Jump to content
IGNORERAD

Thailändska kvinnan!?


TRookie

Recommended Posts

Hej Neil och Snucke

Ni tycks vara de enda som är helt ärliga i det jag tar upp.

Klockrent! De som håller med dig är ärliga, de som inte håller med lurar sig själva. Man skulle nästan kunna tro att du är säker på din sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TRookie

    20

  • Baa

    10

  • ban99arne

    9

  • gst

    9

Mest aktiva i denna tråd

Klockrent! De som håller med dig är ärliga, de som inte håller med lurar sig själva. Man skulle nästan kunna tro att du är säker på din sak.

Eller är ärlig? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska kvinnan tycks också ha lika långt minne som en guldfisk eller så har dom ett väldigt annorlunda samvete...

Dom lovar en sak ena dagen, för att sedan nästa dag ha glömt det totalt.

Påminner man dom om detta,vad händer då...

Jo då heter det att mannen bara vill "bråka " och argumentera och ha rätt.

Hon ska minsann aldrig få sista ordet heter det då.

Trots det så är det hon som jämt har det sista ordet...!!!!

Därefter så kan tysta leken börja , men avbryts kanske av att en vän hälsar på.

Då gäller det att"visa" hur god kvinna hon är.

När vännen försvunnit så tar tysta leken vid igen.

Glömska infinner sig också då hon ber om mera pengar.

Borta är minnet av dyra presenter, resor och annat som hon fått.

Det hon bara pratar om är den misär hon får leva i och om hur mycket pengar hennes väninnor får av sina respektive män.

men men... det är väl bara jag som observerat denna typ av thailändska kvinnor...trots det så tycks jag inte vara den enda.

TRookie :drinks:

En Thaitjej får alltid sista ordet.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går tysta leken till om TRokkies ex alltid får sista ordet???

Kanske det är Trookie som kör med tysta leken?

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor i Thailand är självsäkra i sin kvinnlighet och födda till entreprenörer. De förväntar sig att en man är en riktig man och är han inte det förtjänar han ingen respekt och han blir överkörd i ett nafs. Man kan fundera på vad en riktig man är, men mjukisdelapåalltviärjämlikaochlikafina Sueden Style passar inte in i den definitionen.

Svenska tjejer har jag ingen koll på, men man har hört en del från kompisar. :D

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Frun pyntade bort topplånet som vi hade på huset (svenska huset) av sina egna pengar.

Hon tycket att det var bättre om vi betalade bort det.

Så lite kan dom nog allt offra. Det är inte allt som försvinner ner i det stora Thailändska svartahålet.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Frun pyntade bort topplånet som vi hade på huset (svenska huset) av sina egna pengar.

Hon tycket att det var bättre om vi betalade bort det.

Så lite kan dom nog allt offra. Det är inte allt som försvinner ner i det stora Thailändska svartahålet.

Spelar ingen roll, du är iaf en torsk och du ljuger bara. Bara kolla expertisen som skriver här så vet man ju det. Du får nog kolla frugans pass så hon verkligen är thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun pyntade bort topplånet som vi hade på huset (svenska huset) av sina egna pengar.

Hon tycket att det var bättre om vi betalade bort det.

Så lite kan dom nog allt offra. Det är inte allt som försvinner ner i det stora Thailändska svartahålet.

Du menad väl det lilla svarta.

Snake

Ändrades av Babysnake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Spelar ingen roll, du är iaf en torsk och du ljuger bara. Bara kolla expertisen som skriver här så vet man ju det. Du får nog kolla frugans pass så hon verkligen är thai.

Nej, har jag blivit förd bakom ljuset...?

Expertisen hade med stor säkerhet även blivit blåst av Ulla på Posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, har jag blivit förd bakom ljuset...?

Expertisen hade med stor säkerhet även blivit blåst av Ulla på Posten.

Ja den där Ulla är inte och lita på.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Nål, sådär är alla Götlaborgare men varför sitta i Sveriges farstu där alla torkar av skiten, kom in i vardagsrummet där fint folk sitter.

Vicevärden Arne

Hehe...den satt.. :14:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser man om det är en småländska?

Svårt att se men lätt att höra på den sexiga dialekten helst från "kronoberg"...

Ändrades av R_Thai68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit gift med min lilla sockerbit i snart tio år och har bara gott att säga om henne och hennes vänninor.

Älsklingen är väl ganska försvenskad nu och vi delar på alla sysslor i hemmet.

Jag lagar mat och städar varannan dag och vi delar även på ekonomin.

Jag har alltid varit snäll mot henne och är nog ganska mjuk vilket jag vet att hon tycker om.

Thaikvinnor gillar inte att man slår på dom som thaimännen gör ju.

Alla hennes kompisar har ochså fina män som tar hand om dom på ett fint sätt.

Thaitjejer gifter sig ju med oss för att vi är snällare än de thailändska männen.

NILS

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En Thaitjej får alltid sista ordet.

Snake

Hos oss får alltid jag sista ordet och vanligtvis är det "ja visst älskling". :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr hålla med dig TRookie,efter ett förhållande som varade i dryga tio år boendes där nere och här hemma med gemensamma barn och hela baletten så fick jag äntligen nog.Har haft ett antal förhållanden med svenska tjejer tidigare och aldrig varit med om något liknande så man kan ju undra vad det beror på, därom tvistar di lärde.Men visst är jag övertygad om att motsatsen finns och hoppas och tror att jag redan hittat henne,något framtiden får utvisa.

Tycker det är lite lustigt att det bara är ett par personer här i denna tråden som motsäger sig vad du skriver,kanske trampade du på en öm tå för många,min bland annat :y2: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr hålla med dig TRookie,efter ett förhållande som varade i dryga tio år boendes där nere och här hemma med gemensamma barn och hela baletten så fick jag äntligen nog.Har haft ett antal förhållanden med svenska tjejer tidigare och aldrig varit med om något liknande så man kan ju undra vad det beror på, därom tvistar di lärde.Men visst är jag övertygad om att motsatsen finns och hoppas och tror att jag redan hittat henne,något framtiden får utvisa.

Tycker det är lite lustigt att det bara är ett par personer här i denna tråden som motsäger sig vad du skriver,kanske trampade du på en öm tå för många,min bland annat :y2: .

Men herrejisses snälla människa, ingen motsätter sig TS erfarenhet, hur taskig den än är, man hur många har inte gått igenom en svensk skillsmässa då plötsligt varenda jävla sprucken kaffekopp skall delas, men det är väl inget konstigt då förstår jag eftersom det bara är i Swe/Thaiförhållanden ekonomin skenar åt fel håll.

Sluta jämföra Thai med girigbukar och inse att även i jämlika förhållande, samma nationalitet och samma ålder spricker äktenskap på grund av olika utveckling och stimulans av partnerns intressen. Har man ingenting gemensamt längre efter ett antal år så finns det stor risk för att det söks andra vägar att nå tillfredställelse utanför hemmets väggar och då ligger spel o krogbesök nära till!

Stimulerade Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har liksom många andra ett par spruckna förhållanden i ryggsäcken (många olika nationaliteter men ej thai tidigare) - den enda gemensamma nämnaren för alla dessa misslyckanden är tyvärr endast jag. Jag tror många är lite väl snabba att som Baa beskriver skylla eventuella problem på tjejerna och sedan tillskriva det ''kultur'' - vore det så bedrövligt som TS beskriver så borde ju varenda snubbe som dejtar eller gifter sig med en tjej från Thailand bli omyndigförklarad och omedelbart få en god man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var kanske lite otydlig,men vad jag menar är att jag känner igen allt han beskrev och det var därför det tog slut.Har förövrigt alltid skilts åt som bästa vänner i andra förhållanden förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att alla dessa generaliserande påståenden om thailändska tjejer från sorgsna, bittra killar helt utgår från deras egen oerfarenhet. Alla de som har lite mer erfarenheter av kvinnor, svenska såväl som thailändska, inser nämligen att de individuella skillnader kvinnor emellan är så mycket större än de nationella.

Finns ju, tyvärr, ett antal svenska vuxna män som under hela sitt liv aldrig lyckats väcka något intresse hos kvinnor i sitt eget hemland som på första semesterresan till Thailand faller pladask för första bästa tjej som visar upp något slags ömhet. även om den inledningsvis är köpt.

Yra av förälskelse och generellt kvinnooerfarna går de huvudstupa in i ett hazardmässigt förhållande där de kulturella skillnaderna läggs som ytterligare last på den redan stora oerfarenhetsbördan. Och när det sedan visar sig att flickvännen kanske inte hade samma mål med förhållandet som mannen så blir det lätt pannkaka och sorg av alltihop.

Kvar står en mycket fattigare och bitter kille som gärna skyller allt ont i världen på thaitjejer generellt utifrån sin enda erfarenhet. Tragiskt!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att alla dessa generaliserande påståenden om thailändska tjejer från sorgsna, bittra killar helt utgår från deras egen oerfarenhet. Alla de som har lite mer erfarenheter av kvinnor, svenska såväl som thailändska, inser nämligen att de individuella skillnader kvinnor emellan är så mycket större än de nationella.

Finns ju, tyvärr, ett antal svenska vuxna män som under hela sitt liv aldrig lyckats väcka något intresse hos kvinnor i sitt eget hemland som på första semesterresan till Thailand faller pladask för första bästa tjej som visar upp något slags ömhet. även om den inledningsvis är köpt.

Yra av förälskelse och generellt kvinnooerfarna går de huvudstupa in i ett hazardmässigt förhållande där de kulturella skillnaderna läggs som ytterligare last på den redan stora oerfarenhetsbördan. Och när det sedan visar sig att flickvännen kanske inte hade samma mål med förhållandet som mannen så blir det lätt pannkaka och sorg av alltihop.

Kvar står en mycket fattigare och bitter kille som gärna skyller allt ont i världen på thaitjejer generellt utifrån sin enda erfarenhet. Tragiskt!

Finns väl inga oerfarna killar/män på detta forum :crazy: Det är inte som i skolan där man kunde kika i facit och fixa betyget ändå.Tyvärr så stämmer det du skriver på allt för många av oss(absolut inte jag)Mvh Måne som aldrig valt fel,bara haft otur

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var intressant att se alla svar på tråden...

Endel går på personangrepp och andra vill påstå att allt det beteende jag beskrivit inte existerar,

Problemet är istället att männen ifråga är oerfarna och därmed får skylla sig själv.

Efter vad jag kan utläsa av svaren så är det jag beskriver inte främmande för någon.

Det tycks finnas ett fåtal här som har en vinstlott.

Om jag förstår rätt så ska man ge sken av att man är en fattiglapp då man är i Thailand och träffar en tjej där.

Därefter skriva ned allt som tjejen säger i början och därefter hänvisa till det, ifall tjejen har rymligt samvete och kort minne..

Hmmm hur ska man våga hitta en vacker trevlig thaitjej i Thailand, som när hon kommer till Sverige kan bli en riktig bitch.

ja ja får se hur det går.

Däremot så styr jag stegen till Thailand igen i början av nästa år.

Får se vad jag får för upplevelser då. :crazy:

TRookie :drinks:

Ändrades av TRookie
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, när Ni kommer till Thailand så är det viktigt att Ni skriver reverser på alla utlägg som sker i samband med uppvaktning av damerna.

Dessa skall naturligtvis regleras om det nu mot all förmodan skulle bli giftermål.

Relationsrevisorn Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att alla dessa generaliserande påståenden om thailändska tjejer från sorgsna, bittra killar helt utgår från deras egen oerfarenhet. Alla de som har lite mer erfarenheter av kvinnor, svenska såväl som thailändska, inser nämligen att de individuella skillnader kvinnor emellan är så mycket större än de nationella.

Finns ju, tyvärr, ett antal svenska vuxna män som under hela sitt liv aldrig lyckats väcka något intresse hos kvinnor i sitt eget hemland som på första semesterresan till Thailand faller pladask för första bästa tjej som visar upp något slags ömhet. även om den inledningsvis är köpt.

Yra av förälskelse och generellt kvinnooerfarna går de huvudstupa in i ett hazardmässigt förhållande där de kulturella skillnaderna läggs som ytterligare last på den redan stora oerfarenhetsbördan. Och när det sedan visar sig att flickvännen kanske inte hade samma mål med förhållandet som mannen så blir det lätt pannkaka och sorg av alltihop.

Kvar står en mycket fattigare och bitter kille som gärna skyller allt ont i världen på thaitjejer generellt utifrån sin enda erfarenhet. Tragiskt!

Att dra generella slutsatser om alla thaitjejer är naturligtvis vanskligt. Håller förstås med om att skillnaderna mellan tjejerna i Thailand är lika stora som skillnaderna mellan tjejer i Sverige osv. Men TS skriver om de thaitjejer som finns i Sverige vilket är en betydligt mindre grupp som åtminstone i princip allihopa har två gemensama nämnare. De har alla valt att flytta till ett svinkallt land och till en man med helt annorlunda kultur. Det är naturligtvis en mycket mer avgränsad grupp som det enligt mitt tycke går att dra slutsatser kring. En föga omtvistad slutsats är att många av dessa kvinnor haft ekonomi och trygghet som prio 1 istället för kärlek när de beslutat sig för att flytta till sin nya man, en annan slutsats är att tämligen många tjejer har sin bakgrund inom sexindustrin, en annan slutsats kan vara att många av tjejerna kommer ifrån tämligen fattiga områden och familjer osv. Utifrån dessa slutsatser så kan man mycket väl tänka sig att en stor del av thaitjejerna i Sverige kan tänkas bete sig på liknande sätt. Inte alls orimligt att tänka sig att en stor mängd thaitjejer uppför sig som TS beskriver om man håller med i ovanstående resonemang.

Jag tycker att TS driver sina slutsatser väl långt och enligt mina erfarenheter så finns det också många thaitjejer som sköter sig alledes utmärkt i Sverige.Men även om dem kan man säkert dra en del slutsatser kring, t.ex. att de flesta inte har sin bakgrund i sexindiustrin, många har längre utbildning och det varit mer kärlek från början.

Har självklart inga som helst belägg för mina antaganden förutom mina egna efarenheter, precis som ni som i princip svarar all kritik mot thaitjejer i Sverige med att det bara är bittra asociala idi*ter som aldrig fått smaka på mus innan de kom till Thailand första gången som anmärker på thaitjejers beteende i Sverige. Ni som tycker detta gör det väl enkelt för er och bör nog tänka på att bara för att ni inte ser problemen så innebär det inte att många thaitjejer faktiskt kan uppföra sig på det sätt som TS beskriver. Om nu er tjej är kalasbra så har hon förmodligen kompisar som är likadana men det finns säkert andra kompisgäng med thaitjejer i din stad som har ett helt annat uppförande. Att sexhandel med thaitjejer uppmärksamats mer och mer är väl också ett tecken på att det verkligen finns stora problem inom tämligen stora grupper av thaitjejerna i Sveriges storstäder.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...