mara som kan rida en resten av den dagen.

Uncen...

Det funkar bra om man kan tugga käket och inte behöver suga i sig det :crazy: Lösgaddar är skit(säger dom )

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Mammamos i Bollnäs! En nu saligen avsomnad bit kultur.

Den hade allt,inkulsive 2 sura tanter med hårnät som rynkade på näsan åt allt nytt.

En äkta mojj som det tyvärr inte finns så många kvar av.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos ÄR skit !!!

Hej, håller med dig om att pulvermos är skit. mos skall var gjord av kokta pantofflor o en rejäl klick smör , avsmake med salt o peppear gärna då ochså med lite grillkrydda. mm

Link to comment
Dela på andra sajter

glöm inte grädden!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...