Jump to content
IGNORERAD

kostnad ny volvo


phitsanulok

Recommended Posts

Elementärt min käre Baa!

Den som köper bilen kan i sin tur skryta om att han/hon har den dyraste bilen på gatan. Tror dom inte på detta så kan de fråga hon som sålde bilen, som då kan konfirmera att så är fallet. Eftersom hon har tjänat pengar på försäljningen är hon glad, köparen är glad. Alla är glada! Även de som inser att köparen är grundlurad är glada. Därför kallas det LOS.

Som tur är, är de ej så bra på engelska i LOS. Därför inser de inte likheten med ett ord som låter lika men slutar på e. Alla fortsätter därför vara glada!

Bedrägeri slutar ju på i?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    11

  • phitsanulok

    4

  • måne

    3

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bedrägeri slutar ju på i?

Det gör idi*ti också! Skulle nog förorda detta för alla gick ju in i affären med öppna ögon!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör idi*ti också! Skulle nog förorda detta för alla gick ju in i affären med öppna ögon!

Öppna men ack så oupplysta :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Senaste prislistan för Volvo:

- S40 2.0 Classic 1,699,000

- S40 2.0 Sport 1,799,000

- S60 DRIVe (Business) 1,899,000

- S60 DRIVe (Superior) 2,149,000

- S80 D3 2,699,000

- S80 2.5FT 2,890,000

- S80 2.5FT Dynamic 2,949,000

- V50 2.0 1,699,000

- XC60 D3 3,020,000

- XC90 D5 3,699,000

Ha en gör go dag!

:wai:

Ändrades av Inaktiv Medlem
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Senaste prislistan för Volvo:

-----

Cut

-----

Ha en gör go dag!

:wai:

Har Volvo någon serviceverkstad i Sukhothaiprovinsen?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vi rullar...

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Fritz :)

Jag har också försökt att förstå logiken, men fattar ej.. Räntan ligger idag 2,35% hos Tisco på ett 48 månaders lån.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Tror du blandar ihop begreppen. Logik och sunt fornuft finns inte i Thailand. Inte på thai heller, tror jag, men min thai är inte utvecklad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Senaste prislistan för Volvo:

- S40 2.0 Classic 1,699,000

- S40 2.0 Sport 1,799,000

- S60 DRIVe (Business) 1,899,000

- S60 DRIVe (Superior) 2,149,000

- S80 D3 2,699,000

- S80 2.5FT 2,890,000

- S80 2.5FT Dynamic 2,949,000

- V50 2.0 1,699,000

- XC60 D3 3,020,000

- XC90 D5 3,699,000

Ha en gör go dag!

:wai:

Inte för att jag har råd just nu men... finns det E85 eller något liknande i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har råd just nu men... finns det E85 eller något liknande i Thailand?

Hej RoiET :)

Dessa bilar är ok att köra på E85:

- S60 DRIVe (Business) 1,899,000

- S60 DRIVe (Superior) 2,149,000

- S80 2.5FT 2,890,000

- S80 2.5FT Dynamic 2,949,000

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har råd just nu men... finns det E85 eller något liknande i Thailand?

E85 finns men det är ont om sådana pumpar utanfor storstäder

E20 finns lite overallt

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har råd just nu men... finns det E85 eller något liknande i Thailand?

Äsch, man kan hälla dåligt filtrerad Lao Kao i tanken också, finns tillgängligt i varje byhåla med mer än 3 invånare...

En fråga till expertisen, det finns en begagnad 264 hos en handlare nära mig, tror det är en modell från 1970 talet som är lite förlängd och har läder och annat lull lull som fungerar för 60 000 battingar. Tänkte köpa den som lite kultbil men kan man få tag på reservdelar till den i Thailand?

Sen är väl PRV sexan törstigare än en Pattayaveteran som nyligen landat efter 6 månaders frånvaro...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz :)

Jag har också försökt att förstå logiken, men fattar ej.. Räntan ligger idag 2,35% hos Tisco på ett 48 månaders lån.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Hej stjp !

Du vet mycket väl hur man räknar på dessa 2.35%, det låter lite, men det blir en satans massa stålar i ränta i slutändan. Inte sant !?

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, man kan hälla dåligt filtrerad Lao Kao i tanken också, finns tillgängligt i varje byhåla med mer än 3 invånare...

En fråga till expertisen, det finns en begagnad 264 hos en handlare nära mig, tror det är en modell från 1970 talet som är lite förlängd och har läder och annat lull lull som fungerar för 60 000 battingar. Tänkte köpa den som lite kultbil men kan man få tag på reservdelar till den i Thailand?

Sen är väl PRV sexan törstigare än en Pattayaveteran som nyligen landat efter 6 månaders frånvaro...

Den skulle man skicka i delar till Sverige. Jag tror den är ganska dyr här om det är en sådan här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_264TE

Link to comment
Dela på andra sajter

Den skulle man skicka i delar till Sverige. Jag tror den är ganska dyr här om det är en sådan här: http://sv.wikipedia.iki/Volvo_264TE

Nej, fullt så lång var den inte, verkade vara förlängd över bakdörrarna. Förmodligen en "snik" variant som handlarn har, därav priset...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, fullt så lång var den inte, verkade vara förlängd över bakdörrarna. Förmodligen en "snik" variant som handlarn har, därav priset...

Hej Maichai :)

Det är ingen 760 eller 960 som du sett? Dom byggdes i flera olika förlängda varianter i Thailand, och delar köper du hos mig :wink:

post-4239-0-06869600-1328864956.jpg

post-4239-0-76073800-1328864953.jpg

post-4239-0-45291800-1328864957.jpg

Ha en kanonbra dag!

:wai:

post-4239-0-76073800-1328864953.jpg

post-4239-0-06869600-1328864956.jpg

post-4239-0-45291800-1328864957.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Volvo 960 har jag ägt, en -96:a

åkte i den i 7 år, en perfekt, komfortabel, felfri bil.

Tyvärr körde jag på ett rådjur, o bilen blev skrot.

Det måste vara den mest ekonomiska bil som finns att hitta.

En bil som bara går o går, o går..

Och med diff-bromsen på bakhjulen, som är standard, tar man sig fram mycket,mycket

bättre än framhjulsdrivet skit, som jag åker nu (S80)

mvh

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...