Kjell Inlagd Februari 12, 2012 Dela Inlagd Februari 12, 2012 Efter middagen var avklarat så ville fruns syster ut på disco och då gäller inte nåt annat än första klass för den damen. Hon bor i en stad utanför BKK och där är hon för välkänd för att kunna ut och röra på sig,så att säga! Iväg for vi och när jag trodde att vi förhoppningsvis skulle bevista nåt ställe i närområdet i Lad prao så var det Erawan hotell mitt i BKK vi skulle till. Lama protester från min sida hjälpte dock föga. Det visade sig också när vi anlände att här minsann var vi ju på kändisbröllop förra året. Klockan hade nog slagit midnatt innan vi gled in på discot som ligger på bottenvåningen. Ingen avgift behövdes erläggas så vitt jag minns. Vi placerade oss nära scenen och baren och fick det beställda dryckerna. 4 Margerita och en Chang till det facila priset av 2.200B per beställning. Ett live band spelade och bestod av 3 tjejer + 1 kille på sång + bandet. Hyfsat bra med betoning på hyfsat...De första som var upp och dansade var ett par unga negresser som visade upp vad de kunde erbjuda för den köpsugne. Kan inte tänka mig annat än att det var freelancers.Efter ett tag så fylldes lokalen allt eftersom med farlanger och det stod tämligen snabbt klart av vilket typ av ställe det var. Hade väl i min enfald trott att det skulle vara BKK damer i den högra societeten men det var som ett vanligt raggarställe ala Thailand modell fast skulle vara lite märkvärdigare. Läst att en viss klädkod finns så damerna var snyggt uppklädda och höll en hög klass men det var ingen tvekan att de flesta var F.L...Märkligt nog var väldigt många av "damerna" Ladyboys så det torde finnas underlag och ett rykte kring stället för just det.. Tycker nog med facit i hand att fruns syster skulle valt ett annat ställe..det var åtminstone inte min stil men gott om farlanger fanns det förvisso... Nu skall vi tydligen ut nästa helg men fasen det borde finnas ett bättre alternativ för henne än detta men vad skulle det vara för nåt..? http://www.kohspot.com/Bangkok/spasso-grand-hyatt-erawan/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 12, 2012 Dela Inlagd Februari 12, 2012 Tackar för tipset "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Februari 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Februari 12, 2012 Tackar för tipset Om du tänker på LB så fanns de i överflöd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Februari 12, 2012 Dela Inlagd Februari 12, 2012 Ett riktigt skitställe i mina ögon. Skamligt att ett sånt fint hotell på håller sig med ett sånt horställe... Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Februari 12, 2012 Dela Inlagd Februari 12, 2012 Absolut ingen höjdare. Businesskillar med illasittande kostymer på genomresa och hordvis av prostituerade de få gånger jag varit där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 15, 2012 Dela Inlagd Februari 15, 2012 Ett riktigt skitställe i mina ögon. Skamligt att ett sånt fint hotell på håller sig med ett sånt horställe... Money talks, hur mycket folk drar övriga 5 stjärniga hotells barer? Spasso har så gott som fullt hus varje fre-lör På min första resa till bkk 2005 (med Peter:s lillebror förövrigt!) så rekommenderade personalen på Four Seasons detta som ett av de bättre discona i bkk... Ps Fick du kontakt med Peter Ds /Mackan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 15, 2012 Dela Inlagd Februari 15, 2012 Det fanns (Finns?) ett liknande dsco fast klart sunkigare på Novotel vid Siam Square som heter CM2. Denna episod utspelar sig för en 7-8 år sedan, jag var bland annat ute med ett antal faranger samt min thailändska vän som är en fryntlig thai-kines i klädesbranschen. Nåväl vi har in lite dricka och blandvatten på bordet medan vi spanar efter lämpligt sällskap. Jag snackar med en trevlig thaitjej vid baren som jag träffat någon vecka tidigare, när jag återvänder till bordet så ser jag till min förvåning att de håller på att korka upp en flaska champagne för 5000 battingar...vafaan har nu hänt? Jo, min thaikinesiske vän hade fått sällskap med två ryskor-ryskor som arbetade inom sällskapsindustrin var vid denna tidpunkt väldigt sällsynt, inte alls som idag-nåväl min kompis hade av någon anledning fastnat för den enligt mig fule av dem-kanske för att hon var blond? Jag pratade lite med hennes kompis och min thaikinesiske vän beställde in ytterligare en pava champagne. Började bli dyrt det här tänkte jag... Jag känner honom väl och han brukar krokna ganska hastigt-särskilt om han halsar champagne. Nåväl, han dealar med den fula ryskan och ger sig iväg med henne för att förmodligen visa henne hans etsningar, som den thai han är kör han givetvis bil trots att han är berusad. Men väl uppe på motorvägen kommer vettet ifatt honom-han är full som en aga spis och kommer förmodligen somna direkt så att släpa med sig ryskan till ett litet kärlekshotell är både bortkastad tid och bortkastade pengar. Han är en handlingskraftig man så han stannar givetvis-mitt uppe på motorvägen och föser ur ryskan sedan fortsätter han hem om lämnar ryskan där... Hur fick jag reda på detta, jo dagen efter lovade jag att möta den andra ryskan och hennes son för att åka skridskor med honom på gamla world trade center och få berättade hon vad som hade hänt. Ryskan på motorvägen var en aning härsken efter det enligt hennes kompis. Sensmoral, se upp för dessa ställen då99% av brudarna är players. Samt se upp för thaikineser som beställer in champagne... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Februari 16, 2012 Dela Inlagd Februari 16, 2012 Hej Säger bara... NASA disco på Sukhumvit Soi71 på 1980 och 1990-talet! Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Februari 16, 2012 Dela Inlagd Februari 16, 2012 Mackan, fortfarande ett skitställe i mina ögon. Men finns det kåta gubbar som gör allt för att träffa en thaitjej så finns det väl anledning att ha öppet. Men finns ju många (hotell-) barer i Bangkok som kan klara sig utan sånt (ju jag vet att det finns frilansare både här och där) och ändå ha en sund business. Ett av de bättre discona? Bra att smaken är delad. dtbkk P.s har inte tagit tag i P ännu men ska göra det. Haft sjukt mycket att göra. Tack för påminnelse Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 16, 2012 Dela Inlagd Februari 16, 2012 Låter nästan som det gamla discot i källaren på hotel Nana, det var det sunkigaste ställe jag sett och med massor av LB. Det enda stället där man kunde slå en båge i pissoaren och se rakt in i köket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Februari 19, 2012 Dela Inlagd Februari 19, 2012 Om man ska prata om dåliga discon så tror jag priset tas av det som ligger på Soi 3 (mitt emot Beer Garden där) Det är ett hotell (kan det heta Grace hotel?) I bottenvåningen hade dom ett ställe dit alla som inte hittat någon för natten gick för ett sista försök. Puhh vilket tillhåll!! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Februari 19, 2012 Dela Inlagd Februari 19, 2012 Climax/Qlimax? Måste även det tiihöra de värre ställena i Bangkok, rent frilansar/köttmarknad hak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.