Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

ja troligtvis, fast vi har varit ihop i 6 månader nu och inget tjat än

Kan säga till dig att jag har vart ihop me min tjej under snart 6års tid och hon har aldrig frågat nått speciellt efter nån pengar. Hon fick arbetstillstånd i Sverige och börja jobba 3v efter att hon fick tillståndet i ca 6månader då kände vi att vi startar upp eget till henne så jag sålde av min lite finare bil som sakna lån ( hela jag saknar lån) osv och nu har hon en mycket god rullande verksamhet i Sverige trots sin dåliga kunskap om språket.

Det handlar om att visa kärlek och inte behandla henne som en hushållerska utan hon har blivit fostrad till att ta hand om dig och ställ då inte för höga krav så ska du se att hon är 15000ggr bättre än en skandinavisk kvinna som har den förbannade gämställdheten inprickad i huvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Kan säga till dig att jag har vart ihop me min tjej under snart 6års tid och hon har aldrig frågat nått speciellt efter nån pengar. Hon fick arbetstillstånd i Sverige och börja jobba 3v efter att hon fick tillståndet i ca 6månader då kände vi att vi startar upp eget till henne så jag sålde av min lite finare bil som sakna lån ( hela jag saknar lån) osv och nu har hon en mycket god rullande verksamhet i Sverige trots sin dåliga kunskap om språket.

Det handlar om att visa kärlek och inte behandla henne som en hushållerska utan hon har blivit fostrad till att ta hand om dig och ställ då inte för höga krav så ska du se att hon är 15000ggr bättre än en skandinavisk kvinna som har den förbannade gämställdheten inprickad i huvet.

Jag skulle aldrig drömma om att inte behandla min kvinna som annat än jämställd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig drömma om att inte behandla min kvinna som annat än jämställd.

Hoppas du inte missuppfatta mitt inlägg.

Det jag menade mer var att jag sett många av min frus vänner bli väldigt dåligt behandlade av sina män.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Hoppas du inte missuppfatta mitt inlägg.

Det jag menade mer var att jag sett många av min frus vänner bli väldigt dåligt behandlade av sina män.

Har ocksa sett manga svenska man bli illa behandlade av sina thaikvinnor , nar dom val blivit varma i kladerna i sverige. mvh pensionaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ocksa sett manga svenska man bli illa behandlade av sina thaikvinnor , nar dom val blivit varma i kladerna i sverige. mvh pensionaren

Hur många ungefär och på vilket sätt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att vakna !!!

//piipe

Jag ställde frågan pga okunnighet och förvåning.

Här i Thailand ser man ju en del knähundar som är dominerade och rent av illa behandlade av sin thaikvinna och det beror nog mycket på en trist personlighet hos thaikvinnan och möjliggörs av farangens språkliga handikapp som också bidrar till en allmän osäkerhet i samhället samt en känsla av socialt utanförskap.

Jag har ingen aning om hur det ser ut i Sverige, men det är ju lite intressant om thaikvinnorna kan vara så starka och dominerande i sitt nya hemland att de kan och vågar köra sin dominanta och tråkiga stil, men en tafatt partner underlättar ju.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Jag ställde frågan pga okunnighet och förvåning.

Här i Thailand ser man ju en del knähundar som är dominerade och rent av illa behandlade av sin thaikvinna och det beror nog mycket på en trist personlighet hos thaikvinnan och möjliggörs av farangens språkliga handikapp som också bidrar till en allmän osäkerhet i samhället samt en känsla av socialt utanförskap.

Jag har ingen aning om hur det ser ut i Sverige, men det är ju lite intressant om thaikvinnorna kan vara så starka och dominerande i sitt nya hemland att de kan och vågar köra sin dominanta och tråkiga stil, men en tafatt partner underlättar ju.

Det förvånar mig om du är okunnig om det thailändska folket och dess sätt att leva och uppföra sig, jag menar du bor väl i Thailand mer eller mindre på heltid.

Då jag gissar att åtminstone ( kanske lågt räknat)50% av de thaikvinnor som idag vistas i sverige tidigare har jobbat inom någon form av prostitution eller liknande i Thailand samt kommer från fattiga förhållanden, så är det väl inte så konstigt om dessa människor många gånger har ett helt annat beteende när det gäller att ta för sig samt ej heller har någon vidare framförhållning och tänker o planerar max 1 dag framåt. Många kvinnor från dessa grupper gaddar ofta ihop sig och blåser sina "gubbar" på mer eller mindre hela tiden. Många av dessa "gubbar" visar oftast upp ett "strutsbeteende" när man försöker förklara för dom att lilla tiiraken inte kanske har rent mjöl i påsen.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror minsann vi fått en arvtagare till BTT!

Expert så det ryker och alla andra är korkade!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Tror minsann vi fått en arvtagare till BTT!

Expert så det ryker och alla andra är korkade!

Tackar för denna fina komplimang, känner du dig träffad kanske !!!!?

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Tror minsann vi fått en arvtagare till BTT!

Expert så det ryker och alla andra är korkade!

Det jag skriver här har jag själv upplevt IRL, ingen djävla dikt om du tror det !

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förvånar mig om du är okunnig om det thailändska folket och dess sätt att leva och uppföra sig, jag menar du bor väl i Thailand mer eller mindre på heltid.

Då jag gissar att åtminstone ( kanske lågt räknat)50% av de thaikvinnor som idag vistas i sverige tidigare har jobbat inom någon form av prostitution eller liknande i Thailand samt kommer från fattiga förhållanden, så är det väl inte så konstigt om dessa människor många gånger har ett helt annat beteende när det gäller att ta för sig samt ej heller har någon vidare framförhållning och tänker o planerar max 1 dag framåt. Många kvinnor från dessa grupper gaddar ofta ihop sig och blåser sina "gubbar" på mer eller mindre hela tiden. Många av dessa "gubbar" visar oftast upp ett "strutsbeteende" när man försöker förklara för dom att lilla tiiraken inte kanske har rent mjöl i påsen.

//piipe

Jag känner inte så värst många thai/svenskpar i Sverige, men inte något av dessa par stämmer in på din beskrivning, utan snarare långt, långt ifrån.

Jag har också lärt känna ganska många thailändare i Thailand och av dessa det är bara bråkdelar av promille som, till viss del, liknar din beskrivning av "det thailändska folket".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Jag känner inte så värst många thai/svenskpar i Sverige, men inte något av dessa par stämmer in på din beskrivning, utan snarare långt, långt ifrån.

Jag har också lärt känna ganska många thailändare i Thailand och av dessa det är bara bråkdelar av promille som, till viss del, liknar din beskrivning av "det thailändska folket".

Ursäkta att jag uttalar mig då, måste hamnat i fel sällskap vad gäller thailändare.

De thai som jag känner och som "verkligen" är goda och ärliga människor som man kan lita på både i Thailand och i sverige är tyvärr alltför få, själv tror jag i grund o botten bra om de flesta människor, men det är nog inget folk som har gjort mig så besviken som thai när det gäller att vara ärlig och rakryggad.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag skriver här har jag själv upplevt IRL, ingen djävla dikt om du tror det !

//piipe

Tja, man upplever ju saker o ting på det sätt man själv väljer att uppleva det!

Dikt?

Nja, det lämnar jag till Poeterna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Piipe

Jag känner inte till det du berättar. Däremot hör jag ibland skrönor om detta. Alltså att det finns. Om det är sant. Ingen anning. Thaidamer har en viss benägenhet att både skryta och ibland förvanska saningen för att det ska passa deras syften.

Ha en bra dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Tja, man upplever ju saker o ting på det sätt man själv väljer att uppleva det!

Dikt?

Nja, det lämnar jag till Poeterna!

Bror duktig ! Kom själv med ett konkret uttalande, dina relationer med thai verkar ju vara guld o gröna skogar.

Sluta också o svamla en massa skit i trådarna, det finns facebook för sånt, men det kanske du inte visste.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Piipe

Jag känner inte till det du berättar. Däremot hör jag ibland skrönor om detta. Alltså att det finns. Om det är sant. Ingen anning. Thaidamer har en viss benägenhet att både skryta och ibland förvanska saningen för att det ska passa deras syften.

Ha en bra dag

Nä, men jag vet att det inte är skrönor och det står jag till 100% för !

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hoppas du inte missuppfatta mitt inlägg.

Det jag menade mer var att jag sett många av min frus vänner bli väldigt dåligt behandlade av sina män.

Det var väl när du skrev "så ska du se att hon är 15000ggr bättre än en skandinavisk kvinna som har den förbannade gämställdheten inprickad i huvet."som jag funderade över vad som hänt med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl när du skrev "så ska du se att hon är 15000ggr bättre än en skandinavisk kvinna som har den förbannade gämställdheten inprickad i huvet."som jag funderade över vad som hänt med dig?

Jag vet inte hur gammal du är eller hur många Svenska damer du träffat?

Men jag själv är inte ens i 30års åldern och skulle aldrig få för mig att skaffa en svensk kvinna den latheten kan man aldrig hitta i en Thailänsk kvinna det är skrämmande i dagens nu att en svensk kvinna är som dom är.

Ändrades av denkan
Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Nä, men jag vet att det inte är skrönor och det står jag till 100% för !

//piipe

Det kan val inte vara nagot nytt att bade man o kvinnor befinner sig i ett aktenskap dar den ena parten ar fortryckt och plagas av sin partner...Att ett forhallande mellan en thaikvinna och en farang skulle se annorlunda ut ar enligt min mening bara trams...Ni som vill mala allt i rosa..gor garna det..Det ar bara att gratulera oss som hamnat i ett bra forhallande, men glom inte dom som hamnat i en relation dar varje dag ar plaga. Satt garna era thaifruar pa en pedistal, men bara dom som fortjanar det...MVH pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Blipp i internet, blidde konsigt värre!

Tar ny sats!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag uttalar mig då, måste hamnat i fel sällskap vad gäller thailändare.

De thai som jag känner och som "verkligen" är goda och ärliga människor som man kan lita på både i Thailand och i sverige är tyvärr alltför få, själv tror jag i grund o botten bra om de flesta människor, [size=5]men det är nog inget folk som har gjort mig så besviken som thai när det gäller att vara ärlig och rakryggad.[/size]

//piipe

Där har du ju svaret på din erfarenhet, vi som INTE upplever det svamlar alltså?

Återigen, ens egen negativa uppfattning beror många gå att det är ngt fel i ens eget sätt att bemöta andra!

Vad har du fått din uppfattning att allt är guld o gröna skogar i mitt liv?

Tänk tanken att den som inte har förmågan att hantera kriser är den som alltsom oftast upplever dem som svåra!

Svamlaren Baa...(vet visst va FB är,så du inte tror det är bara du som svamlar där)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Där har du ju svaret på din erfarenhet, vi som INTE upplever det svamlar alltså?

Återigen, ens egen negativa uppfattning beror många gå att det är ngt fel i ens eget sätt att bemöta andra!

Vad har du fått din uppfattning att allt är guld o gröna skogar i mitt liv?

Tänk tanken att den som inte har förmågan att hantera kriser är den som alltsom oftast upplever dem som svåra!

Svamlaren Baa...(vet visst va FB är,så du inte tror det är bara du som svamlar där)

Mera svammel..!!!! :blah:

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Där har du ju svaret på din erfarenhet, vi som INTE upplever det svamlar alltså?

Återigen, ens egen negativa uppfattning beror många gå att det är ngt fel i ens eget sätt att bemöta andra!

Vad har du fått din uppfattning att allt är guld o gröna skogar i mitt liv?

Tänk tanken att den som inte har förmågan att hantera kriser är den som alltsom oftast upplever dem som svåra!

Svamlaren Baa...(vet visst va FB är,så du inte tror det är bara du som svamlar där)

Bullshit ! Är folk stöpta i fel form så vet dom inte vad ärlighet är för något och hur man behandlar andra människor hur väl man än tillmötesgår dessa individer.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullshit ! Är folk stöpta i fel form så vet dom inte vad ärlighet är för något och hur man behandlar andra människor hur väl man än tillmötesgår dessa individer.

//piipe

Du har aldrig tänk på att slå upp "positivt tänkande" i Wikipedia?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...