Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

Har börjat att nynna på den här allt oftare även om mannen i sången knappt jobbar halvtid...
 

Rush var kanon på Sweden Rock för ett par år sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Fortsätter min resa ner för minnenas korridor......

 

Tänk, jag kunde faktiskt dansa breakdance / electric boogie hyggligt bra en gång i tiden........   Ahhh, those where the days....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denna kom lite senare.

 

Jag satt på en utomhusbar, nära stranden, i Miami när denna låten kördes av bartendern.......   Han hade en liten plastkrokodil i handen full med vatten som han sprutade vatten med - på oss kunder.

 

(Kanske en annan dag kan jag berätta historien om den butterfly knife som jag köpte down town Miami - och dess konsekvenser .......)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stop eating all that chocolate
Eat salad instead
In fact, you're a half-wit from somewhere or other
Why don't you bog off back to Xanadu in Ireland

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt pop

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Marsvin som debatterar!

Rätt mysigt, ett par exempel:

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev clion:

Tråd terroristen Edward tillägnar jag den här låten inte 100 pers som lyssnar på hans musik Utan miljoner som lyssnar på mina favoriter

https://youtu.be/alorNxGo0FM

Kikki Danielsson?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Could it be a picture in my mind?
Never sure exactly what I'll find
Only in my dreams I turn you on
Here for just a moment then you're gone
It's just an illusion, illusion, illusion

 

 

Se där, Clion! En dunderhit från 80-talet som kanske tom du känner igen med över miljonen visningar på youtube.

Men sådant där spelar inte så stor roll egentligen. Finns en massa pärlor såväl på Spotify som Youtube med ett ganska

blygsamt antal lyssningar eller visningar villket du nog skulle inse om du bara letade lite grand.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev edvardpop:

Could it be a picture in my mind?
Never sure exactly what I'll find
Only in my dreams I turn you on
Here for just a moment then you're gone
It's just an illusion, illusion, illusion

 

 

Se där, Clion! En dunderhit från 80-talet som kanske tom du känner igen med över miljonen visningar på youtube.

Men sådant där spelar inte så stor roll egentligen. Finns en massa pärlor såväl på Spotify som Youtube med ett ganska

blygsamt antal lyssningar eller visningar villket du nog skulle inse om du bara letade lite grand.

 

 

 

Har ett eget minne kring den låten.

Låten skulle vara med i filmen FX dödlig effekt.  ( med Bryan Brown ) Året var 1986. 

Jag och polaren såg filmen på nattbio i Sthlm city. Sedan kom inte låten förrän i eftertexterna.... 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-20 at 12:13, skrev edvardpop:

Could it be a picture in my mind?
Never sure exactly what I'll find
Only in my dreams I turn you on
Here for just a moment then you're gone
It's just an illusion, illusion, illusion

 

 

Se där, Clion! En dunderhit från 80-talet som kanske tom du känner igen med över miljonen visningar på youtube.

Men sådant där spelar inte så stor roll egentligen. Finns en massa pärlor såväl på Spotify som Youtube med ett ganska

blygsamt antal lyssningar eller visningar villket du nog skulle inse om du bara letade lite grand.

 

 

När jag var diskjockey på 80 talet så låg denna ofta på skivtallriken!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått och nynnat på den här hela dagen, så nu jäklar åker den upp här.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

2019 års Grammisvinnare i klassen Årets rock. En av anledningarna till att Hurula tog hem priset var antagligen denna

låt som inleds med ett överjordiskt grymt gitarrintro som sedan återkommer ett antal gånger under låtens gång.

Om låten säger han: "Självmedicinering är en sån låt som jag egentligen inte vill förklara. För att den kommer ur

hemska minnen. Den handlar om att älska någon som kämpar med tunga depressioner. Att sätta fingrarna i

halsen på någon efter en överdos av piller. Den handlar om någon som vill bort och någon som gör allt för att

ha den kvar. Och sjuk som jag är så har jag försökt göra en poplåt av detta." 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha setat några vändor på en bar uppe på Soi Kepsab, där hon som ägde baren spelade videos med Volbeat, har jag hamnat i en dansk hårdrocksperiod igen :559bdc4396eca_enjoyingmahplaylist:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev edvardpop:

2019 års Grammisvinnare i klassen Årets rock. En av anledningarna till att Hurula tog hem priset var antagligen denna

låt som inleds med ett överjordiskt grymt gitarrintro som sedan återkommer ett antal gånger under låtens gång.

Om låten säger han: "Självmedicinering är en sån låt som jag egentligen inte vill förklara. För att den kommer ur

hemska minnen. Den handlar om att älska någon som kämpar med tunga depressioner. Att sätta fingrarna i

halsen på någon efter en överdos av piller. Den handlar om någon som vill bort och någon som gör allt för att

ha den kvar. Och sjuk som jag är så har jag försökt göra en poplåt av detta." 

 

 

 

En ny Kent?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jed:

Efter att ha setat några vändor på en bar uppe på Soi Kepsab, där hon som ägde baren spelade videos med Volbeat, har jag hamnat i en dansk hårdrocksperiod igen :559bdc4396eca_enjoyingmahplaylist:

 

 

 

Fast denna brutta är finlands svensk! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...