Jump to content
IGNORERAD

En gång och aldrig mera.. Eller köra MC i Bangkok under värsta rusningstrafik


stjp8729

Recommended Posts

Längs ner i hackordningen i trafiken i Thailand kommer fotgängare och joggare.

På min joggingrunda måste jag springa på allmän väg några hundra meter. Varje gång blir jag nedträngd i diket av någon galen moppetant..

Har noterat att de mest vettlösa är dam i 45 års ålder med plastkruka och visir ..

Där har helt rätt, skulle vara under deras värdighet att en köra vid vägens/gatans vänstra del om det finns plats mitt i!

Och den där löjliga knappen på styret som det blinkar när man vickar på den, sicket löjl!

Baa ( vitt slödder på rymmen)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    4

  • mekong

    4

  • chiangmai

    4

  • stjp8729

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var modigt av dig - även om det nu bara blir en engångsföreteelse.

Själv skulle jag nog inte kunna uppbringa det modet och så pass stabila nerver som uppgifter kräver.

Grattis - du lyckades ta dig fram utan missöden, nu kan du i alla fall säga att du har gjort det.

Så en Segway är inte att tänka på menar du.?

post-6637-0-29906100-1328168768.jpg

:-)

post-6637-0-29906100-1328168768.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Welcome to Thailand !!!!!

förut tänkte jag att det var roligt att sitta bacom MC när min man köra väldigt fort utanför Bangkok.

"Livsfarligt" nu tänker jag, och en sak måste ni veta att de många många thailandska kan de bara köra utan kunskap

om trafikregler !!!! :ahh: Det förundrar mig inte varför den höga olyckasstatistiken i Thailnd.

iaf kör försiktigt ! Jag önskar ni alla tillräcklig mycket lycka.

Sawatdeeka..Noyna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Welcome to Thailand !!!!!

förut tänkte jag att det var roligt att sitta bacom MC när min man köra väldigt fort utanför Bangkok.

"Livsfarligt" nu tänker jag, och en sak måste ni veta att de många många thailandska kan de bara köra utan kunskap

om trafikregler !!!! :ahh: Det förundrar mig inte varför den höga olyckasstatistiken i Thailnd.

iaf kör försiktigt ! Jag önskar ni alla tillräcklig mycket lycka.

Sawatdeeka..Noyna.

Jipiiiiiii! Jag får åka själv utan gnäll om hastigheter. :P

Nä allvarligt talat jag och Noy har nog åkt eta antal mil runt Thailand på min hoj.

har inga större problem att köra i Bangkok. Men det är roligare att köra på kurviga vägar i Isaan.

Kommer att tänka på en rolig händelse för ca 7år sen.

Jag tog upp Bladen till yasothon och när vi kom dit skulle det åkas. Min svägerska ville ha en åktur. När jag kom ut på landsvägen drog jag upp hojen i ca 200 en kort stund på rakan. Problemet var bara att svägerskan hade kjol på sig vid tillfället så det vart som en ballong a la Marilyn Monroe när vi åkte. lite pinsamt för henne.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jipiiiiiii! Jag får åka själv utan gnäll om hastigheter. :P

Nä allvarligt talat jag och Noy har nog åkt eta antal mil runt Thailand på min hoj.

har inga större problem att köra i Bangkok. Men det är roligare att köra på kurviga vägar i Isaan.

Kommer att tänka på en rolig händelse för ca 7år sen.

Jag tog upp Bladen till yasothon och när vi kom dit skulle det åkas. Min svägerska ville ha en åktur. När jag kom ut på landsvägen drog jag upp hojen i ca 200 en kort stund på rakan. Problemet var bara att svägerskan hade kjol på sig vid tillfället så det vart som en ballong a la Marilyn Monroe när vi åkte. lite pinsamt för henne.

Mvh Janne

Det blev ju vädrat iaf. :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev ju vädrat iaf. :crazy:

Inga problem att släppa väder där inte... :crazy:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Det är kanske dags att göra en ny investering? Jag tror att det är många här som vill se "Bangkok by bike"

Det finns en kamerahjälm som skulle passa utmärkt för dina turer på Mc:n hjalmkamera.com/

Ha det gött! :wai:

Ja ibland är man lite sent ute tomurdoc var före :)

Dags att kopa kamera o satta pa min Hyper ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm undrar vad den förväntade livslängden är på en sådan Kamikaze-pilot..

Å dom pengarna finns inte som skulle få mej att kliva upp i ``baksätet´´bakom honom/henne

Men helt klart ett häftigt klipp

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna dåre då! Vem vill åka med??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 3 år bilkörande här och kanske egna mil 8000... Har peppar peppar inte varit i olycka ännu...men det känns som en tidsfråga i denna helvetes trafik. Och att vara ensam i bilen som utlänning vid olycka...nej tack.

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

en riktig biker :thumbsup:

Fel...en riktig idi*t! :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade att kolla på MC dåren i går, efter att ha laddat ner under c:a 20 minuter så kunde jag se 4,5 minuter av filmen. En typisk 2MB issan lina, bredband, nej en jä..a sytråd och knappt det, samma med stora och tunga bildtrådar, man får ha en ängels tålamod, men ibland så räcker inte ens det utan det är till att starta ned laddning på kvällen innan sängdags så kan det vara klart på morgonen. Nu ska jag starta om tuben sen ska jag gå och köpa några öl så får vi se om ett par timmar om den har lyckats hämta hem någon film eller om det bara står och tuggar som vanligt

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett hela filmen och ryser.

Regel nr. 1 och enda regeln i Thailand då man kör bil.

Visa tydligt vad du vill.

Gör aldrig hastiga rörelser i trafiken.

Bromsar du...gör som thaiarna ... tänd bromslyset med lätt tryck , innan du börjar bromsa.

Skall du byta fil... blinka länge och smyg dig sakta sakta in i din nya riktning.

Denne man/kvinna på filmen räknar till 100% att alla andra följer dessa regler. Den ene som har rätt att bryta emot dom är tydligen han/hon själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller släng upp bildörren utan att titta i backspegeln som inte är helt ovanligt och Mr Mcdåre hade fått en liten flygtur! :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte taxi i bkk en gång av flera.Men denna gång fastnade min dörr på trottoaren var på den släppte chauffören sade no problem och körde vidare SÅ SANT SOM DET BLEV SAGT :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Guest Siam-Nilsson

Det är nog säkrast att man kör scooter istället :crazy:

[media=]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

[media=]

Dags att kopa kamera o satta pa min Hyper :wink:

Sådär kör ju dom flesta thai ! I varjefall i hua hin :-)

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...