Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

Guest Fredman

Paul Heaton är en av de stora popgenierna. Förutom som soloartist sångare i Housemartins och Beautiful South. Här inte mycket till sång men vilken underbar tolkning av Harry Nilssons gamla hit.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

"Crosseyed and painless" från album klassikern Remain in light. För att citera Bob Hund:

"Den här rytmen vill bara ha min kropp." 🙂

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra musik när man lyfter skrot. Ju hårdare desto bättre. En gång testade jag med Jokkmokks-Jokke

på gymmet men det funkade inte alls...

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

John Engelbert kom nu med i ”så mycket bättre” och visst blev det bättre! 
Har sett dem live men som förband till Green Day på Ullevi.  


 

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal bekantskap från Khon Kaen som jag pluggade thailändska med för ganska många år sedan,

är numera bosatt i Norge men var tydligen i Ullared tidigare i veckan(det var inte så kul) så jag kände mig

manad att tipsa om denna klassiker 😉

 

 

 

Det var jag och Klas, vi skulle till Ullared.

Vi skulle åka dit för att vi skulle handla kläder till våra små barn.

Man har ju hört att det ska vara så bra i Ullared. Alla har ju tjatat och pratat om detta Ullared.

Så när vi väl kom till Ullared, ja då var det stängt när det skulle vara så bra.

Sen när vi skulle ta oss en matbit, hungriga som vi hade blivit, då var det stängt.

Och när vi sedan skulle tanka våran bil för att åka hem igen, då var det stängt på bensinmacken.

Tralala...

 

Jag och Klas, vi tog en sväng ner till krogen och sa som det var.

Skithål, det är vad ni har. Ullared, det är inte bra.

Nu säger vi det till alla vi träffar: Ullared är ett skithål.

Slakta Ullared, det är vårt motto.

Vi har gjort egna klistermärken.

Bränn ner hela skiten, Ullared är ingen bra by.

Bränn ner den, utrota den, detta dåliga Ullared.

Tralala...

 

Slakta Ullared!

Bränn ner Ullared!

Ullared, ni tror ni är så bra med era billiga butiker hit och dit.

Men börja då med för fan att ha öppet!

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fredman:

John Engelbert kom nu med i ”så mycket bättre” och visst blev det bättre! 
Har sett dem live men som förband till Green Day på Ullevi.  


 

Men inte SÅ mycket bättre 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Thaiger:

Men inte SÅ mycket bättre 🤔

Så in i helvete mycket bättre är nog mer korrekt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2022-10-06 at 20:08, skrev edvardpop:

När jag hör Hall&Oates monsterhit "Maneater" kopplar jag låten först och främst numera till en tidigare ej särskilt sympatisk bekantskap.

Fast enligt den framgångsrika popduon(försäljningsmässigt den mest framgångsrika tydligen 😮) tänkte dem i första hand på New York

när den gjordes. Låten gillas faktiskt mer nu än under 80-talet trots min tvivelaktiga association. Kan det bero på att den inte spelas så

mycket på radion nu för tiden kanske 🤔

 

 

 

 

Daryl Hall har ju på senare år gjort ett populärt TV program som heter Daryl´s House där han bjuder nin kända artister för lite sköna jam-sessions... Philly soul!

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på min revisor och hennes bi-syssla...

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...