Jump to content
IGNORERAD

Vilka Konserter har ni minnen av


Pingislover

Recommended Posts

KSMB i Enskedeskolans Aula -77

Min lärare var farsa till Basisten i bandet o hade fixat en spelning

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Offe1609

    4

  • gst

    3

  • Jokern

    3

  • Caveman

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Litle Gerhard & Rock Ragge Aus Uppsala 58 Beatles Tennishallen Stockhom Beach Boys mfl konserhuset Sth.Buckel Sho stomp gänet i Ängby park Hollies samma plats tror jab Bill Haley Skogsvallen nån gång på 70 talet

Konser jag gärna vill gå på Ayumi Hamasaki Loso Tata Bird och givetvis Bruzan Sprinsteen

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Litle Gerhard & Rock Ragge Aus Uppsala 58 Beatles Tennishallen Stockhom Beach Boys mfl konserhuset Sth.Buckel Sho stomp gänet i Ängby park Hollies samma plats tror jab Bill Haley Skogsvallen nån gång på 70 talet

Konser jag gärna vill gå på Ayumi Hamasaki Loso Tata Bird och givetvis Bruzan Sprinsteen

Offe

Tack för påminnelsen om Ayumi!!! Shit, hade glömt henne helt, var flera år sedan jag lyssnade på henne. måste fixa till spotify-listan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett alla George Thorogoods konserter i Stockholm. Finns absolut inget bättre. Live är han grym. Eddie and the hot rods i soho . var grymt . AC/ DC på konserhuset 76 . När Angus var i grym form. Var på mycket roliga koserter när man var yngre . Nu får man vara glad att man ser några favoriter på youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

RUSH i globen 2007! Grym konsert! Dom e bara 3 bandmedlemmar, men måste nog vara ett av världens bästa liveband ändå! Har kanske världens bäste trummis!

Metallicas spelningar på ullevi var mycket bra...

Sen har jag sett alla Maidens spelningar i GBG sen 1987 förrutom 1 och alla dom e riktigt bra.

Så jag lägger in en tub av deras bäst live akt. Spelas ytterst sällan, bara hört den live en ända gång, nämligen denna:

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg Iron Maiden första gången 1980 i eriksdalshallen då dom var förband till Kiss. Iron Maiden var redan då många hästlängder bättre än den sk huvudattraktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ozzy på monsters of rock 1986 på råsunda va stenbra. 12 år var jag och hade aldrig vart med om något liknande.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

får väl lägga in bruce på ullevi och 6st konserter med AC/DC

mek

ps var det inte på monsters of rock på råsunda som def leppard gjorde sin första spelningen

med sin enarmade trummis efter olyckan

Ändrades av mek
Link to comment
Dela på andra sajter

Ozzy på monsters of rock 1986 på råsunda va stenbra. 12 år var jag och hade aldrig vart med om något liknande.

Neil

Råsunda Monsters Of Rock 84 Mötley Crue förband till Van Halen och AC DC grymmaste gitarrspel man sett när Eddie Van Halen öste på

Link to comment
Dela på andra sajter

ROCK PÅ HOVET i slutet av sjuttiotalet

Gasolin, Ulf Lundel, Hurriganes och något Norskt band ingen kommer ihåg.

Jävligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Råsunda Monsters Of Rock 84 Mötley Crue förband till Van Halen och AC DC grymmaste gitarrspel man sett när Eddie Van Halen öste på

Den var jag åxå på.

Grymt.

Var bara 13 år då!

Link to comment
Dela på andra sajter

1981...februari tror jag...Jannes farsa körde oss 4 fjunis 15åringar dalarockare ner till johanneshovs stadium i stockholm.

såg Status Quo i fullt ställ i 2 timmar...

mina inbillade idoler som jag hört så många gånger på LP blev till liv på riktigt, 3D... med gitarrer, kläder, hår, attityd...ojojoj...

fy fan vilket ös det var!!! jag stog långt upp på bakre läktaren och studsade... och alla andra runtikring också...

...kommer speciellt ihåg http://www.youtube.com/watch?v=zx-9b13wsXQ...en av mina absoluta favoritlåtar... tror dom höll på i 20 minuter med den, hur faan orkar dom!?

jag var helt såld efteråt...vi stannade till vid rinkeby och käkade en korv m mos och kollade på våra nya Quotröjor och bara babblade blabla utan ordning...

... man är 15 år...svårt att återge känslor vid ord...

så här i backspegeln...de var värsta ruset, vi kunde inte sluta prata i mun på varandra om ljus, ljud, hur dom poserade, låtarna, alla som vrålade ikapp...

japp... kommer ihåg känslan fortfarande... och jag vet psis vad jag gillar att se på scen efter det.

dom satte måttstocken hos mej tidigt och den är kvar och jag försöker att återge den så gott jag kan när jag själv står på scen med band.

...fast det blir liiite svårt när man ska lira "your song" på ett strandbröllop... haha

PS.. kolla till vid minut 5:15 på filmen när dom skiftar till shuffle... kolla publiken... :-D

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

snål-kärring

Scorpions var inte helt fel i Sverige... det var knepigt att se Edguy i Munchen med alla heil och sånt.. funderar fortfarande på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Toy Dolls på Rockmagasinet i Örebro -90.

Riktigt bra konser med ett riktigt bra liveband.

Trångt och svettigt som det skulle vara till ett uk punkband!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Sista uppträdandet jag såg i Sverige: år 2000 Tina Tuner på Ullevi(för dom som inte vet,ligger i Göteborg)

Ca 56.000st besökare. Vi hade skitplatser på gräsmattan,trångt som fan. Kom direkt från Köpenham(Christiania)

Jag och polarn tände på varsin hemmarullad.helt plötsligt hade vi ca 2x2 meter för oss själva. 2st 40-åriga gubbar rökar

braja i Sverige. Skitkul hade vi :crazy::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

1976 - The les Humphries Singers,

Ca 60 personer, olika nationaliteter och hud färg, på en scen fult av ljus och himlen fylld av fyrverkerier,

tusentals med vilda lyssnare som dansade och sjöng,

det går inte att beskriva det måste man uppleva.

http://www.youtube.com/watch?v=hR5MHHGhyBA&feature=related

1978 Susi Quatro

Man var kär hon var så vackert och det var riktig drag på hennes konsert

http://www.youtube.com/watch?v=F6h5mDIxy2w&feature=related

:crazy:

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Black Sabbath, Hammersmith Odeon i London. Tror det var 1980, Tyvär inte med Ozzy då.

Ragson, var nog på samma konsert som du med Status Quo på Hovet 1981.

Försöker att se alla SQ:s framträdanden i Sverige om dem är i närheten.

Såg dem i Sala 2009 sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Litenea och andra J--pop diggare

Långt upp i MBK V12 13 eller något liknade finns det en liten shop som säljer J-pop Svårt att hitta ligger väldigt undanskymt Men det är en guldgruva! för troligtvis kopierad J-pop men kvaliten är god Hoppas bara att de ej har stängt eller stängst av polisen lycka till med letandet sist tog det mig 2 besök o 3 timmar Försöker igen i feb mars

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg Status på grönan innan dom började med boogie voogie stilen. Dom hade just släppt plattan Dogs of two heads. Tror det var året efter. Gubben har problem med tiden nu för tiden. Men skithäftigt var det

Link to comment
Dela på andra sajter

den första jag kommer ihåg var en med elvis presley som skulle komma tillö sverige men som blev instäld året innan han dog å den nästa jag kommer ihåg var en med whitney houston den första hon hade här i svergie då hon var bra. sen blev hon sämre å sämre med tiden som gick tyvär.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...