Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

Va roligt det är lyssna på lite "utrikisk" musik utanför filterbubblan har du några fler länkar @Enis?

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

Sam Cooke - What A Wonderful World 

 

 

Från exempelvis "Good morning Vietnam"

 

Säkert känner du till fler filmer där låter förekommer........   😉

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Life ain't always empty

Life ain't always empty

Life ain't always empty

Life ain't always empty

Life ain't always empty

Life ain't always empty

 

Don't get stuck in the past

Say your favorite things at mass

Tell your mother that you love her

And go out of your way for others

Sit beneath a light that suits ya

And look forward to a brighter future

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp - 1995 var jag på bio i centrala Stockholm.

Kikade på Roger Moore, hans sista Bond rulle. Tyvärr gick han bort 2017.

Det sades att han hade - genom operation- öppnat sina ögon lite - så att han såg piggare och yngre ut.

Spelar ingen roll, han är både rolig och charmig.

 

Fin rulle med kändisar som Walken, Grace Jones, Tanya Roberts med flera.

 

 

 

Tibbett: (watching from a distance as we see Stacey for the first time in the film) Another wealthy owner?

James Bond: Who knows? But she certainly bear closer inspection.

Tibbett: We're on a mission!

James Bond: Sir Godfrey, on a mission I am expected to sacrifice myself.

 

😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Man kan inte räkna dem alla

sägner och sånt man hör…

Det sägs att en stjärna skall falla

var gång när en människa dör –

 

Lyhörd i nätternas kyla

och vindarnas frusna musik

hundarna hörde jag yla,

som hundar yla för lik,

 

änkorna hörde jag skrika

och barnen snyfta för bröd –

– Stjärnorna kvittar det lika

om någon är född eller död.

 

(Stjärnorna kvittar det lika, Nils Ferlin)

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

"Birth, love and death: the only reasons to get dressed up."

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Har pulat med bågen, bytt oljor och allmän service så nu är det dags för at kall bira och lite Krokus!

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

så jävla illa är det nu.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev scorpio63:

så jävla illa är det nu.

 

Ja, lyssnar man frivilligt på Ultima Thule och dessutom basunerar ut det. Då är man fan trasig. Jag ber för din bättring.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Ja, lyssnar man frivilligt på Ultima Thule och dessutom basunerar ut det. Då är man fan trasig. Jag ber för din bättring.

Hoppsan då.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

Hoppsan då.

Hoppas du orkar lyssna på låten i alla fall, orkar inte säga vad jag tycker om ditt inlägg, nedlåter inte mig till det.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev scorpio63:

Hoppas du orkar lyssna på låten i alla fall, orkar inte säga vad jag tycker om ditt inlägg, nedlåter inte mig till det.

 

Antar att du menade mig även om du citerade dig själv… Lyssna på Ultima Thule, nä 90-talet har passerat. 
 

Ärligt talat är det nog ett av de sämre banden från den eran som jag någonsin hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Antar att du menade mig även om du citerade dig själv… Lyssna på Ultima Thule, nä 90-talet har passerat. 
 

Ärligt talat är det nog ett av de sämre banden från den eran som jag någonsin hört.

OK, så då är jag trasig?. har följt dig i många år på det här forumet och trodde att du var bättre än så.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

OK, så då är jag trasig?. har följt dig i många år på det här forumet och trodde att du var bättre än så.

Ja, din hörsel måste ju vara gravt nedsatt om du tycker detta var bra. 
Har jag följare!! Sjukt, får snart lägga till influencer på mitt CV då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Ja, din hörsel måste ju vara gravt nedsatt om du tycker detta var bra. 
Har jag följare!! Sjukt, får snart lägga till influencer på mitt CV då.

Men för fan lägg ner, Trodde inte du hade dom här problemen att du skulle tjafsa.

Ja, jag följer dom som jag respekterar för dom inlägg dom skriver.

Jag respekterar din åsikt så klicka inte längre på dom länkar du inte gillar så blir det säkert mycket bättre.

Hoppas du mår bättre i morgon

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev scorpio63:

Men för fan lägg ner, Trodde inte du hade dom här problemen att du skulle tjafsa.

Ja, jag följer dom som jag respekterar för dom inlägg dom skriver.

Jag respekterar din åsikt så klicka inte längre på dom länkar du inte gillar så blir det säkert mycket bättre.

Hoppas du mår bättre i morgon

Du spär på min tes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Du spär på min tes.

Och folk som kommer in på forumet möts av liknande som du uttalar, inget problem för mig, lätt att bara låta bli att svara dig.

Men varför, tänk tillbaka ett antal år och föreställ dig hur det var då. 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

Och folk som kommer in på forumet möts av liknande som du uttalar, inget problem för mig, lätt att bara låta bli att svara dig.

Men varför, tänk tillbaka ett antal år och föreställ dig hur det var då. 

Ja, tänker man tillbaka så var det annorlunda. Nu mest imbecilla och inskränkta, det var bättre förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Ja, tänker man tillbaka så var det annorlunda. Nu mest imbecilla och inskränkta, det var bättre förr.

Jag tänker inte kukmäta med dig eller diskutera mer, så jag får väl erkänna att du har rätt.

Dom som käftar mest av ingen anledning är dom mest imbecilla.

Hoppas du njuter av din vinst ikväll.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...