Jump to content
IGNORERAD

Ett till allternativ att ringa billigt till Thailand

Guest Forden34

Recommended Posts

39 öre minuten till mobil är inte speciellt billigt. Plus 99 öre i startavgift. Till fasta telefonnätet 1 öre per minut, klart OK.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

39 öre minuten till mobil är inte speciellt billigt. Plus 99 öre i startavgift. Till fasta telefonnätet 1 öre per minut, klart OK.

/Sarne

Jo om jag jämför vad jag betalar för tillfället så är det billigare

Betalar ca 85 öre min för tillfället

På 6 månader skulle jag spara ca 7000

Dela på andra sajter

Guest Forden34

kan man inte köra skype? Kan ju inte bli så mycket billigare än gratis.

Jo det är det bästa men förutsättningen är att tjejen ska kunna hantera en dator + att det ska finnas internet

Drar in kabel till nästa gång man åker ner och inhandlar en dator

Dela på andra sajter

Ska man ringa riktigt billigt så är ju det bästa att inte skaffa en thaibrud! Bli skitbilligt då! :crazy:

Dela på andra sajter

Om man måste ringa till mobil är rebtel.com ett billigare alternativ, 0.202 Kr, tror inte de har någon startavgift men osäker på det. Fast man måste ha ett abonnemang med flatrate i Sverige annars blir det dyrare.

/Martin

Dela på andra sajter

Hej,

Jag använde Skype och abonnemang till Thailand (både Mobil & Fasta nätet) när jag bodde i Sverige

Kolla på http://www.skype.com...-subs-15-off#TH

Man kan även använda Skype (använder det idag då vi bor i Thailand för att ringa till alla telefoner i Thailand samt alla fasta tel i 40 länder) med nedanstående abonnemang

Unlimited World

Make unlimited calls2 to landlines in 40 countries worldwide.

See all unlimited calling countries

[size=1][size=5]€9.99/month[/size] (€11.49 incl. VAT)[/size]

Har man dessutom själv en mobil med Skype så är man inte låst till datorn. Du kan även vidarekoppla till din egen mobil när du inte är vid datorn.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Dela på andra sajter

Billigast blir ju med djungeltrumma kostnad Gratis :crazy: men vi använder Viber Gratis och Voipdiscount inte gratis men billigt och mycket bra, finns till iPhone och android.

Fördelen med voipdiscount är att man har den alltid i mobilen och är inte bunden till dator eller internet. :crazy:

Dela på andra sajter

Själv ringer jag med "Movi star gold" ett samtals pott kort man ringer ett svenskt nummer knappar in en kod sen Thai numret 109:- för 3500 min att använda på 60 dar.

Mvh.

Plätt

:17:

Ändrades av Plätt
Dela på andra sajter

Själv ringer jag med "Movi star gold" ett samtals pott kort man ringer ett svenskt nummer knappar in en kod sen Thai numret 109:- för 3500 min att använda på 60 dar.

Mvh.

Plätt

:17:

Alltså 3 öre per minut? Oslagbart lågt pris till mobil i Thailand. Hur är ljudkvaliten? MIna få tidigare försök med kontantkort har haft mycket ojämn kvalitet, dock är det länge sedan jag provade.

Kanske har nyare teknik förbättrat?

/Sarne

Dela på andra sajter

andersbangkok

Det finns många sätt att ringa från Sverige till Thailand, Skype, Viber, Voipdiscount mfl.

Det som är lite krångligare är att ringa från Thailand till Sverige. Jag och tjejen använder Skype phone-to-phone över 3G.

Någon som hittat annat riktigt billigt sätt att ringa från Thailand till Sveirge via mobilen?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Alltså 3 öre per minut? Oslagbart lågt pris till mobil i Thailand. Hur är ljudkvaliten? MIna få tidigare försök med kontantkort har haft mycket ojämn kvalitet, dock är det länge sedan jag provade.

Kanske har nyare teknik förbättrat?

/Sarne

Jag har då använt detta länge, är då nöjd med ljudet och framkomligheten :-)

Mvh.Plätt

Dela på andra sajter

Jag har då använt detta länge, är då nöjd med ljudet och framkomligheten :-)

Mvh.Plätt

Tack för det. Då blir det att inhandla ett sådant kontantkort då. Som inflyttad smålänning måste man hålla ett öga på spenderingen :-)

/Sarne

Dela på andra sajter

Det finns många sätt att ringa från Sverige till Thailand, Skype, Viber, Voipdiscount mfl.

Det som är lite krångligare är att ringa från Thailand till Sverige. Jag och tjejen använder Skype phone-to-phone över 3G.

Någon som hittat annat riktigt billigt sätt att ringa från Thailand till Sveirge via mobilen?

Hej andersbangkok :)

Får hålla med dig har provat en massa olika alternativ, och tycker Skype via 3G fungerar bäst. Viber låter som man sitter i en öltunna eller oljefat och pratar, välj vilket som passar bäst..

Ha en gör go Söndag!

:wai:

Dela på andra sajter

Pratade idag över Skype via 3g och det låter förvånansvärt bra tycker jag, det funkade till och med fast det var en Andriod och en iPhone ;)

Och kort med lite datatrafik på i Thailand är ju inte så dyrt om man jämför med vanligt sim.

http://www.ais.co.th/12call/en/simcard-one2call-netsim-3G.html

http://www.happy.co.th/index.php?option=com_content&view=article&id=333&Itemid=368&lang=en

Dela på andra sajter

kan man inte köra skype? Kan ju inte bli så mycket billigare än gratis.

Klart att man kan om man vill.

Jag har abonemang på skype.

Betalar 39:- månaden till både fast och mobil

Jo det är det bästa men förutsättningen är att tjejen ska kunna hantera en dator + att det ska finnas internet

Drar in kabel till nästa gång man åker ner och inhandlar en dator

Hej,

Jag använde Skype och abonnemang till Thailand (både Mobil & Fasta nätet) när jag bodde i Sverige

Kolla på http://www.skype.com...-subs-15-off#TH

Jag passade på att ordna mig ett abonemang när det va billigt.

39:- månaden och kan sitta hur länge och ofta jag vill.

Man kan även använda Skype (använder det idag då vi bor i Thailand för att ringa till alla telefoner i Thailand samt alla fasta tel i 40 länder) med nedanstående abonnemang

Unlimited World

Make unlimited calls2 to landlines in 40 countries worldwide.

See all unlimited calling countries

[size=1][size=5]€9.99/month[/size] (€11.49 incl. VAT)[/size]

Har man dessutom själv en mobil med Skype så är man inte låst till datorn. Du kan även vidarekoppla till din egen mobil när du inte är vid datorn.

Rebnel

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Dela på andra sajter

Hur länge gäller korten Jag gick på en nit Kortet gick ut före pengarna ( tog slut )

Offe

Det är du inte ensam om.

De kort jag har köpt har slutat fungera 30 dar sen det senast användes.

Finns alternativ.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• 6 månader senare...

Viber appen är helt kung, kostar inte ett öre så länge det finns WIFI annars går det på 3g. Bättre ljud än vanlig tel och funkar klockrent fast det kanske alla visste redan

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...