Jump to content
IGNORERAD

Alternativ till Skype?


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Hej alla.

Har just köpt en Samsung Galaxy Y (GT-S55360) och installerat Skype, som jag även använder i datorn + Samsung Tab läsplatta och genom mitt Wifi nätverk. Jag undrar om någon förstår varför jag ej kan ha videosamtal i denna mobil. Det går utmärkt att få röstsamtal när jag klickar på ikonen S som borde vara för videosamtal. Samsungs support har inte en aning dom hänvisar till 3.e man, dvs Skype.

Köp SIII så ska det funka

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    3

  • andrejsdenruskige

    2

  • Odin

    2

  • Boh Rang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

Hej alla.

Har just köpt en Samsung Galaxy Y (GT-S55360) och installerat Skype, som jag även använder i datorn + Samsung Tab läsplatta och genom mitt Wifi nätverk. Jag undrar om någon förstår varför jag ej kan ha videosamtal i denna mobil. Det går utmärkt att få röstsamtal när jag klickar på ikonen S som borde vara för videosamtal. Samsungs support har inte en aning dom hänvisar till 3.e man, dvs Skype.

Du har ju ingen frontkamera på den så du lär ju inte synas iaf.. Hur det funkar i övrigt med videosamtal har jag inte en aning, har aldrig använt mig av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej alla.

Har just köpt en Samsung Galaxy Y (GT-S55360) och installerat Skype, som jag även använder i datorn + Samsung Tab läsplatta och genom mitt Wifi nätverk. Jag undrar om någon förstår varför jag ej kan ha videosamtal i denna mobil. Det går utmärkt att få röstsamtal när jag klickar på ikonen S som borde vara för videosamtal. Samsungs support har inte en aning dom hänvisar till 3.e man, dvs Skype.

Du har ju ingen frontkamera på den så du lär ju inte synas iaf.. Hur det funkar i övrigt med videosamtal har jag inte en aning, har aldrig använt mig av det.

Då kan lösningen vara att den med kamera ringer upp med videosamtal eller slår på kameran under samtalet om du har ringt.

Du kan se dom och dom slipper se dig :crazy:

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju ingen frontkamera på den så du lär ju inte synas iaf.. Hur det funkar i övrigt med videosamtal har jag inte en aning, har aldrig använt mig av det.

Tjena.

Du träffat mitt i prick. Det är svårt att tänka på allt. Synd att inte Samsungssuporten anammat detta. Var till teliabutiken som konsstaterade det samma som nu läst i ditt svar.

Jättebra att ha detta forum, många kloka människor

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen frontkamera?? Nä men va faan, det måste du ju hajja Knaas, bakåtkompabilitet är hårdvaluta nu för tiden... Ref. till vissa tillverkares laddare mm.

U can never have it all... Schkååål.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fick det här mejlet för ett par dagar sen från Skype.. Har tidigare betalat ca 44 kr i mån för att ringa till Thailand, men med de nya priserna blir det ju mer än dubbelt så dyrt. Visst är det fortfarande billigt men jag tycker kvaliteten blivit betydligt sämre senaste halvåret med svårt att ansluta och avbrutna samtal allt som oftast.. Så vad finns det för billiga alternativ? Är inte intresserad av några kort som ska inhandlas eller liknande, utan det ska vara något smidigt likt Skype och det ska fungera att ringa vanliga mobiltelefoner utan tillgång till Viber och liknande..

Vet att det skrivits om andra sätt att ringa billigt till Thailand förut men är för lat för att leta samt att det ändras väl villkor och priser även hos andra leverantörer..

Hej XXXX,

Från 16 mars 2012 kommer vi att uppdatera priset på ditt Obegränsat till Thailand. Detta är på grund av kostnadsökningar för samtal till fasta telefoner i Thailand, vilka tyvärr ligger bortom vår kontroll.

I tabellen nedan hittar du ditt nya pris (exklusive eventuella rabatter):

Obegränsat till Thailand-abonnemang SEK

1 månads abonnemang 92.49

3 månaders abonnemang 277.47

12 månaders abonnemang 1,109.88

Denna prisuppdatering kommer att börja gälla vid din första förnyelsebetalning den 16 mars 2012 eller därefter. Om du för närvarande har en rabatt på ditt 3- eller 12-månadersabonnemang kommer den att fortsätta att gälla för det nya priset när din nästa betalning dras. Alla andra abonnemangsfördelar kommer att kvarstå.

Vi beklagar denna ökade kostnad för ditt abonnemang men vi hoppas att det ändå kommer att vara mycket förmånligt.

Hälsningar

Skype

Varför inte bara ringa med gratis Skype och ha en stående kontaktid?

Eftersom gumman och barnen nu är i BKK så har vi överenskommelsen att vi båda vara tillgängliga 14.00 - 14.15 svensk tid. (min kafferast) för att ta emot samtal. Vi pratar inte varje dag och när vi pratar blir det inland mer än en timme.

Gratis är bra men kräver lite överenskommelse ..

När jag träffade min gumma 1998 fanns det ett telefonbolag och det hette Telia och minutkostnaden var 24 kronor per minut!

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ingen frontkamera?? Nä men va faan, det måste du ju hajja Knaas, bakåtkompabilitet är hårdvaluta nu för tiden... Ref. till vissa tillverkares laddare mm.

U can never have it all... Schkååål.

Nu har ju inte jag den modellen som diskuteras, självklart finns det frontkamera S3:an. Något mer du är avundsjuk på? :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju inte jag den modellen som diskuteras, självklart finns det frontkamera S3:an. Något mer du är avundsjuk på? :giggle:

Avundsjuk?? jag?? Nää jag har hela sekten i ryggen, mej skall inget fattas...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...