Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

Oregistrerad

Minns mitt första besök i USA.

Miami förstås - inspirerad av Don Johnsons eskapader i Miami Vice.....  😎

Jag stod i hotellbaren en kväll, utomhus, när två stabila konstaplar kommer patrullerande längs stranden bort till vårt hotell.

Jag står och dricker drinkar med mina två polare - fast vi inte har åldern inne.....

Blir skakis och sett hur jag kommer tillbringa resten av semestern bakom lås och bom.

Poliserna går fram till bartendern och frågar om dessa tre figurer har åldern inne.

 

Han svarar;

 

Japp ingen fara jag har kollat dem.

 

Puh....!  :ange:

 

Därför får det nu bli en låt av artisten som spelades i högtalaren just denna aktuella afton.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Precis nyss, skrev Naam kaeng:

Minns mitt första besök i USA.

Miami förstås - inspirerad av Don Johnsons eskapader i Miami Vice.....  😎

Jag stod i hotellbaren en kväll, utomhus, när två stabila konstaplar kommer patrullerande längs stranden bort till vårt hotell.

Jag står och dricker drinkar med mina två polare - fast vi inte har åldern inne.....

Blir skakis och sett hur jag kommer tillbringa resten av semestern bakom lås och bom.

Poliserna går fram till bartendern och frågar om dessa tre figurer har åldern inne.

 

Han svarar;

 

Japp ingen fara jag har kollat dem.

 

Puh....!  :ange:

 

Därför får det nu bli en låt av artisten som spelades i högtalaren just denna aktuella afton.

 

 

 

 

 

 

 

 

För övrigt lite skoj när man googlar på just Miami Vice - det framgår att följande kändisar har medverkat i serien;

 

 Frank Zappa, Jimmy Smits, Laurence Fishburne, Little Richard, Bruce Willis, Julia Roberts, Iggy Pop, Iman, Penn Jillette, Leonard Cohen, Viggo Mortensen, Liam Neeson, Gene Simmons, Ben Stiller, Phil Collins, Ed O'Neill, Benicio Del Toro, Wesley Snipes, Annette Bening, Helena Bonham Carter, Steve Buscemi, Michael Madsen, Michael Chiklis och Brian Dennehy.

 

Ganska imponerande!

 

👍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Var i Miami 1986 och var också ett Miami Vice fan.   Kommer ihåg dessa två låtar som gick varma i radiokanalerna där

Hyrde en sprillan Chysler Fifth Aveny med grymt bra ljud i stereon och krämade på bra när vi åkte runt. 

Ack ja......trevliga minnen. 

 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Minns mitt första besök i USA.

Miami förstås - inspirerad av Don Johnsons eskapader i Miami Vice.....  😎

Jag stod i hotellbaren en kväll, utomhus, när två stabila konstaplar kommer patrullerande längs stranden bort till vårt hotell.

Jag står och dricker drinkar med mina två polare - fast vi inte har åldern inne.....

Blir skakis och sett hur jag kommer tillbringa resten av semestern bakom lås och bom.

Poliserna går fram till bartendern och frågar om dessa tre figurer har åldern inne.

 

Han svarar;

 

Japp ingen fara jag har kollat dem.

 

Puh....!  :ange:

 

Därför får det nu bli en låt av artisten som spelades i högtalaren just denna aktuella afton.

 

 

 

 

 

 

 

Jag var dar 89 forsta gangen och va pa en live concert pa natt flashigt stalle och lyssnade pa a flock of seagulls  da fick man ett armband som los i natt specialljus det betydde att man fick handla i baren😄

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Var i Miami 1986 och var också ett Miami Vice fan.   Kommer ihåg dessa två låtar som gick varma i radiokanalerna där

Hyrde en sprillan Chysler Fifth Aveny med grymt bra ljud i stereon och krämade på bra när vi åkte runt. 

Ack ja......trevliga minnen. 

 

 

Nu fick man en flashback   va dar 89  vi hyrde en jag tror den hette le baron cabbe helt ny i 3 veckor och korde runt i florida   man va visst tvungen att ha en cabbe om man akte till key west  ha ha   i hogtalarna spelade de en lat som alla va helt galna i  

 

 

 

Vi kopte maxi singeln  horde sen att skivan blev indragen  ha ha   nedkabbat och drack deras skitol ur en brun papppase   those were the days

Link to comment
Dela på andra sajter

U gotta love this girl! :rotfl:

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

En vacker lat som jag anvant som referense   ni som har bra stereo utrustning  lyssna

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Såg just Bill Forsyth regisserade Glasskampen på svt play och blev lite småförtjust i Clare Grogan som spelade

rollen som glassförsäljerska. Det visade sig att hon sjöng i Altered Images på 80-talet. Mindes bara "Happy birthday"

med det bandet som var en ganska stor hit då så lyssnade på ytterligare några låtar nu. Här är en av dem.

Ganska käckt och charmigt får man väl säga🙂

 

 

Deras största hit...

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...