MaiChai Inlagd Januari 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 19, 2012 Svar till Mai Chai Har redogjort for min syn avseende politikerna i Thailand tidigare, men repeterar for att forsoka få Mai Chai att forstå vad jag menar. Gula enligt min mening är de som är konservativa och vill att Thailand skall behålla de gamla feodala maktstrukturerna. Roda är enligt min mening de som ivrigt arbetar for att forändra de otidsenliga, orättvisa och odemokratiska maktstrukturerna i Thailand. De makthavande generalerna inom armen tillhor då den gula konservativa sidan. Efter militärkuppen 2006 forde de fram Abhisit som sin Gula PM - representant. Han forlorade dock valet efter militärkuppen. När den roda regeringen därefter avsattes av domstolen pga att en politiker i Chiang Rai fuskat, ``overtalade `` Generalerna Buham Jai Thai- gruppen at byta sida. Vet ej om de blev hotade eller fick betalt, men i Parlamentet stodde de därefter de konservativa gulas PM-kandidat Abhisit, som de valde till PM, trots att de själva valts till parlamenet av roda väljare som vill ha forändring. Tala om svikna valloften! Enligt min mening tillhor de därmed därefter den konservativa gula sidan i den Thailändska politiken. Utan dem hade Abhisit inte blivit PM. Mai Chai forstår du nu hur jag resonerar? En fråga till MaiChai Du startar denna tråd 2012 om ett rostkop som inträffade i oktober 2007. Har du som är journalist inget nyare exempel på att det forekommer rostkop i Thailand? Men inte blir väl Folkpartiet, Centern och KD Moderater bara för att de stödjer Moderaternas regeringsbildning? Sen är det ju du som gett Thailands Demokrater beteckningen "Gula" och du ignorerar det faktum att "De Gula" i Thailand har ett eget politiskt parti, NPP, som inte var med i den förra regeringen.. Men du hävdar ändå att det var en "Gul" regering? BJT stödde den regeringsbildningen och var då enligt dig konservativa, men Puea Paendin och CPP gjorde de också och de sitter med i den nuvarande regeringen, har de då helt plötsligt gått från att vara konservativa till att vilja ha förändring? Jag startade den här tråden som ett svar på Cavemans historieförvanskning i den andra tråden där han inte verkade ha en aning om att BJT politikern har mer gemensamt med både TRT och PPP än Demokraterna. Det finns gott om exempel på röstköp i Thailand med det kan vara bra att påminna dig och några andra om folk som faktiskt dömts för detta brott och inte bara misstänkts, skulle politikern dömas för röstköp så skulle det ju knappast påverka Abhisit och Demokraterna då politikern inte ens tillhör eller har tillhört dem. Eller du menar att Deomkraterna bör upplösas för att en politiker i ett annat parti begått ett brott? Sen skulle det vara intressant att veta från dig och alla andra som stöttar PTP och tidigare stött TRT och PPP, vad har de exakt gjort för att förändra de feodala maktstrukturer du pratarom, OBS, inte vad de sagt att de ska göra utan vad de faktiskt har gjort under de 7-8 år som de haft makten? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu