Jump to content
IGNORERAD

Stora tråden om öl


Enis

Recommended Posts

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    6

  • Odin

    6

  • falukorven

    4

  • flor

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad less jag blir ibland.

Jag har en förkärlek till färsköl, hämtar en ny i kylen samtidigt som frugan kommer i köket...eftersom hon aldrig smakat min färsköl, så ber jag henne smaka...först nekar hon, men sen ok då...häller upp ett halvt glas, och går direkt till kylen och trycker ut is och fyller resten av glaset med...suck.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad less jag blir ibland.

Jag har en förkärlek till färsköl, hämtar en ny i kylen samtidigt som frugan kommer i köket...eftersom hon aldrig smakat min färsköl, så ber jag henne smaka...först nekar hon, men sen ok då...häller upp ett halvt glas, och går direkt till kylen och trycker ut is och fyller resten av glaset med...suck.

alla blir inte saliga i samma kyrka!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Pistonhead... Om jag försöker att vara balanserad så vill undertecknad bara tillägga att den inte hamnar på min topplista...

Inte den vanliga. Men deras julkruka de körde sist var fin..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad less jag blir ibland.

Jag har en förkärlek till färsköl, hämtar en ny i kylen samtidigt som frugan kommer i köket...eftersom aldrig smakat min färsköl, så ber jag henne smaka...först nekar hon, men sen ok då...häller upp ett halvt glas, och går direkt till kylen och trycker ut is och fyller resten av glaset med...suck.

Enda gången is i ölen enl. mig är tillåtet, och att rekommendera, är Red Horse, flappeöl på ca. 13% .

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ett avancerat svarsalternativ ? Tror inte jag skrivit ett avancerat inlägg i Hela mitt liv.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta jävla tjat om thaislafs hit och dit. Det roliga är att när jag åker till Thailand äter jag jävligt mycket västerländsk mat. För resten av året hemma i Sverige är det in i helvetes mycket thaislafs.. men jag älskar frugans thaislafs. Så med andra ord åker jag till Thailand för att kunna käka västerländsk mat skulle man kunna säga. :) Beefeater är favoritrestaurangen i Pattaya.. dom gör mördande bra thaimat också... toppbetyg av frugan!

Tjåck dii! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv_Medlem . nu kan du semestra i Svedala.

Se bifogade bilder på förslag på resrutt.

post-3356-0-48503300-1328365568_thumb.jp

post-3356-0-15676700-1328365570_thumb.jp

post-3356-0-74139000-1328365570_thumb.jp

/Enis

post-3356-0-48503300-1328365568_thumb.jp

post-3356-0-15676700-1328365570_thumb.jp

post-3356-0-74139000-1328365570_thumb.jp

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mig att det fans en sådan tråd förut men hur jag än letar så hittar jag den inte... så jag startar en ny med tanke på vad jag såg idag...

post-3356-0-33633300-1328293599_thumb.jp

Vår stads A-lagare börjar få lite klass. Hittade denna ensamma stackare till kvalitetsöl vi deras samlingplats idag...

/Enis

Hej Enis :)

Hur i helsike kan denna kvalitetsöl stå där ensam ute i kylan!? :)

Jag kräver en fullständig utredning i detta missbruk av kavlitetsöl, se fakta och ej myt nedan:

Boon Rawd Brewery i Thailand är stort. I bryggeriportföljen ingår ölerna Singha och Leo. Grundaren Phraya Bihrom Bhakdi lärde sig bryggeriteknik i Danmark och Tyskland efter att han fått tillåtelse att starta det första bryggeri i Thailand, 1930. Det första ölen som lämnade bryggeriet kom 1933.

Leo är Thailands mest sålda öl och inte som fler än jag själv kanske trott, välkända Singha. Från och med den första april 2010 finns det att köpa i Sverige, och det är till och med Europapremiär för Leo. Möjligen är det heller inte en slump eftersom många svenskar räknar in Thailand som en kär semesterdestination och därför borde vara hyfsat bekanta med Leo redan.

Bryggeriet bryggde fram till början av 2000-talet endast Singha. Med Leo hade de bestämt sig för att göra ett modernt öl för att möta konkurrensen på hemmaplan. Idag är Leo det största ölet i Thailand, om man ser till kvalite och volym.

Dricker man inte ölet som törstsläckare passar hyfsat heta maträtter bra som följeslagare. Prova med recept från Thailand (såklart), Indien, Kina och Mexiko.

Leo Beer (89991-01), Thailand, 5%, 24:90 kronor för 63 cl.

Leo Beer (89989-03), Thailand, 5%, 13:50 kronor för 33 cl.

Färgen är gul. Doften maltig och frisk. Smaken lätt till medelfyllig, med söta malttoner (brödig) lätt citrusfrisk fruktsmak och en medelstor beska. Lättdrucken lager, trevlig och gudomligt underbar eftersmak som får den mest härdade person att smälta.

Betyg: 10+++++

Provad: 2010-04-06

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Enis :)

Hur i helsike kan denna kvalitetsöl stå där ensam ute i kylan!? :)

Jag kräver en fullständig utredning i detta missbruk av kavlitetsöl, se fakta och ej myt nedan:

Boon Rawd Brewery i Thailand är stort. I bryggeriportföljen ingår ölerna Singha och Leo. Grundaren Phraya Bihrom Bhakdi lärde sig bryggeriteknik i Danmark och Tyskland efter att han fått tillåtelse att starta det första bryggeri i Thailand, 1930. Det första ölen som lämnade bryggeriet kom 1933.

Leo är Thailands mest sålda öl och inte som fler än jag själv kanske trott, välkända Singha. Från och med den första april 2010 finns det att köpa i Sverige, och det är till och med Europapremiär för Leo. Möjligen är det heller inte en slump eftersom många svenskar räknar in Thailand som en kär semesterdestination och därför borde vara hyfsat bekanta med Leo redan.

Bryggeriet bryggde fram till början av 2000-talet endast Singha. Med Leo hade de bestämt sig för att göra ett modernt öl för att möta konkurrensen på hemmaplan. Idag är Leo det största ölet i Thailand, om man ser till kvalite och volym.

Dricker man inte ölet som törstsläckare passar hyfsat heta maträtter bra som följeslagare. Prova med recept från Thailand (såklart), Indien, Kina och Mexiko.

Leo Beer (89991-01), Thailand, 5%, 24:90 kronor för 63 cl.

Leo Beer (89989-03), Thailand, 5%, 13:50 kronor för 33 cl.

Färgen är gul. Doften maltig och frisk. Smaken lätt till medelfyllig, med söta malttoner (brödig) lätt citrusfrisk fruktsmak och en medelstor beska. Lättdrucken lager, trevlig och gudomligt underbar eftersmak som får den mest härdade person att smälta.

Betyg: 10+++++

Provad: 2010-04-06

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Efter detta inlägg kan man väl inte låta bli att smaka här hemma i svedala. Får bli en ölprovardag framöver med Singha och Leo. I Thailand brukar Singha vinna över Leo, med Chang på tredje plats av de inhemska sorterna. Få se hur det blir på bortaplan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Enis :)

Hur i helsike kan denna kvalitetsöl stå där ensam ute i kylan!? :)

Jag kräver en fullständig utredning i detta missbruk av kavlitetsöl, se fakta och ej myt nedan:

Boon Rawd Brewery i Thailand är stort. I bryggeriportföljen ingår ölerna Singha och Leo. Grundaren Phraya Bihrom Bhakdi lärde sig bryggeriteknik i Danmark och Tyskland efter att han fått tillåtelse att starta det första bryggeri i Thailand, 1930. Det första ölen som lämnade bryggeriet kom 1933.

Leo är Thailands mest sålda öl och inte som fler än jag själv kanske trott, välkända Singha. Från och med den första april 2010 finns det att köpa i Sverige, och det är till och med Europapremiär för Leo. Möjligen är det heller inte en slump eftersom många svenskar räknar in Thailand som en kär semesterdestination och därför borde vara hyfsat bekanta med Leo redan.

Bryggeriet bryggde fram till början av 2000-talet endast Singha. Med Leo hade de bestämt sig för att göra ett modernt öl för att möta konkurrensen på hemmaplan. Idag är Leo det största ölet i Thailand, om man ser till kvalite och volym.

Dricker man inte ölet som törstsläckare passar hyfsat heta maträtter bra som följeslagare. Prova med recept från Thailand (såklart), Indien, Kina och Mexiko.

Leo Beer (89991-01), Thailand, 5%, 24:90 kronor för 63 cl.

Leo Beer (89989-03), Thailand, 5%, 13:50 kronor för 33 cl.

Färgen är gul. Doften maltig och frisk. Smaken lätt till medelfyllig, med söta malttoner (brödig) lätt citrusfrisk fruktsmak och en medelstor beska. Lättdrucken lager, trevlig och gudomligt underbar eftersmak som får den mest härdade person att smälta.

Betyg: 10+++++

Provad: 2010-04-06

Ha en kanonbra dag!

:wai:

trevlig och gudomligt underbar eftersmak som får den mest härdade person att smälta.

Betyg: 10+++++ Hmmmm

Urkundsförfalskning på min ära :police:

Skål och ha en bra dag :wink:

Finns nu även i 63 cl flaskor é ju bra

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv_Medlem . nu kan du semestra i Svedala.

Se bifogade bilder på förslag på resrutt.

post-3356-0-48503300-1328365568_thumb.jp

post-3356-0-15676700-1328365570_thumb.jp

post-3356-0-74139000-1328365570_thumb.jp

/Enis

Hej Enis :)

Jag vet sedan länge att jag har många ovänner :wink:

Men att även du skulle vända dig emot mig var som en chock!!! :) Det är just nu -5 grader i mitt gamla kära Götet (Göteborg, för er utomsockningar som inte fattar :wink: ) och en semester här i Svedala skulle betyda att mitt blod fryser till is med känd effekt och verkan.

Nej du Enis, så lätt lurar du inte in mig i fällan.. :wink: Jag trivs så gott här i Min Buri luktandes på min lilla Leo, jag är så lycklig här :)

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...