Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?

Farang

Recommended Posts

Lite mer Jojje :great:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Dela på andra sajter

• Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nakhon

1016

• edvardpop

773

• audirs2

608

• kenke

477

En annan Jojje... :mdr:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Kings Of Leon - Sex On Fire  :wai:

Kings Of Leon - Sex On Fire HQ

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Såg att ett gäng MPR:are ska på konsert i morn. För c:a kvartseklet sedan lånade jag ut

Deep Purples "Made in Japan" till en kompis. Den har jag fortfarande inte fått igen.

En av låtarna på den guldfärgade live-dubbeln var den här...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

The Cult / Rain  :wai:  

Mvh

kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Jag har en fråga till den tekniska personalen på MPR (SurinP3 etc.) eller andra teknisk kunniga och/eller intresserade medlemmar.

Eftersom den här tråden heter ”Vad lyssnar ni på just nu?” utgår jag ifrån att man i första hand vill förmedla ljudinformation till andra medlemmar. Det kan enklast ske genom att länka till en kopia på någon MP3-fil eller dyl. som de flesta har i 1000- eller 10000-tals på sina datorer. Problemet är att denna kopia måste finnas på en server någonstans ute i cyberrymden. I den här tråden ser jag att man löser problemet genom att länka till en ”YouTube” musikvideo. Detta är förstås smart eftersom man därmed har löst lagringsproblemet. Men det finns väsentliga nackdelar med denna lösning:

1)      Musikstycket måste finnas i videoform (tex ”YouTube”) och vara upplagt och tillhängligt på nätet. Bara en försvinnande bråkdel av min och många andras favoritmusik finns i denna form. Därutöver vill jag egentligen bara lyssna och inte titta på musik.

2)      Musiken på ”YouTube” håller en väsentlig lägre musikalisk kvalitet eftersom den är extrem hårt komprimerad varvid videoinformationen prioriteras över musikinformationen. En lagringsmässigt likvärdig MP3-fil förmedlar en musikalisk ljudsensation i förhållande till en ”YouTube”-snutt.

Så till min fråga:

På samma sätt som vi kan länka till våra bilder via ”Photobucket” eller ”MaiPenRai” vore det önskvärt att ha samma möjlighet även för audiofiler. Jag är medveten om utrymmesproblem och inte främmande för restriktioner liknande dem för bilderna (MP3 filer kan ju också skalas ner).  Främst undrar jag dock om det finns fristående gratistjänster på nätet liknande ”Photobucket” men för audiofiler. Då vore ju mitt problem löst och ”MaiPenRai” kunde tilläggas ytterligare funktionalitet.

//Singha711

Dela på andra sajter

U2 / Beautiful Day  :mdr:

U2: Beautiful Day

Mvh

Kimmo

Dela på andra sajter

Boney M:s verion av "Sunny"...

Boney M - Sunny

Och här är den med Ella Fitzgerald och sexbomben Tom Jones. Vilken pipa hon har Ella!

Dela på andra sajter

Försöker med en MP3 fil: (hurra, det funkade!!!)

Två kungar lirar tillsammans:

B.B.King & Eric Clapton: "Come Rain Or Come Shine"

[smg id=783 type=av type=preview]

//Singha711

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

KNASEN       

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack skibbe.Dessa godingar spelades på nana o grace hotel när man höll till där 77/78

Dela på andra sajter

Guest Knasen

KNASEN       

Om det är läktarkultur du är ute efter så gärna för mig.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

[table][tr][td] IFK Göteborg[/td][td]15[/td][td]10[/td][td]1[/td][td]4[/td][td]27[/td][td]-[/td][td]10[/td][td]17[/td][td]31[/td] [/tr] [tr] [td] Elfsborg[/td][td]15[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]1[/td][td]23[/td][td]-[/td][td]10[/td][td]13[/td][td]30[/td] [/tr] [tr] [td] Helsingborg[/td][td]15[/td][td]9[/td][td]1[/td][td]5[/td][td]25[/td][td]-[/td][td]18[/td][td]7[/td][td]28[/td] [/tr] [tr] [td] Kalmar[/td][td]15[/td][td]8[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]28[/td][td]-[/td][td]15[/td][td]13[/td][td]27[/td] [/tr] [tr] [td] AIK[/td][td]15[/td][td]8[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]14[/td][td]-[/td][td]11[/td][td]3[/td][td]27[/td] [/tr] [tr] [td] Örebro[/td][td]15[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]5[/td][td]15[/td][td]-[/td][td]13[/td][td]2[/td][td]22[/td] [/tr] [tr] [td] Häcken[/td][td]15[/td][td]6[/td][td]3[/td][td]6[/td][td]19[/td][td]-[/td][td]17[/td][td]2[/td][td]21[/td] [/tr] [tr] [td] Gefle[/td][td]15[/td][td]5[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]16[/td][td]-[/td][td]16[/td][td]0[/td][td]21[/td] [/tr] [tr] [td] Trelleborg[/td][td]15[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]6[/td][td]17[/td][td]-[/td][td]16[/td][td]1[/td][td]19[/td] [/tr] [tr] [td] Halmstad[/td][td]15[/td][td]4[/td][td]7[/td][td]4[/td][td]14[/td][td]-[/td][td]15[/td][td]-1[/td][td]19[/td] [/tr] [tr] [td] Malmö FF[/td][td]15[/td][td]4[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]12[/td][td]-[/td][td]12[/td][td]0[/td][td]18[/td] [/tr] [tr] [td] Brommapojkarna[/td][td]15[/td][td]4[/td][td]5[/td][td]6[/td][td]16[/td][td]-[/td][td]22[/td][td]-6[/td][td]17[/td] [/tr] [tr] [td] Hammarby[/td][td]15[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]8[/td][td]12[/td][td]-[/td][td]19[/td][td]-7[/td][td]15[/td] [/tr] [tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td] 

[/td] [/tr] [tr] [td] Djurgården[/td][td]15[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]9[/td][td]10[/td][td]-[/td][td]30[/td][td]-20[/td][td]14[/td] [/tr] [tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td] 

[/td] [/tr] [tr] [td] Gais[/td][td]15[/td][td]2[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]20[/td][td]-[/td][td]24[/td][td]-4[/td][td]13[/td] [/tr] [tr] [td] Örgryte[/td][/tr][/table]

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

KNASEN :drinks::drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :whistle:

Dela på andra sajter

The Queen of Soul:

Aretha Franklin"Today I Sing The Blues" (1960)

[smg id=809 type=av type=preview]

en annorlunda version av samma låt:

//Singha711

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Chock dii.. Men hur är det med stäm

ningen i allas lag? Jag som bajare tycker till exempel att alla lag som drar publik ska få vara med... Typ Aik. Mff, Dif, Hif (H-bg) Hif (söder) Gtbg ( ifk & gais) samt i viss mån bondlag som kan visa upp viss mån av kvalitet, som norköping och västerås och djurgården  :D:D :D .. Men hur som Clion så tror jag att du och jag skulle gilla varandra oavsett vad...

Dela på andra sajter

Och då fortsätter vi med snabba fötter...

Tillägnad fru "Tirak" Singha som lyser upp min dag…

Ray Charles & Chris Isaak:        ”You Are My Sunshine” [smg id=810 type=av type=preview]

//Singha711

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...