audirs2 Inlagd Juli 9, 2018 Dela Inlagd Juli 9, 2018 Denna lilla blues låten kanske någon har hört förut? Ja den kommer från Åland från början! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Juli 9, 2018 Dela Inlagd Juli 9, 2018 I'll never dance again - The Wynners Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Juli 9, 2018 Dela Inlagd Juli 9, 2018 Smoke on the Water with Queen, Pink Floyd, Rush, Black Sabbath, Deep Purple, etc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 10, 2018 Dela Inlagd Juli 10, 2018 Christian Castro.Operación triunfo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 10, 2018 Dela Inlagd Juli 10, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 10, 2018 Dela Inlagd Juli 10, 2018 22 timmar sedan, skrev edvardpop: Måste ha spelat den här 6-7 gånger på raken tidigare idag i bilen. Så! Jävla! Grym! Vidrigt ingen musik bara skrän Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 10, 2018 Dela Inlagd Juli 10, 2018 Kan den här duga för herrn Ja gillar inte Gamnackar Nu har ju Norrlands öl skickat in en tub i reklamen på 4 an Träffar exakt stackas jävlar de som måste glo i telefonen hela tiden Ja är ju med i Facet och SD och jag börjar bli liknande men ja låter det pipa i en timma innan ja glor Nåväl ja trodde Edvard var runt 40 men han är nog närmare 20 för och gilla de skränet Här kommer en skränare från mina favo Ha det bra och en bra helg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Juli 10, 2018 Dela Inlagd Juli 10, 2018 Härlig blues Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 11, 2018 Dela Inlagd Juli 11, 2018 (ändrad) 19 timmar sedan, skrev clion: Kan den här duga för herrn Ja gillar inte Gamnackar Nu har ju Norrlands öl skickat in en tub i reklamen på 4 an Träffar exakt stackas jävlar de som måste glo i telefonen hela tiden Ja är ju med i Facet och SD och jag börjar bli liknande men ja låter det pipa i en timma innan ja glor Nåväl ja trodde Edvard var runt 40 men han är nog närmare 20 för och gilla de skränet Här kommer en skränare från mina favo Ha det bra och en bra helg Man tackar! Jaså helg redan? På en tisdag? Då har det hunnit intas ett icke föraktligt antal öl sedan när helgen väl är över gissar jag... Är 51 faktiskt. Men man behöver väl inte ha blivit en försoffad stofil för det. När jag var 15 var några av mina största favoritartister Acdc, Madness, Pink Floyd och Peter Gabriel. Jag gillar fortfarande att lyssna på dem men numera kan det gå ganska långt emellan varven. Det finns ju så mycket annat att lyssna på bara man är lite nyfiken och tar sig tid. Hade gud funnits hade jag antagligen tackat hen varje dag för att jag inte är lika trångsynt när det gäller musik som du verkar vara. En god musiksamling ska ju innehålla lite ut av varje likt ett bibliotek. Eller som en godisaffär kanske. Går jag in i en sådan vill jag smaka på allt, inte bara äta lakrits. Det du lade in nu var ju trevligt fast aningen gubbigt och ospännande för min smak så här har du mer skrän. Säkert olyssningsbart för många men ungefär det vackraste skrän man kan lyssna på om du frågar mig. Skränet är inspelat 1991 och hör till en musikgenre som kallas shogazing-pop. ("Typiska element i shoegazing är distorsion, långvariga riff och ett insvept wall of sound från elgitarrer. Ofta spelas två distade kompgitarrer tillsammans för att ge soundet en formlös kvalitet. Även om sologitarristens riff ofta var närvarande fyllde de sällan någon central del i låtarna. Sången, som närmast göms bakom lager av gitarrer, är mjuk, icke-aggressiv och melodidriven. Varken sång eller text brukar dock betonas."), Wikipedia. Genren växte sig stor i slutet på på 80-talet och andra band som gjorde sig kända under dess glansdagar förutom My Bloody Valentine var bla Ride, Lush, Curve, Pale Saints och Slowdive. Enjoy! Ändrades Juli 11, 2018 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 11, 2018 Dela Inlagd Juli 11, 2018 Lite blandat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juli 11, 2018 Dela Inlagd Juli 11, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 12, 2018 Dela Inlagd Juli 12, 2018 Tillägnas den som tillägnas bör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Juli 12, 2018 Dela Inlagd Juli 12, 2018 En Bloody Valentine-cover,dock ingen shoegazing Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 12, 2018 Dela Inlagd Juli 12, 2018 Två legender, en lever och en inte! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 12, 2018 Dela Inlagd Juli 12, 2018 En svensk med en av världens bästa röster som förtjänst att bli världsberömd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 12, 2018 Dela Inlagd Juli 12, 2018 Grymt bra låt med ett grymt riff. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 14, 2018 Dela Inlagd Juli 14, 2018 Så gör en legend! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Juli 15, 2018 Dela Inlagd Juli 15, 2018 Have you ever seen the rain...........ja det var ett tag sen i allafal CCR i punkstil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juli 18, 2018 Dela Inlagd Juli 18, 2018 Grymma boys från sveriges framsida, riktigt bra. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 19, 2018 Dela Inlagd Juli 19, 2018 Efter en långlunch med brorsan så blir man lämnad själv på altanen med eftersläckning. Tur att Mr Burt Bacharach och Costello gör en sällskap. Hörde att det ska vara en ny Austin Powers film på gång, på tiden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 19, 2018 Dela Inlagd Juli 19, 2018 (ändrad) Från filmen Rockers som spelades in 1978 i vilken en och annan på den tiden känd jamaicansk reggaeartist medverkade. Bla Burning Spear här som med stor inlevelse sjunger för sin kompis Leroy "Horsemouth" Wallace(som just blivit bestulen på sin motorcykel) med endast vågskvalpet som ackompanjemang. Bedårande. Ändrades Juli 19, 2018 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Juli 20, 2018 Dela Inlagd Juli 20, 2018 (ändrad) DANG värmen är på. Ändrades Juli 20, 2018 av Thaiger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 20, 2018 Dela Inlagd Juli 20, 2018 "Det finns inget som den svenska sommaren" måste väl höra till en av de mer slitna klyschorna men i år passar den ju faktiskt ganska fint 🙂 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 20, 2018 Dela Inlagd Juli 20, 2018 On 2018-07-09 at 18:35, skrev edvardpop: Här är en av mina absoluta favoriter med The Cure. Som cineast så är detta min favorit med The Cure eller vad säger du @Naam kaeng /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 21, 2018 Dela Inlagd Juli 21, 2018 Får svensken jobbet? Grym e han! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu