smilet Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Champis o raketer ? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Sang som och pickadoller fungerar lika bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Jag och familjen kör upp till Surin redan i morgon för att fira in nyåret där det blir nyår på thailändskt vis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Jag och familjen kör upp till Surin redan i morgon för att fira in nyåret där det blir nyår på thailändskt vis Nu blev jag nyfiken för på Thailändskt vis betyder inte alls i "min" by. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 I Feskebyn ere iaf. helt jäkla hysteriskt, jag har aldrig sett så in i h-e med raketer varken före eller efter. Herrejösses. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 I Feskebyn ere iaf. helt jäkla hysteriskt, jag har aldrig sett så in i h-e med raketer varken före eller efter. Herrejösses. Nä håller med köpte ett smatterband på 10 meter Hi Hi! Gott Nytt Odingubben! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Jag och familjen kör upp till Surin redan i morgon för att fira in nyåret där det blir nyår på thailändskt vis Vad jag vet så firar thailändarna sitt nyår under songkran i april. Vis av erfarenheterna från tvådagarsfesten i Udon-Thani så är det på tok för tidigt att starta det thailändska nyårsfirandet flera månader i förväg, för mig i alla fall. Men hade jag varit 40 år yngre...då jäklar hade man säkert hakat på. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Styr och rattfylla är en alldeles för vanlig företeelse i LOS vid högtider. "På Thailändskt vis" kanske det kan kallas och ytterligare en sak som spär på denna idi*tiska tradition är att många faranger också anammar denna sed/tradition. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Det lutar åt en dag på galoppbanan på dagen och till kvällen huka för raketer och smällare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 svar till Fritz: Thailändarna är aldrig sena till att hitta på en anledning till firande. Nyårsfirandet genom åren i Pattaya har väl inte undgått någon, knökfullt med folk i stan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 13, 2012 Dela Inlagd September 13, 2012 Det var inte många rapporter från nyårsfirande här inte. Tyvärr. Är det så att det i Thailand, förutom i Bangkok och "turistorterna", enbart är Songkran och det kinesiska nyåret som gäller. Hur är det i Isaan? Chiang mai? Nordväst? Kom igen nu grabbar och tjejer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 13, 2012 Dela Inlagd September 13, 2012 Hej För mig är en nyår i Isaan en trevlig och efterlängtad händelse som är lite en kombination av familjers (släkters) återförenande kombinerat med julafton och nyårsfirande. Alla som jobbar runtom i Thailand försöker ju ta sig hem på nyår och dom flesta har ledigt en vecka ifrån sina jobb, så det blir många kära återseenden, föräldrar som får träffa sina barn och släktingar, kalas och fester avlöser varandra och man blir bjuden på något gott så fort man passerar ett hus i byn, det dricks öl, lao kao och hemmagjort risvin och det sjungs karaoke dygnet runt. I skolan har både barn och lärare har med sig presenter som lottas ut (lite julklappsliknande), sedan sjunger, leker och uppträder man lite och äter gott och föräldrarna brukar komma och titta på barnen, Man festar, umgås och har roligt i en hel vecka, ger varandra presenter på samma sätt som vi gör på jul i Sverige, sedan börjar folk återvända till Korat, Bangkok eller vardagen i byn och allt återgår till det vanliga igen, men några brukar alltid stanna kvar i byn så länge pengarna räcker och dom åker motvilligt tillbaka när pengabrist tvingar dom till detta. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.