Jump to content
IGNORERAD

30 grader i februari (SVT1 21.00 måndagar)


Nisse Hult

Recommended Posts

Hej

Det har du ju rätt i, men håll med om att dom beskriver tre onödigt tragiska individer.

Mvh Isan Lover

När det är drama så förstärker man ju karaktärerna med avsikt. Det är väl ingen som vill se några mittimellan halvbra lagom problemfyllda människor? det ser vi ju runt i kring oss dagligen...

Nä stänk på bara, mera bergodalbana ska det vara. Det är det som gör det bra!

Hur skaaaare gå för stackars Bengt? hade hon ihjäl han där på slutet??? ojajojaoajaoaj vad spännande!! :oh:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 500
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nisse Hult

    31

  • Tallviking

    27

  • Neil

    17

  • chiangmai

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vadå överdriva??? Det är ju dagens sanning i allt han gör och är med om

Folk blir blåsta på pengar å kärlek

Folk blir blåsta på att dom tror att det är en tjej så är det en doja

Folk blir blåsta och hänger sig och hoppar från balkonger

Folk blir allmänt blåsta då dom är rookies i Thailand

Allt är ju sant det som Glenn är med om så varför hyckla om det

Vem försöker du att försvara???

Därför att det är överdrivet att en och samma person blir lurad på 150.000bath, hamnar i Thailändskt fängelse, försöker ta självmord och misslyckas, på bara några dagar. Sen är det så typiskt att mannen ska vara så bitter och inte tåla sprit. Varför inte låtit honom bli glad när killen i baren ville skåla med honom och sagt att nu festar vi och njuter av livet? Men det skulle dock inte PK TV tolerera, däremot att kvinnor väljer nya spännande vägar i livet och njuter och lyckas - det bejakas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att det är överdrivet att en och samma person blir lurad på 150.000bath, hamnar i Thailändskt fängelse, försöker ta självmord och misslyckas, på bara några dagar. Sen är det så typiskt att mannen ska vara så bitter och inte tåla sprit. Varför inte låtit honom bli glad när killen i baren ville skåla med honom och sagt att nu festar vi och njuter av livet? Men det skulle dock inte PK TV tolerera, däremot att kvinnor väljer nya spännande vägar i livet och njuter och lyckas - det bejakas.

Tänk inte så mycket

nitramj77

Det är ju bara underhållning. :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Glenns Hotell är det mest orealistiska... Att han, som går runt med många 1000 battingar på fickan och inte van vid Thailand, skulle välja ett rum utan ac och sitttoa. Sen har han en västerländsk barnfamilj som granne...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Glenns Hotell är det mest orealistiska... Att han, som går runt med många 1000 battingar på fickan och inte van vid Thailand, skulle välja ett rum utan ac och sitttoa. Sen har han en västerländsk barnfamilj som granne...

Att många bryr sig och har åsikter om serien tycker jag är ett bra betyg. Det visar att den berör. Och det var ju upphovsmannens avsikt.

Vill man se på fakta och dokumentärer om Thailand finns det andra forum för det.

Det är bara att sjunka ner i soffan med sin "vintertunga" och låta sig beröras och roas. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Serien tappade trovärdighet.

I normala fall hade Glenn fått betala 6000Thb för fläkten och 800Thb för kabeln som han förstörde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visade frun första avsnittet där Kjell och Majlis kom till BKK och Majlis gick utanför larmet. Att någon skulle bli behandlad så där av personal på flygplatsen,det tror jag inte ett dugg på. Faktum att frun blev så upprörd över detta att hon skulle kontakta en av hennes kunder tillika hög chef på Thaiair.

Nu blev det inte så men man undrar om folk får kalla fötter hemma i sverige som funderar att resa till Thailand för första gången.

Man får väl komma ihåg att det inte är en dokumentär men som Thaivän så behövs det fler av positiva bilder av Thailand inte fler av den här skiten.

Glenns privata uttalande om Bangla visar att han knappast varit utanför garderoben...vilken skituttalande.önskar att man fick träffa honom och berätta om andra ställen på jorden.. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt fina bilder. Vad man tycker om serien efter endast ett avsnitt. För långt. Men eftersom jag såg hela programmet så måste det vara bättre än dåligt. För jag har svårt för TV

Link to comment
Dela på andra sajter

Visade frun första avsnittet där Kjell och Majlis kom till BKK och Majlis gick utanför larmet. Att någon skulle bli behandlad så där av personal på flygplatsen,det tror jag inte ett dugg på. Faktum att frun blev så upprörd över detta att hon skulle kontakta en av hennes kunder tillika hög chef på Thaiair.

Nu blev det inte så men man undrar om folk får kalla fötter hemma i sverige som funderar att resa till Thailand för första gången.

Man får väl komma ihåg att det inte är en dokumentär men som Thaivän så behövs det fler av positiva bilder av Thailand inte fler av den här skiten.

Glenns privata uttalande om Bangla visar att han knappast varit utanför garderoben...vilken skituttalande.önskar att man fick träffa honom och berätta om andra ställen på jorden.. :13:

Kjell, det där med "stölder" på flygplatsen har faktiskt hänt i verkligheten. Inte exakt som i filmen men nästan

http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/Thailand/Bangkok/article5544727.ab

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag tycker att Glenns Hotell är det mest orealistiska... Att han, som går runt med många 1000 battingar på fickan och inte van vid Thailand, skulle välja ett rum utan ac och sitttoa. Sen har han en västerländsk barnfamilj som granne...

Å andra sidan är det inte många som använt samma rum som Leonardo Decapri. :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det har du ju rätt i, men håll med om att dom beskriver tre onödigt tragiska individer.

Mvh Isan Lover

Ser man det som det är, ett drama och inte kopplar det till verkligheten tycker jag inte det

De figurerna som finns i serien och deras karaktärsdrag finns alla i verkligheten och jag har träffat motsvarande personer i verkligheten också (tyvärr) men här är dom ju samlade på samma ställe och accentuerade för att ge mer effekt i dramat naturligtvis (som i alla dramor)

Ett drama som är exakt som i verkligheten skulle inte många vilja titta på !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Serien tappade trovärdighet.

I normala fall hade Glenn fått betala 6000Thb för fläkten och 800Thb för kabeln som han förstörde.

För att inte tala om hur mycket han skulle fått betala för att få tillbaka passet och fått lämna häktet, oavsett om han är skyldig till något eller inte !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visade frun första avsnittet där Kjell och Majlis kom till BKK och Majlis gick utanför larmet. Att någon skulle bli behandlad så där av personal på flygplatsen,det tror jag inte ett dugg på. Faktum att frun blev så upprörd över detta att hon skulle kontakta en av hennes kunder tillika hög chef på Thaiair.

Nu blev det inte så men man undrar om folk får kalla fötter hemma i sverige som funderar att resa till Thailand för första gången.

Man får väl komma ihåg att det inte är en dokumentär men som Thaivän så behövs det fler av positiva bilder av Thailand inte fler av den här skiten.

Glenns privata uttalande om Bangla visar att han knappast varit utanför garderoben...vilken skituttalande.önskar att man fick träffa honom och berätta om andra ställen på jorden.. :13:

Det var mycket skriverier om just detta på Suvvan och hur många turister som råkat ut för just detta så det är tyvärr nära sanningen där

http://www.travellerspoint.com/forum.cfm?thread=62493

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan ju undra vad som snurrade i huvudet på den person som är upphov till manus när det gäller denna serie ? :)

//piipe

Som sagt ! Vad tänkte manusförfattaren ?

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Glenns Hotell är det mest orealistiska... Att han, som går runt med många 1000 battingar på fickan och inte van vid Thailand, skulle välja ett rum utan ac och sitttoa. Sen har han en västerländsk barnfamilj som granne...

Har sett en del ryssar som bott så.Tyckte inte det var så konstigt.

Lite märkligare var att man kan få en alldeles egen masserande och matlagande kaninpojke för 150 baht i timmen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att det är överdrivet att en och samma person blir lurad på 150.000bath, hamnar i Thailändskt fängelse, försöker ta självmord och misslyckas, på bara några dagar. Sen är det så typiskt att mannen ska vara så bitter och inte tåla sprit. Varför inte låtit honom bli glad när killen i baren ville skåla med honom och sagt att nu festar vi och njuter av livet? Men det skulle dock inte PK TV tolerera, däremot att kvinnor väljer nya spännande vägar i livet och njuter och lyckas - det bejakas.

Herregud är det sånt du vill se så titta på Packat och klart. Förövrigt så är ju det största svinet i serien en svensk kvinna som är otrevlig mot alla och inte kan ta hand om sina barn. Nä, skratta i stället åt det hela och var inte så bitter, detta är fiction och ingen dokumentär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste också skriva att detta är den överlägset bästa serie som gått på TV, alla kategorier. Jag njöt tillfullo igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Därför att det är överdrivet att en och samma person blir lurad på 150.000bath, hamnar i Thailändskt fängelse, försöker ta självmord och misslyckas, på bara några dagar. Sen är det så typiskt att mannen ska vara så bitter och inte tåla sprit. Varför inte låtit honom bli glad när killen i baren ville skåla med honom och sagt att nu festar vi och njuter av livet? Men det skulle dock inte PK TV tolerera, däremot att kvinnor väljer nya spännande vägar i livet och njuter och lyckas - det bejakas.

Hej

Ungefär så går mina tankar också, och en "Glenn" behöver ju inte ha alla brister, det känns som om det blir lite väl mycket och onödigt tragiskt.

Mvh Isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag tycker att filmaren och regissören då och då visar upp en finess då de har

fångat intressanta och dubbelbottnade vyer i Tv-serien.

En sådan dramaturgisk talande vy är när den tvekande Majlis blir ståendes en stund

vid stranden och drömmande tittar ut mot det befriande havet, öarna och

det hägrande paradislivet som ”divemaster”.

- Just då i den stunden när hon med utgångspunkt från sin bitterhet och upplevda tomhet i livet tar ett djupt andetag

och värker fram ett eget ”halleluja moment ” så blir också det insiktsfulla siktet ställt för högt.

Hon kan därför inte längre se den uppenbara skiten och skräphögen framför fötterna - hon ser med andra ord

bara det hon vill se för stunden - dvs det inbillade fina vykortet, friheten, revanschen och den ”sanna” livsglädjen.

Hon gör med andra ord precis som många ”Glenn” gör i sina barmiljöer. :wink:

post-5068-0-32124600-1329816121.jpg

post-5068-0-32124600-1329816121.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Glenns Hotell är det mest orealistiska... Att han, som går runt med många 1000 battingar på fickan och inte van vid Thailand, skulle välja ett rum utan ac och sitttoa. Sen har han en västerländsk barnfamilj som granne...

Ibland överträffar dikten verkligheten, hotellet finns faktiskt i Phuket Town och heter OnOn Hotel.

http://www.tripadvisor.se/LocationPhotos-g1215781-d1367625-On_On_Hotel-Phuket_Town_Phuket.html

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg du sophögen direkt eller först efter 4:e granskningen? om direkt så är jag imponerad över din iaktagelseförmåga och paralelldragande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att det är överdrivet att en och samma person blir lurad på 150.000bath, hamnar i Thailändskt fängelse, försöker ta självmord och misslyckas, på bara några dagar. Sen är det så typiskt att mannen ska vara så bitter och inte tåla sprit. Varför inte låtit honom bli glad när killen i baren ville skåla med honom och sagt att nu festar vi och njuter av livet? Men det skulle dock inte PK TV tolerera, däremot att kvinnor väljer nya spännande vägar i livet och njuter och lyckas - det bejakas.

Tror nog de vill porträttera en bitter och lurad man som precis insett att han blivit blåst på 150 000 battingar av den som han trodde älskade honom, hamnat i spjället och fått sina drömmar och förhoppningar om ett "nytt" liv brutalt krossade. Tror väldigt få här hade festat och njutit av livet efter en sådan upplevelse-men nog fan hade man försökt dränka eländet i alkohol...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Såg du sophögen direkt eller först efter 4:e granskningen?

om direkt så är jag imponerad över din iaktagelseförmåga och paralelldragande!

Jag såg skräphögen när jag såg programmet på TV i måndags kväll.

Men min första reaktion var dock - "varför städades inte stranden

innan de filmade denna fina vy?" - men efter att ha funderat kring

detta "misstag" en stund så trillade polletten ner

och jag fattade då avsikten med bildspråket.

Jag börjar ju komma lite till åren och jag är därför inte lika alert som i yngre dar,

och det är väl därför som det tar det lite tid innan man begriper det uppenbara ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...