Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

1 timme sedan, skrev Thaiger:

 

Chucken må ha dött,men här är framtiden !!!

Oh my God! :lipa: Blygläpps rock! 

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev audirs2:

Oh my God! :lipa: Blygläpps rock! 

 

Fantastiskt ett nysvenskt ord är skapat,0 träffar på Google.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in "blåvita varor" från ett radioprogram nån gång i början av 80-talet men det var först nu jag hittade den på nätet.

Utmärkande för de blåvita varorna som Coop saluförde var att det inte fanns något varumärke på förpackningarna.

Kanske inte lika bra som jag minns den men det är svårt att inte dra på smilbanden åt textrader som "I frysdisken ligger 

gäddor, var och annan fisk. Dem ser döda ut det är nog samma fisk som sist."

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Thaiger:

 

Fantastiskt ett nysvenskt ord är skapat,0 träffar på Google.

 

Blygdläppsrock borde det väl heta i så fall ;) Fast det fanns inte heller... Fittrock däremot gav några träffar :D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

 

Blygdläppsrock borde det väl heta i så fall ;) Fast det fanns inte heller... Fittrock däremot gav några träffar :D

 

Europe och Motley Crue bl.a. ja ja ja

Link to comment
Dela på andra sajter

John Lee Hooker, Carlos Santana and Etta James - Blues Boogie Jam (Official)  Om detta inte svänger fan vet vad

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LOSForever:

BLUES ja BLUES

Men Clappe kan fan inte sjunga!:rotfl: Kakao gubben har pipa, ja jajjmensan! :big_smile: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev UDON-CHARLIE:

 

Billy Idol & Miley Cyrus

 

Första gången jag såg denna video tänkta jag att Billy tappat greppet totalt och gör allt för att synas. Men vid närmare eftertanke så är det ju faktiskt en av dagens tonårsidoler som hyllar en gammal rockräv så Billy är halvt förlåten. Men någon bra version av Rebel Yell var det inte.

 

Här är en riktigt bra liveversion. Var på Hovet och såg honom samma år och han var grym....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-27 at 17:18, skrev Thaiger:

 

Fantastiskt ett nysvenskt ord är skapat,0 träffar på Google.

Kan vara "vaginarock" åxå! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

 

"Just what is it that you want to do?"

"We wanna get loaded and we wan´t to have a good time"

 

Ovanstående konversation finns med på Primal Screams genombrott Screamadelica från 1991 som är en riktig partyplatta.

 

 

Samplingen som inleder "Loaded" är hämtat från The Wild Angels med Peter Fonda i huvudrollen. Det var tre år innan

den något mer kända Easy Rider började visas på biograferna i vilken även Dennis Hopper och Jack Nicholson fanns med i rollistan.

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

För att Noel Gallagher spelade "nobody home" i senaste podcasten jag lyssnade på från BBC Radio 4 och att The Wall

antagligen är den dubbel-LP i min ägo som är mest sönderspelad och därför inte spelas så ofta nu för tiden.

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...