Jump to content
IGNORERAD

JVM Hockey.....nya Svenska hjältar..medaljer?


Soengsang

JVM   

35 röster

  1. 1. Hur går det nu för för Sverige i fortsättningen

    • Guld
      26
    • Silver
      7
    • Brons
      0
    • Utan medalj
      2
  2. 2. Vilka vinner JVM

    • Sverige
      26
    • Kanada
      5
    • Ryssland
      2
    • Finland
      2
    • Något annat lag
      0


Recommended Posts

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    15

  • Repe

    10

  • burrabus

    9

  • Benriach

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Usch vilket nervdrama det blev och så var det en sån där nedrans fjollträskare som avgjorde :rolleyes::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skott: 58-17 (17-3,22-1,11-12,8-1)

Hade Sverige laddat med lösa skott de 2 första perioderna?

39-4 och 0-0, måste varit en jäkla klippa i Ryssmålet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt underbart så stort!, men ack en sådan seg dag på jobbet i idag, lutar åt att delegera.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vilket nervdrama det blev och så var det en sån där nedrans fjollträskare som avgjorde :rolleyes::crazy:

Tillika DJURGÅRDARE

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Fy fan vad underbart! Jag var så jävla trött så jag trodde jag skulle svimma när jag såg matchen. Men det var fan den mest spännande hockeymatch jag nånsin skådat! Vilken jävla eufori när målet kom!!!! Tycker fan jr.VM är fan så mycket roligare än sr.VM. Så lite avblåsningar och så mycket högre tempo i matcherna.

Ett stort jävla grattis till killarna!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillika DJURGÅRDARE

Och namnet Mika e ju så svenskt,eller hur! Hyvä Suomi Mika!! Lika mycket Finlands och Iranskt guld som svenskt! :thumbsup::14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och namnet Mika e ju så svenskt,eller hur! Hyvä Suomi Mika!! Lika mycket Finlands och Iranskt guld som svenskt! :thumbsup::14:

Va bra. Alltid roligt att dela glädjen. Nu blir det fest i Helsinki :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad underbart! Jag var så jävla trött så jag trodde jag skulle svimma när jag såg matchen. Men det var fan den mest spännande hockeymatch jag nånsin skådat! Vilken jävla eufori när målet kom!!!! Tycker fan jr.VM är fan så mycket roligare än sr.VM. Så lite avblåsningar och så mycket högre tempo i matcherna.

Ett stort jävla grattis till killarna!!!!!

Tackar för denna youtube.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och namnet Mika e ju så svenskt,eller hur! Hyvä Suomi Mika!! Lika mycket Finlands och Iranskt guld som svenskt! :thumbsup::14:

Men ändå ett guld, vilket inte Pekka ens var eller har varit i närheten av de senaste 10 åren, vad det gäller juniorhockey.

Kom nu inte och slå er på bröstet för ett guld i senior-vm(6-1), för det vm:et är ju en skam, de bästa från alla nationer deltar ju sällan där.

Iofs kan ju ett guld i senior-vm vara skapligt stort, men då krävs det att man vinner OS samma år, men det har ju inte många nationer klarat av, endast de bästa har nått dit. och på den nivån befinner sig inte Finland!

OS-guld och junior vm-guld i hockey är stort!

Ps. skönt att vara kaxig när man suger på segerns sötma Ds.;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka Grönlund för guldet..Han fick säkert något underbart av svenskarna :14:

Besök av Huselius, Tallinder och Lilja?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ändå ett guld, vilket inte Pekka ens var eller har varit i närheten av de senaste 10 åren, vad det gäller juniorhockey.

Kom nu inte och slå er på bröstet för ett guld i senior-vm(6-1), för det vm:et är ju en skam, de bästa från alla nationer deltar ju sällan där.

Iofs kan ju ett guld i senior-vm vara skapligt stort, men då krävs det att man vinner OS samma år, men det har ju inte många nationer klarat av, endast de bästa har nått dit. och på den nivån befinner sig inte Finland!

OS-guld och junior vm-guld i hockey är stort!

Ps. skönt att vara kaxig när man suger på segerns sötma Ds. :wink:

Två guld har lilla Finland väl ändå fått ihop, både för gubbarna och juniorerna.

Men nu har väl varenda storsvensk (ca 9,5miljoner) fått 1,000,000.- på kontot i morrn då! :crazy:

Men när lilla Finland som alla verkar hata behövde hjälp 1939, då fegade stora Sverige ur, för hade man gått med och hjälpt finnarna då så hade di svenske marcherat in i Mocba utan problem! :24:

Men vi finnpajsare får väl packa ihop våra saker å dra hem då så SD blir nöjda! :police:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två guld har lilla Finland väl ändå fått ihop, både för gubbarna och juniorerna.

Men nu har väl varenda storsvensk (ca 9,5miljoner) fått 1,000,000.- på kontot i morrn då! :crazy:

Men när lilla Finland som alla verkar hata behövde hjälp 1939, då fegade stora Sverige ur, för hade man gått med och hjälpt finnarna då så hade di svenske marcherat in i Mocba utan problem! :24:

Men vi finnpajsare får väl packa ihop våra saker å dra hem då så SD blir nöjda! :police:

Man skall icke hata, men lillebror får gärna veta sin plats i hockey-hierarkin...de är duktiga de finska pojkarna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två guld har lilla Finland väl ändå fått ihop, både för gubbarna och juniorerna.

Men nu har väl varenda storsvensk (ca 9,5miljoner) fått 1,000,000.- på kontot i morrn då! :crazy:

Men när lilla Finland som alla verkar hata behövde hjälp 1939, då fegade stora Sverige ur, för hade man gått med och hjälpt finnarna då så hade di svenske marcherat in i Mocba utan problem! :24:

Men vi finnpajsare får väl packa ihop våra saker å dra hem då så SD blir nöjda! :police:

Gnäll inte, nästa v75:a går i Finnpajsarlandet. Då har ni chansen att sno pengar tillbaka. Det kan ni behöva era j**la Euro-offer.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gnäll inte, nästa v75:a går i Finnpajsarlandet. Då har ni chansen att sno pengar tillbaka. Det kan ni behöva era j**la Euro-offer.

Jag lovar at jag kommer att buga mig djupt när herr ers högehet går förbi lilla mig, kanske jag skall slicka lilla röven osså så jag får existera lite till på denna av Gud utvalda plats?

:crazy::nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lovar at jag kommer att buga mig djupt när herr ers högehet går förbi lilla mig, kanske jag skall slicka lilla röven osså så jag får existera lite till på denna av Gud utvalda plats?

:crazy::nyam:

Hade det varit för typ 10 år sedan så hade jag rekat en plats på Sveavägen där Lidl ligger idag. Där hade du, iallafall nightime, haft en hel del rövar att slicka. Nuförtiden vet jag inte mer än att det finns överallt, inte minst i Finland din lille homolover...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hade det varit för typ 10 år sedan så hade jag rekat en plats på Sveavägen där Lidl ligger idag. Där hade du, iallafall nightime, haft en hel del rövar att slicka. Nuförtiden vet jag inte mer än att det finns överallt, inte minst i Finland din lille homolover...

Salig Farbror sa alltid att det enda vi kryper för e alkohol :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tillika DJURGÅRDARE

Fast att sprätta in pucken med backhand lärde han sig nog under sin sejour i Bajens ungdomsverksamhet :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Salig Farbror sa alltid att det enda vi kryper för e alkohol :thumbsup:

Jo, fulgubbarna brukar väl betala med alko till villiga.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...