Plutten Inlagd Januari 16, 2012 Dela Inlagd Januari 16, 2012 Efter 15 år i Thailand flyttade jag hem till Stockholm förra året. Men nu på söndag flyger jag till Bankok för att turista i 3 veckor. Jag tänker ta skytrain in till Nana station. Inte av ekonomiska orsaker. Flyger med Thai premium. Utan ska försöka vara en nyfiken turist. Börjar på måndag med oxsvans på Bus Stop. Sedan ett besök på Beergarden på soi 7. Men efter bokade 3 nätter på sunkiga Nana hotell . Vart skall jag åka. Jag bodde ju några år för länge sedan på Koh Samui. Minns bl.a att jag var på Krilles bröllop. Om någon har bilder att lägga in därifrån vore kul. Jag funderar ännu i dag hur jag kom hem till Lamai, där jag hyrde en kåk. Men dit vill jag inte igen. Har också bott 11 år i Hua Hin. Har mitt hus kvar, men det är uthyrt, så dit vill jag inte åka. Har även en kåk i Roi 1. I en by vars namn påminner om Bangkoks flygplats. ligger mellan Buriram och Roi 1. Både fru och dotter tycker att jag skall åka dit. Men om jag åker dit måsta jag beställa en tankvagn med Chang och sitta och tjata med 2-3 svågrar och svärfar. Så det är inte heller aktuellt. vidare har jag varit 3 gånger i Phuket. Och då flyger jag lika gärna till Gran Canaria. Där jag var med familjen jul och nyår. fick bannor av dotterns rektor för att jag bokade för resa den 18 december. Inte kunde jag tro att terminen slutade först den 22:a december. Men vi fick ledigt. Mina planer var att efter Bagkok åka till Pattaya. Men har läst på några forum och hört av polare att det är bara negativt . Dyr barfine, massor av ryssar, taskig strand osv. Och tror inte att "nice with ice"finns kvar. De låg mittemot Hasses en gång i tiden. fick tips om ett hotel på soi 2 i Pattya, men har glömt namnet. Skulle kosta cirka 2.000 Baht och ha en pool Så vart är jag på väg ? ( för att vitsa till det lite) blir kanske kvar i Bangkok och vinglar mellan Soi Cowboy och Nana Placa. Hälsningar från en som fortfarande grämer sig för att inte ha kryssat J Takter. trots att det fanns 55 miljoner skäl till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 16, 2012 Dela Inlagd Januari 16, 2012 Med tanke på vad du planerar att göra i Bkk så tror jag trots allt att Pattaya är det som skulle roa dig mest och inte är det dyrare där än i Bkk. Prova Red Balcony inn, bra prisvärt men utan pool. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plutten Inlagd Januari 16, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2012 Inte för att det skulle vara aktuellt, men min kusin som bor i Pattaya kanske evenuellt vill hälsa på mig, men då såg jag att Red Balcony hotel debiterar extra för det. Jag har tidigare bott på Lek och AA hotel, dom tar inget extra för besök av kusiner AA passar ju bra. då blir man påmind om att inte dricka för mycket alkohol. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Januari 19, 2012 Dela Inlagd Januari 19, 2012 Är du ute efter att festa och umgås med damer så drar du så klart till Pattaya, är du ute efter att ha de lugnt och slappa på en fin strand så drar du vidare till Koh Samet eller Koh Chang. Är du ute efter båda så träffar du säkert nån flirt i Pattaya som du gillar och sen kan ni dra vidare till Koh Samet eller Koh Chang om du vill slappa på stranden. Mvh Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaToolbox Inlagd Januari 19, 2012 Dela Inlagd Januari 19, 2012 Efter 15 år i Thailand flyttade jag hem till Stockholm förra året. Men nu på söndag flyger jag till Bankok för att turista i 3 veckor. Jag tänker ta skytrain in till Nana station. Inte av ekonomiska orsaker. Flyger med Thai premium. Utan ska försöka vara en nyfiken turist. Börjar på måndag med oxsvans på Bus Stop. Sedan ett besök på Beergarden på soi 7. Men efter bokade 3 nätter på sunkiga Nana hotell . Vart skall jag åka. Jag bodde ju några år för länge sedan på Koh Samui. Minns bl.a att jag var på Krilles bröllop. Om någon har bilder att lägga in därifrån vore kul. Jag funderar ännu i dag hur jag kom hem till Lamai, där jag hyrde en kåk. Men dit vill jag inte igen. Har också bott 11 år i Hua Hin. Har mitt hus kvar, men det är uthyrt, så dit vill jag inte åka. Har även en kåk i Roi 1. I en by vars namn påminner om Bangkoks flygplats. ligger mellan Buriram och Roi 1. Både fru och dotter tycker att jag skall åka dit. Men om jag åker dit måsta jag beställa en tankvagn med Chang och sitta och tjata med 2-3 svågrar och svärfar. Så det är inte heller aktuellt. vidare har jag varit 3 gånger i Phuket. Och då flyger jag lika gärna till Gran Canaria. Där jag var med familjen jul och nyår. fick bannor av dotterns rektor för att jag bokade för resa den 18 december. Inte kunde jag tro att terminen slutade först den 22:a december. Men vi fick ledigt. Mina planer var att efter Bagkok åka till Pattaya. Men har läst på några forum och hört av polare att det är bara negativt . Dyr barfine, massor av ryssar, taskig strand osv. Och tror inte att "nice with ice"finns kvar. De låg mittemot Hasses en gång i tiden. fick tips om ett hotel på soi 2 i Pattya, men har glömt namnet. Skulle kosta cirka 2.000 Baht och ha en pool Så vart är jag på väg ? ( för att vitsa till det lite) blir kanske kvar i Bangkok och. Hälsningar från en som fortfarande grämer sig för att inte ha kryssat J Takter. trots att det fanns 55 miljoner skäl till det. Hmmm, Vart ska du åka??? Det sunda förnuftet talar för att du borde stanna hemma och reda ut dina problem!... Detta med tanke på att du har både fru & barn, Samt vad du verkar planera att din så kallade semester ska innehålla för typ av aktiviteter. I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plutten Inlagd Januari 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 19, 2012 Läste nyss Dr Freuds inlägg. Jag tillåter inte att mina inlägg ändras, korrigeras eller färgläggs. Endast Admin kan radera ett inlägg på grund av evenutell olämplighet. Jag kräver att dr Freud rättar till i sitt svar så mitt inlägg inte delvis belyses genom att vissa uttryck eller meningar starkt framkommer. Vidare anser jag att Dr Freud inte skall komma med en diagnos och lägga ut till allmänt beskådande. Var vänlig och ändra detta omedelbart. ska höra med mitt juridiska ombud vad han anser om detta. Om inte detta omedelbart korrigeras kommer MPR att förlora ytterligare en medlem. Underteckand som vill vara anonym Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 19, 2012 Dela Inlagd Januari 19, 2012 Hej Plutten ! När du endå skall konsultera ditt juridiska ombud, fråga då vad han tycker om att du ämnar åka på kn''' resa till Thailand .Lämnande fru och barn hemma . Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaToolbox Inlagd Januari 19, 2012 Dela Inlagd Januari 19, 2012 Läste nyss Dr Freuds inlägg. Jag tillåter inte att mina inlägg ändras, korrigeras eller färgläggs. Endast Admin kan radera ett inlägg på grund av evenutell olämplighet. Jag kräver att dr Freud rättar till i sitt svar så mitt inlägg inte delvis belyses genom att vissa uttryck eller meningar starkt framkommer. Vidare anser jag att Dr Freud inte skall komma med en diagnos och lägga ut till allmänt beskådande. Var vänlig och ändra detta omedelbart. ska höra med mitt juridiska ombud vad han anser om detta. Om inte detta omedelbart korrigeras kommer MPR att förlora ytterligare en medlem. Underteckand som vill vara anonym Hmmm, trampade tydligen på en väldigt ÖM tå!... Med tanke på rubriken du valde "Svarar på Först Bangkok, och sedan vart då ?" samt den informationen du själv valde att lämna, så gjorde jag endast vad du uppmanade mig och alla andra som läser här på forumet. Att svaret sedan inte blev det du förväntade dig är ju tråkigt, Det var min åsikt jag lämnade i svaret, Och den står jag för. Att du sedan inte gillar den, Ser inte jag som nått större problem. Däremot så borde du kanske tänka till både två och tre gånger innan du lägger ut ditt liv och tankar till allmän beskådning, Samt uppmanar läsaren till att svara. Ber dig också att visa på vilka paragrafer jag eventuellt skulle ha brutit mot både här på forumet samt utanför. Skicka mig ett PM med kontaktinformation till ditt juridiska ombud, Så ska jag med största glädje ta kontakt med honom/henne för vidare diskussioner. Om du anser att mitt inlägg bryter mot forumet's regler så tycker jag... Nej jag UPPMANAR dig till att klicka --> ANMÄL inlägg <-- PS. Här på forumet kallas jag för DaToolbox och i verkliga livet heter jag Charles, Men kallas för Challe. Så du har nog blandat ihop namnen lite... Japp, Det är jag på avataren, Har inga problem med att visa mig. I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.