Jump to content
Sign in to follow this  
mrco

Köpa ny kamera?

Recommended Posts

tasa56

Ljusstarka o snabba är Olympus XZ-1, Canon Powershot S95 & S100. Har själv en Panasonic Lumix DMC-LX5 ( = Leica D-lux 5) som är underbar. Men snart kommer Canon Powershot G1X som tydligen skall vara värst.. Men är det bra så är det inte billigt..

Kenneth4618

Nu är det bara och börja sy större skjortfickor för det blev en sådan här

post-3485-0-38127800-1332259052.jpg

ska nog köpe en liten en oxå som man kan ha byxfickan när man ska på galej

acdc

Är man ute på rätt långa vandringar så vill man inte ha en för stor kamera och släpa på därför funderar jag på denna kan det vara något inbyggd GPS så man kan hitta hem.

Ha det

Coolpix S9300

För den som reser har Nikon tillgodosett behovet av rörlighet i denna 16 megapixels kamera. En inbyggd GPS registrerar var du tar bilden, och kan även registrera vägen du går med din kamera. På skärmen på tre tum kan du också se intressanta platser på en karta, för det område du befinner dig. Det inbyggda zoom-objektivet på 18x - 25-450 mm i småbildsformatet - låter dig komma nära det du fotar. Objektivet har också inbyggd bildstabilisering för att klara du som fotografs ska klara av att fotografera med zoom på frihand.

post-9795-0-45742600-1344269407.jpg

Tack och Hej

Om man vill ha en RIKTIGT bra kompaktkamera är den här ett utmärkt alternativ.

http://www.stevehuff...-camera-review/

Snygg bild synd att den är behandlad. Den återspeglar inte kamerans bilder i verkligheten.

acdc

Det är inte kameran som avgör hur bra en bild ska bli det är den som står bakom kameran.

Ha det

Tack och Hej

Här är äkta bilder, klicka på Full Resolution Images http://www.techradar...#articleContent

Nu har jag laddat hem bilder och kollat de. De är ganska bra utan behandling.

Har du link till några bilder som var tagna kvällstid eller i mörker?

Tack och Hej

Det är inte kameran som avgör hur bra en bild ska bli det är den som står bakom kameran.

Ha det

Det hjälper inte att man är proffs om man har kamera med dåligt optik?

Det gäller också kamerahus. Du kan ha den bästa och dyraste kamerahus men har du dålig optik så blir inte bilder så fina.

Kanske konstnärliga men teknisk dåliga.

Inaktiv Medlem

Ha det

I nitionio fall av hundra är det är den som står FRAMFÖR kameran som avgör hur bra en bild blir :music:

Inaktiv Medlem

Nu har jag laddat hem bilder och kollat de. De är ganska bra utan behandling.

Har du link till några bilder som var tagna kvällstid eller i mörker?

Det går kanske att hitta något här men säker är man inte förrän man har tagit egna bilder och jag har inte fått hem min än.

http://www.google.se/search?q=rx100+sample+pictures&hl=sv&rlz=1C1SVEE_enSE402SE402&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rfwfUP_QK-XT4QT_l4HYCQ&ved=0CFMQsAQ&biw=1599&bih=795#hl=sv&rlz=1C1SVEE_enSE402SE402&tbm=isch&sa=1&q=rx100+sample+pictures&oq=rx100+sample+pictures&gs_l=img.12...0.0.0.33755.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.DAgD8dH_YNI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=980dc9425ce05ec&biw=1599&bih=795

acdc

I nitionio fall av hundra är det är den som står FRAMFÖR kameran som avgör hur bra en bild blir :music:

Det håller jag med om

acdc

Det hjälper inte att man är proffs om man har kamera med dåligt optik?

Det gäller också kamerahus. Du kan ha den bästa och dyraste kamerahus men har du dålig optik så blir inte bilder så fina.

Kanske konstnärliga men teknisk dåliga.

Det finns många exempel på bilder i världsklass som är tagna med en simpel kamera

jocko53

Det finns många exempel på bilder i världsklass som är tagna med en simpel kamera

Hej!

jag tror att du måste ha ett öga för vad som blir bra eller inte

jag är typisk motiv förstörare,jag lyckas aldrig,oavsett kamera

MVH//Jocko