Jump to content
IGNORERAD

Vad är det för fel på folk?


honken

Recommended Posts

Det finns ju utslagna människor så som uteliggare mm i varje större stad, se bara på Stockholm.

Jag tror det mesta har med den psykiska hälsan att göra.

Skulle tro detsamma, samt en del som antagligen har missbruksproblem.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    3

  • Duracell

    2

  • swedenfarang

    2

  • L200

    2

Mest aktiva i denna tråd

Igår när jag satt på pendeltåget och var på väg hem efter att inhandlat ett par nya löparskor.

Så dök det upp en tiggare som jag ignorerade, samtidigt gjorde jag en huvud rörelse som visade ett nej.

Han blev hotful och det är första gången jag upplever det, kanske bara för att jag var ensam i tågvagnen?

Jag åker pendeltåg rätt så ofta och ser dessa tiggare nästan varje gång.

Ofta ropar de ut i högtalarna att man inte ska ge några pengar till tiggarna.

Jag har hört att det är organiserade ligor från Östeuropa som kommer hit på turistvisum.

Reser från land till land och delar ut lappar med hjärteknipande budskap om t.ex. sjuka syskon och barn som behöver vård.

Jag tycker att det har accelererat, med ett allt mer aggressivt tiggande.

I Orebro finns de organiserade tiggare från östeuropa oxå,här har kyrkan utfodrat dem innan polisen bussade dem till sina hemländer.Dagen efter var det ett nytt gäng som satt utanför alla stora köpcentra(vi har ju ingen tunnelbana)Tydligen har de inte så dåligt ställt för alla har ju mobiltelefoner(undrar vilket abbonemang)men att de ska vara aggresiva har jag inte märkt,jag bara skiter i dom och mig låter de vara ifred iaf. Mvh Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Pendeltåget i Sthlm?

På Märstalinjen går de runt varje dag känns det som. Hur var han hotfull som? Kan vara bra att veta så man är beredd.

Ja pendeltåget i Stockholm.

När jag gjorde huvudrörelsen ”nej tack” så stack han in tiggarkoppen under näsan på mig med en aggressiv framtoning samtidigt som han skrek något som jag inte förstod.

Då spände jag ögonen i honom att nu räcker det, men han stirrade tillbaka och så stod vi tills han byte tågvagn.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ligger ett riktigt vrak under uppgången till Nana Station. Han är en av de få som jag sett sova i en trappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Fan, då skulle jag slå koppen ur näven på honom. Jävla sätt alltså.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...