MaiChai Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 http://www.thailandqa.com/forum/showthread.php?19106-House-Speaker-Yongyuth-Tiyapairat-guilty-of-electoral-fraud. Då historierevisionen pågår för fullt i en annan tråd så kanske det kan vara på plats att påminna om en som faktiskt dömts för att ha köpt röster vilket så småningom ledde till PPP´s upplösning. Bhum Jai Thai partiet vars medlem nu misstänks för röstköp har ju givetvis sitt ursprung i TRT och PPP partierna där röstköp kombinerat med direkta lögner verkar vara sättet att "vinna" val på. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag bara undrar en sak, har Du ingen som helst tanke eller fruktan att bli persona nongrata i Thailand, Du är ju inte direkt opartisk i dina bedömningar eller litar Du fullt upp på pressfriheten? OBS, detta är inget gnäll för jag läser gärna det Du skriver (utom i politiktjafstrådarna som jag inte bryr mig i) utan bara en undran! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 http://www.thailandq...lectoral-fraud. Då historierevisionen pågår för fullt i en annan tråd så kanske det kan vara på plats att påminna om en som faktiskt dömts för att ha köpt röster vilket så småningom ledde till PPP´s upplösning. Bhum Jai Thai partiet vars medlem nu misstänks för röstköp har ju givetvis sitt ursprung i TRT och PPP partierna där röstköp kombinerat med direkta lögner verkar vara sättet att "vinna" val på. De röda visar sig återigen vara föregångare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag bara undrar en sak, har Du ingen som helst tanke eller fruktan att bli persona nongrata i Thailand, Du är ju inte direkt opartisk i dina bedömningar eller litar Du fullt upp på pressfriheten? OBS, detta är inget gnäll för jag läser gärna det Du skriver (utom i politiktjafstrådarna som jag inte bryr mig i) utan bara en undran! Vänder du dig till Privatpersonen MaiChai där eller vänder du dig till en Journalist i hans yrkesroll ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag bara undrar en sak, har Du ingen som helst tanke eller fruktan att bli persona nongrata i Thailand, Du är ju inte direkt opartisk i dina bedömningar eller litar Du fullt upp på pressfriheten? OBS, detta är inget gnäll för jag läser gärna det Du skriver (utom i politiktjafstrådarna som jag inte bryr mig i) utan bara en undran! Förstår vad du menar men det skulle se ut det, att kasta ut en journalist kopplad till just AB Sverige.Oj.oj..hur många turister skulle de tappa på det tilltaget.. Har Thailand råd med fler skandaler?..de kan ju inte ens visa sig vuxen situationen just nu!. MC har inget att frukta för isf skulle det bli några fulla plan som skickades iväg och vilket mass medialt ramaskri det skulle bli världen runt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 18, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag bara undrar en sak, har Du ingen som helst tanke eller fruktan att bli persona nongrata i Thailand, Du är ju inte direkt opartisk i dina bedömningar eller litar Du fullt upp på pressfriheten? OBS, detta är inget gnäll för jag läser gärna det Du skriver (utom i politiktjafstrådarna som jag inte bryr mig i) utan bara en undran! Jag fruktar inte något när det gäller mitt jobb-man kan och ska inte ge efter för hot eller påtryckningar från myndigheterna ifall de vill dölja sanningen. De enda gångerna på senare år som journalister har utvisats ur Thailand för att de skrivit kritiskt om myndigheterna var när TRT styrde, FEER´s Rodney Tasker och Shawn Crispin utvisades med en luddig LM förklaring då de belyst Thaksin Shinawatras affärer med kronprinsen i en artikel. Jag ska förnya mitt arbetstillstånd i april, vi får se hur det går då? Sen är jag säker på att du förstår skillnaden mellan mig som privatperson här på MPR med privata åsikter och de jobb jag utför åt olika tidningar. Det finns en klart högre tröskel för vad man publicerar i sitt jobb och vad man skriver på ett forum. Men eftersom folk här tydligen har väldigt ont av vad jag skriver här-bland annat har de beklagat sig via telefon till en av mina arbetsgivare-så kanske samma person väljer att anmäla mina privata åsikter här på MPR till politruckerna inom PT för vidare aktioner. Fast det skulle ju även drabba Surin P3, Kim och de andra forumägarna eftersom de då uppenbarligen har tillåtit mig att förmedla mina privata åsikter här. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Vänder du dig till Privatpersonen MaiChai där eller vänder du dig till en Journalist i hans yrkesroll ? Jag vänder mig naturligtvis till honom! Inte någon annan och har du kunskap om hans tankar och vetskap kanske? Eller har Du missuppfattat min fråga på grund av dålig grammatisk framställan. Ska jag ta det på byråkratsvenska för tydlighetens skull? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 (ändrad) Jag fruktar inte något när det gäller mitt jobb-man kan och ska inte ge efter för hot eller påtryckningar från myndigheterna ifall de vill dölja sanningen. De enda gångerna på senare år som journalister har utvisats ur Thailand för att de skrivit kritiskt om myndigheterna var när TRT styrde, FEER´s Rodney Tasker och Shawn Crispin utvisades med en luddig LM förklaring då de belyst Thaksin Shinawatras affärer med kronprinsen i en artikel. Jag ska förnya mitt arbetstillstånd i april, vi får se hur det går då? Sen är jag säker på att du förstår skillnaden mellan mig som privatperson här på MPR med privata åsikter och de jobb jag utför åt olika tidningar. Det finns en klart högre tröskel för vad man publicerar i sitt jobb och vad man skriver på ett forum. Men eftersom folk här tydligen har väldigt ont av vad jag skriver här-bland annat har de beklagat sig via telefon till en av mina arbetsgivare-så kanske samma person väljer att anmäla mina privata åsikter här på MPR till politruckerna inom PT för vidare aktioner. Fast det skulle ju även drabba Surin P3, Kim och de andra forumägarna eftersom de då uppenbarligen har tillåtit mig att förmedla mina privata åsikter här. Tjenare. Var väl inte bästa svenskan jag skrev och efter att ha läst det ser det först ut som kritik, vilket det absolut inte är menat som utan en rent allmänt ställd fråga i nyfikenhetens tecken! Tack för ditt svar. MVH Baa Ändrades Januari 18, 2012 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 http://www.thailandq...lectoral-fraud. Då historierevisionen pågår för fullt i en annan tråd så kanske det kan vara på plats att påminna om en som faktiskt dömts för att ha köpt röster vilket så småningom ledde till PPP´s upplösning. Bhum Jai Thai partiet vars medlem nu misstänks för röstköp har ju givetvis sitt ursprung i TRT och PPP partierna där röstköp kombinerat med direkta lögner verkar vara sättet att "vinna" val på. Det gick fort att döma den politikern, undrar hur det går med denna Nja Joints Tycker nog det är intressant att studera domstolens agerande i detta fall. Det finns ett tidigare fall där en rod politiker från Chiang Rai anklagades for att ha fuskat i oktober 2007. Domstolen tog upp fallet snabbt, och han blev domd redan inom ett halvår. Domstolen bannlyste honom i 5 år, och som en foljd upplostes även den roda regeringen. Domstolen agerade snabbt mot denne rode politiker trots att det då satt en rod regering vid makten. Bra. Det senare fallet som Caveman tar upp i denna tråd avser en Gul politiker som anklagas for ett liknande brott. Det påstådda brottet skedde i november 2010, och enligt artikeln ovan blir han kallad till sitt forsta forhor forst nu i Januari 2012. Dvs 14 månader senare. När det gäller så grova anklagelser mot hoga politiker borde enligt min mening även detta fall ha handlagts snabbt av domstolen. Det är tyvärr bara mygel i det mesta som gäller thaipolitik oberoende på "färg" Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 18, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2012 Det gick fort att döma den politikern, undrar hur det går med denna Det är tyvärr bara mygel i det mesta som gäller thaipolitik oberoende på "färg" Tyvärr så gör ju Bosse fel från början när han utgår ifrån att alla som inte är röda per automatik är gula. I Bosses, IL´s och några andras värld finns det inte plats för mer än två färger. Redan där så blir det fel. BJT som politikern tillhör är en fraktion ur TRT och det upplösta PPP. De är inte de minsta gula, snarare mörkblå Valfusket i det första fallet tog ett år att döma, att det tagit så lång tid här i det nu aktuella fallet beror med all säkerhet på att ett val kommit emellan och man inte visste om man skulle behöva BJT i en koalition. Nu visade det sig att PTP klarade sig utan BJT och då kan man fortsätta att åtala honom för valfusk. Men om Thaksin behövt BJT för att bilda en koalition så kan du vara säker på att åtalet redan lagts ner, problemet för Bosse och kompani kommer väl senare i sommar när BJT kommer att ansluta sig till regeringskoalitionen-ett enligt dem "gult" parti med en maffiaboss som ledare i den fina röda regeringen. Ser redan nu fram emot den historieförvanskningen som kommer att komma från det hållet när den rockaden sker... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag vänder mig naturligtvis till honom! Inte någon annan och har du kunskap om hans tankar och vetskap kanske? Eller har Du missuppfattat min fråga på grund av dålig grammatisk framställan. Ska jag ta det på byråkratsvenska för tydlighetens skull? Jag var tydligen otydlig i min fråga: Vänder du dig till honom i rollen som privatperson eller honom i rollen som journalist ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Jag var tydligen otydlig i min fråga: Vänder du dig till honom i rollen som privatperson eller honom i rollen som journalist ? För det första är det han som har rätt till den frågeställningen eftersom du näppeligen är involverad i hans yrkesutförande! För det andra, på vilket sätt skulle det förändra hans svar till mig? Om jag skulle adressera honom som jounalist så råkar jag faktiskt veta vad han heter och har för IT adress och då hade du inte kunnat läsa det och fått fler gråa hår av att inte veta vad alla andra redan fattat, spörsmålet var ju VAD HAN HADE FÖR EVENTUELLA FARHÅGOR BETRÄFFANDE HANS ENGAGEMANG I TAHAILAND OCH DESS POLITISKT INSTABILA REGERINGAR. Så där, fattr du nu? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 För det första är det han som har rätt till den frågeställningen eftersom du näppeligen är involverad i hans yrkesutförande! För det andra, på vilket sätt skulle det förändra hans svar till mig? Om jag skulle adressera honom som jounalist så råkar jag faktiskt veta vad han heter och har för IT adress och då hade du inte kunnat läsa det och fått fler gråa hår av att inte veta vad alla andra redan fattat, spörsmålet var ju VAD HAN HADE FÖR EVENTUELLA FARHÅGOR BETRÄFFANDE HANS ENGAGEMANG I TAHAILAND OCH DESS POLITISKT INSTABILA REGERINGAR. Så där, fattr du nu? Så varför adresserar du honom som "privatperson" med frågor som rör hans "yrkesroll" om du så prompt anser dig kunna hålla isär rollerna ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 (ändrad) Så varför adresserar du honom som "privatperson" med frågor som rör hans "yrkesroll" om du så prompt anser dig kunna hålla isär rollerna ? Därför att det PÅVERKAR hans privata situation förståss, och det angår fortfarande inte Dig ett skavtt! varenåmer du har att anmärka på så ta det i PM, det här är INTE din tråd att spamma! Ändrades Januari 18, 2012 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 (ändrad) Tyvärr så gör ju Bosse fel från början när han utgår ifrån att alla som inte är röda per automatik är gula. I Bosses, IL´s och några andras värld finns det inte plats för mer än två färger. Redan där så blir det fel. BJT som politikern tillhör är en fraktion ur TRT och det upplösta PPP. De är inte de minsta gula, snarare mörk Svar till Mai Chai Har redogjort for min syn avseende politikerna i Thailand tidigare, men repeterar for att forsoka få Mai Chai att forstå vad jag menar. Gula enligt min mening är de som är konservativa och vill att Thailand skall behålla de gamla feodala maktstrukturerna. Roda är enligt min mening de som ivrigt arbetar for att forändra de otidsenliga, orättvisa och odemokratiska maktstrukturerna i Thailand. De makthavande generalerna inom armen tillhor då den gula konservativa sidan. Efter militärkuppen 2006 forde de fram Abhisit som sin Gula PM - representant. Han forlorade dock valet efter militärkuppen. När den roda regeringen därefter avsattes av domstolen pga att en politiker i Chiang Rai fuskat, ``overtalade `` Generalerna Buham Jai Thai- gruppen at byta sida. Vet ej om de blev hotade eller fick betalt, men i Parlamentet stodde de därefter de konservativa gulas PM-kandidat Abhisit, som de valde till PM, trots att de själva valts till parlamenet av roda väljare som vill ha forändring. Tala om svikna valloften! Enligt min mening tillhor de därmed därefter den konservativa gula sidan i den Thailändska politiken. Utan dem hade Abhisit inte blivit PM. Mai Chai forstår du nu hur jag resonerar? En fråga till MaiChai Du startar denna tråd 2012 om ett rostkop som inträffade i oktober 2007. Har du som är journalist inget nyare exempel på att det forekommer rostkop i Thailand? Ändrades Januari 18, 2012 av Isaan Butterfly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 De rödas ledare är så mycket ultrakonservativa som någon kan bli,och de står för förändringar om de tjänar på det själva.Att de skulle stå på de fattigas sida är bara nys. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 För att föra ner resonemanget på enkel nivå så att det inte är något tvivel om din retorik. Så om t.ex näringslivet skulle övertala ledarna i miljöpartiet att stödja en moderatledd regering. Så är Reinfelt näringslivets marionett. Samt miljöpartiet är ett blått parti? Är det likt detta du menar fast översatt till Thailändsk politik? Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 (ändrad) För att föra ner resonemanget på enkel nivå så att det inte är något tvivel om din retorik. Så om t.ex näringslivet skulle övertala ledarna i miljöpartiet att stödja en moderatledd regering. Så är Reinfelt näringslivets marionett. Samt miljöpartiet är ett blått parti? Är det likt detta du menar fast översatt till Thailändsk politik? Mvh Janne Har inte foljt den svenska politiken sedan jag flyttade till Thailand for åtta år sedan, men menar du att Miljopartiet numera är invalt i svenska riksdagen av roda väljare? Menar du dessutom att Näringslivet i Sverige numera tar till sådana metoder som de Thailändska generalerna, dvs hot eller stora summor pengar, for att få politiker att byta sida i parlamenet? I så fall är enligt min mening Sverige helt klart på fel väg när det gäller den demokratiska utvecklingen. Ändrades Januari 18, 2012 av Isaan Butterfly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Så de gula står på de fattigas sida, eller är det möjligen bordell ägan. Eller är det så enkelt att vi kan se i MÅNEN i vem som står på de fattigas sida. Men här hemma vet jag vad folk tror på, räcker gott för mig. O mån förmörkelse har vi redan haft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 ALLA politiker Ljuger, fuskar och bedrar. SÅ enkelt är det. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 (ändrad) Har inte foljt den svenska politiken sedan jag flyttade till Thailand for åtta år sedan, men menar du att Miljopartiet numera är invalt i svenska riksdagen av roda väljare? Menar du dessutom att Näringslivet i Sverige numera tar till sådana metoder som de Thailändska generalerna, dvs hot eller stora summor pengar, for att få politiker att byta sida i parlamenet? I så fall är enligt min mening Sverige helt klart på fel väg när det gäller den demokratiska utvecklingen. Nu var det ju mer din retorik jag frågade om än att splitta isär frågan om detaljer i svensk politik. Vad har du för underlag att det har funnits hot med i bilden för att andra partier ska sammarbeta med demokraterna? Vad gäller röda väljare så har både Mona muslim och ljugholt nog skrämt över många väljare till miljöpartiet. Mvh Janne Ändrades Januari 18, 2012 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Börjar likna valpropaganda, jag ska nog rösta på de .nä visst nä, vi får ju inte rösta här i Thailand.Dåså, bättre att läsa reseinlägg. Goodbye! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Så de gula står på de fattigas sida, eller är det möjligen bordell ägan. Eller är det så enkelt att vi kan se i MÅNEN i vem som står på de fattigas sida. Men här hemma vet jag vad folk tror på, räcker gott för mig. O mån förmörkelse har vi redan haft. Och snickarn har slagit sig på tummen igen Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 Vad är dom blå och dom gröna då ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Januari 18, 2012 Dela Inlagd Januari 18, 2012 ALLA politiker Ljuger, fuskar och bedrar. SÅ enkelt är det. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu