Kalas Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Hej. Jag bjöd mina anställda på julbord. Hur drar jag av det på rätt sätt? Är det bara 90:-/person eller kan jag belasta företagskontot med hela summan? Jag betalade med mitt privata konto och sparade kvittot. Är det bara 90x5 som jag kan ta direkt från företagskontot? Hur hade det blivit om jag betalat med företagskortet direkt? Jag tycker att skatteverkets hemsida med sina upplysningar är lite luddig. Mycket tacksam för initierade svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Mja, bäst är att be krögaren skriva upp det som kontorsmaterial på kvittot. Revisorn Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Hej. Jag bjöd mina anställda på julbord. Hur drar jag av det på rätt sätt? Är det bara 90:-/person eller kan jag belasta företagskontot med hela summan? Jag betalade med mitt privata konto och sparade kvittot. Är det bara 90x5 som jag kan ta direkt från företagskontot? Hur hade det blivit om jag betalat med företagskortet direkt? Jag tycker att skatteverkets hemsida med sina upplysningar är lite luddig. Mycket tacksam för initierade svar. Va fan då dra av, Dina anställda har ställt upp för dig i 364 dagar, då kan väl du ställa upp för dom 1 dag, jäkla snåljåp , BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Kan du inte be att få ett ospecat kvitto på antal deltagare, då får ju krögarn in sina kulor och du kan plussa på gubbs efter behag o samvete! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd December 19, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 19, 2011 Va fan då dra av, Dina anställda har ställt upp för dig i 364 dagar, då kan väl du ställa upp för dom 1 dag, jäkla snåljåp , Hur finansierar jag annars mitt utsvävande liv med thaifru, resor, Lamborghinis, champagne och boenden världen runt? Då måste de jobba 24/7, mest hela tiden, och gärna ta med familjer och vänner som extra obetald arbetskraft. Nej, skämt åsido, har bara en anställd och jag är nöjd med honom. Han sköter sitt och är värd lite julmat, den tanige rackarn. Som gammal anställd själv vet jag att all uppskattning uppifrån är guld värd, om så bara en lussebulle med kardemummasmak (Vidrig, fick på Electrolux plastcenter i Motala) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Hur finansierar jag annars mitt utsvävande liv med thaifru, resor, Lamborghinis, champagne och boenden världen runt? Då måste de jobba 24/7, mest hela tiden, och gärna ta med familjer och vänner som extra obetald arbetskraft. Nej, skämt åsido, har bara en anställd och jag är nöjd med honom. Han sköter sitt och är värd lite julmat, den tanige rackarn. Som gammal anställd själv vet jag att all uppskattning uppifrån är guld värd, om så bara en lussebulle med kardemummasmak (Vidrig, fick på Electrolux plastcenter i Motala) Inte riktigt säker men är du full ? Du pratar i Godnattmössan. Var rädd om den stackaren som jobbar åt dig. Mvh Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 haha va glöggen stark Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Hej. Jag bjöd mina anställda på julbord. Hur drar jag av det på rätt sätt? Är det bara 90:-/person eller kan jag belasta företagskontot med hela summan? Jag betalade med mitt privata konto och sparade kvittot. Är det bara 90x5 som jag kan ta direkt från företagskontot? Hur hade det blivit om jag betalat med företagskortet direkt? Jag tycker att skatteverkets hemsida med sina upplysningar är lite luddig. Mycket tacksam för initierade svar. Företaget betalar hela beloppet till dig och bokför 90 kronor per person på konto 7631 (avdragsgill intern representation), 22,50 kronor per person på konto 2640 (ingående moms) och resterande belopp på konto 7632 (ej avdragsgill intern representation). Kvittot behövs i företagets bokföring. Det som bokförs på 7632 dras från företagets vinst efter skatt. Och det hade väl varit något smidigare att betala med företagskortet, men det fungerar med privat kort, kontanter etc också. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd December 19, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 19, 2011 Företaget betalar hela beloppet till dig och bokför 90 kronor per person på konto 7631 (avdragsgill intern representation), 22,50 kronor per person på konto 2640 (ingående moms) och resterande belopp på konto 7632 (ej avdragsgill intern representation). Kvittot behövs i företagets bokföring. Det som bokförs på 7632 dras från företagets vinst efter skatt. Och det hade väl varit något smidigare att betala med företagskortet, men det fungerar med privat kort, kontanter etc också. Herr Chang har talat. Man tackar för solklar förklaring! Nu ska jag ordna med lite pappersarbete! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Företaget betalar hela beloppet till dig och bokför 90 kronor per person på konto 7631 (avdragsgill intern representation), 22,50 kronor per person på konto 2640 (ingående moms) och resterande belopp på konto 7632 (ej avdragsgill intern representation). Kvittot behövs i företagets bokföring. Det som bokförs på 7632 dras från företagets vinst efter skatt. Och det hade väl varit något smidigare att betala med företagskortet, men det fungerar med privat kort, kontanter etc också. Herr Chang har talat. Och därmed har Herr Chang, med detta klockrena inlägg, visat vägen för MPR:s framtid och överlevnad. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Man tackar för solklar förklaring! Nu ska jag ordna med lite pappersarbete! Ordnar du konferans så är rubbet avdragsgillt enligt min revisor. Dock måste det vara program som talar om vad ni gjort mm enligt skatteverkets regler. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Mja, med tanke på att det rör sig om hela en anställd så kostar förmodligen administrationen av detta mer än skinkan. Nissen Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 19, 2011 Dela Inlagd December 19, 2011 Eftersom jag är pensionär och jobbar svart så sätts hela beloppet upp på blåskontot Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.