Jump to content
IGNORERAD

Visum till Laos


thaistruts

Recommended Posts

Tjena

Mitt Ett års visum håller på att gå ut, så jag tänkte åka till Laos och fixa ett nytt. tänkte ta bussen upp till nong kai. Min fråga är om man kan fixa visumtill laos på gränsen samma somm till kambodja eller måste man till BKK för att söka ?

Tack för svar

thaipan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får 30 dagars turistvisum från gränsen på Friendship bridge, inga problem. Kostar 30 USD, ta med ett passfoto. Du fylleri i lite blanketter och köar en stund, svårare än så är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena

Mitt Ett års visum håller på att gå ut, så jag tänkte åka till Laos och fixa ett nytt. tänkte ta bussen upp till nong kai. Min fråga är om man kan fixa visumtill laos på gränsen samma somm till kambodja eller måste man till BKK för att söka ?

Tack för svar

thaipan

Passa på att ta en dag i VienTianne om Du inte varit där, och glöm inte taxfreebutikerna på Laossidan av bron, finns mycket godis där. :lol:

En taxi för en halvdag bör Du få för en 500 bath. tar en halvtimme till stan, den är inte så stor, så några timmar räcker bra.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej, Thai medborgare ,

vad för visa behöver hon? samma som mig vid resa till Lao?

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Holst,

Enligt överenskommelse mellan ASEAN-länderna (där Thailand och Laos ingår) kan medborgare där alltid få visa minst 15 dagar vid ankomst. Det är möjligt att Laos ger thailändare längre tid.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min tjej, Thai medborgare ,

vad för visa behöver hon? samma som mig vid resa till Lao?

Hon behöver inget visa alls, det finns några företagare allldeles för bron som tar nån 100 bathare för att kopiera ID kort och fylla i några papper, sen kostar det bara 10 bath eller nåt att spatsera genom tullen för henne.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...