Jump to content
IGNORERAD

Thailändska kvinnan!?


TRookie

Recommended Posts

Hej Neil och Snucke

Ni tycks vara de enda som är helt ärliga i det jag tar upp.

Jag vill påstå att jag inte överdriver ,för jag har belägg för det jag skriver.

Har hittills bara träfat en thaidam som troligen inte tänker i PENGAR.

Jag säger troligen, därför att jag inte känner henne så väl så jag får återkomma angående henne i framtiden.

Tycker det är tragiskt att thaidamerna inte har mer självinsikt än att tala i dessa baner.

Inser dom inte att dom biter sig själva i baken med sådant snack.

Hoppas jag i framtiden kan träffa en thaidam som inte är en pengahungrande individ.

Tycker även synd om dessa män som känner ett tvång att "mata" sina fruar med pengar för husfridens skull.

Dessa finns det tydligen många av här på Maipenrai :whoco5:

TRookie :drinks:

inte mycket du läser av forumet?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TRookie

    20

  • Baa

    10

  • ban99arne

    9

  • gst

    9

Mest aktiva i denna tråd

Medger att jag inte läser så mycket...

Vad har jag missat ?

TRookie :drinks:

Lite ironi här och där, kanske?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ironi här och där, kanske?

MVH Tommy

Ahaa , då förstår jag.

Jag brukar väl inte vara så vaken på ironi jämt.

Bättre köra raka rör så man får fram vad man vill ha sagt anser jag.

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Neil och Snucke

Ni tycks vara de enda som är helt ärliga i det jag tar upp.

Jag vill påstå att jag inte överdriver ,för jag har belägg för det jag skriver.

Har hittills bara träfat en thaidam som troligen inte tänker i PENGAR.

Jag säger troligen, därför att jag inte känner henne så väl så jag får återkomma angående henne i framtiden.

Tycker det är tragiskt att thaidamerna inte har mer självinsikt än att tala i dessa baner.

Inser dom inte att dom biter sig själva i baken med sådant snack.

Hoppas jag i framtiden kan träffa en thaidam som inte är en pengahungrande individ.

Tycker även synd om dessa män som känner ett tvång att "mata" sina fruar med pengar för husfridens skull.

Dessa finns det tydligen många av här på Maipenrai :whoco5:

TRookie :drinks:

Herregud människa ärliga??

Det som är sant för vissa stämmer inte för andra. Varför har du sådant bekräftelsebehov av att få andra att erkänna att dom skulle ha upplevt samma verklighet som dig.

Ungefär som om en Thaibrud skulle ragga upp sin framtida man på finlandsfärjan. Varav det visade sig vara ett fyllo.

Bör hon då tro att alla svenskar är fyllon? Om du åker till Pattaya och fiskar upp en brud ur en bar är det väl fan så mycket större risk att du går på en nit där. Då hon redan innan mötet ARBETAR med att sälja sex. För den skull så finns det brudar som INTE är golddiggers, och klarar en ny relation. Men det är som överallt i världen det är olika individer olika beteenden.

Att sitta och generalisera över ett folkslag är ju rena dumheterna.

Patetiskt är ju bara förnamnet. Och att sitta här och spy galla på brudarna bara för att musklerna i din högerarm växer mer och mer nu för tiden hjälper knappast!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skirva i en tråd som denna . ..är väl som att vandra runt i ett minfält..

Men att påstå att gifta sig med Lisa i grannbyn på andra sidan berget är samma sak som att be Noi från Thailand att bryta upp och flytta till Sverige är samma sak.

Den som bortser från kulturella skillnader och låtsas att skillnader bara finns på det individuella planet, gör sig själv och sin partnet en otjänst.

Kulturkrocken är en utmaning och jobbig många gånger. Jag bor i Thailand och har min dagliga dos av kulturkrock via morgon TV...

Min hustru berättar ofta om kunder som vill träffa en farang. Ibland sympatiska frånskilda vackra kvinnor med barn. Som har haft en supande , misshandlande och vänsterprasslande thai.

De har uppfattningen att farang , speciellt från Skandinavien är omtänksamma och inte har något emot att bli plastpappa. Men.

de har också drömmar om ett bättre ekonomiskt liv,, att farangen skall vara motorn i den nya gemensamma ekonomin.

Hustruns mindre snälla bekanta frågar henne spydigt varför jag som farang tvingar henne att fortsätta arbeta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt så. Har umgåtts i thaikretar så länge i Gbg att jag sett mycket skit. Även om TRookie överdriver en del så har jag sett bland nära vänner och mer ytligt bekanta hur barn andvänts som slagträ, spel, luderi, skuldsättning, extrem penninghunger.

Neil

Bäste Herr Nål, sådär är alla Götlaborgare men varför sitta i Sveriges farstu där alla torkar av skiten, kom in i vardagsrummet där fint folk sitter.

Vicevärden Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte allt. men det är väl självklart att är man fattig så vill man ha det bättre. Gäller väll alla. I sverige har vi ett socialt skyddsnät just nu i alla fall. Vilket våra thaidamer inte har. Det är en väsentlig skillnad. Risken finns alltid att hon då uppfattas som penningkåt. Jag ser det mera som att hon vill en en viss trygghet. För många thaidamer har ju hört av andra lyckliga thaidamer att faranger gör som alla thaikillar. Bara drar. För ni har rätt thaidamerna är väldigt mycket för att skryta och tala om hur mycket dom får i guld och pengar. Dom har heller inga hämningar att tala sex med vilka som helst.

Min fru shoppar ytterst lite. men spar gärna pengar. Hon är väldigt ekonmisk. Så där känner jag absolut inte igen mig. Diskutionen om att vi ska hjälpas åt ekonomisk när båda arbetar har vi redan startat. Hon lyssnar . Hon har just nu inte riktigt samma åsikt. Men så är det väl alltid. Jag är helt övertygad att vi kommer i mål även med detta. Målet för mig är att vi ska hjälpa till tillsammans efter bärkraft. Den som tjänar mest betalar mest. Så tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar luckan och slänger in ett fläskben i diskussionen,

Jag håller delvis med TR men många thai/farang par jag mött där är inte mannen den skarpaste kniven i lådan och är man sjukpensionär, lågavlönad eller långtidsarbetslösa så blir ekonomin lite påfrestad när den helt plötsligt skal räcka till ytterligare en person.

Så personligen tycker jag att man bör skaffa sig en bra utbildning och ett välbetalt jobb innan man funderar på att gifta sig med en fattig flicka från Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm så du menar att inget som jag nämnt stämmer in på thaikvinnor som du träffat!!!!?

Då måste jag säga att du måste bo på en annan planet än jag..

TRookie :drinks:

Stämmer definitivt inte in på min fru. Finns säkert kvinnor som stämmer in på din beskrivning överallt i världen. Alla är dock olika, går inte att generalisera på det sätt du gör.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar luckan och slänger in ett fläskben i diskussionen,

Jag håller delvis med TR men många thai/farang par jag mött där är inte mannen den skarpaste kniven i lådan och är man sjukpensionär, lågavlönad eller långtidsarbetslösa så blir ekonomin lite påfrestad när den helt plötsligt skal räcka till ytterligare en person.

Så personligen tycker jag att man bör skaffa sig en bra utbildning och ett välbetalt jobb innan man funderar på att gifta sig med en fattig flicka från Thailand :)

Va ere för fel på att vara friskpensionär då? Kan inte vi också få vara med och betala?

Min fru kommer från väldigt simpla förhållanden så då går det väl inte an att vi har det rätt bra i vår fattigdom om du skulle få råda!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar man på en del damer så säger de att i Thailand så behåller kvinnan alla sina pengar de tjänar och (Thai) mannen får betala för allt i hemmet.

Samt i vissa fall tar kvinnan alla pengar från mannen och sköter hemmets ekonomi.

Så varför skall damen då ändra sig när de flyttar till Sverige. Det hör ju till deras kultur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar man på en del damer så säger de att i Thailand så behåller kvinnan alla sina pengar de tjänar och (Thai) mannen får betala för allt i hemmet.

Samt i vissa fall tar kvinnan alla pengar från mannen och sköter hemmets ekonomi.

Så varför skall damen då ändra sig när de flyttar till Sverige. Det hör ju till deras kultur.

Konstigt, enligt min fru så säger hon att bägge hjälps åt med ekonomin. Fan, hon kanske rent av inte är thai? Hmm... får fan kolla hennes pass!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar man på en del damer så säger de att i Thailand så behåller kvinnan alla sina pengar de tjänar och (Thai) mannen får betala för allt i hemmet.

Samt i vissa fall tar kvinnan alla pengar från mannen och sköter hemmets ekonomi.

Så varför skall damen då ändra sig när de flyttar till Sverige. Det hör ju till deras kultur.

Är det så att man flyttar till Sverige så får man nog anamma vår kultur också.

När frugan fick jobb i Sverige så fick hon betala telefonräkningen, ge mig 1500 sek och stå för alla sina egna utgifter såsom thaimat, kläder, flygbiljett, nöjen, semesterkassa och pengar till sonen i Thailand.

Visst var det väl lite gnyende i början, men med lite diskussioner, papper och penna så blev det bra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, enligt min fru så säger hon att bägge hjälps åt med ekonomin. Fan, hon kanske rent av inte är thai? Hmm... får fan kolla hennes pass!

:thumbsup: Jag få väl kolla om det är verkligen Thai damer som säger detta med.

Mycket av vad TRookie stämmer. Har mött detta sätt hos en del damer. Men alla är inte lika.

Det är väl som hos de flest olika. Vilka man umgås med påverkar säkert en hel del.

Finns en del dammer som gillar att spela bort massor av pengar och de finns Svenska män som gillar det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Största skillnaden mellan en thaia och svenska är väl språket, hud och hårfärg. Alla andra skillnaden är väl mer individuella och hur de blivit präglade.

Börjar man med att lura tjejen redan i Thailand får man sen verkligen lida. Var ärlig och kör ständigt med öppna kort.

Min tant står för ALLA utgifter, och f*n ta mig om jag inte kan redovisa vart "mina" pengar taget vägen - ALLT ska in i bokföringen.

Jag tyckte tidigare att jag var ekonomisk men nu vet jag verkligen vad ekonomi innebär.

Enligt chefen är skatt egentligen en onödig utgift, kanske inte momsen men skatt ska till varje pris undvikas - här gäller planering och framförhållning och KVITTON.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar man på en del damer så säger de att i Thailand så behåller kvinnan alla sina pengar de tjänar och (Thai) mannen får betala för allt i hemmet.

Samt i vissa fall tar kvinnan alla pengar från mannen och sköter hemmets ekonomi.

Så varför skall damen då ändra sig när de flyttar till Sverige. Det hör ju till deras kultur.

En del säger att maken super upp alla pengar så det blir inget kvar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Största skillnaden mellan en thaia och svenska är väl språket, hud och hårfärg. Alla andra skillnaden är väl mer individuella och hur de blivit präglade.

Börjar man med att lura tjejen redan i Thailand får man sen verkligen lida. Var ärlig och kör ständigt med öppna kort.

Min tant står för ALLA utgifter, och f*n ta mig om jag inte kan redovisa vart "mina" pengar taget vägen - ALLT ska in i bokföringen.

Jag tyckte tidigare att jag var ekonomisk men nu vet jag verkligen vad ekonomi innebär.

Enligt chefen är skatt egentligen en onödig utgift, kanske inte momsen men skatt ska till varje pris undvikas - här gäller planering och framförhållning och KVITTON.

Mja, det är förmodligen en skotska som Ni fått tag i, är hon rödhårig och fräknig?

Antropologen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup: Jag få väl kolla om det är verkligen Thai damer som säger detta med.

Mycket av vad TRookie stämmer. Har mött detta sätt hos en del damer. Men alla är inte lika.

Det är väl som hos de flest olika. Vilka man umgås med påverkar säkert en hel del.

Finns en del dammer som gillar att spela bort massor av pengar och de finns Svenska män som gillar det med.

Kolla dialekten noga! Om det är rikstahai, lao, eller någon annan av de massor av dialekter som finns i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det så att alla är olika och det är väl bra.I mitt fall så har jag varit sambo i ca 4 år och på den tiden är det max. 1 timmes tystaleken.

Vad det gäller mig så är jag både invalid och förtidspensionär men det är bara höger arm och ben som strular lite.

Min sambo jobbar i släktens möbelfabrik men kan lika gärna låta bli.

Vi lever huvudsakligen på mina pengar och hur hon är mot mig så är hon värd varenda krona.

Det blir förmodligen så att vi kommer att bo 50-50 inom ett par år.

Jag förstår att det ibland blir fel men ställer mig också frågande till att man låter sådant som beskrivits här i tråden få fortgå

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det är förmodligen en skotska som Ni fått tag i, är hon rödhårig och fräknig?

Antropologen Arne

Hur ser man om det är en småländska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken säger det? Damen från baren eller :crazy:

Har inte hört det på någon bar på länge. Däremot av ett flertal thailändskor både i Thailand och i Sverige vad jag vet jobbar ingen i någon bar. Har ej heller frågat om de jobbat i skoaffären!

Kan det vara så att det är damerna i baren som lämnar pengarna till maken, det har jag hört.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup: Jag få väl kolla om det är verkligen Thai damer som säger detta med.

Mycket av vad TRookie stämmer. Har mött detta sätt hos en del damer. Men alla är inte lika.

Det är väl som hos de flest olika. Vilka man umgås med påverkar säkert en hel del.

Finns en del dammer som gillar att spela bort massor av pengar och de finns Svenska män som gillar det med.

Du kanske menar : Mycket (inte allt) stämmer hos en del (inte alla) damer!

Alltså inte specifikt Thaidamer.

Bra, då är vi överens!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...