Jump to content
IGNORERAD

Otrogen mot sin thailändska partner.


Kim

Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?  

269 röster

  1. 1. Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?

    • Ja, jag har varit otrogen
      83
    • Nej, jag har inte varit otrogen
      175
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag varit 100% trogen
      16
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag antagligen varit otrogen
      5


Recommended Posts

Quote

Haha...det är nog inte du som förstår  :lol:

Men jag tänker inte förklara heller utan nu lämnar jag den här diskuttionen.

Okej, tillbaka till skolbänken antar jag!  :he:

ps. inget illa menat. ds.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • svarten

    13

  • Baa

    12

  • måne

    11

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Okej, tillbaka till skolbänken antar jag!  :he:

ps. inget illa menat. ds.

Non taken  :great:

Faktiskt så stavar jag nog det ordet olika varje gång  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Non taken  :great:

Faktiskt så stavar jag nog det ordet olika varje gång  :mdr:

Säkert att du inte haft BTT som lärare? :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Vadå?? Otrogen i Thai :rules: Ja va tillsammans med en tjej = 0 engelska

Så gubben ja hyrde lägenhet AF fick va tolk som extraKnäck :great:

Så kom ju frågan om hur många tjejer jag hadde :surprised:

Jag ville ju dumpa denna tjej såå! he he! jag tror jag har 7-8 tjejer :lol:

mmmmm! :great: jou good mannn take care ladys sa hon :oh:

En annan historia när lyset på moppen la af :intello:

Kom hem nästa dag :diablo:

You use condom?? :party:Näää! vadå vi bara chang bia :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Klart att de flesta thaitjejer är ihop med sin farang för pengarnas skull. Ofta så kan nog ett ömsesidigt förtroende växa fram men som BTT påstår så skulle nog många töser lämna gubben om månadsunderhållet till familjen dras in. Det finns väl en orsak till att thaitjejer stötter på mig i tid och otid i Thailand, på turistorter och på landet. Inte är det för att jag är en supersnyggning utan för att de ser en framtid full med pengar gående framför dem.

En hel del faranger blir helt säkert fartblinda i början av sitt förrhållande och sväljer allt som tjejen säger om pengafrågor. Farangen hävdar att allt skall vara som tjejen säger för det är den thailändska traditionen. samtidigt skiter tjejen fullständigt i våra traditioner. Är säkert väldigt jobbigt för farangen att vakna upp efter några år och finna att ens älskade mest tänkt på pengar hela tiden. Säkert en del på detta forum som lever i en illusion. :bad:

ha det

Neil

som faktiskt också är lärare

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Den gode lappen och jag är väl i ungefär samma ålder, så att jag skulle ha kunnat ha honom som elev låter lite väl långsökt.

Dessutom har jag "bara" varit lärare sedan 98, ca tio år, varav fyra år i Thailand.

Tidigare arbetade jag som passpolis vid gränsen mellan Helsingborg och Helsingör.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den gode lappen och jag är väl i ungefär samma ålder, så att jag skulle ha kunnat ha honom som elev låter lite väl långsökt.

Dessutom har jag "bara" varit lärare sedan 98, ca tio år, varav fyra år i Thailand.

Tidigare arbetade jag som passpolis vid gränsen mellan Helsingborg och Helsingör.

BTT

Pluggade på högskolan i Kalmar 2005-2006

Flera av mina lärare var yngre än mig, och jag var inte äldst i klassen.

De kunde mer än mig i sina ämnen, men jag kan slå dem på fingrarna i andra ämnen...

Ålder är inte allt. Men:

"Kunnskapp är mackt" ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT har fått en dubbelgångare, vilken tur att det finns fler "sanningssägare" som är SÅÅÅ välutbildade att vi andra får nån att ty oss till i vår frustration över våra spruckna förhållanden med penningtörstande lejoninnor från LOS.

Att dom "stötter" på broder Neill med är väl inte så konstigt, han kan ju hjälpa BTT:s små älsklingar med hemläxorna.

Varför i hela friden håller Ni på att försöka så split i andras förhållanden med Era egna misslyckade liv och anklaga alla som är lyckliga i sina förhållande för att vara idi*ter som inget begriper bara för att Ni är bittra misslyckade medelålders kärlekslösa män? Eller är Ni verkligen två, känns som en skuggfigur tagit sig in i dialogen när originalet sviktar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he

Den ena stunden påstår BTT att han bara skriver för att provocera och väcka debatt, vilket kan vara kul att läsa ibland. Sanning från en världsvan groda under kokosskal.

Den andra stunden är han så övertygad och vill övertyga andra med sin sanning att thailändska tjejer bara är ute efter pengar.

Ibland hänger jag inte riktigt med.

Men det kanske inte är meningen att man ska hänga med.

Ha en bra dag grabbar!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

BTT har fått en dubbelgångare, vilken tur att det finns fler "sanningssägare" som är SÅÅÅ välutbildade att vi andra får nån att ty oss till i vår frustration över våra spruckna förhållanden med penningtörstande lejoninnor från LOS.

Att dom "stötter" på broder Neill med är väl inte så konstigt, han kan ju hjälpa BTT:s små älsklingar med hemläxorna.

Varför i hela friden håller Ni på att försöka så split i andras förhållanden med Era egna misslyckade liv och anklaga alla som är lyckliga i sina förhållande för att vara idi*ter som inget begriper bara för att Ni är bittra misslyckade medelålders kärlekslösa män? Eller är Ni verkligen två, känns som en skuggfigur tagit sig in i dialogen när originalet sviktar.

Baa

Det som BTT skriver angående pengar och många bardamer ær sant. I vissa fall.

Men jag tror inte att det gæller majoriteten av sambo/giftas førhållanden. Møjligt vis i nåt enstaka fall så kan han ha rætt.

Det BTT har glømt att skriva om ær något som jag har sett/upplevt, och det ær att det inte bara ær "bartjejer" som ær av den dåliga sorten, utan æven "vanliga" kvinnor finns av den sorten.

Før enkelhetens skull kan vi væl kalla bartjejer och "vanliga" tjejer som ær av den dåliga sorten før gold diggers eller något annat.

Den sortens damer finns æven i Sverige och dom kan vara "dyrare i drift" æn den thailændska varianten.

Dæremot har nog BTT rætt i att RISKEN ær større att råka ut før gold diggers i en bar æn den ær om man raggar brudar som jobbar som raketforskare.

Och om jag inte missminner mig så har Banarne just funnit en raketforskare :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst, vem fan bry sig om vem och vilka som blir blåsta? Mår ni bättre av att andra misslyckas eller blir lurade i sina förhållanden? Man får intrycket att några som skriver här blivit blåsta och fått sina hjärtan krossade, det är såklart beklagligt.

Men ert sätt att skriva om tjejer är ju så jävla patetiskt och tragiskt! Är det så att ni skriver om självupplevda händelser i era liv? Man får iaf det intrycket. Snacka om att ha en skev syn på kvinnor i Thailand.

Tänk att det finns tjejer som verkligen söker efter kärlek och ömhet!  :surprised:

Kamma till flinten och släpp sargen!

Link to comment
Dela på andra sajter

citat från Andrej. "Det som BTT skriver angående pengar och många bardamer ær sant. I vissa fall.

Men jag tror inte att det gæller majoriteten av sambo/giftas førhållanden. Møjligt vis i nåt enstaka fall så kan han ha rætt."

Det är precis som Du skriver, men som man känner sig själv känner man andra och det är på det viset den stackars BTT försöker komma ur sin cocosnöt.

Sen har den storslagne och generöse BTT minskat procenttalet bardamer i sverige från 99 till 75. Jag har rådbråkat min enkla hjärna och försökt få ihop det men om inte jag och våra vänner är unikum i våra  förhållandenden så går det inte ihop. Återigen, som man känner.o.s.v...

Men skit i det, alla får väl vara glada i sin nöt.

Jag är i alla fall glad att lämna regn o rusk i morgon.

MVH

Baa(ra retas lite)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, varför utsätta sig för risken att bli lurad av en kvinna . köp en hund, där får man alltid äkta kravlös kärlek!

För di med allergi går det nästan lika bra med en guldfisk.

[move]Fodervärden Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, varför utsätta sig för risken att bli lurad av en kvinna . köp en hund, där får man alltid äkta kravlös kärlek!

För di med allergi går det nästan lika bra med en guldfisk.

[move]Fodervärden Arne[/move]

Hur är man otrogen en guldfisk?

Baa(ra undrar)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den som säger att det inte finns tankar om pengar bakom val av partner, speciellt för fattiga personer som thailändare har inte mycket koll på hur världen fungerar. Jag vet att min fru, första tiden, var med mig p. g. a. att hon skulle få ett bättre liv med mig. Detta är ett faktum. Nu när hon har fastanställning och tjänar ganska exakt "svenssonlön" har hon inte längre denna "beroende" till mig men hon är fortfarande kvar med mig. Vet dock inte varför, jag förtjänar inte henne  :glasses: . Jag kan säga att alla förhållanden jag vet (som jag har kontakt med) mellan thai-europé har i början varit för att kvinnan ville ha ett bättre liv. Majoriteten av dessa kvinnor är INTE ex. bartjejer.

Jag betvivlar inte en sekund heller på att dom är ute efter ett bättre liv.

För vem strävar inte efter att få ett bättre och behagligare liv.

Men sen att det finns äkta kärlek i förhållandet i majoriteten av förhållanden betvivlar jag inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej igen

kan inte inte påstå att jag känner mig särskilt misslyckad. visst har jag en rad spruckna förrhållanden bakom mig men inte har de lämnat allt för djupa sår i min själ. är dessutom ihop med en thaitjej just nu och det hela fungerar bra. Kan inte känna att jag har särskilt mycket gemmensamt med BTT i många frågor, exempelvis så tycker jag att prostitutionen är en skamfläck för Thailand och det vore bäst om den försvann.Men visst har BTT en del poänger ibland.

Jag är helt övertygad om att de flesta förhållanden mellan thaitjej och farang till stor del baseras på en vilja hos tjejen att få ett bättre ekonomiskt liv särskilt i början av förrhållandet men visst kanske någon form av kärlek växer fram efter ett tag. Dock tror jag att ekonomi alltid har en väldigt stor betydelse för tjejen vilket visar sig med fortsatta månadsbetalningar till familjen, släktingar och vänner som kommer till sverige för att svartjobba och för att paras ihop med en svensk man så att denna släkting/vän också skall få det bättre osv.

Detta är väl kanske inte något större problem om farangen och tjejen visar varandra ömsesidig respekt och om båda är lyhörda för varandras traditioner.

Jag tror dock att i en hel del av thai/farang förhållandena så repekterar inte tjejen farangens traditioner och värderingar särskilt mycket. Allt skall göras på thaivis.

Handen på hjärtat

Är det inte någon som ljugit eller förskönat sanningen för släkt och vänner här hemma i sverige om hur mycket det skickas till Thailand varje månad eller om hur stor sinsoden egentligen var?

Tror nog att det för de flesta faranger är tämligen pinsamt att berätta för t.ex. jobbarkompisar om sinsoden. I de allra flesta fall betraktas han som en idi*t. Farangen mår inte heller bra inombords när de traditioner som han växt upp med hela tiden skjuts åt sidan. Om thaitjejen älskar sin farang tar hon naturligtvis hänsyn till detta och kompromissar men det finns nog en hel del tjejer som inte gör detta.

Ha det

Neil  

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång, klockrent Neil!  :great:

Fler inlägg från dig, tack. Du har så jäkla rätt i det du säger.  :wai::morgon:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur är man otrogen en guldfisk?

Baa(ra undrar)

Hur skulle man kunna vara trogen mot en guldfisk?  :D

Undrar

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat,har inte betalat någon sinsod och pengar som vi skickar gör vi med hjärtat(till hennes föräldrar)klart att det blir kulturkrockar(konstigt vore det väl annars)Min fru försörjde själv sina föräldrar när vi träffades,skulle hon sluta med det när vi träffades??Det var jag som tog med henne till Sverige upphör hennes känslor för sina föräldrar då ??? ?och eftersom hon inte hade någon inkomst på den tiden så var det ganska naturligt att det blev jag som tog över försörjning av dem(de är gamla)lika naturligt som att hon nu när hon har inkomst sköter om den biten även om jag oxå hjälper till men det gör jag med glädje.Om er mor och far här hemma hade det svårt skulle ni inte hjälpa dem då ??? ?De pengar vi skickar är pinuts,men de mottas med en tacksamhet som jag aldrig har upplevt och det känns otroligt skönt att ha möjlighet att en medmänniska Mvh Måne :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Handen på hjärtat,har inte betalat någon sinsod och pengar som vi skickar gör vi med hjärtat(till hennes föräldrar)klart att det blir kulturkrockar(konstigt vore det väl annars)Min fru försörjde själv sina föräldrar när vi träffades,skulle hon sluta med det när vi träffades??Det var jag som tog med henne till Sverige upphör hennes känslor för sina föräldrar då ??? ?och eftersom hon inte hade någon inkomst på den tiden så var det ganska naturligt att det blev jag som tog över försörjning av dem(de är gamla)lika naturligt som att hon nu när hon har inkomst sköter om den biten även om jag oxå hjälper till men det gör jag med glädje.Om er mor och far här hemma hade det svårt skulle ni inte hjälpa dem då ??? ?De pengar vi skickar är pinuts,men de mottas med en tacksamhet som jag aldrig har upplevt och det känns otroligt skönt att ha möjlighet att en medmänniska Mvh Måne :wai:

Bra skivet Måne!

Många av thailändskorskorna i Sverige hjälpte till med försörjningen av sina föräldar innan de träffade sin svenske man. Hade de gift med en thailändsk man hade de fortsatt med bidragen. Varför skulle det vara annorlunda för att hon träffar en svensk man? Föräldrarna har försörjt sin dotter under barndomen och står utan pension i ålderdomen. Varför ska de få det tufft för att dottern gifte svenskt i stället för thailändskt? Om förhållandet till den svenske man skulle upphöra pga att någon hörsammar BTT:s förslag att stypa överföringen av pengar till familjen behöver kvinnans beslut inte nödvändigvist begrundas av bristande kärlek. Han kan ändå älska sin man men fortsätta att älska också sina föräldrar.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...