Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Holländare får 37 års fängelse för antastning

MPR Nyheter

Recommended Posts

En thailändsk överklagningsdomstol uppehöll under onsdagen den fängelsedom på

37 år som tilldömts en holländsk man för att ha antastat en 12-årig pojke i mars

2007.

En domstol dömde tidigare 54-åriga Willem Gerard Knoppien för att ha lockat pojken

till sitt hyrda hus i den centrala provinsen Prachuap Khiri Khan, och sedan antastat

honom.

Man dömde även hans medhjäpare, 35-åriga Thanes Bualuang, till 26 år och sex

månaders fängelse för att ha hjälp till att locka dit pojken.

Överklagningsdomstolen uppehöll fängelsedomen med motiveringen att "pojken inte

borde ljuga" och att man tror på hans vittnesmål.

Rätten sade också att Thanes har erkänt att han hjälpt till att "värva" pojken åt

Knoppien.

Källa: http://www.nationmul...Breakingnews%29

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Dela på andra sajter

Missförstå mig rätt men 37 år låter orimligt mycket.Hade de dömt i spannet 10-15 år så hade det varit ett tillräckligt straff. Finner inga ord hur illa jag tycker om pedofiler och kan inte acceptera att de inte söker hjälp.Finns väl ingen på moder jord utom de själva som har någon förståelse för dem.

Dela på andra sajter

en slö kniv och släpp ut han på gatan e ett bättre straff. meeeeeen å andra sidan kasnke det går fort i fängelset oxxå..

Har för mig att Thailändarna ogilla peddos ännu mer än vad jag gör.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

37 ÅR MYCKET????..PÅ TOK FÖR LITE TYCKER JA...LIVSTID LÅTER RIMLIGARE,ALLLLLLLA UTOM PEDOFILER VET ATT DE ICKE E NORMAL ELLER..

Dela på andra sajter

I Thailand säger de inte vad det gäller.

I detta fallet antastning=våldtäkt.

37 år för våldtäkt på en 12 åring pojke tycker jag vad det skulle vara i Sverige också.

Bravo Thailand. :police:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

Ja, 37 år känns ganska ok. Jag har svårt att tro att 12-åringen var det första offret och att GM haft sådan otur att han åkte dit vid första antastningen.

Nej, in med äcklet och jag vill gärna att västvärlden tar efter denna straffstats.

Det skålar vi på, ok?

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...