Jump to content
IGNORERAD

Bra sätt att ta ut pengar i Thailand!


Jokern

Recommended Posts

Hejsan Nypan!!!

När det gäller "inkomster" som t.ex. pension så behöver du inte bekymra dig ett dugg om den saken. Myndigheterna sköter om rapporteringen av dina pengar, bara skit i det.

Dessutom så handlar det om att transferera pengar vid ett och samma tillfälle. Dina 150.000:- delas ju upp på 12 månader eller? HELT OFARLIGT.

Fortsätt du och ha det bra...

Uncen..

Vill inte tjafsa, men du skriver emot dig själv, se Nedan dina förra uppgifter som jag kopierat

Skatteverket för varje uppdrag - eller sammantaget vid flera uppdrag - som överstiger av Skatteverket fastställt belopp, f n 150 000 SEK, eller motvärdet därav i utländsk valuta

Detta är väl ingen skillnad på pengar och pengar om det är pension eller annan utbetalning.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jokern

    6

  • Nypan

    5

  • clas391

    3

  • pigge01

    2

Mest aktiva i denna tråd

Vill inte tjafsa, men du skriver emot dig själv, se Nedan dina förra uppgifter som jag kopierat

Skatteverket för varje uppdrag - eller sammantaget vid flera uppdrag - som överstiger av Skatteverket fastställt belopp, f n 150 000 SEK, eller motvärdet därav i utländsk valuta

Detta är väl ingen skillnad på pengar och pengar om det är pension eller annan utbetalning.

Sorry nypan jag går inte emot mig själv. det som DU refererar till skrev en annan person, inte jag!!

!MVH - Uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontant kursen samma som atm var i går 4,39 mellan skillnad 0,17 baht x 300,000 = 51000 skickat med TT så hade blivit råd till en bra mc också

Får jag växla hos dig,verkar vara en bra kurs eller oxå´gick du inte ut nian

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt ang Visa /Mastercard. MEN du har bättre kurs om du har Thaibankkonto och överför via internet. Skillnaden är C:a 15 punkter. Det skiljer även på denna kurs mellan olika banker i Thai.

Nypan!

Någon Thaibank är inte aktuell för mig.

Det gäller att ha rätt bank vid resa i Asien inte bara i Thailand

Då jag kommer att bo och jobba, i Sverige den mesta tiden.

Tidigast 2018/19 kommer jag att kunda bo utomlands på vintern.

November - mars.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag växla hos dig,verkar vara en bra kurs eller oxå´gick du inte ut nian

Nja något tokigt blev det visst. Får väl skylla på att det ärThailänska batteri i miniräknaren

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja något tokigt blev det visst. Får väl skylla på att det ärThailänska batteri i miniräknaren

Mja i detta fall så var felet varken miniräknare eller batteri! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Du har rätt ang Visa /Mastercard. MEN du har bättre kurs om du har Thaibankkonto och överför via internet. Skillnaden är C:a 15 punkter. Det skiljer även på denna kurs mellan olika banker i Thai.

Nja. Kollade lite. Hade 2 uttag den 7 dec resp 15 dec (valautadagen altså) med ett GE moneybank kort (som har samma regler som ICA på 12 uttag per år och är dessutom gratis). Uttaget skedde som vanligt i Aeon då deras kontor ligger 2 km från mitt boende och på ett ställe jag besöker nästan varje dag.

Om man jämför dessa uttag med Bangkok Banks TT kurs motsvarande dag. Så skiljer det 3-4 satang per krona.

Så tar man ut 20000 thb så blir det ca 4400:- vilket = ca 150 thb sämre kurs jämfört med TT. Men å andra sidan skall då den Svenska banken ha 30-50 sek och thaibanken kanske 500 thb när man använder TT. Så det blir brake even på uttag mer än 90000thb. Annars lönar sig GE kortet.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry nypan jag går inte emot mig själv. det som DU refererar till skrev en annan person, inte jag!!

!MVH - Uncen..

Slarvigt av mig!!!!!!!!!!

URSÄKTA ser det nu

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...