Jump to content
IGNORERAD

Otrogen mot sin thailändska partner.


Kim

Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?  

269 röster

  1. 1. Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?

    • Ja, jag har varit otrogen
      83
    • Nej, jag har inte varit otrogen
      175
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag varit 100% trogen
      16
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag antagligen varit otrogen
      5


Recommended Posts

God kväll. Jag bjuder på en tallrik smaskig "kop pad pet" Magrood låt dig väl smaka.

Även om jag inte skriver så mycket i trådarna så är det en underhållande läsning.

Skriv grodorna som förekommer i dom flesta inläggen kan ibland vara riktigt roliga ( om jag skulle skriva mer så skulle det bli fler grodor ).

Givetvis så läser jag trådarna för det oerhört givande innehållet.

God kväll önskar jag smaskande på rå nötfärs med vitpeppar och salt på wasa sport.

CIMG0336.JPG

CIMG0336.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • svarten

    13

  • Baa

    12

  • måne

    11

Mest aktiva i denna tråd

Exactemente, man måste se till helheten, dvs hela paketet.

En halv-vacker, halv-snäller och halv-rik är likvärdig med en hel-ful, halv-snäller och hel-rik snubbe som i sin tur kan jämställas med en som är hel snygg, halv-snäller och helt orik.

Skit i detaljerna, se till helheten!

[move]Arne den halve.[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lappen!

För mig är det ingen ful tillvaro eftersom jag har vett att inte sätta en thaitjej i minusgrader och mörker i Lappland.

Jag drar givetvis inte alla förhållanden över en kam.

Men jag kan garantera dig om du frågade lilla frugan vilket hon skulle välja,

att få ha familj och vänner och bra jobb och bo i Bang Buatong eller hos han lappen i Lappland.

Vad tror du hon då skulle svara?

BTT

Är det inte väldigt självklart vilket val hon skulle göra...eller snarare redan gjort.

Jag vet att du är bara ute efter att retas så jag tar inte åt mig.

Har berättat för tjejen att vi har en väldigt ful fisk här på forumet som spyr ur sig sin bitterhet och pådyvlar sina "kunskaper" på folk.

Hon bara skrattade och ryckte på axlarna

För din och andras information kan jag berätta att hon hade ett välbetalt jobb inom ett export företag.

Så den lön hon fick klarade hon och sin familj bra på så det var inte orsaken till att hon ville komma hit.

Så du har vett att inte dra hit en tjej till mörkaste Sverige??

Men du har vett att åka ner till Thailand och sätta på dom.väldigt hedervärt käre BTT.

Om du verkligen är allvarlig i vad du skriver så känner jag faktiskt medlidande med dig.

Men men att det fanns idi*ter och att nån skulle ramla in är var väl oundvikligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten BTT vad får dig att tro att jag kommer från Lappland?

Trodde du var lärare och mer bildad än så och vet att Falun ligger i Dalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bästa maggroda!

Varför tror du att en 22 årig relativt sett söt thailändsk kvinna flyttar 800 mil till ett mörkt och kallt land för att leva ihop med en 50 årig man med en annan kultur, andra värderingar etc..?

Om det inte vore för att skapa sig ett bättre liv för sig själv och sina släktingar back in Thailand.

Snacket om kärlek hit och dit är bara fernissa som används för att snygga till och göra en ganska ful tillvaro lite vackrare.

Så är sanningen käraste fru Magrod.

Sen kan du använda hur mycket ord tvättmedel du vill för att tvätta saker rena, men mig lurar du inte med dina gottelukter.

BTT

Den här typen av "moraliska generaliseringar" tar jag gärna strid om.

Det är mycket möjligt att flertalet (och herr BTT) tycker det är moraliskt oacceptabelt att ingå förhållande med en 25 år yngre tjej. Det är kanske också möjligt att herr BTT och CO, inte har förmåga på ett djupare plan attrahera en 25 år yngre tjej, och därav fastnat i en övertygelse, (som ganska väl överensstämmer med svensk moraluppfattning), att 25 års åldersskillnad måste vara en ekonomisk uppgörelse.

Hehe BTT... du må vara lärare och ha egen stol i barerna nere i Pattaya, men kom inte här och snacka om att 25 års åldersskillnad per automatik är en ekonomisk uppgörelse. Har du några egna erfarenheter kring ämnet eller du är ute och kvackar igen?   :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Toajojje...

:wai::wai::wai: för den smaskiga bilden.

Det vattnas verkligen i munnen.

Gob pad ped får vänta till helgen. Måst inhandla lite färska grönpeppar och annat från kinabutiken.

Sen blir det kanske lite över till knapriga friterade grodlår till BTT också om han kommer.

Då får han  :54:   :drunk: med Svarten medan jag får nöja mig med något alkoholfritt och har friterade grodlår som tilltugg.

---

Ha det gott folk!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

:aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: :aff: !

Finns inte!

Kär är jag!  :heart:

Mvh

Kimmo  :love:

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är ganska kul att det alltid framställs som något unikt att just thaitjejer bryr sig om pengar vid sitt val av partner. :)

Det gör väl alla tjejer (och killar) oavsett ursprungsland.

Här kommer ett par sensationella sanningar till...

1. Svenska tjejer väger i sitt partnerval alltid in den eventuellt blivande partnerns ekonomiska styrka.

2. En rik kille föredras alltid av svenska tjejer före en fattig om killarna i övrigt är likvärdiga på alla plan.

3. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika snygg som den fattiga killen.

4. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika passande ung som den fattige killen.

Hoppas nu på applåder, pluskarman och många medhållande tillrop eftersom jag precis som BTT levererat den för många svenska killar obekväma sanningen. Hurra för mig som törs säga det ingen av dom mesiga svenska killarna med tjej ens törs tänka på. :)

Och för övrigt så går det lika bra att byta ut texten "svenska tjejer" i meningarna ovan mot vilken nationalitet på tjej som helst, även thailändsk. Och ordet tjej kan naturligtvis även bytas mot kille. Blir en lika obekväm sanning för alla sanna kärleksromantiker ála BTT hur det än framställs.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den här typen av "moraliska generaliseringar" tar jag gärna strid om.

Det är mycket möjligt att flertalet (och herr BTT) tycker det är moraliskt oacceptabelt att ingå förhållande med en 25 år yngre tjej. Det är kanske också möjligt att herr BTT och CO, inte har förmåga på ett djupare plan attrahera en 25 år yngre tjej, och därav fastnat i en övertygelse, (som ganska väl överensstämmer med svensk moraluppfattning), att 25 års åldersskillnad måste vara en ekonomisk uppgörelse.

Hehe BTT... du må vara lärare och ha egen stol i barerna nere i Pattaya, men kom inte här och snacka om att 25 års åldersskillnad per automatik är en ekonomisk uppgörelse. Har du några egna erfarenheter kring ämnet eller du är ute och kvackar igen?   :glasses:

Tror nog att det ligger lite i det BTT säger, sen när han berättar så blir det lite drastiskt men visst är det en ekonomisk fråga i många fall..och visst märker man av det här i Svedala, tjejer som har träffat äldre karlar i Thailand och dom har allt här och spenderar en del slant på tjejerna här hemma, men inte är dom trogna karlarna för det..man vill ha både pengen kvar och gärna träffa andra boys på sidan av som är yngre och attraktivare. Ja vissa lämnar till slut sina äldre karlar för de yngre och attraktivare killarna trots att dom har långt ifrån lika mycket pengar.

Men sen kan jag ibland tycka synd om en del tjejer som kommer till svedala som hamnar hos en mycket äldre karl som dessutom bor långt ut på landet, långt ifrån befolkning etc..har svårt att se att sånt ska hålla länge, vem vill sitta så.bara vara ute i pärlandet och fiska..njaeee mycket tveksam.

Men visst.det finns lyckade par också med stor åldersskillnad som hållt ihop länge och då kanske det finns kärlek trots allt.

Har åtminstone ett par polare som är 50+ men har tjejer kring 27 och det funkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Skribenterna har inte beaktat att damerna numera i första hand favoriserar män med stort organ.

Organisten Arne

Haha... inte visste jag att du var musikintresserad?

Men jag tror du kan ha rätt. Jag tror nämligen att herr BTT har en liten liten rackare som det bara pyser om när den blir luftad. Förövrigt verkar det som att alla med pyttesmå organ gärna vill fokusera på något annat (typ åldersskillnad) för att slippa tänka på sina egna problem.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Tycker det är ganska kul att det alltid framställs som något unikt att just thaitjejer bryr sig om pengar vid sitt val av partner. :)

Det gör väl alla tjejer (och killar) oavsett ursprungsland.

Här kommer ett par sensationella sanningar till...

1. Svenska tjejer väger i sitt partnerval alltid in den eventuellt blivande partnerns ekonomiska styrka.

2. En rik kille föredras alltid av svenska tjejer före en fattig om killarna i övrigt är likvärdiga på alla plan.

3. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika snygg som den fattiga killen.

4. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika passande ung som den fattige killen.

Hoppas nu på applåder, pluskarman och många medhållande tillrop eftersom jag precis som BTT levererat den för många svenska killar obekväma sanningen. Hurra för mig som törs säga det ingen av dom mesiga svenska killarna med tjej ens törs tänka på. :)

Och för övrigt så går det lika bra att byta ut texten "svenska tjejer" i meningarna ovan mot vilken nationalitet på tjej som helst, även thailändsk. Och ordet tjej kan naturligtvis även bytas mot kille. Blir en lika obekväm sanning för alla sanna kärleksromantiker ála BTT hur det än framställs.

Här får du medhåll Kim.  :yes:   Men du glömmer en viktigt punkt. En spännande kille får nästan alltid större uppmärksamhet än en torr ointressant kille. Har du dessutom en liten liten petternicklas som du knappt vågar ta fram, ja då är det lätt att hålla sig för skratt.

Kanske hamnar man då i ett läge där man sitter och generaliserar och ojar sig över 50+ killar som roar sig kungligt med unga fräscha tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Tycker det är ganska kul att det alltid framställs som något unikt att just thaitjejer bryr sig om pengar vid sitt val av partner. :)

Det gör väl alla tjejer (och killar) oavsett ursprungsland.

Här kommer ett par sensationella sanningar till...

1. Svenska tjejer väger i sitt partnerval alltid in den eventuellt blivande partnerns ekonomiska styrka.

2. En rik kille föredras alltid av svenska tjejer före en fattig om killarna i övrigt är likvärdiga på alla plan.

3. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika snygg som den fattiga killen.

4. En rik kille föredras nästan alltid av svenska tjejer även om han inte är lika passande ung som den fattige killen.

Hoppas nu på applåder, pluskarman och många medhållande tillrop eftersom jag precis som BTT levererat den för många svenska killar obekväma sanningen. Hurra för mig som törs säga det ingen av dom mesiga svenska killarna med tjej ens törs tänka på. :)

Och för övrigt så går det lika bra att byta ut texten "svenska tjejer" i meningarna ovan mot vilken nationalitet på tjej som helst, även thailändsk. Och ordet tjej kan naturligtvis även bytas mot kille. Blir en lika obekväm sanning för alla sanna kärleksromantiker ála BTT hur det än framställs.

Ja, en snygg grabb som ær en riktig lodis har nog inte så mycket att hæmta, vare sig från Sverige eller Thailand. Och skulle beteendet dessutom vara dåligt så har han det ænnu svårare. Det blir nog en lika sinnad madam som han kan hitta på busstationerna runt om i landet.

Visst kan han få sig en tillfællig flickvæn, men det skulle nog vara hennes moderskænslor som bara måste ta hand om stackaren.

Har træffat damer i sverige som ser helt ok ut, men har dock inte ansett alla som læmpliga att inleda ett førhållande med (mer æn sent på kvællen).

Grunden till det ær varierande. Och man måste alltid øvervæga før och nackdelar. T.ex snygg brud men helt pantad= håller några kvællar, men inget man prøvar att vara seriøs med.

Jag skulle nog inte heller gifta mig med en dam som har grovt høga skulder och andra stora problem som jag skulle bli "med skyldig" till. Orsaken till det ær nog att jag faktiskt inte skulle orka med det och har man ekonomiska problem och andra problem (vad nu det må vara) så finns det sækert ett beteende mønster som har ordnat det så :crazy: .

Se bara på det fina programmet skuldfællan, tror inte man direkt længtar att inleda ett førhållande med någon av damerna dær, æven om dom skulle vara vackra :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ni tycker att BTT har fel i allt han har skrivit i denna tråd???

Då hoppas jag alla kommer att vara lika förstående om era döttrar gifter sig vid 20 års åldern, med en 50-60 åring.

För det är ju äkta kärlek, det är ju helt normalt, med denna åldersskildnad.

För Btt har inte fattat nånting, för själv har jag tänkt tanken att hon flyttade till Sverige, för att få ett bättre liv.

Både ekonomiskt och tryggare och mellan oss skiljer det 7 år, vilket jag tycker är mycket.

Fast jag är kanske den ende på forumet som har haft dessa funderingar, vad vet jag.

Sen har jag för länge sedan sagt att vill hon försörja sin släkt, får det bli med hennes pengar.

Samt den dagen vi får för oss att gifta oss, så får hon betala sinsod, om hon nu tycker det är något som hennes föräldrar ska ha.

Det verkar att det ses som när en thaiare inte gör mer än dom behöver, så ses det som dom har en skön inställning till livet.

När en farang gör likadant, då är han lat och ska fan inte ha några pengar ifrån staten..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sangwai!

Det har prackats ner mycket på mig och min påstådda värld inom kokoknöten där jag inte ser längre än till närmsta bar, vilket ju i och för sig inte är det sämsta, men kan man inte lika gärna säga att dessa herrar i 50-60 års åldern ochså sitter i sina kokosnötter och ser längre än kärleken räcker.

Dessa förälskade gubbar är tom mer fångade och inskränkta än vad jag är.

Jag har i alla fall friheten att ta mig ett lösnummer då och då och behöver inte krypa eller ändra mina åsikter för att blidka lilla darlingen.

Dessutom slipper jag den ekonomiska press det innebär att skicka de där 15.20000 bahten till familjen varje månad och pressas till att köpa hus för miljoner baht.

Det har nämnts i vissa trådar av vissa gnällspikar att jag skulle vara avundsjuk för att jag inte får kärlek, värme, närhet och ömhet som ett förhållande ger.

Men jag undrar ibland om inte vissa gifta gubbs är avundsjuka på mig istället.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Sangwai!

Det har prackats ner mycket på mig och min påstådda värld inom kokoknöten där jag inte ser längre än till närmsta bar, vilket ju i och för sig inte är det sämsta, men kan man inte lika gärna säga att dessa herrar i 50-60 års åldern ochså sitter i sina kokosnötter och ser längre än kärleken räcker.

Dessa förälskade gubbar är tom mer fångade och inskränkta än vad jag är.

Jag har i alla fall friheten att ta mig ett lösnummer då och då och behöver inte krypa eller ändra mina åsikter för att blidka lilla darlingen.

Dessutom slipper jag den ekonomiska press det innebär att skicka de där 15.20000 bahten till familjen varje månad och pressas till att köpa hus för miljoner baht.

Det har nämnts i vissa trådar av vissa gnällspikar att jag skulle vara avundsjuk för att jag inte får kärlek, värme, närhet och ömhet som ett förhållande ger.

Men jag undrar ibland om inte vissa gifta gubbs är avundsjuka på mig istället.

BTT

Jodå, ibland ær "vi" lite lætt avundsjuka på dig. Men jæmfør jag livet føre och livet efter fru och barn så ær nog livet efter att føredra, men det gæller mig. Hur det ær med andra vet jag inte.

Det ær rætt kul att sitta och tænka på tiden som har varit och jag ångrar inte så mycket.

MEN, man kan ju inte både ha kakan och æta upp den. Och jag har funnit den kaksorten som passar mig.

Nu ska man ju inte tro på evig kærlek och att allt ær perfekt. Vem vet vad som sker i morgon. Kanske jag finner mig en ny dam eller att frugan hittar min penga gømma :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så ni tycker att BTT har fel i allt han har skrivit i denna tråd???

Absolut inte. Jag tycker INTE att BTT har fel i ALLT han skrivit.

Men felet ligger i att han påstår att "thailändska tjejer är enbart ute efter pengar".

Lika mycket som jag öppnar mig och accepterar att hans sanning är rätt till en viss del, men det är inte hela sanningen, vill jag att han också kan acceptera att jag och andra medlemmar också har en annan sanning som inte är 100 procentig överens med hans.

Det är som att låta fyra blinda män känna på en elefant. (Kanske har tagit upp det här tidigare fast med lite annorlunda text)

Den ena känner på öron och säger att elefanten ser ut som en matta, för det har han känt på själv.

Den andra känner på svansen och säger att elefanten - den ser ut som en sopkvast, för det har han känt på själv.

Den tredje osv osv.

Att en av dem fyra blinda börja kalla andra för "lögnare", för "de som vill glömma sin frus förflutna", "de som vill försköna sanningen" osv osv. är väl inte helt rätt, eller?

Många accepterar att i BTTs krets (om han nu har någon social krets) kanske består det han alltid påstått.

Men han måste väl också acceptera att andra har annan krets eller blandade kretsar och inte börjar kalla dem för en massa konstiga saker.

---

Jag har sagt det tidigare och säger det igen.

Det finns båda typerna.

Du får den fisken du fiskar efter.

Får du fel fisk får du antingen äta det med avsmak eller slänga ut den.

Istället för att vara bitter och stänger av sig för chanser att få bättre fiskar.

---

Ha en bra dag Herrar!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så ni tycker att BTT har fel i allt han har skrivit i denna tråd???

Då hoppas jag alla kommer att vara lika förstående om era döttrar gifter sig vid 20 års åldern, med en 50-60 åring.

För det är ju äkta kärlek, det är ju helt normalt, med denna åldersskildnad.

För Btt har inte fattat nånting, för själv har jag tänkt tanken att hon flyttade till Sverige, för att få ett bättre liv.

Både ekonomiskt och tryggare och mellan oss skiljer det 7 år, vilket jag tycker är mycket.

Fast jag är kanske den ende på forumet som har haft dessa funderingar, vad vet jag.

Sen har jag för länge sedan sagt att vill hon försörja sin släkt, får det bli med hennes pengar.

Samt den dagen vi får för oss att gifta oss, så får hon betala sinsod, om hon nu tycker det är något som hennes föräldrar ska ha.

Det verkar att det ses som när en thaiare inte gör mer än dom behöver, så ses det som dom har en skön inställning till livet.

När en farang gör likadant, då är han lat och ska fan inte ha några pengar ifrån staten..

Rock on!

Vem säger egentligen att han har fel när han påstår att thailändska tjejer väger in killens ekonomiska styrka när hon väljer sin partner?

Självklart gör hon det, precis som alla länders tjejer (och killar gör), och ganska så säkert även i högre utsträckning än sin svenska dito.

Men att ekonomin skulle vara det ENDA thailändska tjejer bryr sig om när dom väljer partner håller åtminstone inte jag för en sanning. Men det gör BTT i sin kokosnöt. Han tror på fullt allvar att t ex min fru hellre hade valt honom om han kunnat lägga upp en större sinsod än jag mäktar med. Speciellt eftersom det senare var obeboeliga Lappland jag drog med henne till.  :D

För övrigt så skickar vi inga månatliga summor till Thailand som BTT påstår att alla thai/svenska par gör och det har vi heller aldrig gjort. Vi har heller inte byggt något miljonhus i hennes by som han påstår att alla gör. Däremot så betalar min fru hyran till vår svenska bostad varje månad och det är jag naturligtvis tacksam för eftersom det blir mycket mer pengar över i min börs än i BTT's då. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror inte jag för den delen att min flickvän är ute efter mina växelpengar längre, då vi har bott ihop i 3 år.

Men jag tänkte allt på det i början av vårat förhållande..

Sen att jag betalar räkningarna, är väl inte så konstigt, då man tjänar mycket mer än vad hon gör.

Det är också en av orsakerna att jag inte hjälper hennes familj, kan inte betala allt..

För det får inte bli så att mina pengar är våra pengar, hennes pengar är bara hennes..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Det verkar att det ses som när en thaiare inte gör mer än dom behöver, så ses det som dom har en skön inställning till livet.

När en farang gör likadant, då är han lat och ska fan inte ha några pengar ifrån staten..

Rock on!

Enkel førklaring på något jag prøvade førklara tidigare.

Man kan inte sitta på røven och supa, før att sedan tycka att det ær otur att man inte har några pengar.

Fan, inlægget skulle nog vara i TiT tråden :grrrrrr:

Men man ska ju inte behøva jobba ihjæl sig heller :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enkel førklaring på något jag prøvade førklara tidigare.

Man kan inte sitta på røven och supa, før att sedan tycka att det ær otur att man inte har några pengar.

Fan, inlægget skulle nog vara i TiT tråden :grrrrrr:

Men man ska ju inte behøva jobba ihjæl sig heller :wai:

Nej precis, man måste försöka hitta den där gyllene medelvägen där en balans mellan arbete och tillräcklig inkomst råder. Att slita ihjäl sig livet igenom och dö rik har man ju inte mycket för och det samma gäller förstås det motsatta förhållandet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dag jag blir avundsjuk på BTT lovar jag en enkel promenad upp på vinden i sällskap med ett rep!

Baa (på väg till Bangkok via cph

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu tror inte jag för den delen att min flickvän är ute efter mina växelpengar längre, då vi har bott ihop i 3 år.

Men jag tänkte allt på det i början av vårat förhållande..

Sen att jag betalar räkningarna, är väl inte så konstigt, då man tjänar mycket mer än vad hon gör.

Det är också en av orsakerna att jag inte hjälper hennes familj, kan inte betala allt..

För det får inte bli så att mina pengar är våra pengar, hennes pengar är bara hennes..

Rock on!

Ja, det första året eller de första åren håller man nog fortfarande på att lära sig om varandra och se vad man har varandra.

Jag bara undrar hur det kändes att leva med en "fru/sambo" och har i baktanken att "hon är nog ute efter mina pengar, hon är nog ute efter mina pengar".

Jag menar när man handlar mat, när man umgås med vänner, när man ligger i sängen.

Hur tänker man?

Jag frågar av ren nyfikenhet na ka.

För jag tror inte verken min förre detta eller min nuvarande har en sån tanke om mig... så jag kan inte se något sånt tecken.

När man har en sådan tanke - innebär det att man respekterar den "ute efter pengar" mindre också?

Eller innebär det att man hjälper henne mindre även om det är nödvändig hjälp - bara för att ta den säkra före den osäkra?

Är det inte jobbigt att har misstanke som den man lever med? Hur tacklar man det? Fungerar vardagen normalt?

Vänliga hälsningar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det så att man tänkte på det ibland, inte så att man misstänkte henne för baktankar.

Men jag tycker att det är sunt att tänka sig för, innan man blir sårad..

Varför släppa allt för vinden och vakna upp tomhänt och ensam..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...