Jump to content
IGNORERAD

Var trivs ni


Phom Lasse

Recommended Posts

Jag trivs överallt beroende på sällskapet.

Bäst trivs jag med mig själv.

Då är det ju inga bekymmer för dig ,skulle du vara ensam så är det ju bara att ta fram en spegel.

Sen är det bara fantasin som sätter gränser??

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Keithan

    5

  • audirs2

    4

  • hamnoi

    4

  • Phom Lasse

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Översta bilden till vänster ser ut som changverandan

http://www.maipenrai...ttach_id=133742

Helt klart 33:an. En fin veranda att slappa på. Att dricka Chang på. Och tack gode, ja ni vet kanske vem, så även en GT-veranda numera. Idag hittade jag detta på Tesco efter att det varit slut sedan översvämningen i Bangkok.

post-5641-0-22874000-1329484417.jpg

post-5641-0-22874000-1329484417.jpg

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart 33:an. En fin veranda att slappa på. Att dricka Chang på. Och tack gode, ja ni vet kanske vem, så även en GT-veranda numera. Idag hittade jag detta på Tesco efter att det varit slut sedan översvämningen i Bangkok.

post-5641-0-22874000-1329484417.jpg

Har de inte fått in STW på ert nyöppnade Makro Keithan? Här i Korat har de haft det hela tiden sen jag kom ner i oktober. :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har nog ganska lätt för att trivas på många platser och många olika kulturer och då även i civilisationen, vem gillar inte maten, vinet och kulturen i Italien, men dragningen är stark till naturen och dom människor som lever i och av denna, men man kan trivas på många ställen, t.ex att på den svenska västkusten vara på väg iland med en last av makrill i juni när sjön ligger som en spegel och sitta där i soluppgången med en öl och en smörgås i handen och med saltsmak på läpparna, eller att vara ute på sjön en dag på hösten när stormen ryter och minsta misstag kan kosta dig livet och känna att du har full kontroll, detta i ett läge när nästan alla andra båtar ligger vid kaj och att sen komma hem med ett 40 tal granna hummrar och roligast var detta när min nu döde morbror levde och vi var två i båten, han var med på segel skutornas tid och hade ett outtömmligt förråd av historier ifrån gågna tider och jag tröttnade aldrig på dom eller denne väderbitne, törstige och genom snälle man, vi upplevde mycket tilsammans, men vi har ju också våra fina svenska skogar där det finns svamp, bär och vilt, där kan man också kan få fina naturupplevelser, men jag saknar faktiskt lite av det gamla Sverige där tiden gick lite långsammare och landsbygden var bebodd och lanthandlarnas butiker låg tätt, jag är oerhört glad att jag fick uppleva den tiden, människorna var faktiskt både gladare, nöjdare och hade mer tid för varandra då under dessa enkla förhållanden när årstiderna styrde vad som gjordes än dom har nu efter all utveckling som har lett till att allt är styrt och tid är dyrbar.

Detta gör nog att jag har haft lätt för att fastna i Isaan som är Thailands minst utvecklade område, här finns "lanthandlarna" kvar precis som orginalen och den levande historien, korna går på bete, människorna har tid för varandra och dom bevarar sina traditioner och lever i och med naturen, dom är inte styrda av någon agenda eller klocka, här är det årstiderna som bestämmer vad som ska göras och ungefär när, man umgås över generationsgränserna och bryr sig om varandra, solen är klockan och man både arbetar och äter oftast utomhus, man fångar sin egen fisk, odlar grönsaker, har fruktträd, har hönor och änder, på fälten och i skogarna plockar man ätbara örter, vilda grönsaker, svamp och fångar ätbara djur, kryddar maten med myror, delar ruttna stockar och plockar ut stora larver, tar ned getingbo i träden som är fulla med underbar honung och att få vara med och lära sig detta är alldeles fantastiskt, för mig känns det som att resa i en tidsmaskin, att sedan tillaga detta över öppen eld på marken känns ju ändå mer ursprungligt, och att sedan äta detta tillsammans med 8-20 andra människor sittandes på marken med händerna får en att känna historiens vingslag, att sedan sitta runt elden tillsammans med svärfar eller någon av morbröderna och hundarna med stjärnorna som tak och ta sig en öl eller några snapsar känns som en bra avslutning på dagen.

Så även om jag kan trivas i städerna och gillar att besöka andra platser och kulturer så är det ändå naturen i Sverige och det lugna omoderna livet i Isaan som drar mest.

Mvh Isan Lover

Faan, du verkar ju vara en hyvens kille med sunda insikter & idéer.

Bara lägga av med det där kommunist & rödskjorts-dravlet, så skulle det nog funka bättre tror jag.

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ställe jag trivs bäst på i hela välden är utan tvekan på BeerGarden i Pattaya. Lugnt och skönt, bra prisvärd mat och en makalös utsikt.

post-3397-0-12577200-1329490208_thumb.jp

/ Joe

post-3397-0-12577200-1329490208_thumb.jp

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

I bingen med min älskade hustru. Och får jag inte det så får jag väl ta mig en Leo på verandan och skoja med hennes barnbarn och leka med hundarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det ställe jag trivs bäst på i hela välden är utan tvekan på BeerGarden i Pattaya. Lugnt och skönt, bra prisvärd mat och en makalös utsikt.

post-3397-0-12577200-1329490208_thumb.jp

/ Joe

Dito!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de inte fått in STW på ert nyöppnade Makro Keithan? Här i Korat har de haft det hela tiden sen jag kom ner i oktober. :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Jodå. Dom öppnade en onsdag. Jag var där på fredag förmiddag och då släpade kunderna ut dom sista lådorna. Sedan blev det aldrig påfyllt. :52:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skulle trivas till 100% är när vi kan bo i Thailand 6 mån. på den Svenska vintern, men det får man väl vänta ett tag till på

Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå. Dom öppnade en onsdag. Jag var där på fredag förmiddag och då släpade kunderna ut dom sista lådorna. Sedan blev det aldrig påfyllt. :52:

Attans osis, det måste finnas många Tonic-törstiga i Hua Hin :y2:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det skulle vara i pattis man trivs bäst då man lärt känna så mycket folk där

Å givetvis i barerna å flörta lite med damerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Överallt, bara jag har min älskade vid min sida.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trivs bäst uppe i issan och som ny medlem här så kommer jag säkert trivas här med, av det jag än så länge läst och sett så är det lovande.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Trivs väldigt bra på något Thaimassageställe liggandes och få en skön avkopplande oljemassage.... :ahh:

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Bäst trivs jag i frugans famn och gärna några kalla Chang i närheten.

Ännu bättre när mina barn och barnbarn kommer och hälsar på.(min äldste son med fru och mitt första

barnbarn kommer på besök den 8 April)

Min yngste grabb kommer två ggr om året.

Trivs även bra när syskon och bekanta kommer(som tur är har dom en hemresa bokat) :thumbsup:

Kontentan är: Trevligt med besök.men jävligt gott att vara ensam däri mellan. Liggandes i min hängmatta. :thumbsup:

post-8709-0-68925100-1330690916_thumb.jp

post-8709-0-68925100-1330690916_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Trivs gott på Blue flower soi2 Jomtien beach och hos maitan och snacka skit med gubbsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Beer Chang Garden

Har di Singa? Jag kan dricka Chang i nödfall men inte gumman Annars skulle jag oxå trivas där Trivs bäst i B Thalan lungt bra mat på marknaderna bra priser Sommarstugan på Gräsö är trivsam den oxå

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...