Jump to content
IGNORERAD

Positiva nyheter om thailändska polisens arbete

Isaan Butterfly

Recommended Posts

Isaan Butterfly

När man läser här på MPR så är det i stort sett alltid negativa nyheter om polisen i Thailand.

Tycker därfor vi bor ha en speciell tråd med positiva nyheter om Thailands polis.

Onskar polisen lycka till med att gripa även de stora brottslingarna i nedanstående fall, dvs finansiärerna som tagit hem den stora vinsten om denna smuggling lyckats.

Man kan ju tänka sig sig vilka enorma skador detta stora parti skulle ha ställt till bland Thailands ungdomar om dessa smugglare inte gripits av polisen.

Bangkok Post : Drugs worth B600m seiz

Ändrades av Bossej
Dela på andra sajter

Kanske dom sparade några ungdomars liv :ok: Denna "ice" är ett helvete att fastna i,och dessa piller börjar sprida sig i byar uppe i Issan oxå.Har de inte tillräckligt med problem ändå?Fler sådana ingripanden så kanske det kan hända nåt.

Måne

Dela på andra sajter

Man blir lite fundersam över Thailand poliskår, visst är det bra att det tas krafttag mot knarket och självklart är det bra att man visar upp maffiosona som utför dessa illgärningar men samtidigt läser vi nyheterna om sexhandel med barn, i samma land och då med (förmodar jag) ordningsmakten som beskyddare.

Det luktar självgodhet om allt som har med goodwill att göra, det känns osannt det som förmodligen är sant, men då kan man ju alltid skylla på tradition o kultur!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Ett stort patri förvisso, men förmodligen dock bara ett litet myrpiss som inte nådde fram till atlanten, hur mycket slinker igenom bakom polisens rygg, när de vänder sig om för att ta emot diverse "gåvor". Är det inte tänkbart att detta är resultatet av att någon råkade glömma smörja kugghjulen och att de därför kärvade ihop. Bib måste ju visa upp sej i mellan åt och då passar man på att stoppa en konkurrent som är ny på marknaden, eller som inte har lagt ut kuvertet i röda brevlådan.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ett stort patri förvisso, men förmodligen dock bara ett litet myrpiss som inte nådde fram till atlanten, hur mycket slinker igenom bakom polisens rygg, när de vänder sig om för att ta emot diverse "gåvor". Är det inte tänkbart att detta är resultatet av att någon råkade glömma smörja kugghjulen och att de därför kärvade ihop. Bib måste ju visa upp sej i mellan åt och då passar man på att stoppa en konkurrent som är ny på marknaden, eller som inte har lagt ut kuvertet i röda brevlådan.

Tycker att du forringar polisens insats.

Hur kan du kalla detta jätteparti innehållande 1.790.000 speed-pills och 40 kg ``ice`` dvs chrystal methamphetamine

for ``ett litet myrpiss``

Forstår du inte vilken skada en så stor mängd narkotika skulle kunna ha gjort bland tex ungdommar i Bangkok?

Hoppas verkligen att polisen nu även griper svinen som finansierade smugglingsforsoket värt 600 miljoner baht!

Ändrades av Bossej
Dela på andra sajter

Bra att svinen försvinner från marknaden, sedan är frågan om polisen vågar nysta i vem som är finansiär, kanske är för känsligt?

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Visst är det bra att polisen tar så mycket som möjligt men tillåt mig att småle av tvivel...Så vitt jag förstår så finns det så det räcker med droger på marknaden.Möjligen att detta parti skulle sänka marknadspriset på gatan och kom från någon som inte var godkänd som leverantör.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag tror ta mig fan jag aldrig har hört nått positivt om den Thailändska polisen av thailändarna själva

Bara Nakalang

Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hej Scandinavian Corner Nu handlar denna tråden om Positiva nyheter om den Thailändska polisen.

Du som bor i sodra Thailand , har du själv inget positivt att rapportera om Thailands polis där?

Ändrades av Bossej
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Min svåger är polis och nu har han jagat bort den enda falangen i byn som jag kände. Falangen drev en bar i byn och var misstänkt för att sälja narkotika så han drog tillbaka till England när de kom honom på spåren. Ja det var väl lika bra det när han höll på med sådant skit. Hans fru har visst kvar baren så jag får väl börja dricka öl med den homosexuella engelskläraren från Canada istället.

Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Tycker det skulle vara intressant att hora vad ni som bor på heltid i turistparadisen Pattaya eller Jomtien säger.

Har ni något possitivt att rapportera om den thailändska polisens arbete där?

Vad säger tex Maitan i Jomtien, eller Lemoni i Pattaya?

Ändrades av Bossej
Dela på andra sajter

Tycker det skulle vara intressant att hora vad ni som bor på heltid i turistparadisen Pattaya eller Jomtien säger.

Har ni något possitivt att rapportera om den thailändska polisens arbete där?

Vad säger tex Maitan i Jomtien?

De två gånger vi vill ha hjälp med något så har de vilat ha pengar för arbetet, tråkigt men sant. :crazy: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Kanske dom sparade några ungdomars liv :ok: Denna "ice" är ett helvete att fastna i,och dessa piller börjar sprida sig i byar uppe i Issan oxå.Har de inte tillräckligt med problem ändå?Fler sådana ingripanden så kanske det kan hända nåt.

PILLER ???? NJA DE E NOG MEST I PULVER FORM VAAAAAAA :13: ..DE E NOG MEST ALVEDON I ISSAN I SÅNA FALL.. :crazy:

Dela på andra sajter

Å POLISEN TJÄNAR EN EXTRA HACKA NU DÅ..FÖR MYYYYYCKE AV DE DÄR HAMNAR UTE PÅ GATAN IGEN,FAST NU E DE SNUTEN SOM DRAR IN JULPENGEN :police:

Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Det finns alltså enligt Maitan inget positivt att säga om polisens arbete i turisternas Jomtien. Tråkigt tycker jag.

Själv bor jag utanfor en småstad i sodra Isaan sedan tre år tillbaka.

Har inte hort något negativt, och har själv inget negativt att rapportera om polisens arbetsinsatser här.

Kor bil dagligen , och har blivit stoppad i kontroller några gånger på stora riksvägen, nr 24, men de har aldrig krävt några pengar.

När jag fornyat mitt Visa på Migration i Korat brukar de kräva ett intyg från Polisen att jag verkligen bor inom deras område.

Polisen har skrivit detta intyg åt mig två ggr nu, och jag vill betala dem 100 baht for detta, men de säger nej tack till pengarna.

En vän till oss ringde polisen en lordagkväll när några narkomaner forsokte gora inbrott hos dem.

Inom tio minuter kom det tre bilar med ca 10 poliser som plockade in tjuvarna.

De krävde inga pengar for detta.

Dela på andra sajter

De två gånger vi vill ha hjälp med något så har de vilat ha pengar för arbetet, tråkigt men sant. :crazy: Mvh Maitan.

Ett tips på turistorten när polisen inte gör sitt jobb eller vill ha pengar, som jag själv faktiskt flertal gånger använt mig just mot den korrupta Pattayapolisen för ett gäng år sedan.

Det är att ta upp mobilen och deklarera att man nu ringer dit Turistpolisen. Dom små liven har en förmåga att bli väldigt medgörliga då. Detta då Turistpolisen i alla fall hade makt?

Att entlediga den vanliga polismannen från tjänsten om man misstänkte korruption.

Vilken polis tycker att några bath är värt jobbet?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Det finns alltså enligt Maitan inget positivt att säga om polisens arbete i turisternas Jomtien. Tråkigt tycker jag.

Själv bor jag utanfor en småstad i sodra Isaan sedan tre år tillbaka.

Har inte hort något negativt, och har själv inget negativt att rapportera om polisens arbetsinsatser här.

Kor bil dagligen , och har blivit stoppad i kontroller några gånger på stora riksvägen, nr 24, men de har aldrig krävt några pengar.

När jag fornyat mitt Visa på Migration i Korat brukar de kräva ett intyg från Polisen att jag verkligen bor inom deras område.

Polisen har skrivit detta intyg åt mig två ggr nu, och jag vill betala dem 100 baht for detta, men de säger nej tack till pengarna.

En vän till oss ringde polisen en lordagkväll när några narkomaner forsokte gora inbrott hos dem.

Inom tio minuter kom det tre bilar med ca 10 poliser som plockade in tjuvarna.

De krävde inga pengar for detta.

Har själv blivit stoppad entt flertal gånger i Isaan utan problem.

Antingen är det en faktiskt solklar fortkörning. Då brukar några bathingar fungera.

Eller så har jag blivit stoppad på rutinkontroll ett antal gånger varav dom bara vill titta på körkortet utan åtgärd.

En gång när vi var på väg till Yasothon vart jag stoppad på motorvägen för fortkörning.

Min fru stack till honom 200 baht. Den unge polismannen lämnade tillbaka 100 Baht med hänvisning till att det var för mycket :police:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Har själv blivit stoppad entt flertal gånger i Isaan utan problem.

Antingen är det en faktiskt solklar fortkörning. Då brukar några bathingar fungera.

Eller så har jag blivit stoppad på rutinkontroll ett antal gånger varav dom bara vill titta på körkortet utan åtgärd.

En gång när vi var på väg till Yasothon vart jag stoppad på motorvägen för fortkörning.

Min fru stack till honom 200 baht. Den unge polismannen lämnade tillbaka 100 Baht med hänvisning till att det var för mycket :police:

Mvh Janne

AHA, nu fick man äntligen förklaringen till varifrån benämningen dumsnut kommer! :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...