Jump to content
IGNORERAD

Otrogen mot sin thailändska partner.


Kim

Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?  

269 röster

  1. 1. Har du varit otrogen mot din nuvarande partner?

    • Ja, jag har varit otrogen
      83
    • Nej, jag har inte varit otrogen
      175
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag varit 100% trogen
      16
    • Har ingen partner men om jag haft hade jag antagligen varit otrogen
      5


Recommended Posts

Quote

Lite skrämmande att var fjärde medlem har varit otrogen mot sin thaitjej. Undrar om siffrorna hade varit desamma om det hade gällt en svensk partner?

Har gjort samma reflexsion, kan det månne bero på att "partnern" och sanningssägarna inte lever ihop?

Baa(ra undrar)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • svarten

    13

  • Baa

    12

  • måne

    11

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Lite skrämmande att var fjärde medlem har varit otrogen mot sin thaitjej. Undrar om siffrorna hade varit desamma om det hade gällt en svensk partner?

Jag gissar att den siffran är minst lika hög (eller låg).

Quote

Ganska enkelt egentligen,älskar du din partner och trivs ihop,varför vara otrogen

För att ombyte förnöjer kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Omväxling förnöjer, precis...fast de flesta föredrar väl att köra på i samma ljulspår år efter år. Sedan ligger dem och skriker

där på dödsbädden och ångrar sig för att det och det inte gjordes(kan ju vara det motsatta också ;) ) medans tid var, lite

lätt överdrivet. Behöver naturligtvis inte bara handla om sex där...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja edvardpop! Vi är nog överens där,men ändå inte. Vi har Kim och Chang, och Svarten obrottsligt trogna,men hur är det med resten. Jag själv är inget föredöme i dagsläget,men skulle jag träffa en kvinna som jag älskade och hon mej skulle jag inte vara otrogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att tänka på den trevliga bekantskapen på Arlanda och på flyget till Thailand, Jag menar förstås gubben. Jag tror ju inte att en sådan hedersman är otrogen mot sin thailady,synd bara att vi inte fick vidare kontakt i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Jag ser nu att mitt inlägg inte var så lyckat inom denna rubrik.Gubben är som jag sa tidigare en hedersman. alla fel är mina

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

usch för otrogenhet. Var under en hyfsat lång tid ihop med en svenska och en thaitjej samtidigt. vilket helvete det var. ett ständigt smusslande. något som var kul i början ledde endast till dåligt samvete och smärta.

tillhör dem som har väldigt svårt att hålla mig i styr. har aldrig varit trogen mot en endaste av alla mina flickvänner förutom min nuvarande. hoppas att det håller i sig. vill inte sabba något mer.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu måste man ju skilja på otrogen och otrogen.

Att de flesta bartjejer har yngre thaimän som ger dem den känslomässiga biten som den vandrande plånboksfarangen inte kan ge, räknar åtminstone inte jag in i begreppet otrohet.

Även om faranggubben går någon månad på semestern som ett par med lilla Noi så är han ju inte hennes pojkvän för det.

Det han är är en pengasponsor, även om han har en annan uppfattning.

Så länge faranggubben inte förlovat eller gift sig med lilla Noi, så kan han inte heller kräva att hon ska vara trogen gubben.

När de väl gift sig och han tagit henne till Sverige är det en helt annan sak.

Sedan är jag övertygad om att otrohet bland thaitjejer i Sverige är ganska vanligt,

särskillt om gubben är gammal och kanske inte längre så virill.

Det finns gott om unga farangkillar, inte minst araber som gärna sätter på en ung och läcker gift thaitjej.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu måste man ju skilja på otrogen och otrogen.

Att de flesta bartjejer har yngre thaimän som ger dem den känslomässiga biten som den vandrande plånboksfarangen inte kan ge, räknar åtminstone inte jag in i begreppet otrohet.

Även om faranggubben går någon månad på semestern som ett par med lilla Noi så är han ju inte hennes pojkvän för det.

Det han är är en pengasponsor, även om han har en annan uppfattning.

Så länge faranggubben inte förlovat eller gift sig med lilla Noi, så kan han inte heller kräva att hon ska vara trogen gubben.

När de väl gift sig och han tagit henne till Sverige är det en helt annan sak.

Sedan är jag övertygad om att otrohet bland thaitjejer i Sverige är ganska vanligt,

särskillt om gubben är gammal och kanske inte längre så virill.

Det finns gott om unga farangkillar, inte minst araber som gärna sätter på en ung och läcker gift thaitjej.

BTT

Haha...du måste vara det mest korkade som går i ett par skor  :lol:

Va fasen får du allt ifrån? Har du nån bok där du läser alla dumheter och citerar från eller?

Men sluta inte för guds skull...har aldrig haft så roligt på ett forum när du för för dig att skriva dina "kloka" ord  :great:

Du får faktiskt ett plus karma för att du får mig att skratta  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja edvardpop! Vi är nog överens där,men ändå inte. Vi har Kim och Chang, och Svarten obrottsligt trogna,men hur är det med resten. Jag själv är inget föredöme i dagsläget,men skulle jag träffa en kvinna som jag älskade och hon mej skulle jag inte vara otrogen.

Hej Larbejo!

Inte för att bråka med Herr Chang men rent pedantiskt tekniskt korrekt tolkat har han faktiskt skrivit:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt att här satsar jag för fullt.

Det är ju barn med i bilden också.

Så trogen är mitt svar.

Tjejen vaktar som ett hök så möijligheterna begränsas också :bad:

Men visst är det frestande när man är i Thailand :party::diablo:

Någon Chang i ett häftig GoGo-bar på Walkingstreet blir det knappast i dagsläget :no:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Svarte-Petter, alla som skriver "Jag tänker inte tala om vad jag röstade på" har ju garanterat varit otrogna, annars fanns det ju inget att dölja.

Troget Otrogne Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Larbejo!

Inte för att bråka med Herr Chang men rent pedantiskt tekniskt korrekt tolkat har han faktiskt skrivit:

Jag har röstat, men tänker inte skriva vad jag röstade på.

...

Ursäkta att jag är en sådan bokstavstrogna fjant men att inte tala om huruvida man är trogen är inte samma som att vara "obrottsligt trogen".  :D:D:D:D

Om din tjej skulle svara likadant skulle du tolka detta att hon är "obrottsligt trogen"?  :D:D

Hälsning

Svarten

Jag tänkte samma sak, HC skrev väl inget som tillnärmesvis kunde tolkas som "obrottslig otrohet". och det gjorde väl inte jag heller eftersom jag faktiskt skrev att jag varit otrogen mot alla mina tidigare flickvänner både i Sverige och Thailand men nu klarat 7 år i trohet, ta i trä.

Men jag tror helt enkelt Larbejo läste in någon egen uppfattning/bild av oss som trogna och som han skapat via tidigare trådar på forumet och inte från vad som stod specifikt i den här tråden, som han för övrigt kanske inte ens läste innan han skrev? ??? .

Nåja, nog om detta obetydliga! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten! Med risk att virra till det ytterligare,så tolkar jag uttrycket " obrottsligt trogen "som  att vara verkligen trogen i tanke och handling. Uttrycket bara poppade upp i hjärnan .Ett antagligen mycket gammalt sådant.

Sedan kan man säkert hitta andra tolkningar också.

Faktum är att förr var det ett brott att vara otrogen ,även i Sverige. Straff utdelades frikostigt,spöstraff,avrättning mm,även himmelskt straff( enkel biljett till helvetet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim! Jag har läst det du tidigare skrivit,och även observerat att du tidigare varit otrogen. Men du säger ju själv att du inte var varit otrogen de senaste 7 åren. Då har du alltså ändrat dej och detta är ju positivt och hedersamt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim! Jag har läst det du tidigare skrivit,och även observerat att du tidigare varit otrogen. Men du säger ju själv att du inte var varit otrogen de senaste 7 åren. Då har du alltså ändrat dej och detta är ju positivt och hedersamt tycker jag.

Jo jag tänker inte vara otrogen. Vill inte riskera att mitt barn blir ett skilsmässoarn bara för att jag skulle tillfredställa ett tillfälligt sexuellt begär. Så visst är jag trogen, men epitetet "obrottsligt trogen" tycker jag nog mitt tidigare liv diskvalificerar mig för.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är nu:Hur många svarade ärligt på din fråga,tror nog att fler har varit otrogna än vad som uppgivits.Själv svarade jag ärligt=jo,det har hänt att man hoppat över skacklarna. :kort: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herreje. Frågan gäller ju NUVARANDE partner... Det borde väl ge ett något annorlunda svar i en hel del inlägg, eller??? Efter att (äntligen) läst rubrikern omigen blev det mycket lätare att svara. NEJ!

BTT, är Du arab?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Hej!  Tror knappast att man går ut och skriver här att man är eller har

varit otrogen :surprised: har man dessutom lagt ut bilder på sig själv

och sin dam så lär det ju bli skilsmässa omgående kan jag tänka mig.

Ha en bra dag gott folk,nu ska vi stressa ut i skogen och plocka svamp igen :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar gör man helt anonymt, skriver i tråden gör man under sitt nick.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu måste man ju skilja på otrogen och otrogen.

Att de flesta bartjejer har yngre thaimän som ger dem den känslomässiga biten som den vandrande plånboksfarangen inte kan ge, räknar åtminstone inte jag in i begreppet otrohet.

Även om faranggubben går någon månad på semestern som ett par med lilla Noi så är han ju inte hennes pojkvän för det.

Det han är är en pengasponsor, även om han har en annan uppfattning.

Så länge faranggubben inte förlovat eller gift sig med lilla Noi, så kan han inte heller kräva att hon ska vara trogen gubben.

När de väl gift sig och han tagit henne till Sverige är det en helt annan sak.

Sedan är jag övertygad om att otrohet bland thaitjejer i Sverige är ganska vanligt,

särskillt om gubben är gammal och kanske inte längre så virill.

Det finns gott om unga farangkillar, inte minst araber som gärna sätter på en ung och läcker gift thaitjej.

BTT

Jag blir nyfiken, ser du på samma sak oavsett tjej eller är det bara Thaitjejer som har möjligheten att tillämpa detta? Det är i alla fall bland den mest vridna tolkningen jag läst... jag måste tyvär ge dig ett  :kort: kort för denna rad! Om man är ett par så är man enl. mig

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Min fru gjorde klart för mig innan vi gifte oss. "Eftersom du är man så finns vissa behov..  och det är ok om du inte säger något till mig, men max fyra gånger om året. Men om det blir mer än sex, så är det slut"

:aww:

Hur kan hon ställa så höga krav, har hon inget hjärta :intello:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...