Jump to content
IGNORERAD

Otrogen mot sin thailändska partner.


Kim

Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?  

269 röster

  1. 1. Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?

    • Ja, jag har varit otrogen
      83
    • Nej, jag har inte varit otrogen
      175
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag varit 100% trogen
      16
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag antagligen varit otrogen
      5


Recommended Posts

andrejsdenruskige

Quote

Ja, det första året eller de första åren håller man nog fortfarande på att lära sig om varandra och se vad man har varandra.

Jag bara undrar hur det kändes att leva med en "fru/sambo" och har i baktanken att "hon är nog ute efter mina pengar, hon är nog ute efter mina pengar".

Jag menar när man handlar mat, när man umgås med vänner, när man ligger i sängen.

Hur tänker man?

Jag frågar av ren nyfikenhet na ka.

För jag tror inte verken min förre detta eller min nuvarande har en sån tanke om mig... så jag kan inte se något sånt tecken.

När man har en sådan tanke - innebär det att man respekterar den "ute efter pengar" mindre också?

Eller innebär det att man hjälper henne mindre även om det är nödvändig hjälp - bara för att ta den säkra före den osäkra?

Är det inte jobbigt att har misstanke som den man lever med? Hur tacklar man det? Fungerar vardagen normalt?

Vänliga hälsningar

Magrood

Min version av den frågestællningen

Førsta åren var min fru vældigt "fartblind" och saknade "begreppet" hushålls ekonomi.

Hon kunde nog inte riktigt få ihop ræknestycket och tyckte om shopping lite før mycket.

I børjan var jag lite på min vakt vad gæller ekonomin och ær nog fortfarande vældigt noga med vad pengarna anvænds till utan att før den delen vara snål.

Orsaken till min ekonomiska kontroll ær att slippa sæga -Vad var det jag sa!

Man behøver ju inte direkt køpa allt och gøra allt bara før att man kan.

Før min del var det aldrig en primær tanke att hon kunde vara ute efter mina pengar, dæremot att hon kunde vara oførsiktig med mina (våra) pengar.

En liten liknelse angående ekonomi...

Om du ger t.ex min frus familj 1 miljon och Ingvar Kamprad 1 miljon (kontraster ær bra :glasses: ) och ser på vad som finns kvar efter ett år i form av materiellt værde och penninga værde, så tror jag (inte fakta) att Ingvar har mer æn 1 miljon till skilnad från min frus familj som troligtvis har 0 kr och dessutom inte några ægodelar av værde.

Nu behøver man ju inte ha optimal avkastning på varenda krona man har, men att låta en dam med fattig bakgrund "styra" ekonomin ær nog inte alltid det bæsta.

OBS! Detta gæller inte alla och det kan t.o.m vara så att min fru verkligen hade tagit vældigt mycket ansvar om hon hade fått den møjligheten.

Men så var icke fallet och både jag och frugan ær relativt nøjda med både den ekonomiska och familjæra biten idag :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • svarten

    13

  • Baa

    12

  • måne

    11

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

JiNG jING!

Att mina åsikter skulle grunda sig i att jag skulle råka ha en ovanligt liten penis är i och för sig en intressant psykologisk teori.

Finns säkert analyser att leta upp om fenomenet.

Men bäste herr Jing Jing jag må i det fallet göra dig besviken eftersom min penislängd i full erektion är ca 19 cm, vilket väl får anses normalt.

I övrigt funkade min potträning bra i bäbisåldern, så någon anal personlighet har jag inte heller utvecklat.

BTT

Hehe 19 cm... Undrar om herr BTT satte tummstocken i rävahålet när han mätte?    :surprised:

Annars visar all forskning och vetenskapliga studier, att killar med små skinspikar brukar bli lite gnälliga och snabba på att generalisera, speciellt över män 50+ som har yngre kvinnor.

Titta på "rocknisse"    :rules: han läser gärna högt ur feministbiblen och förfasar sig över det faktum att en 25 årig tjej kan bli förälskad i en man 50+... hehe visst är det gott att slippa dras med moral oket.  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha... inte visste jag att du var musikintresserad?

Men jag tror du kan ha rätt. Jag tror nämligen att herr BTT har en liten liten rackare som det bara pyser om när den blir luftad. Förövrigt verkar det som att alla med pyttesmå organ gärna vill fokusera på något annat (typ åldersskillnad) för att slippa tänka på sina egna problem.  :yes:

Bäste Herr Bling-Bling, nu var det naturligtvis hjärnan som jag syftade på, det enda organ där storleken har betydelse!

Att i tid och otid ta fram petter-niklas och visa upp den är inte att rekommendera, då di flesta fruntimmer inte tycker om blottare.

[move]Organdonator Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe 19 cm... Undrar om herr BTT satte tummstocken i rävahålet när han mätte?    :surprised:

Annars visar all forskning och vetenskapliga studier, att killar med små skinspikar brukar bli lite gnälliga och snabba på att generalisera, speciellt över män 50+ som har yngre kvinnor.

Titta på "rocknisse"    :rules: han läser gärna högt ur feministbiblen och förfasar sig över det faktum att en 25 årig tjej kan bli förälskad i en man 50+... hehe visst är det gott att slippa dras med moral oket.  :whistle:

Ja du Jing Jing..

Anfall är bästa försvar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Hehe 19 cm... Undrar om herr BTT satte tummstocken i rävahålet när han mätte?    :surprised:

Annars visar all forskning och vetenskapliga studier, att killar med små skinspikar brukar bli lite gnälliga och snabba på att generalisera, speciellt över män 50+ som har yngre kvinnor.

Titta på "rocknisse"    :rules: han läser gärna högt ur feministbiblen och förfasar sig över det faktum att en 25 årig tjej kan bli förälskad i en man 50+... hehe visst är det gott att slippa dras med moral oket.  :whistle:

Det var fasen det roligaste jag läst på år och dar.

Ramlade fasen av stolen  :lol:

Blir plus på den

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Herr BTT

Här kommer instruktioner hur man mäter, så det blir rätt.  :yes:

http://www.kondom.nu...id=36&qaid=945#

Hör av dig när du kontrollmätt efter dom nya instruktionerna..  :lol:

ps)  Det är inte tillåtet att lägga tummstocken i blöt ett par dagar i förväg.

      Det är är inte heller tillåtet att dra i pungen för att på så sätt fuska till sig några centimeter.

                                                                                                                                              Ds) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nong, sade till mig så här!

Kimmo butterfly, Kimmo die!  :gasp:

Blir nog inget på fjäril avdelningen!

Hehe, min fru har sagt nåt liknande till mig.. hon sa dessutom att hon kommer att använda en LITEN kniv för att ha ihjäl mig, så det ska ta längre tid.. bäst man passar sig!  :whistle:

Men jag tillhör de trognas tråkiga och präktiga (och självgoda?  :gasp: ) skara. Kan man göra annat? :love: Abstinenstiden under väntan på att hon ska komma till Sverige kommer vi att ta igen rätt fort  ;)

Quote

Lite skrämmande att var fjärde medlem har varit otrogen mot sin thaitjej. Undrar om siffrorna hade varit desamma om det hade gällt en svensk partner?

Brukar det inte sägas att det är c:a en tredjedel svenskar som vänstrat? Då är väl MPR rätt normalt...  :morgon:

Quote

Tycker det är ganska kul att det alltid framställs som något unikt att just thaitjejer bryr sig om pengar vid sitt val av partner. :)

Det gör väl alla tjejer (och killar) oavsett ursprungsland.

Här kommer ett par sensationella sanningar till...

1. Svenska tjejer väger i sitt partnerval alltid in den eventuellt blivande partnerns ekonomiska styrka.

2. En rik kille föredras alltid av svenska tjejer före en fattig om killarna i övrigt är likvärdiga på alla plan.

3. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika snygg som den fattiga killen.

4. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika passande ung som den fattige killen.

Har en kusin som är världens toppenkille. Men singel, för han har ett riktigt låginkomstjobb och har dålig budgetdisciplin. Inga stålar - ingen tjej. Så där stämmer nog ovanstående.

Men det där med åldrar - det finns faktiskt en hel del yngre tjejer som gillar äldre även i Sverige. OK, det är mera sällan fråga om mer än 15 år emellan. (Undrar om Helena Bergström tog Colin Nutley för pengarna eller för att han var kändis? :lol: )

Min fru är 19 år yngre än jag så hon måste definitivt ha tagit mig för pengarna. Det var ju iallafall inte utseendet, så mycket är lätt att inse  :mdr:   Måste se till o få ihop lite stålar innan hon kommer hit så hon inte blir besviken och dumpar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med Otrogenhet iThai är nog upp till tjejen att motverka :lol:

Med andra ord om hon inte kan hindra sin pojkvän, Så är hon inte god Fru :crazy:

Men om Mannen tar hand om tjejen & andra tjejer Så är Mannen en Mycket

Bra Man :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ville bara lyfta denna intressanta tråd, Kanske några fler som vill rösta?

MVH Tommy :drunk:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ens tjej säger att det är ok med short time . Vad betyder det egentligen ? För mej betyder det, dags att byta tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att paw tycker att om frugan skiter i om han kn..lar runt så finns det inte dom känslor som han söker Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle tro att paw tycker att om frugan skiter i om han kn..lar runt så finns det inte dom känslor som han söker Mvh Måne

:great:   :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej paw-76,

"Om ens tjej säger att det är ok med short time . Vad betyder det egentligen ? För mej betyder det, dags att byta tjej."

För mig betyder det att din dam vill testa hur starkt ert förhållande är. Hon vill inte alls att du går på någon shorttime, men vill gärna se hur du reagerar. Typiskt thaidamer.

Kalla det brottsprovokation om du vill.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang . Du kan mycket väl ha rätt . Men har redan gjort mej av med henne och med henne försvann hus och allt

man lagt ner på henne och hennes familj. Nån dag ska jag berätta hela historien, när jag får lust. Men jag gråter

inte för det här . Thailand är det bästa landet att skilja sig i , iallafall när det gäller att hitta ny tjej. och nu har man

lärt sig vad man ska göra och inte göra .Tror jag. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker same same som Herr Chang säger! :crazy:

Quote

För mig betyder det att din dam vill testa hur starkt ert förhållande är. Hon vill inte alls att du går på någon shorttime, men vill gärna se hur du reagerar. Typiskt thaidamer.

Kalla det brottsprovokation om du vill.

Herr Chang har talat.

Jag har åkt på några försök! :rofl:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, min dam säger inte att short time är ok.

Hon lägger minor och säger att jag ska titta på någon yngre tjej med shysta push ups!

I vanliga fall tittar jag på min Singha flaska och bryr mig inte.

När vi var på Phuket så ville hon ju ta en nattpromenad på Bangla, bara för at se om jag kollade andra / yngre tjejer.

Mvh

Kimmo som är trogen

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt Kimmo,

En thaidam gillar att testa hur trogen man är, formerna kan variera.

Det är ju onekligen lite raffinerat att uppmuntra en göra något som bevisar att man inte älskar henne...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

PAW-76

nästa gång se till att huset är skrivet på dig o byggt i trä nästa gång.

Är ju bara sätta eld på det o dra där ifrån om amma problem uppstår igen.

jag blir så förbannad på deras girighet.  fick själv lämna hus när det var klart o utkastad från byn.

läs denna

http://www.stickmanb.../reader544.html

visserligen en lång story. men värt att läsa igenom

Ett Gött sätt o slå tillbaka

EriK

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att testa oss är thaidamerna bra på. Min talade om att hon var med barn dagen efter. Hon kände det sa hon. Jag blev såklart jätteglad. Men jag var och är övertygad att min tirac bara testade mig.  Så nu ska jag upp till Isaan för fortsättning. Det ska bli väldigt kul. Ska få träffa hennes barn som bor i Non Kai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju jag som valde det här . Och jag visste vad det skulle innebära. Jag har byggmaterial som ligger på

för ca120 000 baht och det är irriterande . Men hellre det här än att leva i ett skit förhållande . Och flickor finns det

gott om , speciellt i Thailand.  Hyra hus är bra. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Paw-76

har suttit i samma sits som du, du är inte ensam om detta. Det med trähus kommer jag göra nästa

gång o elda upp allt för att slå tillbaka om girigheten kommer åter i mitt nuvarande

förhållande. Att hyra hus är en utmärkt ide i Thailand.

kANSKE DAGS O STARTA EN  tråd om vad vi faranger kan göra för att slå tillbaka mot de allt för giriga thaidamerna.

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders

nog att man kan ha en tuff attityd utåt sett

men när jag läste den story,n var jag ganska liten

erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...