Jump to content
IGNORERAD

Thailändska kvinnan!?


TRookie

Recommended Posts

Hemskt vilka djupa inlägg det har blivit.

Tror att det hela är en förhandlingsfråga där motparten kanske vinner på att gubben tänker med k----n.

Shoppa måste man ju men även bidra med hushållskassan.

Själv är jag en dålig förhandlare men vi klaras oss bra.

Det är bara det att om motparten vägrar att lyssna och sedan använder till och med barnen som slagträ.

Alternativt så är det tal om att hon ska sticka och hitta en annan man.(förutsatt att hon har UT)

Det är ganska vanligt att dom använder "snällare" metoder som "silent game".

Den har alla som varit i kontakt med en thaikvinna fått uppleva.

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TRookie

    20

  • Baa

    10

  • ban99arne

    9

  • gst

    9

Mest aktiva i denna tråd

Hmm... vafan.. har jag blivit lurad igen?!?! Inget stämmer på min kärring enligt TS påstående! Nej, imorrn åker fanskapet ut! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen en tråd om något som aldrig avhandlats här på mpr, eller någonannanstans...

Tänk att det krävs en ThaiRookies öppna ögon för att se sånt som vi andra missar! :14:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

..det går inte att dra alla över samma kam.

Det gör det visst. Men det tar lite tid. Och man bör nog tvätta kamen lite då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ofta som att en del här på forumet tror det. Alla människor är ju unika, och det går inte att dra alla över samma kam. Min fru stämmer inte in på en enda schablon som brukar skrivas på detta forum :)

/GSt

Hmm så du menar att inget som jag nämnt stämmer in på thaikvinnor som du träffat!!!!?

Då måste jag säga att du måste bo på en annan planet än jag..

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att det krävs en ThaiRookies öppna ögon för att se sånt som vi andra missar! :14:

MVH Tommy

Reinkarnation som sagt :im_happy:

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara det att om motparten vägrar att lyssna och sedan använder till och med barnen som slagträ.

Alternativt så är det tal om att hon ska sticka och hitta en annan man.(förutsatt att hon har UT)

Det är ganska vanligt att dom använder "snällare" metoder som "silent game".

Den har alla som varit i kontakt med en thaikvinna fått uppleva.

TRookie :drinks:

Har väl varit diskussioner där hon velat skicka barnet till mormor och jag velat skicka henne till mormor istället.

Lite bråk hör till.

Tysta leken var ett bra tag sedan vi körde.

Blir förl lite Sex i den leken :y11: så jag förlorar

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm så du menar att inget som jag nämnt stämmer in på thaikvinnor som du träffat!!!!?

Då måste jag säga att du måste bo på en annan planet än jag..

TRookie :drinks:

Vilken planet är det? Vilse i pannkakan?

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som skiljer markant i Thailänska kulturen känns det som att det är okej om barnen bor annonstäders bara föräldrarna får jobba.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska kvinnan tycks också ha lika långt minne som en guldfisk eller så har dom ett väldigt annorlunda samvete...

Dom lovar en sak ena dagen, för att sedan nästa dag ha glömt det totalt.

Påminner man dom om detta,vad händer då...

Jo då heter det att mannen bara vill "bråka " och argumentera och ha rätt.

Hon ska minsann aldrig få sista ordet heter det då.

Trots det så är det hon som jämt har det sista ordet...!!!!

Därefter så kan tysta leken börja , men avbryts kanske av att en vän hälsar på.

Då gäller det att"visa" hur god kvinna hon är.

När vännen försvunnit så tar tysta leken vid igen.

Glömska infinner sig också då hon ber om mera pengar.

Borta är minnet av dyra presenter, resor och annat som hon fått.

Det hon bara pratar om är den misär hon får leva i och om hur mycket pengar hennes väninnor får av sina respektive män.

men men... det är väl bara jag som observerat denna typ av thailändska kvinnor...trots det så tycks jag inte vara den enda.

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

testa o dra iväg till krogen eller nåt liknande nästa gång hon kör tysta leken.

de gånger jag gjort så avbryts det ganska snabbt.

verkar som de förstår handling betydligt mer än ord

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nybörjare på detta forum om man jämför med många andra.

Efter vad jag läst så blir man aldrig proffs på varken Thailand eller thailändska kvinnor.

Mina funderingar kretsar just nu angående thailändska kvinnors beteende sen dom kommit till Sverige.

(har träffat ett antal)

De män jag talat med och det jag observerat är följande.

När thaikvinnan kommer till Sverige så är dom väldigt ödmjuka och vill familjens bästa.

Efter att dom varit här i Sverige och börjat umgås med sina thailändska väninnor som varit i Sverige längre,inträffar följande.

De börjar jämföra sin situation i pengar!!!(trots att dom bedyrat i början att kärleken är viktigast)

De talar om vem som har mera pengar och aldrig om någon väninna som har mindre.

Därefter så börjar dom kräva MEEEER!!! pengar förstås..

Ger man dom mer så tror man att det blir lugnt.

Ha ha ha så grundlurad man blir... hon vill ha ännu mera...!!!!

Nytt scenario: hon börjar tjäna egna pengar i Sverige.

Då tror männen att nu kommer hon att bidraga till hushållskassan!

Ha ha ha så fel mannen tänker då.

Det som händer är följande. SHOPPING !!!!!

Därefter så kommer thaikvinnan och vill ha mera pengar av männen...!!!!

Min fråga är följande: hur stor är chansen att finna en thaikvinna som är mån om familjen och inte bara om sin egna egoistiska välbefinnande som handlar om shopppiiiinggg!!!!?

(vet att endel kommer nu snacka om att jag gnäller bara för att jag vart bränd i Thailand)

Visst blev jag det ,men denna fråga handlar inte om vad som hände mig i Thailand utan om thailändska kvinnors beteende i Sverige.

Vill annars säga att jag gillar thailändska kvinnors utseende och deras mjuka personlighet,som kanske bara är en mask...?(har börjat tro det efter de kvinnor som jag mött)

Har jag bara mött fel kvinnor kanske?

Nja har svårt att tro att alla jag mött är undantag..

Det ska bli intressant att höra om vad ni på forumet anser om mina betraktelser.

TRookie :drinks:

Mja, rent generellt så kan man säga att snåljåpar inte bör skaffa fruntimmer som ju allt som oftast kostar mer än di smakar.

Kanske ett akvarium eller undulat vore ett bättre alternativ för Er.

Relationsteoretikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, rent generellt så kan man säga att snåljåpar inte bör skaffa fruntimmer som ju allt som oftast kostar mer än di smakar.

Kanske ett akvarium eller undulat vore ett bättre alternativ för Er.

Relationsteoretikern Arne

Rent generellt bör man inte skaffa ett fruntimmer som kostar överhuvudtaget om hon inte försöker dra sitt strå till stacken även om den kan vara liten.

Realistteoritkern Galten

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det väl lite sanning i det han säger. Annars har ni inte träffat många thaidamer! Jag känner och är bekant med många där pengar är ett större samtalsämne än vad det är för gemene svensk och det gäller absolut inte bara barflickor dom andra är lika pengakåta dom

. och jag säger alltid stop till både mitt ex och min nuvarande dam och andra när det börjar talas för mycket om pengar och jämförelser hur givmild karl dom har. Ja det är ganska ofta prat om pengar i Thaikretsar och lögner om hur mycket deras män tjänar och hur mycket dom ger damerna. Det kan ni väl inte sticka under stol med. även om det finns många undantag. Och det är ju faktiskt inte så lätt för våra tjejer heller att vara helt oberörda av allt dom får höra av alla bekanta dom träffar.

Jag har endock fått ganska bra pli på min tjej angående det. Gäller bara att säta ner foten. Men är man för snäll och ny i thaiträsket är det ju lite svårare. Jag sticker ut och säger att det finns faktiskt en hel del riktiga mesar(nördar) med thaidam som förmodligen knappt sett en f*tta på vykort innan, som lever med ganska snygga sexiga (och mer erfarna än man tror) damer som vet hur dom ska linda honom runt sitt lillfinger!

Har träffat många snälla killar som öppnar sig efter några bira och berättar om deras pengatörstande damer. Först låter allt bra men efter lite alkohol brukar sanningen ploppa fram.

Säg stopp pojkar och gubbar!!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di fruntimmer som ger ett ekonomiskt nettotillskott är väldans sällsynta och di lärde tvistar om di verkligen finns.

Genusekonomen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det väl lite sanning i det han säger. Annars har ni inte träffat många thaidamer! Jag känner och är bekant med många där pengar är ett större samtalsämne än vad det är för gemene svensk. och jag säger alltid stop till både mitt ex och min nuvarande dam och andra när det börjar talas för mycket om pengar och jämförelser hur givmild karl dom har. Ja det är ganska ofta prat om pengar i Thaikretsar och lögner om hur mycket deras män tjänar och hur mycket dom ger damerna. Det kan ni väl inte sticka under stol med. även om det finns många undantag. Jag har endock fått ganska bra pli på min tjej angående det. Gäller bara att säta ner foten. Men är man för snäll och ny i thaiträsket är det ju lite svårare.

Har träffat många snälla killar som öppnar sig efter några bira och berättar om deras pengatörstande damer. Först låter allt bra men efter lite alkohol brukar sanningen ploppa fram.

Säg stopp gubbar!!

Mja, det är ju aldrig kul när andra får höra vilken snåljåp man är.

För oss generösa är det däremot bara trevligt när andra får veta vilket gott hjärta man har.

Givmilde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di fruntimmer som ger ett ekonomiskt nettotillskott är väldans sällsynta och di lärde tvistar om di verkligen finns.

Genusekonomen Arne

Mitt fruntimmer kostar mindre än det smakar. :y15:

Tänk på alternativt att springa på krogen.

Nettotillskott blir det så fort de kära arbetar för då är det ju mindre pengar för en själv och lägga ut.

Galtenomen Galten

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, antingen har Ni ännu inte träffat på ett fruntimmer eller så för Ni inte kassabok över di kostnader som uppstår.

Relationsrevisorn Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mja, antingen har Ni ännu inte träffat på ett fruntimmer eller"

Skall undersöka genitialierna men eftersom vi fått barn så är vi sådär säkra på att hon är hon :thumbsup:

Osäkra Galten

ps känner ingen tjej som inte försöker.

Oseriösa arbetsgivare finns det gott om.

Särskild inom vård.

Det finns problem med thaitjerjer jag känner till där arbetsgivaren driver nattklubb och lite vård där det är mycket pengar nu men en Thaitjej som jobbat under honom där med vården som fått en arbetskada har en arbetsgivare som visar

ingen intresse över henne så sparken och ut gäller

Intyg att hon arbetat får hon slåss om

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det väl lite sanning i det han säger. Annars har ni inte träffat många thaidamer! Jag känner och är bekant med många där pengar är ett större samtalsämne än vad det är för gemene svensk och det gäller absolut inte bara barflickor dom andra är lika pengakåta dom

. och jag säger alltid stop till både mitt ex och min nuvarande dam och andra när det börjar talas för mycket om pengar och jämförelser hur givmild karl dom har. Ja det är ganska ofta prat om pengar i Thaikretsar och lögner om hur mycket deras män tjänar och hur mycket dom ger damerna. Det kan ni väl inte sticka under stol med. även om det finns många undantag. Och det är ju faktiskt inte så lätt för våra tjejer heller att vara helt oberörda av allt dom får höra av alla bekanta dom träffar.

Jag har endock fått ganska bra pli på min tjej angående det. Gäller bara att säta ner foten. Men är man för snäll och ny i thaiträsket är det ju lite svårare. Jag sticker ut och säger att det finns faktiskt en hel del riktiga mesar(nördar) med thaidam som förmodligen knappt sett en f*tta på vykort innan, som lever med ganska snygga sexiga (och mer erfarna än man tror) damer som vet hur dom ska linda honom runt sitt lillfinger!

Har träffat många snälla killar som öppnar sig efter några bira och berättar om deras pengatörstande damer. Först låter allt bra men efter lite alkohol brukar sanningen ploppa fram.

Säg stopp pojkar och gubbar!!

Du har så rätt så. Har umgåtts i thaikretar så länge i Gbg att jag sett mycket skit. Även om TRookie överdriver en del så har jag sett bland nära vänner och mer ytligt bekanta hur barn andvänts som slagträ, spel, luderi, skuldsättning, extrem penninghunger. Detta gäller förstås inte alla thai i sverige men tämligen väl utbrett i Gbg. Dock finns det thaikretsar i Gbg som knappt är befläckade av detta elände. Klart att de gubbar som bara umgåtts i kretsar där det mesta fungerar ok tror förstås att det mesta fungerar bra med thaitjejer i Sverige. Men självklart ligger det mycket i vad Snucke tar upp. En del grabbar har inte kraft att säga emot. Själv tror jag det mest beror på brist på erfarenhet och chock inför den situation som uppstått. En sak som jag sett så många gånger är män som precis fått i hit sin dam. Inget slår den lyckan och mannen sprider sin lycka till allt och alla för allt är ju så perfekt. Men ack så många som vaknar bryskt ur sin dröm. Inte alltid lätt att ta sig ur då särskilt då det ofta är barn inblandade.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil!

Vill bara säga att du är nog den på forumet som tänker ,skriver och har samma erfarenhter mest likt mig. Har sett det upprepade gånger!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Neil!

Vill bara säga att du är nog den på forumet som tänker ,skriver och har samma erfarenhter mest likt mig. Har sett det upprepade gånger!

Snucke

Det har du nog rätt i Snucke. Fast jag tror att en hel del på forumet också känner igen det vi skriver om. En del har dock svårt att erkänna det hela. Eller så är MPR i princip endast befolkat av de som i sitt första försök hittat rätt dam och hittat rätt umgänge i sverige med en gång. Fast en känsla som jag ofta får är att en hel del är i det första lyckoruset där de insuper allt om Thailand och thaitjejer utan att se något problem. MPR är då kanske ett led i detta precis som TT var för mig en gång i tiden.

Skål på dig Snucke!

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du nog rätt i Snucke. Fast jag tror att en hel del på forumet också känner igen det vi skriver om. En del har dock svårt att erkänna det hela. Eller så är MPR i princip endast befolkat av de som i sitt första försök hittat rätt dam och hittat rätt umgänge i sverige med en gång. Fast en känsla som jag ofta får är att en hel del är i det första lyckoruset där de insuper allt om Thailand och thaitjejer utan att se något problem. MPR är då kanske ett led i detta precis som TT var för mig en gång i tiden.

Skål på dig Snucke!

Neil

Så var det alltså klarlagt det jag ofta undrat, MPR släktet är en samling snåla, lögnaktiga loosers som bara låtsas ha ett bra liv tillsammans med sina partners samt en del ärliga loosers som inte behöver låtsas. Bra, nu vet vi.

Så Ni alla som tror er vara lyckliga i edra relationer med golddiggers (fast dom för tillfället döljer det), SORRY GUY'S, THATS JUST ANOTHER LYE!

Loosern Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil!

Vill bara säga att du är nog den på forumet som tänker ,skriver och har samma erfarenhter mest likt mig. Har sett det upprepade gånger!

Snucke

Det har du nog rätt i Snucke. Fast jag tror att en hel del på forumet också känner igen det vi skriver om. En del har dock svårt att erkänna det hela. Eller så är MPR i princip endast befolkat av de som i sitt första försök hittat rätt dam och hittat rätt umgänge i sverige med en gång. Fast en känsla som jag ofta får är att en hel del är i det första lyckoruset där de insuper allt om Thailand och thaitjejer utan att se något problem. MPR är då kanske ett led i detta precis som TT var för mig en gång i tiden.

Skål på dig Snucke!

Neil

Hej Neil och Snucke

Ni tycks vara de enda som är helt ärliga i det jag tar upp.

Jag vill påstå att jag inte överdriver ,för jag har belägg för det jag skriver.

Har hittills bara träfat en thaidam som troligen inte tänker i PENGAR.

Jag säger troligen, därför att jag inte känner henne så väl så jag får återkomma angående henne i framtiden.

Tycker det är tragiskt att thaidamerna inte har mer självinsikt än att tala i dessa baner.

Inser dom inte att dom biter sig själva i baken med sådant snack.

Hoppas jag i framtiden kan träffa en thaidam som inte är en pengahungrande individ.

Tycker även synd om dessa män som känner ett tvång att "mata" sina fruar med pengar för husfridens skull.

Dessa finns det tydligen många av här på Maipenrai :whoco5:

TRookie :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...