Jump to content
IGNORERAD

Dessa jävla karlar som tar hit kvinnor som lämnas i sticket efter 2år


Repe

Recommended Posts

Ja, nu var ju mitt inlägg också ironi.. men som vanligt så måste man upp med en jävla skylt för att folk ska fatta. :)

Våga vägra ironiskylt!

Solly... Im crawlin in the mud

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    8

  • måne

    6

  • Tack och Hej

    6

  • pilot35se

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Svenskar sätter relationer med thailändskor i system

NORRA SVERIGE/UPPLANDS VÄSBY."

Pekar ut Upplands Väsby gör dom också... Vad fan menas med det?

... Är så jävla krEnCkt nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte problemet med två års regeln. Tar ett förrhållande slut vill man väl åka hem? Eller kan det vara så att kärleken inte var så stor? Kanske finns mer än en anledning till att de thaitjejer som söker sig till ROKS ofta gör det när två års perioden lider mot sitt slut.

Neil

Den thailändska kulturen gör det svårt för en thailändska som lämnat hemlandet för att få en bättre framtid. Ofta är det ju så att hon talat om för familjen hur bra hon ska få det. När hon kommer hit och inte kan skicka hem pengar så snor hon kanske in sig i lögner som gör det än svårare. Eftersom alla thailändare vet att falanger är miljonärer hela bunten så har hon förbrukat sin trovärdighet. Att tappa ansiktet för en thailändare är mycket värre än vad vi som svenskar någonsin kan förstå. Har hon dessutom svikit hela familjen är det helvetets alla kval som drabbar henne.

Kärlek eller inte kärlek har nog egentligen inte så mycket med detta att göra. Har svårt att sätta mig in i om det kan vara svårare om hon har varit kär i mannen som svikit henne. Det är förmodligen väldig beroende på individen. Är hon här för en bättre framtid för att hjälpa familjen, har hon säkert talat om hur mycket hon ska hjälpa familjen, då tappar hon definitivt ansiktet ordentligt.

Det finns män som inte är kapabla att klara av att bo tillsammans med en kvinna, än mindre en thailändska. Thailändskor är ofta så kulturellt olika att det krävs en hel del för att klara en sådan relation. Det finns män som sätter i system att ta hit kvinnor, men det finns också en stor del män som blir frustrerade av att inte klara av att hantera de situationer som kan uppstå i ett falang/thai förhållande. Thailändskor är ju ofta väldigt trevliga och lättsamma men de kan också ta för sig rätt bra om de blir retade. Detta är en annan sak som kan stöka till det i ett förhållande. En thailändska som hamnar i en sådan situation och inte har rätt kontaktnät med vänner och bekanta kan hamna i ROKS klor.

Detta kan naturligtvis kunna hända inom en tvåårs period.

Tycker att det konstigt att det fortfarande finns folk här som inte har en aning om hur förnedrande det kan vara för en thailändska att tappa ansiktet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tyvärr så förekommer ju sånt som beskrivs i artikeln och de fall tycker jag verkligen bör hamna under lupp. Det som är skrämmande med en sån här artikel är att man inte drar sig för att misstänkliggöra samtliga svenska män som lever ihop med en thailändsk kvinna som potentiella svin med sina siffror och statistik.

Brukar ju bli ett starkt motståndstagande från etablissemanget när det generaliseras om andra nationaliteter med hjälp av statistik och siffror och fördömmande och utspel om rasism brukar avlösa varanndra.

Lider med alla er som lever med en thailändsk kvinna här i Sverige som ska behöva stå ut med detta spott och spe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den thailändska kulturen gör det svårt för en thailändska som lämnat hemlandet för att få en bättre framtid. Ofta är det ju så att hon talat om för familjen hur bra hon ska få det. När hon kommer hit och inte kan skicka hem pengar så snor hon kanske in sig i lögner som gör det än svårare. Eftersom alla thailändare vet att falanger är miljonärer hela bunten så har hon förbrukat sin trovärdighet. Att tappa ansiktet för en thailändare är mycket värre än vad vi som svenskar någonsin kan förstå. Har hon dessutom svikit hela familjen är det helvetets alla kval som drabbar henne.

Kärlek eller inte kärlek har nog egentligen inte så mycket med detta att göra. Har svårt att sätta mig in i om det kan vara svårare om hon har varit kär i mannen som svikit henne. Det är förmodligen väldig beroende på individen. Är hon här för en bättre framtid för att hjälpa familjen, har hon säkert talat om hur mycket hon ska hjälpa familjen, då tappar hon definitivt ansiktet ordentligt.

Det finns män som inte är kapabla att klara av att bo tillsammans med en kvinna, än mindre en thailändska. Thailändskor är ofta så kulturellt olika att det krävs en hel del för att klara en sådan relation. Det finns män som sätter i system att ta hit kvinnor, men det finns också en stor del män som blir frustrerade av att inte klara av att hantera de situationer som kan uppstå i ett falang/thai förhållande. Thailändskor är ju ofta väldigt trevliga och lättsamma men de kan också ta för sig rätt bra om de blir retade. Detta är en annan sak som kan stöka till det i ett förhållande. En thailändska som hamnar i en sådan situation och inte har rätt kontaktnät med vänner och bekanta kan hamna i ROKS klor.

Detta kan naturligtvis kunna hända inom en tvåårs period.

Tycker att det konstigt att det fortfarande finns folk här som inte har en aning om hur förnedrande det kan vara för en thailändska att tappa ansiktet.

Tror inte det är så många som missat att det är förnedrande för en thai att tappa ansiktet men jag ser inte hur det kan ha någonting alls att göra med två års regeln. Tjejerna får UT på grund av ett förrhållande och om förrhållandet är slut så saknar de grund att få stanna här. Hänsyn till att människor förlorar ansiktet är knappast något som skall ligga till grund för förlängning av UT. Till skillnad från t.ex. en del journalister och ROKS så anser jag att de thailändska kvinnorna har en god förmåga att ta hand om sig själva och de kan definitivt ta för sig i en relation. Inte minst kan man se detta genom att den thailändska kvinnan numera har en stark ställning i det thailändska samhället(i en global jämförelse), t.ex. är de i högre grad än thaimän engagerade i och klarar av högre utbildningar.

Enligt mina erfarenheter är de thaitjejer som kommer till Sverige väl medvetna om vad de ger sig in på. Eftersom de är vuxna och självständiga förstår de att deras förrhållande kanske är ett vågspel då de ofta inte levt särskilt länge med sin nye man innan de flyttar till Sverige, ett förlorat ansikte är säkert en möjlighet som de flesta räknat men de försöker ändå. Om de byggt upp förväntningar genom att snacka för mycket innan de flyttar så får de väl skörda det som de sått.

Dessutom är många thaifamiljer så moderna idag att de inte tycker det är så farligt med ett par kraschade förrhållanden.

Neil

Ändrades av Neil
Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Det finns två sidor av detta, en form av utnyttjande från bådas sidor i många av fallen. Misshandel är klart inte försvarbart i något fall.

Trots ovan så slutar de flesta relationer i lyckliga äktenskap!

Jag hoppas dock att dessa två unga tjejer ”Journalister” från Aftonbladet belyser ett större problem nästa gång de ska ut på resa igen.

Ett tips är att resa till de Arabländer som tillåter män gifta sig med 10-12 åriga flickor i 4 månader för att enbart utnyttja dem sexuellt. Det sker helt lagligt enligt den islamistiska Sharia lagarna.

Och detta mindre trevliga förfarande drabbar 100.000 tals barn årligen med dessa staters medgivande.

Men dock tror jag inte vi kommer att få se en artikel-serie i Aftonbladet som belyser och granskar dessa enorma fruktansvärda övergrepp som sker dagligen.

Var tror ni majoriteten av de övriga 7000 tusen kvinnorna kommer ifrån som flyttar in till Sverige? Ska vi gissa, Afrika och mellanöstern & Balkan, Muslimska fäder och söner som ska gifta sig, en del för andra och 3 gången. Kusin och syskongifte är inte ovanligt då man har fått Svenskt pass på falsk identitet. Inte heller är det ovanligt att den tilltänkta frun kusinen etc redan har köpt sig en falsk identitet i sitt hemland.

I delar av den kultur som mångkulturen har burit med sig till Sverige kastar man ut sina systrar och döttrar genom balkonger eller helt enkelt sätter en kula i huvudet på dem. Varför debatterar man inte öppet och flitigt om de enorma förtryck som tusentals kvinnor utsätts för inom vårt eget lands gränser och lagar?

Sedan kan man ju bara gissa hur mycket skit som sker bakom dessa stängda dörrar som aldrig kommer ut. Unga flickor som plötsligt slutar skolan och sägs ha flyttat tillbaka till sin moster i Kurdistan etc…

Visst ska man belysa problem med Svenska män kontra Thailändska kvinnor, men jag tycker bara att det råder en slags djup dubbelmoral idag hos Svenska Media.

Problematiken med kvinnoförtrycket inom den Muslimska religionen är så ofantligt mycket större.

Jag tycker också att importen av kriminella som med stor säkerhet är större än 1000 personer om året också är ett större problem, vilket det också är tyst om i Svensk media.

Tja det var lite smått och gott från mig![/size]

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det är så många som missat att det är förnedrande för en thai att tappa ansiktet men jag ser inte hur det kan ha någonting alls att göra med två års regeln. Tjejerna får UT på grund av ett förrhållande och om förrhållandet är slut så saknar de grund att få stanna här. Hänsyn till att människor förlorar ansiktet är knappast något som skall ligga till grund för förlängning av UT. Till skillnad från t.ex. en del journalister och ROKS så anser jag att de thailändska kvinnorna har en god förmåga att ta hand om sig själva och de kan definitivt ta för sig i en relation. Inte minst kan man se detta genom att den thailändska kvinnan numera har en stark ställning i det thailändska samhället, t.ex. är de i högre grad än thaimän engagerade i och klarar av högre utbildningar.

Enligt mina erfarenheter är de thaitjejer som kommer till Sverige väl medvetna om vad de ger sig in på. Eftersom de är vuxna och självständiga förstår de att deras förrhållande kanske är ett vågspel då de ofta inte levt särskilt länge med sin nye man innan de flyttar till Sverige, ett förlorat ansikte är säkert en möjlighet som de flesta räknat men de försöker ändå. Om de byggt upp förväntningar genom att snacka för mycket innan de flyttar så får de väl skörda det som de sått.

Dessutom är många thaifamiljer så moderna idag att de inte tycker det är så farligt med ett par kraschade förrhållanden.

Neil

Ett tappat ansikte är en enkel förklaring till att en thailändska inte vill åka hem och erkänna ett misslyckande. Ett tappat ansikte kan vara anledningen till att en del män har makten att ta hit en thaitjej och sedan dumpa henne efter två år. De vill stanna så länge som möjligt helt enkelt. Jag har aldrig sagt och ett förlorat ansikte är heller ingen anledning till att få stanna i Sverige, det trodde jag alla visste!

Många av thaitjejerna som kommer hit har dålig utbildning och förstår inte språket eller samhället de kommer till, vilket inte deras familjer heller förstår. Jag tror inte att det är de högutbildade thailändskorna som kommer hit och får mest bekymmer. Det du säger om att de byggt upp förväntningarna och får skörda som de sått, talar om att du inte förstår mycket av den thailändska kulturen och tänkandet.

Thailändare om några är nästan mästare i kraschade förhållanden, men inte i tappade ansikten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte problemet med två års regeln. Tar ett förrhållande slut vill man väl åka hem? Eller kan det vara så att kärleken inte var så stor? Kanske finns mer än en anledning till att de thaitjejer som söker sig till ROKS ofta gör det när två års perioden lider mot sitt slut.

Neil

Vad skulle du själv ha gjort om du va i deras situation då ?

Skulle du bara sätta dig på huk och be om nåd ?

Nä fy fan för dessa svin.

Det är tråkigt att dom inte skriver lika utförligt ifrån andra länder och framförallt araber och muslim jävlarna som är den värsta sorten av dom alla.

Dessa killar är det bonus om dum knullar (ursäkta för ordvalet) svenska blondiner.

Men om en svensk skulle bli förälskad i en kvinna från något av dessa länder så skall hon om hon har tur bara dödas.

Killen blir sönderslagen.

Hoppsan ... tror jag kom in på ett känsligt ämne där.

Bäst att sluta innan jag blir bannad igen.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Det finns två sidor av detta, en form av utnyttjande från bådas sidor i många av fallen. Misshandel är klart inte försvarbart i något fall.[/size]

[size=3]Trots ovan så slutar de flesta relationer i lyckliga äktenskap![/size]

[size=3]Jag hoppas dock att dessa två unga tjejer ”Journalister” från Aftonbladet belyser ett större problem nästa gång de ska ut på resa igen.[/size]

[size=3]Ett tips är att resa till de Arabländer som tillåter män gifta sig med 10-12 åriga flickor i 4 månader för att enbart utnyttja dem sexuellt. Det sker helt lagligt enligt den islamistiska Sharia lagarna.

Och detta mindre trevliga förfarande drabbar 100.000 tals barn årligen med dessa staters medgivande.

Men dock tror jag inte vi kommer att få se en artikel-serie i Aftonbladet som belyser och granskar dessa enorma fruktansvärda övergrepp som sker dagligen.[/size]

[size=3]Var tror ni majoriteten av de övriga 7000 tusen kvinnorna kommer ifrån som flyttar in till Sverige? Ska vi gissa, Afrika och mellanöstern & Balkan, Muslimska fäder och söner som ska gifta sig, en del för andra och 3 gången. Kusin och syskongifte är inte ovanligt då man har fått Svenskt pass på falsk identitet. Inte heller är det ovanligt att den tilltänkta frun kusinen etc redan har köpt sig en falsk identitet i sitt hemland. [/size]

[size=3]I delar av den kultur som mångkulturen har burit med sig till Sverige kastar man ut sina systrar och döttrar genom balkonger eller helt enkelt sätter en kula i huvudet på dem. Varför debatterar man inte öppet och flitigt om de enorma förtryck som tusentals kvinnor utsätts för inom vårt eget lands gränser och lagar?[/size]

[size=3]Sedan kan man ju bara gissa hur mycket skit som sker bakom dessa stängda dörrar som aldrig kommer ut. Unga flickor som plötsligt slutar skolan och sägs ha flyttat tillbaka till sin moster i Kurdistan etc… [/size]

[size=3]Visst ska man belysa problem med Svenska män kontra Thailändska kvinnor, men jag tycker bara att det råder en slags djup dubbelmoral idag hos Svenska Media. [/size]

[size=3]Problematiken med kvinnoförtrycket inom den Muslimska religionen är så ofantligt mycket större.[/size]

[size=3]Jag tycker också att importen av kriminella som med stor säkerhet är större än 1000 personer om året också är ett större problem, vilket det också är tyst om i Svensk media.[/size]

[size=3]Tja det var lite smått och gott från mig![/size]

Håller med dig men eftersom detta inte är pk kommer vi inte att se en sådan artikel förrän nästa hedersmord sker. Även om de flesta thai/falang relationer slutar lyckligt, är ju de som misslyckas grovt, en tragedi. Och vi som lever i bra relationer får hela tiden lida för att en liten del "idi*ter" både svenska och thailändska förstör för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Det finns två sidor av detta, en form av utnyttjande från bådas sidor i många av fallen. Misshandel är klart inte försvarbart i något fall.[/size]

[size=3]Trots ovan så slutar de flesta relationer i lyckliga äktenskap![/size]

[size=3]Jag hoppas dock att dessa två unga tjejer ”Journalister” från Aftonbladet belyser ett större problem nästa gång de ska ut på resa igen.[/size]

[size=3]Ett tips är att resa till de Arabländer som tillåter män gifta sig med 10-12 åriga flickor i 4 månader för att enbart utnyttja dem sexuellt. Det sker helt lagligt enligt den islamistiska Sharia lagarna.

Och detta mindre trevliga förfarande drabbar 100.000 tals barn årligen med dessa staters medgivande.

Men dock tror jag inte vi kommer att få se en artikel-serie i Aftonbladet som belyser och granskar dessa enorma fruktansvärda övergrepp som sker dagligen.[/size]

[size=3]Var tror ni majoriteten av de övriga 7000 tusen kvinnorna kommer ifrån som flyttar in till Sverige? Ska vi gissa, Afrika och mellanöstern & Balkan, Muslimska fäder och söner som ska gifta sig, en del för andra och 3 gången. Kusin och syskongifte är inte ovanligt då man har fått Svenskt pass på falsk identitet. Inte heller är det ovanligt att den tilltänkta frun kusinen etc redan har köpt sig en falsk identitet i sitt hemland. [/size]

[size=3]I delar av den kultur som mångkulturen har burit med sig till Sverige kastar man ut sina systrar och döttrar genom balkonger eller helt enkelt sätter en kula i huvudet på dem. Varför debatterar man inte öppet och flitigt om de enorma förtryck som tusentals kvinnor utsätts för inom vårt eget lands gränser och lagar?[/size]

[size=3]Sedan kan man ju bara gissa hur mycket skit som sker bakom dessa stängda dörrar som aldrig kommer ut. Unga flickor som plötsligt slutar skolan och sägs ha flyttat tillbaka till sin moster i Kurdistan etc… [/size]

[size=3]Visst ska man belysa problem med Svenska män kontra Thailändska kvinnor, men jag tycker bara att det råder en slags djup dubbelmoral idag hos Svenska Media. [/size]

[size=3]Problematiken med kvinnoförtrycket inom den Muslimska religionen är så ofantligt mycket större.[/size]

[size=3]Jag tycker också att importen av kriminella som med stor säkerhet är större än 1000 personer om året också är ett större problem, vilket det också är tyst om i Svensk media.[/size]

[size=3]Tja det var lite smått och gott från mig![/size]

VISST fan har vi större problem med regeringens älskade kriminella (svartskallar).

Varför inte sluta att dela ut permanent UT helt och hållet istället ?

Tillsvidare borde räcka mer än väl för dom som kommer hit pga krig och annat tragiskt.

Men varför i h-vete skall dom direkt efter att dom fått UT sticka ner till landet dom stack ifrån från början och då börja kriga.

Skulle dom sedan bli gripna kräver dom att svenska staten skall plocka hem dom då dom är svenska medborgare.

Nä kasta tillbaka svinen dit dom hör hemma istället.

Ta hand om dom som verkligen vill vara här och sköter sig.

Resten kan vi kasta ut på livstid och ta gärna med hela familjen samtidigt.

Kan väl börja med alla somalier som till 90% inte gör ett handtag i Sverige (som INTE är brottsligt givetvis).

NU SKALL VI SE HUR LÅNG TID DET TAR INNAN JAG BLIR AVSTÄNGD DENNA GÅNGEN.

Tror inte ens någon vågar säga vem som isf bannar mig.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

alla muslimer är inte terrorister.. men alla terrorister är tyvärr muslimer...eller ????????????????????? (risk för att bli banned)

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det stod ganska solklart i texten att det var Lule-bor som var de största svinen. Det överraskar mig inte ett dugg. ROKS har tydligen någorlunda koll på läget bland svenska män

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

alla muslimer är inte terrorister.. men alla terrorister är tyvärr muslimer...eller ???? ???? ???? ???? ????? (risk för att bli banned)

Ursäkta mig har jag missat nånting nu?

Den galna norrmannen var han muslim? var det inte precis tvärom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var verkligen en onyanserad artikel. Även om rubriken "Fruimport är en form av slaveri" är satt som ett citat så ger det ju läsaren underförstått intrycket att det verkligen är så i samtliga fall.

Det är givetvis tragiskt varje gång någon blir utnyttjad i ett förhållande, och detta kan ju givetvis hända oavsett vilken härkomst mannen eller kvinnan har. Sedan är det givetvis så att de som flyttat hit från andra länder och saknar både arbete, socialt närverk och PUT har en svårare situation än tex en svensk tjej i ett dåligt förhållande. Men det är också tragiskt att se hur artikelförfattaren har generaliserat enstaka händelser, vilket istället kan risktera att ställa till problem i annars lyckliga och välmående förhållanden mellan svenska män och thailändska kvinnor.

Egentligen borde morgondagens artikel då handla om lycksökerskor från Thailand som utnyttjar kärlekskranka svenska män. Undrar om lycksökerskorna kanske till och med ligger bakom fler dåliga förhållanden än män som vill ha pigor på tvåårskontrakt?

Jag känner själv inte till några pigförhållanden, däremot har jag själv varit nära att gå på en nit med en lycksökerska... och jag har en kompis vars mamman gifte sig i sverige för att dottern (min kompis) skulle flytta med och få uppehållstillstånd innan hon blev för gammal. Det förhållandet har aldrig varit så värst bra, och både mannen och kvinnan har varit olyckliga på sitt sätt. Mannen förstår aldrig varför kvinnan är så kylig och inte vill ha med honom att göra, och kvinnan saknar hemlandet och tycker inte alls om mannen... men hon håller ut för att ge dottern ett bättre liv.

Förutom detta exempel så känner jag bara till lyckade förhållanden mellan svenska män och thailändska kvinnor... både i storstan och på landsbygden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tappat ansikte är en enkel förklaring till att en thailändska inte vill åka hem och erkänna ett misslyckande. Ett tappat ansikte kan vara anledningen till att en del män har makten att ta hit en thaitjej och sedan dumpa henne efter två år. De vill stanna så länge som möjligt helt enkelt. Jag har aldrig sagt och ett förlorat ansikte är heller ingen anledning till att få stanna i Sverige, det trodde jag alla visste!

Många av thaitjejerna som kommer hit har dålig utbildning och förstår inte språket eller samhället de kommer till, vilket inte deras familjer heller förstår. Jag tror inte att det är de högutbildade thailändskorna som kommer hit och får mest bekymmer. Det du säger om att de byggt upp förväntningarna och får skörda som de sått, talar om att du inte förstår mycket av den thailändska kulturen och tänkandet.

Thailändare om några är nästan mästare i kraschade förhållanden, men inte i tappade ansikten!

den enklaste förklaringen är nog att de inte vill lämna Sverige utav ekonomiska skäl. Att det skulle vara de tjejer som har minst skolgång och sämre förutsättningar att klara ett nytt land som mer ofta får problem i Sverige låter inte alls orimligt. Men de flesta av dem har nog vett att t.ex. förstå vad som kan hända om man åker till ett land för att bo med en man som de inte kännt särskilt länge. Det finns säkert en del tjejer som upplever att de förlorat ansiktet när förrhållandet kraschat och det är olyckligt men i UT sammanhanget är det inget problem att ta hänsyn till, vilket även du verkar tycka om jag tolkat dig rätt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

alla muslimer är inte terrorister.. men alla terrorister är tyvärr muslimer...eller ???? ???? ???? ???? ????? (risk för att bli banned)

Hallå vad yrar du om? Hört talas om IRA, Ulsters freedom fighters, UVF, Stern-ligan, Oklahoma bomningen, RAF osv.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du själv ha gjort om du va i deras situation då ?

Skulle du bara sätta dig på huk och be om nåd ?

Nä fy fan för dessa svin.

Det är tråkigt att dom inte skriver lika utförligt ifrån andra länder och framförallt araber och muslim jävlarna som är den värsta sorten av dom alla.

Dessa killar är det bonus om dum knullar (ursäkta för ordvalet) svenska blondiner.

Men om en svensk skulle bli förälskad i en kvinna från något av dessa länder så skall hon om hon har tur bara dödas.

Killen blir sönderslagen.

Hoppsan ... tror jag kom in på ett känsligt ämne där.

Bäst att sluta innan jag blir bannad igen.

Mr Phimai

Dra rasisttramset någon annanstans. här hör det inte hemma. det du skriver är uttryck för samma rasism som visas när man framställer thaitjejer som vlijesvaga, förtryckta och oförmögna att förstå sina egna liv.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

alla muslimer är inte terrorister.. men alla terrorister är tyvärr muslimer...eller ???? ???? ???? ???? ????? (risk för att bli banned)

"Folk är inte så dumma som man tror, de är dummare".

Grattis Piloten, du är en av dom nominerade.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

NU SKALL VI SE HUR LÅNG TID DET TAR INNAN JAG BLIR AVSTÄNGD DENNA GÅNGEN.

Tror inte ens någon vågar säga vem som isf bannar mig.

Sådär 40 minuter. Glad att stå till tjänst.

Kan vi ha en dialog om ämnet utan att dra in muslimer/terrorister/konspirationsteorier etc eller är det omöjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Man behöver inte bli importerad till annat land för att bli misshandlad man kan även bo i Pattaya

Denna tjej är en nära vän till mig sen länge å när jag såg bilden i hennes telefon blev jag så jävla förbannad å illamående på detta engelska kräk som misshandlat henne

Jag har tillstånd av henne å publicera bilden

post-6660-0-09140400-1325115841_thumb.jp

post-6660-0-09140400-1325115841_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Detta var verkligen en onyanserad artikel. Även om rubriken "Fruimport är en form av slaveri" är satt som ett citat så ger det ju läsaren underförstått intrycket att det verkligen är så i samtliga fall.

Det är givetvis tragiskt varje gång någon blir utnyttjad i ett förhållande, och detta kan ju givetvis hända oavsett vilken härkomst mannen eller kvinnan har. Sedan är det givetvis så att de som flyttat hit från andra länder och saknar både arbete, socialt närverk och PUT har en svårare situation än tex en svensk tjej i ett dåligt förhållande. Men det är också tragiskt att se hur artikelförfattaren har generaliserat enstaka händelser, vilket istället kan risktera att ställa till problem i annars lyckliga och välmående förhållanden mellan svenska män och thailändska kvinnor.

Egentligen borde morgondagens artikel då handla om lycksökerskor från Thailand som utnyttjar kärlekskranka svenska män. Undrar om lycksökerskorna kanske till och med ligger bakom fler dåliga förhållanden än män som vill ha pigor på tvåårskontrakt?

Jag känner själv inte till några pigförhållanden, däremot har jag själv varit nära att gå på en nit med en lycksökerska... och jag har en kompis vars mamman gifte sig i sverige för att dottern (min kompis) skulle flytta med och få uppehållstillstånd innan hon blev för gammal. Det förhållandet har aldrig varit så värst bra, och både mannen och kvinnan har varit olyckliga på sitt sätt. Mannen förstår aldrig varför kvinnan är så kylig och inte vill ha med honom att göra, och kvinnan saknar hemlandet och tycker inte alls om mannen... men hon håller ut för att ge dottern ett bättre liv.

Förutom detta exempel så känner jag bara till lyckade förhållanden mellan svenska män och thailändska kvinnor... både i storstan och på landsbygden.

Ja, bra idè. Att generalisera enstaka händelser om lycksökerskor bör i rättvisans namn publiceras i morgondagens tidning. Det skulle ju visa en rättvisare sida av den thailändska kvinnan som ju har ett så oförtjänt bra rykte här i Sverige och skulle nog göra alla sve-thai par lyckliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, bra idè. Att generalisera enstaka händelser om lycksökerskor bör i rättvisans namn publiceras i morgondagens tidning. Det skulle ju visa en rättvisare sida av den thailändska kvinnan som ju har ett så oförtjänt bra rykte här i Sverige och skulle nog göra alla sve-thai par lyckliga.

Vi får se vad som dyker upp imorgon. Förhoppningsvis har man givit upp Thailands-spåret då. En del av vad som skrivits tidigare i veckan har faktiskt varit rätt så bra, men dagens artikel var verkligen ett lågvattenmärke.

Istället för att läsa Aftonbladet kan jag istället rekommendera Elin Berges bok Drottninglandet som ger lite mer nyans i ämnet, ibland kan en bild säga mer än tusen ord:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173893501

recensioner:

http://www.expressen.se/kultur/1.1497224/elin-berge-drottninglandet

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/vem-ar-normal-i-drottninglandet

(Elin Berge är dessutom en lysande fotograf som jag har sett upp till i många år... och en riktig pingla dessutom)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...