MPR Nyheter Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Under torsdagen släpptes the 2011 Corruption Perception Index(Index för korruptionsuppfattning) av organisationen Transparency International. Under 2010 placerade sig Thailand på plats 78 av 178 länder, och i år på plats 80 av 183 länder. Landet fick i år 3,4 poäng, vilket är 0,1 poäng mindre än förra året. Tio poäng betyder att ett land har lite korruption, medan 0 betyder att man har mycket korruption. Thailand fick samma poäng som Colombia, El Salvador, Grekland, Marocko och Peru. Världens minst korrupta land är enligt listan Nya Zeeland som fick 9,5 poäng. Sverige ligger tätt bakom med 9,3. Listan kan ses i sin helhet på Transparency International´s hemsida. Källa: http://www.nationmul...v-30171043.html Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Ni ser.. det blir bara värre under PT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Ni ser.. det blir bara värre under PT. Bara Thaksin kommer hem blir det nog en annan lutning på kurvan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Bara Thaksin kommer hem blir det nog en annan lutning på kurvan! Japp.. alla blir ju miljonärer inom 6 månader och eftersom alla då är mätta, nöjda och belåtna så kommer det inte behövas någon korruption. Enkelt. Dessutom så kommer landet att vara fritt från knarkare, alla barn ha varsin gratis T-Pad (Dr Ts nya super-duper-dator som alla väntat på) och alla risbönder egna kreditkort. Minst! PS. Glömde jag föresten nämna att sjukvården kommer att vara gratis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Jaså, tror du att det kommer att bli så. Då får jag väl lägga ner mitt senario. Thaksin kommer hem och förbjuder korruption. Vilket resulterar i att ändringshastigheten på korptionsindex snabbt ändras från 0,1 poäng/år till 0,8 poäng/år. Vilket resulterar i att inom ett par år har antalet människor inblandade i korruption minskat till drygt en handfull. Innan nästa val är index nästan nere på drygt 1. Vad det innebär för valet vågar jag ej sia om! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Grattis Thailand! Samma betyg som en av världens äldsta Demokratier! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.