Jump to content
IGNORERAD

Svenska gubbar som prompt ska ha en thaitjej


andrejsdenruskige

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    19

  • burrabus

    10

  • chiangmai

    6

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

En stor anledning varför det blir just Thailand är prisläget på allt.

Prislägen verkar onekligen vara väldigt högt när man ser på totalekonomi.

Varje månad ska det skickas stålar.

Det ska byggas hus och köpas bil.

Sedan drar damen och så gör man om samma sak med nästa "fru".

I Canada så kanske hotellet, maten och spriten är dyrare. Och ingenting förbjuder en att åka på semester till Thailand om man har en fru från Canada.

Det finns helsvenska par som åker till Thailand. Så man behöver inte ha en thaifru för att åka dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog ge en eloge till Fibban, Lektyr och Aktuellt Rapport att jag hamnade i Thailand till att börja med :14::thumbsup::thumbsup:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prislägen verkar onekligen vara väldigt högt när man ser på totalekonomi.

Varje månad ska det skickas stålar.

Det ska byggas hus och köpas bil.

Sedan drar damen och så gör man om samma sak med nästa "fru".

I Canada så kanske hotellet, maten och spriten är dyrare. Och ingenting förbjuder en att åka på semester till Thailand om man har en fru från Canada.

Det finns helsvenska par som åker till Thailand. Så man behöver inte ha en thaifru för att åka dit.

Om du räknar bort dom två översta punkterna för det är ingen självklarhet bara för att man har thaifru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifru billigast ja si de är det,bara sända ut henne och jobba extra.Gör som thaigubbarna , förlåt för att jag sjunkigt lågt . :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat//Duger det inte med en dam från Puerto Rico eller för den delen en vanlig dam från Flen?//slut citat

Ang Flen ( Pureto Rica kan jag inget om).

Om man är 50 plus,och är behäftad med ölmage och galopperande flint.. så är utsikterna för framgångsrikt ragg på den lokala puben begränsat till damer i motsvarande skick.

Trevligare att åka till Thailand med sina badtofflor och bli uppmärksammad av en ung förmåga...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Citat//Duger det inte med en dam från Puerto Rico eller för den delen en vanlig dam från Flen?//slut citat

Ang Flen ( Pureto Rica kan jag inget om).

Om man är 50 plus,och är behäftad med ölmage och galopperande flint.. så är utsikterna för framgångsrikt ragg på den lokala puben begränsat till damer i motsvarande skick.

Trevligare att åka till Thailand med sina badtofflor och bli uppmärksammad av en ung förmåga...

Ja, det är väl helt ok.

Man att sen gråta ut för att hon drog och bara var ute efter pengar blir bara lustigt i dessa fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

"prisläget på allt" skrev du

"Allt" innebär för mig inte att man kan köper en fru.

För dig kanske men jag syftade på prisläget att semestra i landet gör att många drar sig dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är väl helt ok.

Man att sen gråta ut för att hon drog och bara var ute efter pengar blir bara lustigt i dessa fall.

Allvarligt talat. Thailand och Sverige ligger i olika ändar av världen. Hade jag vetat det jag vet nu om kulturkrockarna,, skulle jag nog ha tänk till lite extra..

Varje dag får jag mig till livs historier om vad som är viktigt i relationer i Thailand.

Den ekonomiska tryggheten är A och O.

Läser inlägg här där man inte vill inse... Säger att det inte är skillnad. Tanter i Svedala samma som thai damer...

Jag har haft ett antal relationer i Sverige,, och den ekonomiska biten har alltid varit underordnad...

I Thailand är den otroligt viktig , pga av att det finns inget vettigt socialt skyddsnät

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man bli blåst av vem som helst, oavsett nationalitet. Det är inte det som är själva huvudpoängen.

Men de flesta på detta forum borde nog känna till allt "extra jobb" så kommer med på köpet med bland annat visum, språk och andra praktiska lösningar.

Jag tror inte att jag medvetet hade gått in för en ny thailändska om det hade skitit sig med den nuvarande damen.

Visst hade jag kanske åkt på semester till Thailand men min semester hade jag lika gärna kunnat plasera i Nepal (nåja, kanske inte).

Sedan om jag hade råkat träffa någon brud i Nepal och vi hade fattat tycke för varandra är en annan sak.

Men vi kan lika gärna byta ut Nepal mot Teneriffa, Florida eller t.o.m Canada.

Och då undrar jag varför det inte är någon som har fått dille på Canadensiskor?

Kan det vara för att dessa Canadensiska tjejer har sina egna pengar och inte är pressade att behaga sin man 24/7 och dessutom har egen vilja?

Är din tjej/fru pressad att underhålla dig 24/7?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också haft dessa funderingarna som du andrejsdenruskige, før det ær ju många hær på forumet som har både rest och jobbat i andra asiatiska lænder æn Thailand, men varfør just en thailændska, kan ju inte bara vara en fråga om att det ær billigt i Thailand, kina ær ju också billigt...

"Statusen" på tex en japanska eller en koreanska ær mycket høgre så det borde ju vara fler som væljer en fru/flickvæn från tex de lænderna æn att vælja en dam från Thailand som till 98% blir sedd som en fd prostituerad eller något annat obskyrt yrke...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också haft dessa funderingarna som du andrejsdenruskige, før det ær ju många hær på forumet som har både rest och jobbat i andra asiatiska lænder æn Thailand, men varfør just en thailændska, kan ju inte bara vara en fråga om att det ær billigt i Thailand, kina ær ju också billigt...

"Statusen" på tex en japanska eller en koreanska ær mycket høgre så det borde ju vara fler som væljer en fru/flickvæn från tex de lænderna æn att vælja en dam från Thailand som till 98% blir sedd som en fd prostituerad eller något annat obskyrt yrke...

//bob

Väljer man flickvän eller fru efter vad andra tycker. ???? ???? ??????

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är din tjej/fru pressad att underhålla dig 24/7?

Nej, och kanske är det därför hon inte har lämnat mig.

Jag behandlar henne som jag hade behandlat en svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som prompt vill ha thailändska tjejer följer väl bara ordspråket:

Once you go Asian you never go Caucasian!

//mrco

hmm.. politiskt korrekt ver av det gamla uttrycket: FAR EASTERN TRAVELLERS ARE A CRAZY BUNCH, WHAT SOME CALL PUSSY, THEY CALL LUNCH

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig resa ner till Thailand för att finna en fru. Känns väldigt desperat.

De flesta gubbar ser Thailand som ett jätte stort hor hus,

med ständig jätte rea,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

De flesta gubbar ser Thailand som ett jätte stort hor hus,

med ständig jätte rea,

MVH//Jocko

De flesta vågar inte jag påstå.

Men de som ser Thailand som ett stort horhus med ständig jätterea bör inte gnälla och gny när kärleken helt plötsligt är borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer man flickvän eller fru efter vad andra tycker. ???? ???? ??????

I val av thaipartner så hade de nog varit bra i många fall... och jag antar att æven du påverkas av andras tyckande och inte væljer en tjackh_ra pga vad andra skulle tycka om det...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag flyttade ner, levde jag i drömbilden med susande palmer och billig öl.

Jag vaknade ganska snabbt upp , bryskt...

Att vara en mysig bohem med uttvättad t shirt och badtofflor, var inget som ingav respekt i Thailand.

Ok att ses som turist och slappa..det gör thai också på semester..

Men i dagliga livet är det ett extremt klassamhälle..

Finge hustrun sin vilja igenom kör jag , som de säger här, Benz,,och köper henne en maffig diamantring.

Jag har lärt mig att spela rik...det öppnar många dörrar i Thailand..tyvärr,

Skäggig bohem med risodling... noll points.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är gula febern som spökar.

Själv kör jag strikt asiatiskt då jag tycker de är mycket snyggare än farangdamer. Annars är det ingen större skillnad på dem. Same same but diffrent. Dessutom gillar jag att vara 3 månader per år i sydostasien och då passar ju en thaitjej bra.

Neil

Håller med dej.

Det är ju även lite tunnsått med farangdamer i barerna, så då är det lätt att det blir en lokal dame.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag flyttade ner, levde jag i drömbilden med susande palmer och billig öl.

Jag vaknade ganska snabbt upp , bryskt...

Att vara en mysig bohem med uttvättad t shirt och badtofflor, var inget som ingav respekt i Thailand.

Ok att ses som turist och slappa..det gör thai också på semester..

Men i dagliga livet är det ett extremt klassamhälle..

Finge hustrun sin vilja igenom kör jag , som de säger här, Benz,,och köper henne en maffig diamantring.

Jag har lärt mig att spela rik...det öppnar många dörrar i Thailand..tyvärr,

Skäggig bohem med risodling... noll points.

Själv har man vid ca 50års ålder haft så mycket bilar att man tycker att man har slängt nog med pengar på bilar och växt ifrån det där men dom har inte gått igenom den fasen ännu, man får vänta 60år på det.

Har "släktingar" som lånat sig och andra borgenärer i konkurs bara för att köpa fin bil, för mig helt offatbart men för thailändare helt förståligt.

Det märkliga är att alla vet att det är lånade pengar så i grund och botten lurar dom ingen men det verkar inte spela nån roll.

Diamantringar samma sak, en sån där grej som bara är till för att glänsa men är ack så viktig.

Klä upp mig och skippa flip-flopsen kan jag göra, inte så dyrt.

Ska nog också spinna lite på att se tätare ut än man är, spela med lite. hehe.

extremt klass-samhälle så sant, behövde bara höra det för att poletten skulle trilla ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lita på mig ,spela rik... jag gör det varje dag,,, hemma i stugan ,badtofflor och bar överkropp,,,på stan märkeskläder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...